Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Polaris
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2018 12:57 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Polaris »

Atlanta kirjoitti: Yksi mahdollisuus kaikkeen on se, että tekijä/ tekijät ovat olleet muistamattomassa humalassa tai muissa aineissa. Ei muisteta mitä viikonloppuna on tullut tehdyksi. Ei muisteta koko tapausta, ei tiedetä olevan syyllisiä johonkin. On osattu uhri kätkeä hyvin silti. Tuskin edes muistaisivat, minne.
Tuo että ollaan niin kännissä, että saadaan joku hengiltä, onnistuneesti jemmataan ruumis kolmeksikymmeneksi vuodeksi eikä muisteta minne tai ei muisteta koko illasta mitään, on kyllä omaan makuun aavistuksen yliampuva veikkaus :D
poepporoo kirjoitti: Ok, tuo on looginen ajatus, tuo non-stopralli pitäjien välillä. Oikein oivallinen! Kun nyt tiedät noita pikkuteitä siellä maisemissa, niin olisiko siellä jotakin muita paikkoja, kuin lampi, ruumiin kätköpaikoiksi? Onko mtn huoltokoppeja, kaivoja yms.maastossa? Ainakin siltarumpuja lienee noillakin alueilla. Mitä muuta?
Onhan tuolla seudulla noita pieniä metsä- ja peltoteitä vaikka kuinka. Paimiossa varsinkin tuo hiekkakuoppien maasto on otollista seutua ja ollut aina nuorison suosimaa aluetta. Ja kun Paimiosta lähdetään Sauvon ja Kemiön suuntaan, niin pienten ja syrjäisten teiden määrä vaan kasvaa.
Hiekkakuoppien lisäksi on jonkin verran yksittäisiä metsälampia ja suoalueita, jotka näkyvät kartassakin. Näistä jonkinmoinen osa on sellaisia, joihin ei mene minkäänlaista tietä, joten ovat varmaan ekana poissuljettavia.

Tuli vielä mieleen, että oliko Piikkiön kaatopaikka vielä tuolloin käytössä? Nykyään tuolla Heernummessa ei taida olla muuta toimintaa kuin ampumarata. Kaatopaikalle ruumiin piilottaminen olisi luultavasti helpompaa kuin hiekkaiseenkaan maastoon.
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

Huomenta. Kyllä hyvinkin Pia on voinut joutua jonkun tyttöjä metsästävän poika porukan matkaan ja sitten on tapahtunut jotain ikävää. Google Mapsin street wiewsillä pääsee surffailemaan pontelan viereistä tietä aina urheilukentän parkki paikalle asti.

Siellä on paljon hyviä paikkoja pysäköidä, jossa sitten jonkun autoilijan on ollut hyvä päivystää tyttöjä ja sopivan kohdalle osuessa houkutella kyytiin. Pia on voinut kävellä tällaisen kaverin auton ohi ja olosuhteista johtuen on mennyt sisälle autoon vielä hiukan helpommin kuin jos mieliala ja sää olosuhteet olisivat olleet toisenlaiset.

Mutta muistetaan nyt kuitenkin nämä niillä seuduilla tapahtuneet hyväksikäytötkin ja ne henkilöryhmät missä nämä hyväksikäytöt ovat tapahtuneet. Hiukan tuli sellainen olo että sitä linjaa koitettiin vaientaa vaikkakin hiukan kyllä mentiinkin keskusteluissa sivuraiteille.
Jo se ettei henkilöryhmiä voi nimetä herättää kysymyksen, miksi ei saisi.

Minä näen mielessäni kuvan siitä miten Pia astuu ovesta ulos sulkee oven kiinni jäljessään ja katoaa. Siitä alkaa pimeys?????? johon tuo hiukan valoa, havainto veneestä, vihje paikasta johon pia on haudattu, ja vielä Tom fron Boråsin kirje. Lisäksi on kait joku puhelimitse tullut vihje josta ei tarkemmin mainita. Mikä on se henkilö ryhmä johon tuo kirjeessä mainittu auto liittyy ja jota henkilö ryhmää poliisi nyt tutkii, siitä meillä voi olla eriäviä mielipiteitä. Minun oletukseni on seksuaali rikolliset, vaikuttavatko he nyt valta väestön keskuudessa,vai jonkun, tai joidenkin pienempien ryhmien sisällä, sen saa jokainen itse päättää, sekä sen miltä suunnalta haluaa sitä tarkastella.

