Sivu 168/170

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Ti Kesä 16, 2026 7:53 pm
Kirjoittaja Arkipäiväinen
Detsi kirjoitti: Ti Kesä 16, 2026 5:22 pm
Kuolemannaakka kirjoitti: Ti Kesä 16, 2026 10:47 am
Arkipäiväinen kirjoitti: Su Kesä 14, 2026 6:55 pm

Olen nyt uudestaan lukenut Naakan kirjaa ja voin kuvitella, että kaikki poliisit eivät sitä välttämättä tykkää lukea yhtään. Onhan se kaikkinensa erittäin asenteellisesti kirjoitettu ja esim. faktoja listattaessa mukana on koko ajan poliisin toimintaa kritoisoivia sarkastisia heittoja. Siis älytön kunnioitus Naakan ja teidän kaikkien muiden pitkää ja perusteellista työtä kohtaan ja pitää tietenkin toivoa, että poliisit käyvät sen läpi huolellisesti, asenteellisuudesta huolimatta.
Halusin kritisoida poliisien toimintaa, koska poliisit ovat tämän jutun pilanneet ja on havaittavissa että ainakin jotkut poliisit ovat tehneet sen tahallaan, eli on ollut tarkoitus lavastaa Auerista syyllinen. Ehkä he ovat hänen syyllisyyteensä uskoneet, ehkä eivät. Eivät kuitenkaan ole olleet objektiivisia eivätkä juurikaan oikeasti tutkineet juttua. He ovat tehneet tarinan ja yrittäneet sitten pakottaa ja muokata todisteet sopimaan siihen tarinaan, ja valmistaneet ihan itse todisteita ja piilottaneet sellaiset jotka eivät tarinaan sovi.

Näihin todisteisiin ovat poliisien esimiehet ja oikeuslaitos sekä media halunneet uskoa, koska kaikille oli parempi, että syyllinen löytyi ja lehdet tienasivat jutulla miljoonia. Juttu joka yhdistää naisen, väkivallan, seksin ja lapset on sellainen kultamuna, että iltapäivälehdet rukoilevat että niitä tulisi lisää. Ja lukijat myös. Kyynistä mutta totta. Ihmiset haluavat että jutut ratkeavat, ja saattaapa olla niin, että jutun ratkeamista tärkeämpää on se, että joku muu kärsii ja saa rangaistuksen. Voidaan väännellä käsiä lasten kärsimyksillä, mutta todellisuudessa kukaan ei välitä jostain tuntemattomista lapsista yhtään mitään ja heidän kärsimyksensä vain kiihottavat lukijaa. Se on viihdettä.
Ulvilan murhan tutkinnasta löytyy paljon aiheellista kritiikkiä, ja tutkinnan virheitä on käsitelty julkisuudessa vuosien ajan. En kuitenkaan ole nähnyt mitään virallista selvitystä tai muuta luotettavaa näyttöä siitä, että poliisi olisi tarkoituksellisesti "valmistanut todisteita" tai lähtenyt tietoisesti lavastamaan Aueria syylliseksi. Tutkinnan epäonnistuminen ja tutkinnan tahallinen väärentäminen ovat kaksi eri asiaa. Ensimmäisestä löytyy runsaasti keskustelua ja kritiikkiä, jälkimmäinen taas vaatisi erittäin vahvaa näyttöä. Jos sellaista näyttöä on olemassa, olisi mielenkiintoista nähdä lähteet.
Tähän liittyenhän asianajaja Markku Fredman on vaatinut hallitusta käynnistämään turvallisuus­tutkintalain mukaisen tutkinnan. Aihetta sille on ja näyttöä poliisin venkoiluista on, mutta tutkintaa ei olla tehty. Miten itse näet valehtelun osana kuulustelua, jotta saadaan epäilty tunnustamaan? Tai valehdellaan todistajalle, että hänet saadaan muuttamaan lausuntonsa? Vai tarkoitatko lavastamisella ainoastaan huonekalujen ja verhojen siirtelyä? No on sitäkin tehty silloin kun rekoja sorvattiin tukemaan syytteitä. Kuole-tallenne muuttuvine litterointeineen se kaikkein suurin mysteeri edelleen.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Ke Kesä 17, 2026 11:35 pm
Kirjoittaja Joosua
Pieni liekki kirjoitti: La Kesä 13, 2026 7:51 pm
Joosua kirjoitti: La Kesä 13, 2026 3:27 pm ...
Mutta ilmeisesti poliisi tässä(kin) jutussa keksii lisää valheita joiden perusteella häneen ei puututa vaan mitä luultavimmin syyllistä haetaan pakkomielteenomaisesti muualta. Useimmat arvaavat mistä
Minulle on vakuutettu, että poliisi suorittaa esitutkintaa puolueettomasti ja objektiivisesti tässä asiassa. Ajattelin uskoa tähän vakuutukseen ja odotan, että jutun tutkinnanjohtaja meille tiedottaa asiasta sen, minkä kokee tarpeelliseksi tiedottaa. Mehän olemme omat tutkimuksemme saaneet oikeastaan päätökseen jo vuosia sitten, mistä on ollut lopputulemana Kuolemannaakan kirja ja sen toimittaminen poliisin tutkijoiden käyttöön.
Noin varmaan pitäisi ajatella. Mutta monia kysymyksiä kyllä herää. Toivottavasti saadaan vastauksia.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 8:48 am
Kirjoittaja nihilistinahalisti
Kuolemannaakka kirjoitti: Ti Kesä 16, 2026 10:59 am Lukekaa tarkasti tämä alkututkinnan raportista oleva katkelma, joka siis jätettiin etpk-matskusta kokonaan pois. Lause lauseelta tarkasti, niin että tajuatte ja näette mitä siinä puhutaan ja mitä mikäkin asia tarkoittaa.

