”Amanda - tyttö joka haluaa elämänsä takaisin”
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Re: ”Amanda - tyttö joka haluaa elämänsä takaisin”
Huomioikaa nyt ihmeessä sekin, että tämä palsta on tällainen.
Täällä on tarkoitus puida rikoksia.
Amandan, Annelin ja muun perheen puolustuspalsta kannattaisi perustaa ihan muualle kuin murhainfon raadolliseen ympäristöön.
Ei tämä ole mikään lastensuojelun avautumisfoorumi, vaan paikka jossa rikoksista kiinnostuneet spekuloivat murhia, tappoja ja raakoja raiskauksia.
Ehkä teidän agendanne kuuluisi sivistyneempään paikkaan.
Täällä on tarkoitus puida rikoksia.
Amandan, Annelin ja muun perheen puolustuspalsta kannattaisi perustaa ihan muualle kuin murhainfon raadolliseen ympäristöön.
Ei tämä ole mikään lastensuojelun avautumisfoorumi, vaan paikka jossa rikoksista kiinnostuneet spekuloivat murhia, tappoja ja raakoja raiskauksia.
Ehkä teidän agendanne kuuluisi sivistyneempään paikkaan.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Vaikea ottaa kantaa, kun ei ole koko elokuvaa edes nähnyt.
- Pieni liekki
- James Bond (George Lazenby)
En jaa tätä käsitystäsi, sillä minusta jokaisella on oikeus yksityiselämään ja yksityisyyden suojaan. Me voimme jokainen käytöksellämme vaikuttaa siihen, että ympärillämme olevilla ihmisillä on hyvä olla. Itselläkin on hyvä olo, kun tietää, että toiset voivat hyvin. Toivon, että kaikki Annelin lapset selviävät kuluvasta vuodesta ja löytävät paikkansa tässä elämässä ilman väärän serituomion jälkeensä jättämiä painolasteja.Miss Holmes #1 kirjoitti: La Maalis 15, 2025 2:17 pm ...
Meillä ”julkkisten” katsotaan olevan vapaata riistaa ja supisuomalainen ilkeys ja muiden tallomismentaliteetti on joillakin, jopa aikuisilla ihmisillä älykkyysosamäärästä johtuen niin rajaton ja lähtemätön, ettei mitään järkeä.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
- Pieni liekki
Ei elokuvaa ole vielä tehtykään, mutta sellainen on suunnitteilla.Unhola kirjoitti: La Maalis 15, 2025 5:25 pm Vaikea ottaa kantaa, kun ei ole koko elokuvaa edes nähnyt.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Luetko Liekku ollenkaan tuota julmaa ’keltaista mediaa’?
Raakaa hirveää ”julkkisten” riepottelua?
Minä lue. Ohitan kuitenkin ilkettävät otsikot välttäen niiden ”klikki-suosion”.
Seitsemän Päivää - lehti.
Olen kerran pyytänyt tytärtäni hakemaan irtonumeron kaupasta, koska en itse kehdannut.
Minusta se olisi ollut liiiiiaaan noloa, vaikka Ilkka Kanervan edesottamukset kiinnosti.
Sain lehden ja sain tyydytettyä uteliaisuuteni.
•••••
Jos minä olisin Amanda, tai jos olisin hänen äiti, kehoittaisin miettimään kahdesti.
Ja ehkä kysyisin pystyykö hän itse arvostamaan jotain ’temppari’ tai ’BB’ -julkkiksia. Onko loppuelämän suunta itsensä jakamisen arvoista?
Vaikka dokkarin tekijä toki on arvostettu ja hyvä ihminen, se ei takaa pelkkää ”teetä ja sympatiaa”.
Nuori ihminen ei vielä Amanda iässä ole niin aikuinen, eikä niin fiksu, että kykenisi katsomaan elämäänsä 20 vuoden päähän.
Eikä kukaan näemmä hänen lähellään ole valaissut asiaa. Sääli.
Raakaa hirveää ”julkkisten” riepottelua?
Minä lue. Ohitan kuitenkin ilkettävät otsikot välttäen niiden ”klikki-suosion”.
Seitsemän Päivää - lehti.
Olen kerran pyytänyt tytärtäni hakemaan irtonumeron kaupasta, koska en itse kehdannut.
Minusta se olisi ollut liiiiiaaan noloa, vaikka Ilkka Kanervan edesottamukset kiinnosti.
Sain lehden ja sain tyydytettyä uteliaisuuteni.