Kun Pia astui ulos koti ovesta ensimmäinen paikka mihin Pia on voinut mennä on naapuri jossa hänen ystävänsä asui. Itselläni päällimmäinen vaihtoehto on se että Pia käveli pontelan lähellä parkissa olleen auton ohi josta häntä pyydettiin tulemaan autoon suojaan sateelta. Oliko autossa yksi vai useampi henkilö jää vastausta vaille vielä tässä vaiheessa.

Tällaistakin vaihtoehtoa minulle on esitetty että syylliset Pian katoamiseen olisivatkin erään uskonnollisen yhteisön ( henkilö ryhmän sisällä) olevat nuoret miehet (ovat oma henkilö ryhmänsä) jotka oletetusta vakaumuksestaan huolimatta ovat harrastaneet tyttöjen metsästystä ja eläneet kaksinaamaista elämää yhteisönsä keskellä,( tämän yhteydessä mainittiin Paimio/kin).. nämäkin nuoret miehet ovat voineet olla päivystämässä pontelan lähistöllä ja ottaa pian kyytiinsä, tutut pojat autossa joiden kyytiin Pia on uskaltanut mennä.
Nämä nuoret miehet (silloin v1988) pelätessään paljastumista ja huonoon valoon joutumista sekä erottamista yhteisöstään poistivat sen uhan ,Pian, koska alkoivatkin pelätä pian paljastavan heidät ja heidän touhunsa. Nyt miehet tietty vanhempia ja hyvissä asemissa yhteisöjensä keskuudessa ja tarkkoja maineestaan säilyttääksensä asemansa yhteisössä, erottaminen yhteisöstä on pahinta mitä heille voisi tapahtua.

Nämä velikullat olivat kuulemma (saamani tiedon mukaan) silloin 80 luvulla kirkkain silmin valehdelleet siitä mihin ja mitä olivat menossa tekemään kun jonkun isipapan auton saivat käyttöönsä. (Keskenään sopivat mitä kerrotaan.) Tarkoitus oli kuitenkin aivan toinen: tyttöjen metsästys ja suvun jatkamisen harjoittelu, tietysti tytötkin samoissa ihmisryhmissä kokevat samaa mielenkiitoa poikia kohtaan ikäistensä keskuudessa. HUOM: ikäistensä kesken!!! Henkilö ryhmänä vanhemmat sedät ovatkin sitten olleet ja ovat rikollisilla teillä. Pedofilia ei tunne henkilöryhmä (yhteisö/ihmisluokka) rajoja.
Niin tämä tietolähteeni ei osannut nimetä näitä henkilöitä, eikä siksi ole epäilystään viranomaisille kertonut. Mutta näin ovat nuoret hänen mukaansa toimineet siinä henkilöryhmässä johon tietolähteeni on kuulunut , näin ollen hän on sisältäpäin nähnyt ja kuullut mitä henkilöryhmän(yhteisön) sisällä on touhuttu. Hän kertoi myöskin näin:Ompa joku kuullutkin mitä nuoret miehet ovat keskenään reissuistaan puhuneet, härskiä juttua kuin suoraan pordellissa tapahtunutta. Helpompaahan tämä olisi jos voisi varmuudella uskaltaa mainita henkilöryhmät joita tarkoitan. Lopuksi vielä: Minä olen myös taipuvainen uskomaan siihen ettei syyllinen ole Pian lähipiiristä. Perustuen haastatteluissa seuraamaani ruumiin(ele)kieleen.
Minullakin on se, elekieli, minähän hymyilen....ainakin silloin tällöin hiukan, vaikka totiseksi väliin vetää.
(Tietolähteeni mukaan, ompas tämä nyt jotenkin hienon ja virallisen tuntuista, että melkein nolottaa)

Jotkut innokkaathan voisivat alkaa tutkimaan mitä voisi sisältyä sanaan Wexford, samaan tapaan kuin tutkivat Boråsin sisältöä.. Minä voin aloittaa: Wex ford: vietiin Fordilla/vietiin Fordiin.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja dazu »

Mulle tuli erikoisempi ajatus liittyen tähän katoamiseen. Entinen FBI:n profiloija John Kelly sanoi jokin aika sitten tehdyssä haastattelussa, että 80% sarjamurhaajista on visuaalisia ihmisiä ja monet heistä ryhtyvät taiteilijoiksi vankilassa ollessaan.