https://imgbox.com/7oca1sVX

Yrittäkää sitten sovitella Annelia syylliseksi noiden tietojen perusteella, eli tehkää tapahtumakulku jossa hän on syyllinen, ja joka tietysti sopii häke-puhelun tapahtumiin myös.

Ei todellakaan tarvitse olla mikään sherlock jos kahdessa viikossa päättelee, ettei Auer voi olla syyllinen. Ja tätä katkelmaa ei edes minulla ollut kirjaa tehdessäni käytössä!

Joskus jo 2011 tai niillä main tajusin ja täällä kirjoitinkin, että vaikka jälkeenpäin löytyisi mitä tahansa uusia jälkiä ja todisteita, ne sopivat aina Auerin tarinaan ja ulkopuoliseen syylliseen. Siksi että Auerin tarina ja ulkopuolinen syyllinen on totta. On vain kaksi mahdollisuutta: syyllinen tai syytön, ja vain toinen tarina on mahdollinen. Toinen ei ole. Molemmat eivät voi olla yhtä aikaa, koska jutusta tiedetään niin paljon pieniä yksityiskohtaisia faktoja, ettei "joustoa" ole tarpeeksi. Aina kun tulee uusia faktoja, ne vain täydentävät ja vahvistavat sitä mitä Anneli on kertonut. Ja jos poliisi tai syyttäjä kertoo jostain uudesta todisteesta, joka kumoaa Auerin tarinaa, niin lopulta selviää, ettei tuo todiste ollutkaan totta.
Vanha asia, ainakin meikäläiselle.

Jos väärin muistan niin olen tuon arkun päällä olleiden vaatteiden alas joutumisen ottanut esiin ainakin kahdessa ketjussa, muistaakseni "verijäljet-hsjujäljet ketjussa", lisäksi yhdessä tai kahdessa ketjussa.ja taisin myös mainita siitä, että verinen kengänjälki housujen lahkeessa.

Meikälle on niin selkeä kuva koko tapahtumasta, etten saa sitä yhtään paremmaksi, myös tallenne kertoo uskomattoman paljon ja toivonkin dttä täällä olisi edes yksikään jolla olisi yhtä hyvä kuuloaisti kuin meikällä, eikä puolisokeita ja melkein kuuroja diipadaapalaisia.

Tietty tätä porukkaa ja asioita sotkee eniten nuo tarujen ja mielikuvitukseensa lujasti uskovaiset, mutta jokaisella on vapaus kirjoittaa.

Tätä juttua ei haluta selviävän, niin kuin ei haluta ehkä sataa muutakaan, intressit on niin moninaiset.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 6:20 pm
Kirjoittaja mikkihirmu
nihilistinahalisti kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:48 am
Kuolemannaakka kirjoitti: Ti Kesä 16, 2026 10:59 am Lukekaa tarkasti tämä alkututkinnan raportista oleva katkelma, joka siis jätettiin etpk-matskusta kokonaan pois. Lause lauseelta tarkasti, niin että tajuatte ja näette mitä siinä puhutaan ja mitä mikäkin asia tarkoittaa.

https://imgbox.com/7oca1sVX

Yrittäkää sitten sovitella Annelia syylliseksi noiden tietojen perusteella, eli tehkää tapahtumakulku jossa hän on syyllinen, ja joka tietysti sopii häke-puhelun tapahtumiin myös.

Ei todellakaan tarvitse olla mikään sherlock jos kahdessa viikossa päättelee, ettei Auer voi olla syyllinen. Ja tätä katkelmaa ei edes minulla ollut kirjaa tehdessäni käytössä!

Joskus jo 2011 tai niillä main tajusin ja täällä kirjoitinkin, että vaikka jälkeenpäin löytyisi mitä tahansa uusia jälkiä ja todisteita, ne sopivat aina Auerin tarinaan ja ulkopuoliseen syylliseen. Siksi että Auerin tarina ja ulkopuolinen syyllinen on totta. On vain kaksi mahdollisuutta: syyllinen tai syytön, ja vain toinen tarina on mahdollinen. Toinen ei ole. Molemmat eivät voi olla yhtä aikaa, koska jutusta tiedetään niin paljon pieniä yksityiskohtaisia faktoja, ettei "joustoa" ole tarpeeksi. Aina kun tulee uusia faktoja, ne vain täydentävät ja vahvistavat sitä mitä Anneli on kertonut. Ja jos poliisi tai syyttäjä kertoo jostain uudesta todisteesta, joka kumoaa Auerin tarinaa, niin lopulta selviää, ettei tuo todiste ollutkaan totta.
Vanha asia, ainakin meikäläiselle.

Jos väärin muistan niin olen tuon arkun päällä olleiden vaatteiden alas joutumisen ottanut esiin ainakin kahdessa ketjussa, muistaakseni "verijäljet-hsjujäljet ketjussa", lisäksi yhdessä tai kahdessa ketjussa.ja taisin myös mainita siitä, että verinen kengänjälki housujen lahkeessa.

Meikälle on niin selkeä kuva koko tapahtumasta, etten saa sitä yhtään paremmaksi, myös tallenne kertoo uskomattoman paljon ja toivonkin dttä täällä olisi edes yksikään jolla olisi yhtä hyvä kuuloaisti kuin meikällä, eikä puolisokeita ja melkein kuuroja diipadaapalaisia.

Tietty tätä porukkaa ja asioita sotkee eniten nuo tarujen ja mielikuvitukseensa lujasti uskovaiset, mutta jokaisella on vapaus kirjoittaa.

Tätä juttua ei haluta selviävän, niin kuin ei haluta ehkä sataa muutakaan, intressit on niin moninaiset.
______________________________________________________________

Olette monessa suhteessa luultavasti oikeassa ,ainakin omasta mielestänne . Jos kerran tiedätte miten kaikki on mennyt ja jos joku ulkopuolinen olisi ollut murhan tapahtumahetkellä paikalla kuten olette antanut ymmärtää,niin eikö silloin olisi järkevää kirjoittaa asiat selväksi ja lähettää ne tutkintaa hoitavalle Rikoskomisariolle. Mikäli teillä ei
tutkintaa johtavan Komisarion sähköpostiosoitetta ei ole tiedossa voin sen teille YV:llä halutessanne ilmoittaa.
Uskon että he siellä päässä osaavat suhtautua tietämykseenne ja tekemiinne havaintoihin sillä ymmärryksellä joka voitaisiin tarvittaessa todistaa oikeaksi ,mikäli näin olisi tai päinvastaisessa tapauksessa todeta antamanne tiedot hyödyttömäksi hölynpölyksi.
Olette ilmeisen varma tiedoistanne päätellen tänne kirjoittamastanne,joten lähettäkää se myös heille, koska
täällä kirjoittelu on yhtä tyhjän kanssa ,eikä asiaanne vie eteenpäin.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 11:01 pm
Kirjoittaja nihilistinahalisti
mikkihirmu kirjoitti: To Kesä 18, 2026 6:20 pm

Olette monessa suhteessa luultavasti oikeassa ,ainakin omasta mielestänne . Jos kerran tiedätte miten kaikki on mennyt ja jos joku ulkopuolinen olisi ollut murhan tapahtumahetkellä paikalla kuten olette antanut ymmärtää,niin eikö silloin olisi järkevää kirjoittaa asiat selväksi ja lähettää ne tutkintaa hoitavalle Rikoskomisariolle. Mikäli teillä ei
tutkintaa johtavan Komisarion sähköpostiosoitetta ei ole tiedossa voin sen teille YV:llä halutessanne ilmoittaa.
Uskon että he siellä päässä osaavat suhtautua tietämykseenne ja tekemiinne havaintoihin sillä ymmärryksellä joka voitaisiin tarvittaessa todistaa oikeaksi ,mikäli näin olisi tai päinvastaisessa tapauksessa todeta antamanne tiedot hyödyttömäksi hölynpölyksi.
Olette ilmeisen varma tiedoistanne päätellen tänne kirjoittamastanne,joten lähettäkää se myös heille, koska
täällä kirjoittelu on yhtä tyhjän kanssa ,eikä asiaanne vie eteenpäin.
Ilmeisesti osaatte ajatella, ainakin olen lukenut mielikuvituksenne kehittämän tarinan fileerausveitsestä suu korvissa.

Rikokset ei selviä tuijottamalla yhtä asiaa ja siitä jankkaamalla.

Pitää osata havonnoida jälkiä, muita todisteita asiassa, päätellä ja ajatella asioiden kulku.

Tässä asiassa (Ulvila) antaa älyttömän hyvän avun häketallenne mikä on harvinaista herkkua.

En muista mihin ketjuun kirjoitin tekijän poistumistavan ja se on kaukana poliisien tekemistä rekoista, nimim. kuolemannaakka ainakin allekirjoitti ilmaisemani tavan ja tein sen pelkkien jälkien ja häketallenteelta kuultavan kirkaisuäänenkin voittava napsahdusääni kirkaisun loppuvaiheessa kuultavana..

Niin, poliisien apuna.

Eiköhän he ole saaneet apua ihan tarpeeksi, ainakin fileerausveitsen osalta.

Sen verran siitä, että se on jätetty tahallaan sinne, että myöskin nuo useat jäljet Lahteen on tehty ihan tarkoituksella-.

Voittehan tätä miettiä, mutta noilla molemmilla on ollut selkeä tarkoitusperä, että Lahden pitäminen sängyllä.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: La Kesä 20, 2026 4:48 pm
Kirjoittaja Jussi Isotalo
Tutkimustietoa, noin 92% murha, tappiossa yms tekijä tuntee tai lähellä uhria esim sukua, kaveri yms. Jukka S Lahti murha samaa kastia kuin JonBenet Ramsey, Madeleine McCann, Nancy Guthrie, Anne Hagen. Varmaan monta muuta. Ei mitään näyttöä ulkopuolisesta, ainoastaan mitä läheiset sanoo.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: La Kesä 20, 2026 6:12 pm
Kirjoittaja Pieni liekki
Jussi Isotalo kirjoitti: La Kesä 20, 2026 4:48 pm Tutkimustietoa, noin 92% murha, tappiossa yms tekijä tuntee tai lähellä uhria esim sukua, kaveri yms. Jukka S Lahti murha samaa kastia kuin JonBenet Ramsey, Madeleine McCann, Nancy Guthrie, Anne Hagen. Varmaan monta muuta. Ei mitään näyttöä ulkopuolisesta, ainoastaan mitä läheiset sanoo.
Olisiko mitään toivoa, että jättäisit viimein Annelin kiusaamisen sikseen? Iloitsemme jokaisesta, joka vaivautuu oikeasti paneutumaan tähän tapaukseen. Annelin miehen murhaaja ja Annelia itseään liki kuollettavasti puukottanut henkilö kulkee edelleen vapaa. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka monta mahdollista muuta henkirikosta tai pahoinpitelyä tällä henkilöllä on kontollaan. Ei haittaisi, mikäli poliisi tutkisi, millainen porukka tätä kyseistä pahantekijää suojelee ja millaisin motiivein.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: La Kesä 20, 2026 7:49 pm
Kirjoittaja nihilistinahalisti
Pieni liekki kirjoitti: La Kesä 20, 2026 6:12 pm
Jussi Isotalo kirjoitti: La Kesä 20, 2026 4:48 pm Tutkimustietoa, noin 92% murha, tappiossa yms tekijä tuntee tai lähellä uhria esim sukua, kaveri yms. Jukka S Lahti murha samaa kastia kuin JonBenet Ramsey, Madeleine McCann, Nancy Guthrie, Anne Hagen. Varmaan monta muuta. Ei mitään näyttöä ulkopuolisesta, ainoastaan mitä läheiset sanoo.
Olisiko mitään toivoa, että jättäisit viimein Annelin kiusaamisen sikseen? Iloitsemme jokaisesta, joka vaivautuu oikeasti paneutumaan tähän tapaukseen. Annelin miehen murhaaja ja Annelia itseään liki kuollettavasti puukottanut henkilö kulkee edelleen vapaa. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka monta mahdollista muuta henkirikosta tai pahoinpitelyä tällä henkilöllä on kontollaan. Ei haittaisi, mikäli poliisi tutkisi, millainen porukka tätä kyseistä pahantekijää suojelee ja millaisin motiivein.
Meikää ei uskota, mutta kuunnelkaa se tallenne.

Lahti ei huuda "kuha tule (missä t-kirjain, ei ole tallenteella) tänne apuu" ketä huutaa apuun, Auerhan tietää tilanteen.

Ei, Lahti huutaa selkeästi näin : " Juha, tule tänne apuun".

Tiedän ketä suojellaan ja miksi.

Oli jättänyt lompakon löydettäväksi, jätti autonsa rovaniemelle, tuli junalla Seinäjoelle.

Mistä näin kovat traumat tulee, että suunnittelee itsemurhaakin?

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: La Kesä 20, 2026 8:08 pm
Kirjoittaja Pieni liekki
nihilistinahalisti kirjoitti: La Kesä 20, 2026 7:49 pm ...

Tiedän ketä suojellaan ja miksi.

Oli jättänyt lompakon löydettäväksi, jätti autonsa rovaniemelle, tuli junalla Seinäjoelle.

Mistä näin kovat traumat tulee, että suunnittelee itsemurhaakin?
En tiedä kaverin suunnitelmista, mutta käsittääkseni niillä ei ole ollut mitään tekemistä Auerin tapauksen kanssa. Peite-Seppo on täysin eri henkilö, eikä kumpikaan heistä ole tietääkseni liikkunut lähelläkään Ulvilan murhapaikkaa ulkopuolisen tappajan vierailun aikana. Ulvilan murhaaja on ollut älyttömän onnekas, kun ei ole jäänyt vielä teoistaan kiinni. Uskoisin kuitenkin, että Suomesta saattaisi löytyä henkilöitä, jotka saattavat tietää tarkemmin hänen liikkeistään ja mahdollisesta motiivistaan Lahden murhaan. Toivoisin tällaisille kansalaisille rohkeutta viedä tietonsa tai edes epäilyksensä poliisin arvioitavaksi.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: La Kesä 20, 2026 9:30 pm
Kirjoittaja Jussi Isotalo
Jukka ja Anneli tappeli kun Jukka tuli kotiin noin klo 22. Anneli voitti vasaran kera. Siinä meni hammas silta ja ikkuna. Tosin ikkuna ei rikkoutunut kokonaan.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 2:28 am
Kirjoittaja nihilistinahalisti
Pieni liekki kirjoitti: La Kesä 20, 2026 8:08 pm
nihilistinahalisti kirjoitti: La Kesä 20, 2026 7:49 pm ...

Tiedän ketä suojellaan ja miksi.

Oli jättänyt lompakon löydettäväksi, jätti autonsa rovaniemelle, tuli junalla Seinäjoelle.

Mistä näin kovat traumat tulee, että suunnittelee itsemurhaakin?
En tiedä kaverin suunnitelmista, mutta käsittääkseni niillä ei ole ollut mitään tekemistä Auerin tapauksen kanssa. Peite-Seppo on täysin eri henkilö, eikä kumpikaan heistä ole tietääkseni liikkunut lähelläkään Ulvilan murhapaikkaa ulkopuolisen tappajan vierailun aikana. Ulvilan murhaaja on ollut älyttömän onnekas, kun ei ole jäänyt vielä teoistaan kiinni. Uskoisin kuitenkin, että Suomesta saattaisi löytyä henkilöitä, jotka saattavat tietää tarkemmin hänen liikkeistään ja mahdollisesta motiivistaan Lahden murhaan. Toivoisin tällaisille kansalaisille rohkeutta viedä tietonsa tai edes epäilyksensä poliisin arvioitavaksi.
Miksi lyhensit?

Tappelisit ennemminkin julkistavaltaa kuin täällä meikää vastaan.

Ups, pahoitteluni, tehän olette sitä yhä edelleen, eli suojelette samaan tapaan kuin muutkin.

Kuuntele se tallenne, siis sen verran kuin kuulettekaan.

Kandee aina yhdistellä asioita vaikka kuinka tuntuisi epäsopivilta, mutta pikkuhiljaa alkaa palaset loksahdella paikalleen ja kun osaa ajatella puolueettomasti.

Mietippä sitäkin, että mistä syystä peiteseppo laitettiin, se ei ollut syy, että lipsauttaa vahingossa jotakin, vaan syy oli pääasiassa, mitä havaintoja Auerilla loppujen lopuksi on,

Tuo peiteseppohan ei löytänyt mitään moitteen sijaa ja ei edes salakuuntelukaan tuottanut mitään, joten päätettiin pistää kovemmat panokset josko tunnustus heltiäisi ja silti Auer itse jatkoi murhan selvittämistä.

Se että te ette kuule, ei ole meikän vika ja johan tämä koko ulvilaosio osoittaa, ettei kaikilla kirjoittajilla ole puhtaat jauhot pussissa, ei kukaan, kuin hyvästä syystä yritä viedä keskustelua väärään suuntaan tai vääristele asioita muuta kuin siksi ettei oikea syyllinen löytyisi.

Tutki asia ihan alkutekijöistä lähtien, havannoi todisteet, kysy miksi ja miten tuo liittyy tähän.

Suomessa on yli 200, lähelle 250, taisi olla, surmaa poliisilta selvittämättä.

Hyvällä onnella ja sillä että tekijä joko kännissä lähti haahuilee naapurii soittaan apua tai sammui tekopaikalle, poliisi pystyy selvittään, eli oikeammin erittäin kehno ammattitaito.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 7:25 pm
Kirjoittaja Nice shirt
Pieni liekki kirjoitti: Su Kesä 14, 2026 9:32 pm
Nice shirt kirjoitti: Su Kesä 14, 2026 3:46 pm ...