•••••
Jos minä olisin Amanda, tai jos olisin hänen äiti, kehoittaisin miettimään kahdesti.
Ja ehkä kysyisin pystyykö hän itse arvostamaan jotain ’temppari’ tai ’BB’ -julkkiksia. Onko loppuelämän suunta itsensä jakamisen arvoista?
Vaikka dokkarin tekijä toki on arvostettu ja hyvä ihminen, se ei takaa pelkkää ”teetä ja sympatiaa”.
Nuori ihminen ei vielä Amanda iässä ole niin aikuinen, eikä niin fiksu, että kykenisi katsomaan elämäänsä 20 vuoden päähän.
Eikä kukaan näemmä hänen lähellään ole valaissut asiaa. Sääli.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Ja onko kukaan kertonut Amandalle, että suomalainen johtaja kulttuuri on edelleen jäykän ’takapajuista’?
Sitä, että julkisuuden kautta omien oikeuksien hakeminen nähdään edelleen pelottavana ja uhkana?
Dokumentin kautta Amanda saattaa päätyä vuosia, jos ei vuosikymmeniä, tilanteeseen, jossa paperilla olisi paras valinta, mutta dokumentti ”vääristää” kuvaa hänestä ja työt menevät nenän edestä.
Miettiikö Lehto ollenkaan sitä mihin ’helvettiin’ saattaa Amandan ajaa teoksellaan, vai näkeekö hän vain tuoton ja unohtaa inhimillisyyden?
Vai onko Amanda jo kyennyt hahmottamaan tulevan uransa ihmisoikeus asioiden pariin?
Siellä toki tuo julkinen avautuminen olisi meriitti.
(AndyMcCoy on pikkasen eri asia)
Sitä, että julkisuuden kautta omien oikeuksien hakeminen nähdään edelleen pelottavana ja uhkana?
Dokumentin kautta Amanda saattaa päätyä vuosia, jos ei vuosikymmeniä, tilanteeseen, jossa paperilla olisi paras valinta, mutta dokumentti ”vääristää” kuvaa hänestä ja työt menevät nenän edestä.
Miettiikö Lehto ollenkaan sitä mihin ’helvettiin’ saattaa Amandan ajaa teoksellaan, vai näkeekö hän vain tuoton ja unohtaa inhimillisyyden?
Vai onko Amanda jo kyennyt hahmottamaan tulevan uransa ihmisoikeus asioiden pariin?
Siellä toki tuo julkinen avautuminen olisi meriitti.
(AndyMcCoy on pikkasen eri asia)
Miss Holmes, kiitos, nyt on varmasti jo kattavasti käsitelty kaikki ne hirvittävät skenaariot mitä 28-vuotiaalle Amandalle saattaa dokumentin myötä tapahtua.
- Pieni liekki
Olen samaa mieltä. Minun silmiini kyseiset kirjoitukset näyttivät lähinnä pelottelukirjoituksilta, joilla pyritään pitämään kovia kokeneet ihmiset hiljaisina. Toivon ihmisille jatkossakin rohkeutta tuoda elämässään kokemiaan epäkohtia esille, sillä se on ainoa tapa saada asioihin muutosta. Joskus riittää, että kokemastaan vääryydestä tai epäkohdasta keskustelee lähipiirinsä kanssa, mutta toisinaan on turvauduttava muihin kanaviin. On meidän jokaisen aikuisen asia vaikuttaa siihen, että eri muodoissa ilmenevää kiusaamista saadaan vähenemään.lehtori kirjoitti: Su Maalis 16, 2025 4:33 am Miss Holmes, kiitos, nyt on varmasti jo kattavasti käsitelty kaikki ne hirvittävät skenaariot mitä 28-vuotiaalle Amandalle saattaa dokumentin myötä tapahtua.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Totta kai kiusaaminen on kitkettävä, mutta kuten lehdistä saa lukea epävakaa maailmantilanne, eriarvoisuus ja juurettomuus vain kasvattaa pahaa oloa ihmisissä ja se puretaan kammottavilla tavoilla.
Eikä totuuden esiin tuominen ole pelottelua. Ihmettelen jos P Lehto ei tuota kaikkea ole hänelle kertonut.
Eikä totuuden esiin tuominen ole pelottelua. Ihmettelen jos P Lehto ei tuota kaikkea ole hänelle kertonut.
