Ulkomaalaistaustaisen vaikea päästä osaan Turun yökerhoista
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Mut mites, kun nää pizza ja kebab paikat on järjestään ulkomaalaisten pitämiä paikkoja, niin saako he sanoa, että meillä on niin huonoja kokemuksia rasistisista ja humalaisista suomalaisista nuorista miehistä, että emme ota heitä asiakkaaksemme. Eikä tarvi edes olla humalassa, ei me eroteta niitä toisistaan.."
Kyllä heidän pitää minun mielestäni palvella kaikkia asiakkaiksi pyrkiviä, jos nämä eivät suoranaisesti häiriköi, kun tulevat ostoksille.
Ja toisinpäin myös.
Kyllä heidän pitää minun mielestäni palvella kaikkia asiakkaiksi pyrkiviä, jos nämä eivät suoranaisesti häiriköi, kun tulevat ostoksille.
Ja toisinpäin myös.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
No joo, mutta nuo ovat hieman eri asioita. Sedun paikkojen bisnes ei varmasti kärsi siitä, jos ulkomaalaisia tai ulkomaalaistaustaisia ei päästetä sisälle (pikemminkin voi lisätä asiakkaita), mutta jos kebab-paikat eivät myisi humalaisille suomalaisille nuorille miehille ruokaa, niin takuuvarmasti bisnes kärsisi ja rajusti. Liiketoiminnan näkökulmasta siis nämä eivät mielestäni ole vertailukelpoisia.Tampereen Tyttö kirjoitti:Kyllä heidän pitää minun mielestäni palvella kaikkia asiakkaiksi pyrkiviä, jos nämä eivät suoranaisesti häiriköi, kun tulevat ostoksille.
Ja toisinpäin myös.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Laki on kaikille sama. Siinä ei katsota bisneksen menestystä yhtään. Hullu ajatuskin.ShipWreck kirjoitti:No joo, mutta nuo ovat hieman eri asioita. Sedun paikkojen bisnes ei varmasti kärsi siitä, jos ulkomaalaisia tai ulkomaalaistaustaisia ei päästetä sisälle (pikemminkin voi lisätä asiakkaita), mutta jos kebab-paikat eivät myisi humalaisille suomalaisille nuorille miehille ruokaa, niin takuuvarmasti bisnes kärsisi ja rajusti. Liiketoiminnan näkökulmasta siis nämä eivät mielestäni ole vertailukelpoisia.Tampereen Tyttö kirjoitti:Kyllä heidän pitää minun mielestäni palvella kaikkia asiakkaiksi pyrkiviä, jos nämä eivät suoranaisesti häiriköi, kun tulevat ostoksille.
Ja toisinpäin myös.
Lokaa kyllä peesaa tässä. Ja minä vähän epäilen tai en edes ihan vähääkään, että jonkun tietyn ihmisryhmän kieltäminen ja suoraan lain rikkominen NOSTAISI asiakasmäärää..Loka kirjoitti:Laki on kaikille sama. Siinä ei katsota bisneksen menestystä yhtään. Hullu ajatuskin.ShipWreck kirjoitti:No joo, mutta nuo ovat hieman eri asioita. Sedun paikkojen bisnes ei varmasti kärsi siitä, jos ulkomaalaisia tai ulkomaalaistaustaisia ei päästetä sisälle (pikemminkin voi lisätä asiakkaita), mutta jos kebab-paikat eivät myisi humalaisille suomalaisille nuorille miehille ruokaa, niin takuuvarmasti bisnes kärsisi ja rajusti. Liiketoiminnan näkökulmasta siis nämä eivät mielestäni ole vertailukelpoisia.Tampereen Tyttö kirjoitti:Kyllä heidän pitää minun mielestäni palvella kaikkia asiakkaiksi pyrkiviä, jos nämä eivät suoranaisesti häiriköi, kun tulevat ostoksille.
Ja toisinpäin myös.