Toinen asia on, onko sitä luettu. Siitä pitäisi saada viranomaiselta tieto, että onko edes katsottu vai nakattu suoraan roskakoriin. Luulisin, en tiedä, että poliisia ärsyttää tee-se-itse etsivät.
Toivon, että tutkinnanjohtaja on lukumiehiä ja vaivautuisi Naakan kirjan lukemaan. Kirja on tarkoitettu Ulvilan murhatutkinnasta kiinnostuneille käsikirjaksi ja sitä on oikeasti työstetty porukalla täällä murhainfossa ja sen ulkopuolella useiden vuosien ajan. Naakka on tehnyt hatunnoston arvoisen työn koostaessaan käytettävissä olleen tutkimusaineiston ja omat johtopäätöksensä muiden ajatuksilla höystettynä kaikille saatavilla olevaan muotoon. Kiittäminen on tietysti myös murhainfon ylläpitoa, joka on sallinut kirjan levittämisen tätä kautta.
Kai käsität, että jotain on vinossa. Te olette jo aikoja sitten ratkaisseet jutun, mutta poliisi ei pidätä teidän syyllistä. Mistä se johtuu?

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 9:01 pm
Kirjoittaja Arkipäiväinen
Kuka tuo Annelin itsensä epäilemä henkilö on, josta hän aiemmin puhui blogissaan? Onko se yleistä tietoa, jonka kaikkien asiaan perehtyneiden pitäisi tietää?

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 9:11 pm
Kirjoittaja Pieni liekki
Arkipäiväinen kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 9:01 pm Kuka tuo Annelin itsensä epäilemä henkilö on, josta hän aiemmin puhui blogissaan? Onko se yleistä tietoa, jonka kaikkien asiaan perehtyneiden pitäisi tietää?
Kyllä Anneli on kertonut epäilemästään henkilöstä Murhalesken muistelmissaan ja Naakka on esitellyt potentiaalisia tutkintalinjoja omassa kirjassaan. Poliisilla on tutkinnan suhteen ohjakset käsissään.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 9:32 pm
Kirjoittaja Pieni liekki
Nice shirt kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 7:25 pm ...
Kai käsität, että jotain on vinossa. Te olette jo aikoja sitten ratkaisseet jutun, mutta poliisi ei pidätä teidän syyllistä. Mistä se johtuu?
Käsitin vuonna 2011, että Ulvilan murhatutkinnan tai oikeammin Anneli Auerin tapauksen käsittelyn suhteen olivat asiat pahasti pielessä. Moni muu on ollut itseäni viisaampi jo vuosia aikaisemmin. Olen tainnut mainita muutamia kertoja vuosien varrella, että ratkaisin omasta mielestäni tämän jutun kesällä 2013 ja siitä lähtien olen odottanut, päätyykö poliisi samaan tekijään vai viekö joku muu potentiaalinen tutkintalinja perille.

Harmittaa, jos poliisilla ei ole rohkeutta tai resursseja käyttää ensimmäisen tutkinnanjohtajan tiimin jäljiltä avoimiksi jääneiden tutkintalinjojen perkaamiseen samanlaista intensiteettiä ja keinoja, joita kohdistettiin Anneliin. Mielestäni kaikki dna:n perusteella vapautetut epäillyt tulisi tutkia uudelleen. Hyväksyn myös tutkinnan päättämisen, mutta siinä tapauksessa poliisin tulisi kertoa, millaisella tapahtumakuvauksella tutkinta päätetään. Nythän on epäselvää, millä tapahtumakuvauksella poliisi tutkimuksiaan suorittaa ja se on varsin oleellinen asia. Ihmettelen, etteivät toimittajat ole tätä seikkaa kaivaneet esiin.

Jos poliisi tekee työnsä asianmukaisesti, niin Annelille ja hänen vanhimmalle tyttärelleen on palautettu asianomistajan ja todistajan asema epäilyksenalaisen sijaan. Tämä on henkilökohtainen näkemykseni tapauksen tutkimiseen vapaa-ajastani leijonanosan vuosien saatossa käyttäneenä. Asian seuraaminen on kyllä ollut erittäin mielenkiintoista ja vaiherikasta, mutta alan vähitellen olla sitä mieltä, että kirjan kannet voisi vähitellen sulkea ja keskittyä muihin juttuihin.