Helsingissä naiset pelkäävät liikkumista iltaisin
Kyllä nyt täytyy Kyllinkin sen verran avautua, että komppaan Ciceroa ja Shipwreckiä. Ei todellakaan tarvitse mennä kovin kauas täältä, kun paikalliset asukkaat jo kiirehtivät kertomaan kuinka vittumaista porukkaa KAIKKI stadilaiset ovat. Em. on todella ärsyttävää yleistämistä. En oikein usko että kaikki em. jauhavat ovat juurikaan täällä eläneet. Luultavasti osaan myös kertoa jotakin stadilaisista itsekin ihan monen vuoden asumisen perusteella. (Juu, olen asunut muuallakin).
Mitä tulee noihin baareihin niin ei taida heti löytyä Alan mestan ja Syntipukin veroisia.. Eikö Syntipukissa isketty jotakuta kirveellä? Jälleen on kuitenkin todettava, ettei koko Kallio-Alppila-Alppiharju-Vallila-Itä-Pasila (Itäinen kantakaupunki) suinkaan ole levotonta, pelottavaa. lapsiperheitten asumiseen soveltumatonta seutua.
Mitä tulee noihin baareihin niin ei taida heti löytyä Alan mestan ja Syntipukin veroisia.. Eikö Syntipukissa isketty jotakuta kirveellä? Jälleen on kuitenkin todettava, ettei koko Kallio-Alppila-Alppiharju-Vallila-Itä-Pasila (Itäinen kantakaupunki) suinkaan ole levotonta, pelottavaa. lapsiperheitten asumiseen soveltumatonta seutua.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Miksei näitä kulttuurin rikastettujia ja moniosaajia laiteta vaikkapa jonnekin Lapin perukoille tai itä-Suomen konkurssikypsiin kuntiin, sekä tietysti tonne saaristokuntiin? Eivätkös nuo alueet kärsi hirveästä työvoima- ja muustakin pulasta? Miksi vain suurimpiin asutuskeskuksiin näitä moniosaajia laitetaan kulttuuria rikastuttamaan? Eikö se ole vähän itsekästä meidän kaupunkilaisten näkökulmasta pitää nämä moniosaajat vain itsellämme täällä kaupungeissa? Eikös se loukkaa alueellista tasa-arvoakin, pitäähän muidenkin päästä heistä "nauttimaan", vai mitä?Marsalkka kirjoitti:Varmaan rikastajat.
Tai vielä paremmin voisi todeta, että EU:ssa on joitain lilliputtipaikkoja (tyyliin Ranskan Guiana), joissa on puutetta niin moniosaajista kuin rikastuttajistakin. Miksei näitä kulttuuriamme rikastuttavia moniosaajia ängetä kaikki sinne rikastuttamaan paikallista kulttuuria ja luomaan hyvinvointia? Miksi ihmeessä ei? Häh? Kertokaa nyt hitto vieköön, mä haluan tietää!
Homma olisi täysin positiivinen juttu noiden alueiden kannalta. Kulttuurinrikastuttajathan tekevät ahkerasti töitä eivätkä ole esim. sossun luukulla (sen väittäminenhän olisi rasismia). Rikastuttajat ovat kilttejä ja kuuliaisia eivätkä esimerkiksi tehtaile rikoksia suomalaisia pahemmin (sen väittäminenhän olisi rasismia). Rikastuttajat hallitsevat sujuvasti erilaisia kieliä ja omaavat hyvät ammattikoulutukset, joten heidän massiivinen osaamispotentiaalinsahan tulee alueen hyödyksi (esimerkiksi sen väittäminen, että melkoinen osa ei osaa edes lukea jne olisi rasismia, eikä voi pitää paikkaansa).
Miksei kukaan ole tätä vielä älynyt tuolla eduskunnassa perkele!?!