No mutta kai nyt tajuat, miltä kantilta Sedu tätä asiaa katsoo? Ei ainakaan minkään tasavertaisuuden tms. ihmisoikeuksien kantilta. Joka tapauksessa, pisneksien merkitystä tämän asian kannalta ei voi täysin sivuuttaa, se näkyy kuitenkin.Loka kirjoitti:Laki on kaikille sama. Siinä ei katsota bisneksen menestystä yhtään. Hullu ajatuskin.
Usko tai älä, mutta niin kuin Sedukin on sanonut, hyvinkin monet jättävät menemättä baareihin, jos siellä on ulkomaalaisia.Bombay kirjoitti:Lokaa kyllä peesaa tässä. Ja minä vähän epäilen tai en edes ihan vähääkään, että jonkun tietyn ihmisryhmän kieltäminen ja suoraan lain rikkominen NOSTAISI asiakasmäärää..
^Sedu puhe=Puhdas fakta?
Kaveripiiristäni (puhumattakaan tuttavapiiristä) kukaan EI käy seduloissa juuri noitten lausuntojen (Ja toki myös baarien huonouden) takia. Kolikolla on myös se toinenkin puoli.
http://irc-galleria.net/channel.php?channel_id=690194
Tämäkin toki kertoo jotain..
Kaveripiiristäni (puhumattakaan tuttavapiiristä) kukaan EI käy seduloissa juuri noitten lausuntojen (Ja toki myös baarien huonouden) takia. Kolikolla on myös se toinenkin puoli.
http://irc-galleria.net/channel.php?channel_id=690194
Tämäkin toki kertoo jotain..
En toki niin ole väittänytkään. Kunhan yritän valottaa, mitä Sedu asioista ajattelee. Itse en ole koskaan Sedun paikoissa käynyt, syystä että ovat niin kalliita, enkä muutenkaan tykkää pintaliitopaikoista (yleensä). Mutta se olisi sitten kiva tietää, kuinka suuri osa Sedun jutuista on totta ja kuinka suuri osa ei.Bombay kirjoitti:^Sedu puhe=Puhdas fakta?
EDIT: En tiedä, miksi olen joissakin asioissa Sedun kannalla, ehkä olen jonkin verran ulkomaalaisvastainen sitten. Joka tapauksessa, ainakin osittain ärsyttävä tyyppi tuo Sedu, tai ainakin sen oloinen.
Viimeksi muokannut ShipWreck, Pe Elo 17, 2007 5:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo, toki. Tiedän kyllä mitä Sedu ajattelee, ei tarvii valoittaaShipWreck kirjoitti:En toki niin ole väittänytkään. Kunhan yritän valottaa, mitä Sedu asioista ajattelee. Itse en ole koskaan Sedun paikoissa käynyt, syystä että ovat niin kalliita, enkä muutenkaan tykkää pintaliitopaikoista (yleensä). Mutta se olisi sitten kiva tietää, kuinka suuri osa Sedun jutuista on totta ja kuinka suuri osa ei.Bombay kirjoitti:^Sedu puhe=Puhdas fakta?
No itse asiassa tuosta asiasta pitäisi tehdä laajamittainen tutkimus, että kuinka moni todellisuudessa jättää baareissa käymättä "mannejen ja neekereiden" takia, niin saataisiin jonkinlainen selvyys asiaan. Mutta sitä en tajua, että jos asia onkin niin, että Sedu saisikin enemmän rahaa kassaan hyväksymällä "neekerit ja mannet" asiakkaikseen, niin miksi hän ei tee sitä? Vai onko tässä jokin henkilökohtainen missio taustalla? Mielestäni Sedun pitäisi ajatella ensin bisnestä, sitten näitä muita näkökohtia. Toki Suomen lakia kuitenkin noudattaen.
-
Sami
Mullakin tekis mieli boikotoida... Ainoa ongelma vain on se, että kantapaikkamme täällä on Sedun paikkoja, ei tosin tuo The Club. Sinänsä mielenkiintoista, että siellä näkyy paljon paremmin kuin muualla Turun baareissa väestön monipuolisuus, enkä ole vielä yhtään tappelua tai nahistelua nähnyt, oli mukana romaneja, maahanmuuttajia tai ketä tahansa. 
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja