Saanko julkaista saamani sähköpostit?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Re: Saanko julkaista saamani sähköpostit?

Viesti Kirjoittaja Damien »

^Näinpä.Ja kommentoin nyt tätä asiaa vielä lisää vaikkei ketään tosin kiinnostakaan.

Eli tuollainen kiusanteko mitä ketjun aloittajan mukaan ko. henkilö harrastaa,
on aika tuttua narsistista käytöstä eronneelta osapuolelta.
En siis väitä että kaikissa eroissa näin kävisi mutta huomattavan usein olen
kuullut että erotilanteessa saattaa toinen tai molemmat osapuolet kiteyttää ongelmansa
johonkin konkreettiseen, mikä enää on jäljellä ja minkä kautta voi vielä toista pitää
edes jollain tavalla lähellään...

Monille se on omaisuus, omassa erossa se valitettavasti kulminoitui omaan lapseen,
ja vastaavan kaltaista(joskin ehkä paljon pahempaa) kiusantekoa tuli jatkuvasti vastapuolelta.
Tällöin ainoa oikea keino hoitaa asia oli viranomaisten kautta ja pitää yhteydenpito
vastapuoleen minimissä, monien yrityksien jälkeen kun tuli huomattua ettei samalle
aaltopituudelle päästä.

Suoraan sanottuna vaati todella kovia hermoja ettei sen jatkuvan häriköinnin
ja valheellisten syytösten aikana päässyt aika monta kertaa omasta suusta sammakoita.
Mutta loppupeleissä se kannatti. :)
Siihen aikaan sain tältä vastapuolelta erittäin loukkaavia ja pöyristyttävän ihmeellisiä
syytöksiä sähköpostitse ja tekstiviestein, joita eivät edes oikeudessa yrittäneet todistaa
oikeiksi.Silloin itselläkin kävi mielessä niiden julkaisu.

Mutta se vain tarkoittaisi sitä että työntyisi samalle hiekkalaatikolle tappelemaan
samasta pikkuautosta.
Eli toisinsanottuna minusta noiden julkaisu tarkoittaisi vain sitä, että
aloittaja alentuisi samalle tasolle viestien lähettäjän kanssa.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
markja
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Mike Manner kirjoitti:
markja kirjoitti:Tietysti saa julkaista. Jos jotakuta se harmittaa, niin kannattaisi varmaan miettiä sitä ENNEN kuin lähettää sen viestin sulle.
Kuvitellaan skenaario, että sinä olet kaappihomo ja lähetät poikaystävällesi mailin, missä kerrot salaisista fantasioistasi puolimetrisen hevosen kyrvän kokoisen dildon kanssa millä haluaisit työnnellä itseäni anaaliin ja poikaystäväsi pukkaa ne mailit nettiin. Syyllistyikö kuvitteellinen poikaystäväsi rikokseen?
Ei syyllisty. Yksityiselämän suojaa loukkaavan tiedon levittämisestä voidaan toki tuomita miltei mistä tahansa syystä, mutta tässä on sitten kyse toisen osapuolen tunnistettavuudesta, yksityiselämän suojan arvioimisesta ja muusta hassusta. Periaate on kuitenkin, että saa julkaista kaiken mitä sähköpostiin poksahtaa. Toisaalta, jos valehtelee, voi saada syytteen kunnianloukkauksesta.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
Koppihoitaja
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Koppihoitaja »

Niin en näillä näkymin ole julkistamassa viestejä, idea tuli vain jostakin mieleeni, toisaalta eillen aiheesta tais tulla aioittua ajankohtaisempi. En nimittäin tiennyt Iltalehden jutusta julkistaa Vanhasen viestit.

Niistä työkaluista vielä...Itse en ole niitä vaatinut vaan perinkunnan nimissä oli tuo henkilö saanut kirjeen jossa niitä vaaditaan takaisin. Kirjeen tekijä ja lähettäjä oli siis tämän ex- puoliso, en siis minä. Tuskin poliisia kiinnostaa lähteä niitä etsiskelemään, eikä minuakaan. Suurin piirtein tiedän nyt kenelle ne on luovutettu kun asiaa oon tutkinu ja heidän kanssa varmaan onnistuu asiat paremmin kun tuon henkilön.