Keskustelupalstojen mukaan Forssassa on pitkään kiertänyt huhu, että henkilö JMS olisi useaan otteeseen juovuksissa tunnustanut tappaneensa näitä teinityttöjä 80-luvulla ja 90-luvulla. Tämä JMS istuu vankilassa ja hänestä on tullut vankilassaoloaikanaan taiteilija.

Perjantaina 6. helmikuuta 1987 katosi Tammelan keskustaajamasta Sari Liinaharja, jonka ruumis löytyi puolen vuoden kuluttua Koijärveltä, metsäalueelta.

Välissä 10 kuukautta...

Perjantaina 4. joulukuuta 1987 katosi Mäntsälän keskustaajamasta Heidi Härö, jonka ruumis löytyi puolen vuoden kuluttua Pukkilasta, metsäalueelta.

Välissä 10 kuukautta...

Perjantaina 7. lokakuuta 1988 katosi Piikkiön keskustaajamasta Piia Ristikankare, jonka ruumista ei olla löydetty.

Tällainen tekijä voisi olla myös vaikkapa anger- tyyppeihin lukeutuva sarjaraiskaaja:
http://uspp.csbsju.edu/crimpsych/cpsg-5.htm

Veikkaan kuitenkin, että tekijä on seksuaalisarjamurhaaja.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2208
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Piian katoamisen taustalla on minunkin mielestä todennäköisesti seksuaalisesti motivoitunut murhaaja, joka on ollut opportunisti. Opportinistimurhaaja on suunnitellut kidnappauksen, murhan ja ruumiin hävittämisen tarkasti ennakkoon. Ainoastaan uhri valikoituu sattumalta, tosin uhriprofiilikin on tietynlainen. Murhaaja on liikkunut autolla laajalla alueella etsien tilannetta, jolloin hänen profiiliinsa sopiva tyttö tai nuori nainen on yksin ja hän voi iskeä kenenkään huomaamatta. Jos on pientäkään riskiä tulla nähdyksi, tilaisuus jätetään käyttämättä ja siirrytään muualle. "Opportunistic killer" ei ole sitten mikään minun keksimä termi.

Ajallisesti Liinaharjan ja Härön tapaukset voivat liittyä Piian tapaukseen. Uhrien ikä on suunnilleen samaa luokkaa. Maantieteellisesti Piikkiö ja Mäntsälä/Pukkila sopivat huonosti saman tekijän alueeksi. Lisäksi Härön kohdalla on melko vahva epäilty, vaikka näyttöä ei ole saatu. Tammela ja Piikkiö sen sijaan ovat maantieteellisesti lähellä toisiaan. Sari Liinaharjan ja Piian katomisessa on yhteistä se, että molemmat lähtivät yksin iltapimeällä kodeistaan ja katosivat. Lisäksi on huomion arvoista, että Sarin ruumis löydettiin vasta yli puolen vuoden kuluttua eli ruumiin kätkemiseen oli nähty vaivaa.

Wexford -nimimerkki viittaa kyllä minun mielestäni kuvitteelliseen kirjan päähenkilöön komisario Wexfordiin. Moni valitsee samalla tyylillä rikospalstan nimimerkin.
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

Tuo ajatus opportunistic Killeristä on hyvä. Itse olen ajatellut aivan samalla tavalla tekijästä.
Ajelee ympäriinsä ja toimii vasta kun on aivan varma ettei kukaan huomaa mitään. Eikä etukäteen valikoi uhrejaan , toimii kun tulee tilaisuus.
Lopullinen tekopaikka on varmastikin jo tiedossa ja paikka mihin ruumiin dumppaa tekonsa jälkeen. Eikä ole pois suljettua etteikö olisi tuollainen visuaalinen tekijä, ruumiit voivat hyvinkin olla paikassa jonne näkee hyvin kauempaa, paikasta josta voi huomaamattomasti käydä seuraamassa mitä kalmistolle kuuluu. Esimerkiksi Hikiällä on hiekkakuoppia joiden reunoilla kävellessään voi tsekkailla miltä näyttää, onko kalmot paikoillaan. Tosin puustoa alkaa kylläkin ajan mittaan kasvamaan kuoppiin.
Lähinnä tarkoitan sellaista hiekkakuoppaa jonka ohi kulkee nastakiventie, tai joku sen tapainen sen tien nimi oli. Tien päässä näyttäisi olevan jonkinlainen autio/rappiotila.
Tuo hiekkakuoppa on hiukan lukkarisen löytöpaikasta käännyttäessä oikealle ja vasemmalla puolen tietä, ei ihan tien vieressä mutta lähellä Hikiän tietä. googlen satelliittikartasta voi tsekkailla. Laitan nuo teiden nimet tarkemmin kun tsekkaan ne ja jos ovat väärin.
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2208
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

isoäiti kirjoitti:Tuo ajatus opportunistic Killeristä on hyvä. Itse olen ajatellut aivan samalla tavalla tekijästä.
Ajelee ympäriinsä ja toimii vasta kun on aivan varma ettei kukaan huomaa mitään. Eikä etukäteen valikoi uhrejaan , toimii kun tulee tilaisuus.
Lopullinen tekopaikka on varmastikin jo tiedossa ja paikka mihin ruumiin dumppaa tekonsa jälkeen. Eikä ole pois suljettua etteikö olisi tuollainen visuaalinen tekijä, ruumiit voivat hyvinkin olla paikassa jonne näkee hyvin kauempaa, paikasta josta voi huomaamattomasti käydä seuraamassa mitä kalmistolle kuuluu. Esimerkiksi Hikiällä on hiekkakuoppia joiden reunoilla kävellessään voi tsekkailla miltä näyttää, onko kalmot paikoillaan. Tosin puustoa alkaa kylläkin ajan mittaan kasvamaan kuoppiin.
Lähinnä tarkoitan sellaista hiekkakuoppaa jonka ohi kulkee nastakiventie, tai joku sen tapainen sen tien nimi oli. Tien päässä näyttäisi olevan jonkinlainen autio/rappiotila.
Tuo hiekkakuoppa on hiukan lukkarisen löytöpaikasta käännyttäessä oikealle ja vasemmalla puolen tietä, ei ihan tien vieressä mutta lähellä Hikiän tietä. googlen satelliittikartasta voi tsekkailla. Laitan nuo teiden nimet tarkemmin kun tsekkaan ne ja jos ovat väärin.
Mahdoitko tarkoittaa Järvenpään sarjamurhaaja -osioon tätä viestiä? Kuvaukset hiekkakuopasta ja Nastakiventiestä kun viittaavat vahvasti Hikiälle.
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

hannu hanhi kirjoitti:
isoäiti kirjoitti:Tuo ajatus opportunistic Killeristä on hyvä. Itse olen ajatellut aivan samalla tavalla tekijästä.
Ajelee ympäriinsä ja toimii vasta kun on aivan varma ettei kukaan huomaa mitään. Eikä etukäteen valikoi uhrejaan , toimii kun tulee tilaisuus.
Lopullinen tekopaikka on varmastikin jo tiedossa ja paikka mihin ruumiin dumppaa tekonsa jälkeen. Eikä ole pois suljettua etteikö olisi tuollainen visuaalinen tekijä, ruumiit voivat hyvinkin olla paikassa jonne näkee hyvin kauempaa, paikasta josta voi huomaamattomasti käydä seuraamassa mitä kalmistolle kuuluu. Esimerkiksi Hikiällä on hiekkakuoppia joiden reunoilla kävellessään voi tsekkailla miltä näyttää, onko kalmot paikoillaan. Tosin puustoa alkaa kylläkin ajan mittaan kasvamaan kuoppiin.
Lähinnä tarkoitan sellaista hiekkakuoppaa jonka ohi kulkee nastakiventie, tai joku sen tapainen sen tien nimi oli. Tien päässä näyttäisi olevan jonkinlainen autio/rappiotila.
Tuo hiekkakuoppa on hiukan lukkarisen löytöpaikasta käännyttäessä oikealle ja vasemmalla puolen tietä, ei ihan tien vieressä mutta lähellä Hikiän tietä. googlen satelliittikartasta voi tsekkailla. Laitan nuo teiden nimet tarkemmin kun tsekkaan ne ja jos ovat väärin.
Mahdoitko tarkoittaa Järvenpään sarjamurhaaja -osioon tätä viestiä? Kuvaukset hiekkakuopasta ja Nastakiventiestä kun viittaavat vahvasti Hikiälle.
hannu hanhi kirjoitti:
isoäiti kirjoitti:Tuo ajatus opportunistic Killeristä on hyvä. Itse olen ajatellut aivan samalla tavalla tekijästä.
Ajelee ympäriinsä ja toimii vasta kun on aivan varma ettei kukaan huomaa mitään. Eikä etukäteen valikoi uhrejaan , toimii kun tulee tilaisuus.
Lopullinen tekopaikka on varmastikin jo tiedossa ja paikka mihin ruumiin dumppaa tekonsa jälkeen. Eikä ole pois suljettua etteikö olisi tuollainen visuaalinen tekijä, ruumiit voivat hyvinkin olla paikassa jonne näkee hyvin kauempaa, paikasta josta voi huomaamattomasti käydä seuraamassa mitä kalmistolle kuuluu. Esimerkiksi Hikiällä on hiekkakuoppia joiden reunoilla kävellessään voi tsekkailla miltä näyttää, onko kalmot paikoillaan. Tosin puustoa alkaa kylläkin ajan mittaan kasvamaan kuoppiin.
Lähinnä tarkoitan sellaista hiekkakuoppaa jonka ohi kulkee nastakiventie, tai joku sen tapainen sen tien nimi oli. Tien päässä näyttäisi olevan jonkinlainen autio/rappiotila.
Tuo hiekkakuoppa on hiukan lukkarisen löytöpaikasta käännyttäessä oikealle ja vasemmalla puolen tietä, ei ihan tien vieressä mutta lähellä Hikiän tietä. googlen satelliittikartasta voi tsekkailla. Laitan nuo teiden nimet tarkemmin kun tsekkaan ne ja jos ovat väärin.
Mahdoitko tarkoittaa Järvenpään sarjamurhaaja -osioon tätä viestiä? Kuvaukset hiekkakuopasta ja Nastakiventiestä kun viittaavat vahvasti Hikiälle.
JEP,NÄIN KÄVI ALKUOSA KUULUU TÄHÄN PIAN OSIOON LOPPU KUULUISI JÄRVENPÄÄN SARJAMURHAAJA OSIOON: OLEN VAIN AJATELLUT SIINÄKIN JUURI NÄIN KUIN TÄNNE OLIT KIRJOITTANUT SARJAMURHAAJAN TOIMINTAMALLISTA;SE SOPII JÄRVENPÄÄNSARJAMURHAAJAN PROFILOINTIIN YHTÄ HYVIN:OLIN JÄRVENPÄÄN JUTUN YHTEYDESSÄ TSEKANNUT NOITA HIEKKAKUOPPIA SATELLIITTI KUVISTA.
Polaris
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2018 12:57 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Polaris »

