Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Confusius
Jack Bauer

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Viesti Kirjoittaja Confusius »

-Martta- kirjoitti: To Heinä 02, 2026 1:13 am Hyvin useassa tapauksessa mies aloittaa pienimiotoisella eristämisellä. Laajenee joissain tapauksissa siihen pisteeseen, ettei enää ole ystäväpiiriä. Toki se on siellä. Näinkin on käynyt, että vuosien jälkeen selviää mistä oli kyse.

Toi vähättely kertoo täysin sen, kuinka tärkeästä asiasta puhutaan. Toisaalta mä mietin sitä miksi kukaan haluaa elää alisteisessa asemassa olevan henkilön kanssa? Taloudellinen hyöty tai omanarvon tunnealentuma.
Olen täysin samaa mieltä. Vapaus vahvistaa. Itse yritin kattoa yhden naisen perään ja meinas, että olen liian kontrolloiva niin nyt se kiertää kyliä nussimassa jauhojen perässä enkä enää vihjaile ettei ehkä kannata kaveerata niiden ryssien kanssa, jotka myi huoria ja kamaa Venäjällä jos haluaa erilaista elämää Suomessa. Ce'st la vie :roll:

Voima, raha ja status pyörittää aika vahvasti muuta maailmaa, mutta onneksi feministeillä on yhteinen agenda presidentti Breitensteinin kanssa julistaa sota ilkeitä suomalaisia miehiä vastaan. Nyt vaan lisää huoria Venäjältä polkemaan paikallisia virkamiehiä ja poliitikkoja. Heti raiskaussyytteet käräjille jos ei ole myötäilemässä hesaria, setaa ja Venäjän imperiumin loistoa. (Ilman sitä homofobiaa siellä Venäjällä)
Koittasivat hoitaa ne muutamat ydinkärjet Suomeen ennenkun suoritetaan kastraatio kaikille suomalaisille miehille muuten voi Helsingin suvaitsevaisilla kukkahattutädeillä tulla ikävät paikat, kun pitäs saada valkosta lihaa rintamalle, kun noi ruskeat/arabit/slaavit on lähinnä hyviä siittämiseen, identifioitumaan suomalaisina ja kelarahojen nostamiseen YK:n ja SPR:N mandaatilla.
Bird
Adrian Monk

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Viesti Kirjoittaja Bird »

Wow! kirjoitti: Su Heinä 05, 2026 2:59 am Oliko pojilla miesopettajat?

Kysymys liittyy siihen, että olen lukenut yhdysvaltalaisen

Robert A. Glover:in kirjan "No More Mr Nice Guy: A Proven Plan for Getting What You Want in Love, Sex, and Life"
seksiopasmaisesta nimestään huolimatta kirjailija/terapeutti pureutuu nykyajan miehen ongelmiin.

Miehet ovat naisten kasvattamia ketjussa koti->päiväkoti->koulu. Naisiöla ja miehillä on erilainen tapa käsitellä asioita. (Tässähän on ihmetelty, miksi miehet eivät ota kantaa lähisuhdeväkivaltaan. no kun tuollaisten sosiaalisten suhteiden vatvominen ei kuulu aihepiirii silloin kun kohtaavat. naisethan ilmeisesti käyvät näitä asioita ihan luonnostaan, jopa sen työpaikan Pirkon)

Yhtenä syynä Glover näkee yhteiskunnan muuttumisen agraarikulttuurista sotienjälkeiseen teolliseen kulttuuriin. Maatalousyhteisöissä pojat otettiin mukaan miesten töihin, joissa usein toimittiin ryhmissä joissa isät, isoisät, sedät, isosedät ja veljet toimivat yhteisenä kouluttavana ryhmänä ja mallina työskenneölešsä.
teollinen kulttuuri erotti yksilöt ja pojat näkivät vain sen väsyneen isän, joka työpäivän jälkeen lysähti sohvallensa tv:tä tuijottamaan sen kaljapullonsa kanssa.
Pojilla oli muistaakseni ainakin luokanopettajanaan mies.

En ole lukenut mainitsemaasi kirjaa, kuulostaa kiinnostavalta. Hyviä pointtejakin sulla.

Yksi asia, mitä itse olen naiskasvattajilta (porukkaan kuuluu poikien äitejä, varhaiskasvatuksen sekä perusopetuksen työntekijöitä ymv.) ihmetellyt, on sen iänikuisen, ei-kasvattavan toteamuksen "pojat on poikia" hokeminen ja selityksen antaminen lähestulkoon kaiken poikien toiminnan syyksi. Tätä hokee kyllä jotkut miehetkin.

Liian usein vaikuttaa siltä, että tyttöjä kasvatetaan enemmän olemaan ahkeria, kilttejä, tunnollisia ja toiset huomioonottavia, kun tosiaan poikien käytöstä selitetään "pojat on poikia" -mentaliteetilla.

Itse oon pähkäillyt jo kauan, että tää mentaliteetti ei auta poikia kasvamaan vastuullisiksi, vaan saattaa pikemminkin vaan normalisoida käytöstä, mihin pitäis puuttua myös poikien kohdalla ja, minkä käsittelyssä pojatkin (ehkä ennen kaikkea pojat?) hyötyis samoista odotuksista kuin tytöt.

Kiinnostava näkökulma tuo vikassa kappaleessasi oleva. Kyllähän teollisuuden kehittyminen vei isät ikään kuin kauemmaksi kodista ja lapsista. Muutti siinä mielessä perheidenkin rakennetta. Ei pojilla ollut samanlaisia mahdollisuuksia oppia enää taitoja tai toimintamallejakaan — miesesimerkeiltä siis. Miesten esimerkki lapsille on munkin mielestä tosi tärkeä ja sinänsä harmi, että se on kaiken murroksen jäljiltä vähentynyt ehkä joissain tapauksissa tosikin paljon. En vastusta naisten kouluttautumista ja uran tekoa, mutta ei voi jättää huomiotta, että tän kaiken seurauksena myös monien äitienkin läsnäolo on vain vähentynyt.

No, laaja aihe. Tänkin tutkailua olis mielenkiintoista jatkaa.
Kuhan nyt siitä pojat on poikia -mentaliteetista luovuttaisiin kaikkialla, sekin olisi jo iso juttu.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Vastaa Viestiin