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
Hahahah! Samaan ovat heränneet myös muut haja-asutusalueiden natsit. Tsekkaa vaikka jos et usko -> http://www.youtube.com/watch?v=uapAoD36s80markja kirjoitti:Miksi vain suurimpiin asutuskeskuksiin näitä moniosaajia laitetaan kulttuuria rikastuttamaan? Eikö se ole vähän itsekästä meidän kaupunkilaisten näkökulmasta pitää nämä moniosaajat vain itsellämme täällä kaupungeissa? Eikös se loukkaa alueellista tasa-arvoakin, pitäähän muidenkin päästä heistä "nauttimaan", vai mitä?
Läpät on kuin täysin sun suusta, eikö?
Suuret kaupungit tekevät ihmisestä sellaisen, että osaa olla suuressakin ihmisjoukossa ajatuksiinsa vaipuneena ja ottaa oma tilansa. Tätä sitten pieneltä paikkakunnalta tuleva pitää helposti töykeytenä, kun ei jokaiselle uudelle naamalle jaksa aina hymyillä. Toki sekin, kun on paljon ihmisiä samassa paikassa, opettaa käyttämään kyynärpäitä jonkun verran; k-päitä ihmisiä kun on tiheästi asutuissa paikoissa tietysti samassa suhteessa enemmän kuin muitakin ihmisiä.
Olen asunut neljässä viidestä Suomen suurimmasta kaupungista, ja todennut, että joka paikassa syntyperäiset kaupunkilaiset ovat ihan ystävällisiä ja mukavia. Ne, joille (pää)kaupungissa asuminen on kihahtanut hattuun, ja jotka pitävät sitä jotenkin "hienona", ovat järjestään kotoisin pieniltä paikkakunnilta. Tällä hetkellä kaupungeissa syntyperäiset kaupunkilaiset ovat muuten muuttoliikkeen takia vähemmistönä!
Sorry OT. Kommenttina itse uutiseen: en osaa itse pelätä Helsingissä yhtään sen enempää kuin kakarana pelkäsin yhdessä Mansen pahimmista "slummeista". Eli en pelkää. Aseman seudulta voisi kyllä kitkeä "rikastajien" klaanijoukkueet pois, etteivät ulkopuoliset joudu heimosotien sivullisiksi uhreiksi.
Olen asunut neljässä viidestä Suomen suurimmasta kaupungista, ja todennut, että joka paikassa syntyperäiset kaupunkilaiset ovat ihan ystävällisiä ja mukavia. Ne, joille (pää)kaupungissa asuminen on kihahtanut hattuun, ja jotka pitävät sitä jotenkin "hienona", ovat järjestään kotoisin pieniltä paikkakunnilta. Tällä hetkellä kaupungeissa syntyperäiset kaupunkilaiset ovat muuten muuttoliikkeen takia vähemmistönä!
Sorry OT. Kommenttina itse uutiseen: en osaa itse pelätä Helsingissä yhtään sen enempää kuin kakarana pelkäsin yhdessä Mansen pahimmista "slummeista". Eli en pelkää. Aseman seudulta voisi kyllä kitkeä "rikastajien" klaanijoukkueet pois, etteivät ulkopuoliset joudu heimosotien sivullisiksi uhreiksi.
Every ship must sail a world.
No on todellakin "tarunhohtoinen", hahah. Kontula on tippunut kelkasta jo ajat sitten. Ei sitä kukaan pidä enää minään. Paitsi helsinkiläiset, ja varsinkin itähelsinkiläiset räkikset.EuroJR kirjoitti: - tarunhohtoisesta Kontulasta
Eikä Kalkkers muuten ole mikään "narkkien yökahvila" vaan kodittomien yökahvila. Eikä Sörkka mikään ihmeempi mesta ole. Toki Hesari on Suomessa täysin omanlaisensa kadunpätkä, mutta ei se nyt sentään vaarallinen ole. Kuten ei muukaan Kallio. Piritorilla tapahtuu välillä jotain, mut sekin on ollut tehovalvonnassa jo pitkään, joten aika hiljasta on nykyään. Tietysti jokainen saa pelätä ihan mitä haluaa, mut kyllähän se väkisinkin rajoittaa elämää jos aina ulkona rupee skagaa. Pää pystyssä vaan ja mahdollista pelkoa näyttämättä. Ei ketään rullata jos näyttää siltä, ettei skagaa ja on muutenkin skarppina. Luonnonlait. Saaliit pelkää, siks ne safkataan.
Jepjep. Asuin Mäkelänkadun alkupäässä seitsemän vuotta (elikkäs vielä muutama vuosi sitten), Sörnäisissä tuli pyörittyä päivättäin ja usein myös yöaikaan, eikä pelottanut. En itse ole mikään kriminaali tai piripää, niillä kai enemmän aihetta pelkoon onkin. Ja sitä ennen vähän pohjoisempana Vallilassa, ja Kallion läpi kävelin öisten kapakkareissujen jälkeen kotiin kaikessa rauhassa...katupoika kirjoitti:Eikä Sörkka mikään ihmeempi mesta ole. Toki Hesari on Suomessa täysin omanlaisensa kadunpätkä, mutta ei se nyt sentään vaarallinen ole. Kuten ei muukaan Kallio.
Eikös tuo ole normaalia toimintaa kesähelteellä ihan missä vaan, ruohikolla varsinkin? Käypä joskus laskemassa Espan tai Kaivopuiston tai Kiasman edustan loikoilijat!EuroJR kirjoitti:Kerran matkalla Harjutorilta Hesarinkadun uimahalliin laskin kuumalla kesähelteellä 80 ihmistä, jotka loikoilivat kadulla tai ruohikolla vaatteineen päivineen.
Jos jotakin niillä kulmin olen pelännyt niin joskus Mäkelänkadun ylittämistä Sturenkadun risteyksessä. Siinä on tainnut muutamakin jalankulkija delata, on tutkitusti Helsingin vaarallisimpia risteyksiä ja siltä kanssa tuntuu.
Helsinkiläisiä ketkä moittii tylyydestä niin kandee huomata että puolet jengistähän on muualta muuttaneita, voipi pilkka helposti siis osua omaan nilkkaan. Myös pienemmillä paikkakunnilla asuneena sanoisin, että asiakaspalvelu voi niillä olla hymyilevämpää, mutta vastaavasti on sitä tiiviimmät sisäpiirit, joihin ulkopuoliset ei pääse. Ilmeisesti kaikki omasta pikkupaikkakunnan elämäntavasta vähänkin poikkeava koetaan uhkaavana, vaikka se olisi vain sitä että ei herää kukonlaulun aikaan kuten kaikki muut, ja leikkauttaa kollikissansa kun muilla ne saa kulkea vapaasti seiniin ruikkimassa ja pentuja siittämässä.
Mutta tuosta turvallisuudesta vielä: Itse ihmettelin tutkimuksessa uhkantunteiden harhaisuutta. Keskusta koetaan turvalliseksi, vaikka siellä jos missä sattuu ja tapahtuu. Eniten pelkäävät ne, joilla on vähiten aihetta, eli vanhan mummot. Ja vähiten pelkäävät ne jotka herkimmin turpiinsa saavat, eli nuoret miehet. Onko se pelkäämättömyys sitten jotain illuusiota, että eihän minulle mitään voi tapahtua, vai luotetaanko omiin voimiin, että kyllähän nyt yhdestä nyrkkitappelusta aina selviää? Ja miksi ne mummot pelkää - jos olisin mummo, pelkäisin enemmän liukkaita jalkakäytäviä kuin päällekarkaajia, sillä ne ovat oikea ja todellinen riski.