isoäiti kirjoitti:Mikä on se henkilö ryhmä johon tuo kirjeessä mainittu auto liittyy ja jota henkilö ryhmää poliisi nyt tutkii, siitä meillä voi olla eriäviä mielipiteitä. Minun oletukseni on seksuaali rikolliset, vaikuttavatko he nyt valta väestön keskuudessa,vai jonkun, tai joidenkin pienempien ryhmien sisällä, sen saa jokainen itse päättää, sekä sen miltä suunnalta haluaa sitä tarkastella.
Tuo henkilöryhmä on poliisin toimesta kerrottu olevan juuri seksuaalirikolliset. On mainittu muutama sivu sitten linkitetyssä jutussa.
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

Polaris kirjoitti:
isoäiti kirjoitti:Mikä on se henkilö ryhmä johon tuo kirjeessä mainittu auto liittyy ja jota henkilö ryhmää poliisi nyt tutkii, siitä meillä voi olla eriäviä mielipiteitä. Minun oletukseni on seksuaali rikolliset, vaikuttavatko he nyt valta väestön keskuudessa,vai jonkun, tai joidenkin pienempien ryhmien sisällä, sen saa jokainen itse päättää, sekä sen miltä suunnalta haluaa sitä tarkastella.
Tuo henkilöryhmä on poliisin toimesta kerrottu olevan juuri seksuaalirikolliset. On mainittu muutama sivu sitten linkitetyssä jutussa.
Laitoin tuon auto asian kysymys muotoon jotta palattaisiin sille linjalle mitä poliisikin nyt tutkii. Koska poliisi viittaa auton yhteydessä seksuaalirikollisiin niin niihin kuuluvat myös joissain seurakunnissa tapahtuneet hyväksikäytöt ja hyväksikäyttäjät. autoon liittyvä henkilö ryhmä on samaa kuin seurakuntien hyväksikäyttäjätkin. Mielestäni sen takia ei olisi väärin mainita seurakuntien nimiäkin tämän tutkinta linjan yhteydessä. Onko myöskään huono asia jos ymmärrettäisiin miten tuollaisen henkilöryhmän sisällä toimitaan ja miten se vaikuttaa tutkintaan. Ymmärrän senkin etteivät kaikki voi sitä käsittääkään toiminta kun on käsittämättömän epäoikeuden mukaista. Kun mainitsen joissain seurakunnissa esiintyneen pedofiliaa ,niin se ei tarkoita että minulla olisi jotain muita seurakuntalaisia vastaan.
peimari
Poliisikoira Rex
Viestit: 254
Liittynyt: Pe Syys 18, 2009 3:57 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja peimari »