- Susku London
- Theo Kojak
- Viesti:
Missi esiintyy kamalan huolissaan Amandasta ja epäilee, että kaikki suomalaiset olisivat Amandalle yhtä ilkeitä, kuin hän itse. Missi haluaa suojella Amandaa julkisuudelta, ettei nuorten festareilla Amandan päälle hyökättäisi. Missi vetää johtopäätöksiä omasta suppeasta sielunmaisemastaan. Tunnen julkkiksia, ja olen Lontoon kaduilla superjulkkiksiin törmännyt, eikä ole tullut mieleenikään heidän päälle hyökätä, tai alkaa solvata.
Amandan tarina on skandaali maassa, jossa kuvitellaan elettävän oikeusvaltiossa. Pekka Lehto on taitava ohjaaja ja tarinankertoja. Hän osaa takuulla tuoda Amandan tarinan esille siten, että ihmisten silmät aukeavat sille julmuudelle, jota Amanda lapsena on joutunut kokemaan.
Amandan tarina on skandaali maassa, jossa kuvitellaan elettävän oikeusvaltiossa. Pekka Lehto on taitava ohjaaja ja tarinankertoja. Hän osaa takuulla tuoda Amandan tarinan esille siten, että ihmisten silmät aukeavat sille julmuudelle, jota Amanda lapsena on joutunut kokemaan.
viranomaiskorruption vastustaja & virkavastuun kannattaja
http://anneliauer.com
http://twitter.com/SuskuLondon
Lukemista
https://otava.kauppakv.fi/sivu/tuote/oi ... ha/5196524
https://www.suomalainen.com/products/to ... apuhelusta
http://anneliauer.com
http://twitter.com/SuskuLondon
Lukemista
https://otava.kauppakv.fi/sivu/tuote/oi ... ha/5196524
https://www.suomalainen.com/products/to ... apuhelusta
Aah, tällaiset kirjoitukset korvaavat mukavasti edesmenneen Koe-eläinpuiston. Toivottavasti saadaan lisää samanlaista.Susku London kirjoitti: Su Maalis 16, 2025 12:19 pm Missi esiintyy kamalan huolissaan Amandasta ja epäilee, että kaikki suomalaiset olisivat Amandalle yhtä ilkeitä, kuin hän itse. Missi haluaa suojella Amandaa julkisuudelta, ettei nuorten festareilla Amandan päälle hyökättäisi. Missi vetää johtopäätöksiä omasta suppeasta sielunmaisemastaan. Tunnen julkkiksia, ja olen Lontoon kaduilla superjulkkiksiin törmännyt, eikä ole tullut mieleenikään heidän päälle hyökätä, tai alkaa solvata.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Suski, oletettavasti olet sivistynyt ihminen. Ja olet näemmä ollut liian pitkään poissa Suomesta.
Ystävälläni on täysi-ikäinen downlapsi jonka kulku on vaikeaa.
Lähes jokaisella kauppareissulla joku aikuinen ihminen päästää suustaan halventavaa, haukkuvaa ja jopa uhkaavaa tekstiä.
Olen kerran kävellyt erään rouvan perään ja kysynyt syytä hänen kiukkuiseen ”siirryhän vammanen” huutoon. Hänen mielestä tyttö olisi parempi pitää pois julkisista paikoista, koska näyttää vammaiselta.
On myös äitejä ja isejä jotka alkavat suoraan naaman edessä selittämään lapsilleen, että tuo tyttö on vammainen ja siksi näyttää pelottavalta ja rumalta.
Ikävä kyllä tässä maassa on varmasti 2,5 miljoonaa täysin sivistymätöntä kansalaista, joiden äo ei riitä edes pitämään suuta kiinni.
Minä toivon myös, että dokumentti nostattaa myötätuntoa ja avaa keskustelua.
Se ei kuitenkaan poista niitä ihmisiä, joilla on pakottava tarve julkisesti purkaa pahaa oloaan heikompiin tai ihmisiin, joiden kuvittelevat olevan julkisia sylkykuppeja.
Mä en ole ilkeä Amandalle. Jos keskustelu täällä liippaa häntä, se ei ole ilkeilyä hänelle. Ja toivoisin oikeasti ettei hän itse kiusausi itseään lisää käymällä täällä lukemassa.
Ystävälläni on täysi-ikäinen downlapsi jonka kulku on vaikeaa.
Lähes jokaisella kauppareissulla joku aikuinen ihminen päästää suustaan halventavaa, haukkuvaa ja jopa uhkaavaa tekstiä.