Käsittääkseni he voivat itse päättää missä asuvat. Hyvä niin.markja kirjoitti:Miksei näitä kulttuurin rikastettujia ja moniosaajia laiteta vaikkapa jonnekin Lapin perukoille tai itä-Suomen konkurssikypsiin kuntiin, sekä tietysti tonne saaristokuntiin?Marsalkka kirjoitti:Varmaan rikastajat.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Juu. Mutta kyllä he sieltä saavat sitten vapaasti muuttaa eri puolille Suomea. Vai onko heillä velvollisuus asua Karjaalla?cicero kirjoitti:onhan niitä pistetty esim. tuonne karjaalle aikoinaan...siellä on tilaa ja rikastuttavat ruotsinkielisten perimää...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Mutta kun heitä kerran otetaan tänne juurikin sen vuoksi, että he rikastuttavat kulttuuria ja paikkaavat työvoimapulaa, eikö kannattaisi ohjata heitä rikastuttamaan ja tekemään töitä muuallekin kuin suuriin kaupunkeihin?Marsalkka kirjoitti:Käsittääkseni he voivat itse päättää missä asuvat. Hyvä niin.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
niin vastasin vaan tuohon että miksi ei hajauteta muualle....niin onhan niitä pikkuhiljaa siroteltu muuallekin kuin isoille paikkakunnille...Marsalkka kirjoitti:Juu. Mutta kyllä he sieltä saavat sitten vapaasti muuttaa eri puolille Suomea. Vai onko heillä velvollisuus asua Karjaalla?cicero kirjoitti:onhan niitä pistetty esim. tuonne karjaalle aikoinaan...siellä on tilaa ja rikastuttavat ruotsinkielisten perimää...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
-
EuroJR
- Jessica Fletcher
Wanhan kunnon Stalinin aikaan oli kyllä haja-asutuspolitiikka kunnossa Neuvostoliitossa....Marsalkka kirjoitti:Käsittääkseni he voivat itse päättää missä asuvat. Hyvä niin.markja kirjoitti:Miksei näitä kulttuurin rikastettujia ja moniosaajia laiteta vaikkapa jonnekin Lapin perukoille tai itä-Suomen konkurssikypsiin kuntiin, sekä tietysti tonne saaristokuntiin?Marsalkka kirjoitti:Varmaan rikastajat.
Renny Harlinin sanoin, vallitsevaa järjestelmää vastaan ei kannata ryhtyä taistelemaan. Porsaanreikien etsiminen on järkevämpää. Tietysti voisi hekumoida ajatuksella, jossa vaikka eri etniset ryhmät asuisivat eri lääneissä. Jalkapallomatseissa olisi varmaan hauskempaa ja voi sitä katsomosta kaikuvia "kannustusten kirjoa"
Ja sitten takaisin Kallio/Sörnaisen liepeille. Joo tarkennetaas hieman. Vaikka sainkin tarpeekseni mainitsemasta asuinalueesta, oli se aikansa ihan mielenkiintoinen näyttämö. Katupojankin ajatelmia siteeraten, eipä sitä raavas mies pelkää. Sen sijaan en kyllä ihan tuolla pahimmalla alueella oikein hyvällä katso lapsiperheitä, ihan sama mitä selitetään. Se ei ole pienten lasten eikä "raskautettujen" naisten asuinaluetta ja sillä sipuli.
Tuolla legendaarisella silmät avaavalla ja veret seisauttavalla uimahallireissullani nämä "raatteen tien ruumiit" makasivat valtaosin ihan jalkakäytävällä ja asfaltilla. Keskellä kirkasta päivää. Ei kyllä ollut mistään euro-piknikeistä kysymys. "Viisasten kerho" örisi ja paranteli maailmaa, kunhan ensin sai paranneltua krapulaansa.
Puistothan on jo ajat sitten "menetetty" tälle joutilaisuuskomitealle. Tiettyjen kaupunginosien kadutkin on jo vallattu. Taistelu jatkuu. Viimeisenä "panic roomina" sitten vankiloiden päihteetön osasto, johon veronmaksaja voi anoa pääsyä, kunhan ensin pääsee jollain konstilla laitokseen sisään. Löytyykö tästä tulkinta zombie-elokuviin?
Ei ole Euro-piknikki kyseessä myöskään Sörnäisten metroaseman edustalla keväisin, kun aurinko alkaa mukavasti lämmittämään aukiota... Jumalauta että sille aukiolle mahtuu paljon spugeja!EuroJR kirjoitti:[
Tuolla legendaarisella silmät avaavalla ja veret seisauttavalla uimahallireissullani nämä "raatteen tien ruumiit" makasivat valtaosin ihan jalkakäytävällä ja asfaltilla. Keskellä kirkasta päivää. Ei kyllä ollut mistään euro-piknikeistä kysymys. "Viisasten kerho" örisi ja paranteli maailmaa, kunhan ensin sai paranneltua krapulaansa.