Olen yrittänyt miettiä tätä juttua tiedossa olevilla faktoilla ja odottanut niitä silminnäkiä havaintoja.Piti olla.Halusin kuulla sen loppuun.Mä en tiedä miten suhtautua siihen kirjeeseen.!Ostin Paraisilta valkoisen auton Tom/Tommy/Tomy nimiseltä ukkelilta 2000-luvun alussa.Hän kuoli syöpään vähän myöhemmin.On se auto mulla vieläkin yhessä ladossa ku keräilyarvoa varmasti kohta tulee.Tämä kaveri ei vaan puhunut Suomea millään tasolla.Noh.ei se kirjekkään totta ole
True
Nikke Knakkertton
Viestit: 199
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2017 9:09 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja True »

peimari kirjoitti:Olen yrittänyt miettiä tätä juttua tiedossa olevilla faktoilla ja odottanut niitä silminnäkiä havaintoja.Piti olla.Halusin kuulla sen loppuun.Mä en tiedä miten suhtautua siihen kirjeeseen.!Ostin Paraisilta valkoisen auton Tom/Tommy/Tomy nimiseltä ukkelilta 2000-luvun alussa.Hän kuoli syöpään vähän myöhemmin.On se auto mulla vieläkin yhessä ladossa ku keräilyarvoa varmasti kohta tulee.Tämä kaveri ei vaan puhunut Suomea millään tasolla.Noh.ei se kirjekkään totta ole
No kannattas sielä autossa koira käyttää
poliisiTV
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2017 2:01 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja poliisiTV »

Onko kukaan täällä palstalla miettinyt sellaista teoriaa, että jospa Pian surmaaja onkin nainen?
Esim jos Pia olsi suutuksissaan mennyt soittamaan suutaan jollekin naiselle ja nainen kalauttanut Pian hengiltä. Myös ruumiin kätkeminen saattaisi onnistua jopa paremmin naiselta kuin mieheltä. Onhan sodissa olleetkin sanoneet, että naiset on paljon raaempia kuin miehet.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja skoone »

poliisiTV kirjoitti:Onko kukaan täällä palstalla miettinyt sellaista teoriaa, että jospa Pian surmaaja onkin nainen?
Esim jos Pia olsi suutuksissaan mennyt soittamaan suutaan jollekin naiselle ja nainen kalauttanut Pian hengiltä. Myös ruumiin kätkeminen saattaisi onnistua jopa paremmin naiselta kuin mieheltä. Onhan sodissa olleetkin sanoneet, että naiset on paljon raaempia kuin miehet.
Todella terävä ajatus! Niin miksei...ehkä jonkun ukko kuolasi nätin tytön perään ja mustis vaimo oli liikkeellä...tai sitten joku tytöistä pitävä nainen, joka pelkäsi, että Piia paljastaa hänen kähmimisensä..
Muista lähdekritiikki!
peimari
Poliisikoira Rex
Viestit: 254
Liittynyt: Pe Syys 18, 2009 3:57 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja peimari »

En lähtis mitään autoa haistelee noilla tiedoilla.Siellä tontilla kyllä kävi(koti)haistelemassa ruumiskoira ennenkuin näitä autojuttuja ja silminnäkiöitä oli.!Niinkuin poliisin lausunnosta sai selvää ni kaikki tutkintatiet on auki!Suurin mielenkiinto on näissä kyydin antajissa.?
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Täällä on ihmetelty miksei niitä Pontelan (oliko se nyt se nuorisonpaikan nimi...) silminnäkijöitä olekaan ilmoittautunut. Ei sen varmaan tarvi olla sen kummempaa kuin että joku on maininnut että "joo joo, taisi se jehova siitä ohi kulkea" ja siitä on sitten tullut illan jälkeen porukassa totuus. Mutta kun aletaan miettiä, että kukas sen on nähnyt niin ei tyyppiä löydykään. Ja ei kai se kumma jos tuossa pimeässä illassa kukaan ei ole tunnistanut Piia kävelemässä yksinään - katsokaas nyt iltahämärissä, eihän siellä mitään kunnolla näe vaikka olis katovalotkin.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Vastaa Viestiin