Moni teistä on kyllä oikeassa siinä suhteesa että mailien julkistaminen saattaa vaan lisätä vettä myllyyn. Töissäni tällaisiin henkilöihin törmäilen tuontuosta. Kyseessä lähinnä olisi vanha ja nykyisin epämuodikaskin häiriö nimeltä rajatila. Tai kyseessä on enemmän luonteenpiirre, hyvin vaikeita ihmisiä ovat jos et ole heidän puolella! Älyllisesti lahjakkaat rajatilaiset menestyvät yleensä kohtalaisesti tai jopa hyvin opiskelu/työelämässä, siellä ehkä parhaimmillaan silloin kun ovat jonkilaisena johtajana. Tosin alaisten ei kannata esittää eriäviä mielipiteitä eikä myöskään ylempää tullutta kritiikkiä kestetä.
Jos kuitenkaan ei lahjakkuutta tai mahdollisuutta opiskeluun ole...On ennuste huonompi, tai miten sen nyt ottaa...Rikollisina pärjäävät aika hyvin! (off topikkia tuli taas...)

Noh..sellasta, mielenkiinnolla menen viikon päästä töihin, mitähän mailissa on :D
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

Mua kiinnostais tietää mitä laki sanoo sähköpostiviesteistä jotka on minusta riippumattomista syistä joutuneet minun käsiini? Eli siis kyseessä on jonkun henkilön täydellinen kädetys mailiboxin asetuksissa, kaikki mailit jostain syystä tulee kopiona mun omaan, henkilökohtaiseen mailiini eikä se osoite ole lähelläkään näiden kahden, toisaalla naimisissaolevien rakastavaisten osoitteita. Laitoin jopa näille kahdelle joskus mailia asiasta, toinen on jostain syystä blokannut ton mun käyttämäni sähköpostin (gmail) mailin tulon ja toinen ei noteerannut asiaa mitenkään.. :mrgreen:

ja joo, tiedän kyllä miten laittaa pari mailiossaa blokkilistalle.. :wink:
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

buracee kirjoitti:Mua kiinnostais tietää mitä laki sanoo sähköpostiviesteistä jotka on minusta riippumattomista syistä joutuneet minun käsiini?
Eipä siinä. Eipä asialle käytännössä voi mitään.
Mutta niiden julkaisu tai minkäänlainen käyttö on rangaistavaa. Laki on sen osalta ihan yksi selitteinen (lueskelin asiasta juuri tätä topicin aihetta koskevia lakipykäliä penkoessani pari päivää sitten).
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

Mike Manner kirjoitti: Mutta niiden julkaisu tai minkäänlainen käyttö on rangaistavaa.
Njooh, uteliaisuuttani tongin itsekin tuota hetken ja totesin ett mua koskee melko lailla eri lait kuin suomessa asuvia :mrgreen: Tosin ei mulla mtn hinkua oo noita julkaistakaan..
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

buracee kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti: Mutta niiden julkaisu tai minkäänlainen käyttö on rangaistavaa.
Njooh, uteliaisuuttani tongin itsekin tuota hetken ja totesin ett mua koskee melko lailla eri lait kuin suomessa asuvia :mrgreen: Tosin ei mulla mtn hinkua oo noita julkaistakaan..
Oisit julkaissut vaan :wink: Kyllä mää luen 8)
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

rosamarine kirjoitti: Oisit julkaissut vaan :wink: Kyllä mää luen 8)
Yv:t lienee näille salatun intiimiromantiikan kukkasille oikea väline. :wink:
rosamarine
Adrian Monk

Damien kirjoitti:
rosamarine kirjoitti: Oisit julkaissut vaan :wink: Kyllä mää luen 8)
Yv:t lienee näille salatun intiimiromantiikan kukkasille oikea väline. :wink:
Mikä on yv? :O
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

rosamarine kirjoitti: Mikä on yv? :O
Yksityisviesti kaikkein salaisimpiin ja kinkyimpiin yhteydenottoihin foorumilaisten välillä.
Avan alla.
rosamarine
Adrian Monk

Aah...mä olenki yksännu ihan eri kautta, kun tuonne aina ilmestyy 1 viestiä ja sit siitä vaan klikkaa :D
Vastaa Viestiin