Olen kerran kävellyt erään rouvan perään ja kysynyt syytä hänen kiukkuiseen ”siirryhän vammanen” huutoon. Hänen mielestä tyttö olisi parempi pitää pois julkisista paikoista, koska näyttää vammaiselta.
On myös äitejä ja isejä jotka alkavat suoraan naaman edessä selittämään lapsilleen, että tuo tyttö on vammainen ja siksi näyttää pelottavalta ja rumalta.
Ikävä kyllä tässä maassa on varmasti 2,5 miljoonaa täysin sivistymätöntä kansalaista, joiden äo ei riitä edes pitämään suuta kiinni.
Minä toivon myös, että dokumentti nostattaa myötätuntoa ja avaa keskustelua.
Se ei kuitenkaan poista niitä ihmisiä, joilla on pakottava tarve julkisesti purkaa pahaa oloaan heikompiin tai ihmisiin, joiden kuvittelevat olevan julkisia sylkykuppeja.
Mä en ole ilkeä Amandalle. Jos keskustelu täällä liippaa häntä, se ei ole ilkeilyä hänelle. Ja toivoisin oikeasti ettei hän itse kiusausi itseään lisää käymällä täällä lukemassa.
- Päämiäs
- Martin Beck
- Paikkakunta: Ei voi virkavaltaa muuten opettaa kuin viedä saunan taakse ja lopettaa
- Viesti:
Ystäväsikään ÄO ei riittänyt seulontaan?
Lapsella on oikeus syntyä terveenä.
Lapsella on oikeus syntyä terveenä.
PERU_Viimeinen_virhe_turha_F35romut_HX-maanpetos=35mrd_ikivelkaorjuutemme._-Kaikki_blogistit_tietää_Auer_syytön
anneliauerkirjoittaa.blogspot.fi
seppo-isotalo
RadioRockKorporaatio-tenttaus._Suomiareena_pätkä:
youtube.com/watch?v=FH9CGJFLoMk
Syyttömien_KKOikeusmurhat_valeraiskauksista
areena.yle.fi/1-3719531
2298417
2104198
mtv.fi/katso/20618268
Syytön_taksikuski_10v_vankilaa_raiskausvalheista
anneliauer.com
mikkoniskasaari.fi
puheenvuoro.uusisuomi.fi/?s=auer
fi.wikipedia.org/wiki/Ulvilan_surma
Salasana_ulvila_Lataa_ILMAISEKSI_Faktakirja2_Miten_poliisi_väärensi_Auerin_murhaajaksi
anneliauerkirjoittaa.blogspot.fi
seppo-isotalo
RadioRockKorporaatio-tenttaus._Suomiareena_pätkä:
youtube.com/watch?v=FH9CGJFLoMk
Syyttömien_KKOikeusmurhat_valeraiskauksista
areena.yle.fi/1-3719531
2298417
2104198
mtv.fi/katso/20618268
Syytön_taksikuski_10v_vankilaa_raiskausvalheista
anneliauer.com
mikkoniskasaari.fi
puheenvuoro.uusisuomi.fi/?s=auer
fi.wikipedia.org/wiki/Ulvilan_surma
Salasana_ulvila_Lataa_ILMAISEKSI_Faktakirja2_Miten_poliisi_väärensi_Auerin_murhaajaksi
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Jätän tuon ala-arvoisen kommentin omaan arvoonsa, vaikka tuntuukin siltä, että juuri sinun kaltaiset ihmiset rumentavat maailmaa.
-
MrEhtivä
Menee hieman otsikon ohi mutta...
Vammaisuus ei ole sairaus ja vammainen voi syntyä terveenä.
”Vamma ei ole sairaus, mutta jotkut sairaudet voivat aiheuttaa vammoja. Ei ole relevanttia määritellä vastakohdiksi ”vammainen tai terve” vaan henkilö jolla ei ole vammaa on vammaton. Vammainen ja vammaton ihminen voivat molemmat olla terveitä tai sairaita.”
Vammaisuus ei ole sairaus ja vammainen voi syntyä terveenä.
”Vamma ei ole sairaus, mutta jotkut sairaudet voivat aiheuttaa vammoja. Ei ole relevanttia määritellä vastakohdiksi ”vammainen tai terve” vaan henkilö jolla ei ole vammaa on vammaton. Vammainen ja vammaton ihminen voivat molemmat olla terveitä tai sairaita.”