Markja vs. naiset

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

markja
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

ketsku kirjoitti:Ei ole ollenkaan mahdotonta todistaa, että joillain työpaikoilla esiintyy palkkasyrjintää.
No todista. Sitä on pyydetty, mutta eipä kuulu. Niitä oikeusjuttuja vaikka.
Kyllä voi tehdä sellaisen johtopäätöksen tutkimustulosten perusteella, että nainen A) tienaa vähemmän ja B) tienaa vähemmän samasta työstä samalla koulutuksella useammin kuin mies.
Mutta kun tuo ei kerro mitään siitä, onko kyse syrjinnästä vaiko siitä, että nainen ei esim. tee yhtä paljon ilta- yö- pyhä- ja ylitöitä, tai että hänellä ei ole samaa kokemusta kuin keskimääräisellä miehellä on jne.jne. KAIKKI TÄMÄ ON SULLE JO TUHAT KERTAA KERROTTU, MUTTA KUN ET TAJUA NIIN TAJUA.

Rautalankaa:
Jos minä jätän tekemättä ilta- ja yövuoroja ja otan vieläpä aikana kaiken rahan sijaan mitä vain voin ottaa, voinko minä syyttää työnantajaani tai koko naissukupuolta syrjinnästä, kun palkkani onkin sitten pienempi kuin keskimääräisen tätä työtä tekevän naisen palkka? VOINKO? Jos minä en voi, miksi naiset voivat?

Vastaa saatanan pelle.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

markja kirjoitti:
Rautalankaa:
Jos minä jätän tekemättä ilta- ja yövuoroja ja otan vieläpä aikana kaiken rahan sijaan mitä vain voin ottaa, voinko minä syyttää työnantajaani tai koko naissukupuolta syrjinnästä, kun palkkani onkin sitten pienempi kuin keskimääräisen tätä työtä tekevän naisen palkka? VOINKO? Jos minä en voi, miksi naiset voivat?
Nyt alkoi sellainen tytinä, että odotan kovasti ja jännittyneenä kuulevani markjalta vedenpitävää faktaa vuorotyötä sisältäviltä aloilta:

- Missä tehdään sellaista vuorotyötä, jossa työntekijä saa päättää tekevänsä vain pelkkää aamua/ päivää, joilta vuorolisiä ei kerry?

Onko kyse sairaanhoitajista, kehitysvammahoitajista, kemian teollisuuden työläisistä, poliiseista, ensihoitajista, paperitehtaan koneenkäyttäjistä, vaatetusteollisuuden työläisistä, elintarvikealan työntekijöistä, vartijoista, huoltoasemahenkilöstöstä, lääkäreistä, 24h- kahvilatyöntekijöistä, ravintola- alalla työskentelevistä.. Siis keitä ovat ne naiset vuorotöissä, joiden suhteen vuoronsa saa päättää ihan itse?
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

Markjalta ei faktaa tiskiin tipu. Murrosiässä oleva kersa on löytänyt purkautumisfoorumin.
---------
Allekirjoitus.
vandt
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vandt »

Juliet Jones kirjoitti: Missä tehdään sellaista vuorotyötä, jossa työntekijä saa päättää tekevänsä vain pelkkää aamua/ päivää, joilta vuorolisiä ei kerry?
Mieheni on henkilökohtaisena avustajana kolmevuorotyössä, ja saa päättää näin halutessaan.
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Juliet Jones kirjoitti: - Missä tehdään sellaista vuorotyötä, jossa työntekijä saa päättää tekevänsä vain pelkkää aamua/ päivää, joilta vuorolisiä ei kerry?
Minä myös saanut itse päättää viimeiset kymmenen vuotta mitä vuoroa haluan tehdä (iltaa vai aamua vai sekaisin).Sen lisäksi etten tee myöskään viikonloppuisin töitä vaikka se olisi mahdollista.Olen kieltäytynyt viikonloppu töistä eikä tästä ole tullut kenellekkään ongelmia,toiset taas haluavat niitä tehdä enemmin koska niistä tienaa enemmin,minulle raha ei ole tärkeintä.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
jamppa
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja jamppa »

hei fägäri miksi et ole kommentoinut kirjoittamaani palkka-ero asiaa mitenkään? Eikö sulle urpo nyt sitten kelvannut esimerkit ihan oikeasta elämästä? Vai mikä sai sinut jättämään vastaamatta tähän kysymykseen? Äläkä rupee mussuttamaan mistään linkeistä mitään, olet sä saatanan homo ameeba sen varmasti lukenut tai jos et niin sekin kertoo vitusti kuinka idiotti sinä olet.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
markja
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Juliet Jones kirjoitti:- Missä tehdään sellaista vuorotyötä, jossa työntekijä saa päättää tekevänsä vain pelkkää aamua/ päivää, joilta vuorolisiä ei kerry?
Joka puolella saa ainakin esittää toivomuksia ja niitä yleensä pyritään toteuttamaan. Esimerkiksi siellä missä minä olen töissä, on useita henkilöitä, joilla on erilaisia toivomuksia, esim. joku ei tee koskaan yövuoroja, jollakin viikonloppuja vapaaksi jne.

Sivuhuomautuksena mainittakoot, että arvatkaapa kaksi kertaa kuka on koko joulunpyhät töissä? Tästäkin joku femakko alkaa ruikuttamaan, että on se kamalaa kun M. Jansson saa noin paljon palkkaa lässynlässynlässyn...vittu, olkoot itse juhlapyhät töissä niin saisi palkkaakin enemmän. Jos on hommannut muksuja ettei pysty, se on oma ongelma sitten, koska lasten hankkiminen on täysin vapaaehtoista. Jos vain tykkää tehdä kivoja päivävuoroja ja tilipussi on pienempi niin turha purnata, vaan sopii katsoa peiliin.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

markja kirjoitti:
ketsku kirjoitti:Ei ole ollenkaan mahdotonta todistaa, että joillain työpaikoilla esiintyy palkkasyrjintää.
No todista. Sitä on pyydetty, mutta eipä kuulu. Niitä oikeusjuttuja vaikka.
On linkitetty. Sä sen sijaan esitit positiivisen väitteen joten ala todistamaan sen samapalkkaisuuden toteutumista. Nyt.
Kyllä voi tehdä sellaisen johtopäätöksen tutkimustulosten perusteella, että nainen A) tienaa vähemmän ja B) tienaa vähemmän samasta työstä samalla koulutuksella useammin kuin mies.
Mutta kun tuo ei kerro mitään siitä, onko kyse syrjinnästä vaiko siitä, että nainen ei esim. tee yhtä paljon ilta- yö- pyhä- ja ylitöitä, tai että hänellä ei ole samaa kokemusta kuin keskimääräisellä miehellä on jne.jne. KAIKKI TÄMÄ ON SULLE JO TUHAT KERTAA KERROTTU, MUTTA KUN ET TAJUA NIIN TAJUA.
Tutkimuksissa oli rajattu pois kaikki lisät ja niissä oli myös otettu huomioon kokemus ym. Jäljellä oli enää siis mahdollisimman tarkasti ja hyvin vakioidut tilanteet jotta niitä voitiin verrata keskenään. Niissä kyllä lukee niissä tutkimuksissa miten ne on toteutettu. LUE NE.
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

markja kirjoitti:
Juliet Jones kirjoitti:- Missä tehdään sellaista vuorotyötä, jossa työntekijä saa päättää tekevänsä vain pelkkää aamua/ päivää, joilta vuorolisiä ei kerry?
Joka puolella saa ainakin esittää toivomuksia ja niitä yleensä pyritään toteuttamaan. Esimerkiksi siellä missä minä olen töissä, on useita henkilöitä, joilla on erilaisia toivomuksia, esim. joku ei tee koskaan yövuoroja, jollakin viikonloppuja vapaaksi jne.

Sivuhuomautuksena mainittakoot, että arvatkaapa kaksi kertaa kuka on koko joulunpyhät töissä? Tästäkin joku femakko alkaa ruikuttamaan, että on se kamalaa kun M. Jansson saa noin paljon palkkaa lässynlässynlässyn...vittu, olkoot itse juhlapyhät töissä niin saisi palkkaakin enemmän. Jos on hommannut muksuja ettei pysty, se on oma ongelma sitten, koska lasten hankkiminen on täysin vapaaehtoista. Jos vain tykkää tehdä kivoja päivävuoroja ja tilipussi on pienempi niin turha purnata, vaan sopii katsoa peiliin.
Sullakin olis lapsia ja joulunpyhinä mukavaa perheaikaa tiedossa jollet olisi tuollainen kusipää. Kateellinen olet vaan kun muut viettävät perhejoulua. Harmi vaan kun sinä töissä olemalla pilaat potilaidenkin joulun...
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Meillä saa vuoroista esittää toivomuksia, mutta jokaisen on tehtävä kolmivuorotyötä. Jouluaatto kiertää listassa, niinkuin muutkin pyhät, kukaan ei saa siitä "armahdusta".
(Meillä ei ole yhtään miestä kätilönä, joten joulun suuret korvaukset tipahtavat naisten palkkapussiin.)
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
jamppa
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja jamppa »

markja kirjoitti:Sivuhuomautuksena mainittakoot, että arvatkaapa kaksi kertaa kuka on koko joulunpyhät töissä? Tästäkin joku femakko alkaa ruikuttamaan, että on se kamalaa kun M. Jansson saa noin paljon palkkaa lässynlässynlässyn...vittu, olkoot itse juhlapyhät töissä niin saisi palkkaakin enemmän. Jos on hommannut muksuja ettei pysty, se on oma ongelma sitten, koska lasten hankkiminen on täysin vapaaehtoista. Jos vain tykkää tehdä kivoja päivävuoroja ja tilipussi on pienempi niin turha purnata, vaan sopii katsoa peiliin.
Et sitten runkkari taaskaan vastannut sulle esitettyyn kysymykseen yhtään mitään ja mitä tulee noihin sun joulupyhien vuoroihin niin mitä vittua sä niistä vingut et joku femakko saa hepulit? pidätkö sä naisia ihan vitun idiootteina (tai toisaalta mitä idiootilta voi edes odottaa?) Sä voisit piristää meijän joulua vetämällä ittes kiikkuun rankan pyhävuorosession päätteeks, vois tulla raflaavat otsikot "kokoomuksen ääniharava" Hirtti itsensä miesten puolesta!
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
jackal
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja jackal »

Kohtahan on threadin vuosipäivä. Vuosi kehittävää keskustelua! :)
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

jamppa kirjoitti: Sä voisit piristää meijän joulua vetämällä ittes kiikkuun rankan pyhävuorosession päätteeks, vois tulla raflaavat otsikot "kokoomuksen ääniharava" Hirtti itsensä miesten puolesta!
Olisi vuoden paras uutinen!
Harmi vaan ettei se Jansson varmasti osaa solmia minkäänlaisia solmuja naruun. Sen verran saappaalta vaikuttaa.
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Noista vuorotöistä vielä.. esim. hoitoalalla en ole työskennellyt, mutta kaikki alan tuttavani ovat vuorotöissä, eikä missään työpaikassa saa kieltäytyä vuoroista. Toivoa voi välillä ja vaihtaa työkavereiden kanssa, jos se vain onnistuu.
Itse taas olen ollut vuorotöissä muuten, ja sama homma: vuorojen pitää pyöriä kaikkia ajatellen tasapuolisesti, eikä määrätyistä vuoroista voi kieltäytyä. Ei perhe- elämän, lasten tai innottomuuden perusteella. Aika jännä, jos jossakin voi.
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

^ Minulla on esimerkiksi ystävä suuressa kaupparyhmittymässä töissä.Ketjun palkkalistoilla on lähes 700 ihmistä töissä.Kyseissä kaupassa esim. moni perheen äiti tekee pelkästään vuoroa 05.00-10.00 (tavaran purkua)omasta tahdostaan (ja tämä käy myös työnantajalle) tällöin perheen isät laittavat lapset aamulla kouluun ennenkuin lähtevät itse töihin ja perheen äidit pääsevät töistä ennenkuin pienokaiset tulevat koulusta.Kyseissä kaupassa mm. opiskelijat tekevät mielellään pelkkää iltavuoroa ja viikonloppuja koska niistä tienaa enemmän ja arkisin ovat päivällä koulussa.Nämä järjestelyt sopivat siis tuolle suurelle määrälle työntekijöitä.
Olen kuullut monella muullakin alalla vastaavia järjestelyjä joista omani yksi,mutta tuossa nyt yksi esimerkki.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Lukittu