Linnut käy kiinni!

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
pekkaeric
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja pekkaeric »

Rabieskin varmasti ymmärtää sen, että loukkaantunut eläin lopetetaan, ellei sitä sitten Rabieksen kustannuksella hoideta.
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

pekkaeric kirjoitti:Rabieskin varmasti ymmärtää sen, että loukkaantunut eläin lopetetaan, ellei sitä sitten Rabieksen kustannuksella hoideta.
Voidaan lopettaa joo, mutta ei missään tapauksessa ilmakiväärillä! Siis ei ILMAKIVÄÄRILLÄ! Tuliko selväksi!
pekkaeric
Hetty Wainthropp

No millä sitten?

Olen kurikoinut auton alle jääneitä toivottomia tapauksia myös isolla kivellä.

Et vaikuta kovinkaan eläinrakkaalta ihmiseltä, joten annetaanko olla?
rapier
Vic Mackey

Siis voi lopettaa vaikka isolla kivellä, kunhan ei aiheuteta kärsimystä. Ilmakiväärillä sitä todennäköisesti aiheutettaisiin. Älä suotta arvioi minua ihmisenä. :D
pekkaeric
Hetty Wainthropp

Niinhän mä just sanoin.
albaanisissi
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

melko varmaan on varikset varottanu ennenku tulivat päälle? yleensä ainaki raakkuvat aikalailla jos menee liian liki ja sitte vasta tulevat silmille. itelle ei oo varikset käyny päälle mut rastaat (paskantaa päälle paljon ja porukalla) ja naakat on, ja naakat tulee kas tosissaan silmille. noista isommista linnuista on käyny kanadanhanhi laulujoutsen ja KUOVI :shock: ja kaverin päälle oon nähny käyvän huuhkajan ja jonku pienemmän pöllön ja oravan :shock: huuhkajankas oli aika kuumottava tilanne ja kaverille tuli tikkejä päähän ja hartioihin. vaarallinenn harrastus toi kalastus näin keväiseen aikaan 8)
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

albaanisissi kirjoitti:melko varmaan on varikset varottanu ennenku tulivat päälle? yleensä ainaki raakkuvat aikalailla jos menee liian liki ja sitte vasta tulevat silmille. itelle ei oo varikset käyny päälle mut rastaat (paskantaa päälle paljon ja porukalla) ja naakat on, ja naakat tulee kas tosissaan silmille. noista isommista linnuista on käyny kanadanhanhi laulujoutsen ja KUOVI :shock: ja kaverin päälle oon nähny käyvän huuhkajan ja jonku pienemmän pöllön ja oravan :shock: huuhkajankas oli aika kuumottava tilanne ja kaverille tuli tikkejä päähän ja hartioihin. vaarallinenn harrastus toi kalastus näin keväiseen aikaan 8)
Raakkuuhan nuo penteleet kaiken aikaa (joskus tuntuu, että yötä päivää). Kiinnitin tosiaan huomiota vain niihin kahteen vaakkuun, jotka opastivat pienokaistaan lentopuuhien alkeisiin. Mutta tämä kolmas olikin sitten väijymässä toisessa suunnassa. Ehkäpä sillä oli tarkoitus vain pelotella, mutta lentokoordinaatit meni vikaan (häiriö lennonjohdossa). Saattoi se tietenkin olla kamikaze-lentäjäkin! :lol:

Mustelma alkaa jo haaleta vaaleanvihreäksi. Onneksi ei sentään tullut yhteentörmäyksessä mustia silmiä, koska selitystäni tuskin olisi uskonut kukaan. :)

No nythän Iltasanomissa olikin juttua, miten variksenpojat työllistävät palokuntia tai paremminkin sanoen, ihmiset, jotka soittelevat heti palokunnalle, kun varislapset putoavat puusta:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/stadi ... id=1538657

01.06.2008 16:43
Variksenpoikaset ovat aiheuttaneet pelastuslaitokselle töitä viikonloppuna tippumalla joukoittain alas puista. Poikaset kupsahtelevat maahan, sillä ne tekevät lähtöä kotipesästään eivätkä vielä osaa lentää.

- Kyseessä on ihan normaali toiminto, sillä pikkuvaristen ei kuulukaan osata lentää pesästä lähtiessään. Ihmiset kuitenkin ihmettelevät yksinäisiä pikkulintuja ja soittelevat meille, kertoo ylipalomies Krister Lönnqvist Helsingin pelastuslaitokselta.

Sunnuntain aikana Lönnqvist sai käydä tarkastamassa kahdeksan pikkuvarishälytystä eri puolilla Helsinkiä.

- Kävin katsomassa paikat, mutta yhtään lintua en joutunut toimittamaan minnekään.

Emolintua ei välttämättä näy poikasten vieressä. Yleensä se on kuitenkin lähistöllä valmiina suojelemaan poikasiaan.

- Emolintu saattaa käydä hurjaksikin ja hyökätä ihmisen kimppuun. Tämän vuoksi poikasten lähelle ei kannata mennä, Lönnqvist neuvoo.
pekkaeric
Hetty Wainthropp

Tuo rastaiden pesintä-ajan puolustuspolitiikka on aika huvittavaa.

Ne ihan oikeasti saisivat heti töitä snipereinä mistä kriisipesäkkeestä tahansa.
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Itse odotan kauhulla joudunko lintuhyökkäyksen kohteeksi, kun meidän ulko-oven lähellä on talossa pari reikää & joku ihme putki (miksi, älkää kysykö, en rehellisesti osaa vastata) ja jossain noista 3:sta vaihtoehdosta on yhdellä lintupariskunnalla pesä. En edes tiedä, mitä lintuja ne on, aika pieniä ja kummankin pyrstö on sellainen oranssihtava, muuten suht normi harmaanruskeanlainen. Olen kuitenkin nyt perheenjäsenilleni ja itsellenikin teroittanut, ettemme turhaan rumppaa ovesta ja koitamme olla häiritsemättä lintuja (tietenkin niin, ettei oma elämämme häiriinny).

Niin ja. Ymmärrän itse kyllä täysin, että kärsivä eläin pitää lopettaa, mutta miksi se pitää lopettaa aseella (eli tässä tapauksessa mainitulla ilmakiväärillä), joka ei ole täysin varma lopetusmuoto? Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta ilmakivääri ei taida olla kovin vahinkoa aiheuttava, joten oletan, että eläin voi jäädä kitumaan. Sehän ei ole toivottu lopputulos, vai?
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Perus ilmakivääri ei ole lopetus ase missään tilanteessa. Jos ei muuta keksi, niin puukalikka tai kivi ja hiukan maalaisjärkeä peliin... Eli napakka voimakas isku niskan/pään seudulle.

Perus ilmakiväärillä aiheutetaan vaan lisää kärsimystä ja hidas, tuskallinen kuolema eläimelle.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Mike Manner kirjoitti:Perus ilmakivääri ei ole lopetus ase missään tilanteessa. Jos ei muuta keksi, niin puukalikka tai kivi ja hiukan maalaisjärkeä peliin... Eli napakka voimakas isku niskan/pään seudulle.

Perus ilmakiväärillä aiheutetaan vaan lisää kärsimystä ja hidas, tuskallinen kuolema eläimelle.
Kiitos, eli siis olin ymmärtänyt täysin oikein.
NeitiEtsivä
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Howler kirjoitti:Itse odotan kauhulla joudunko lintuhyökkäyksen kohteeksi, kun meidän ulko-oven lähellä on talossa pari reikää & joku ihme putki (miksi, älkää kysykö, en rehellisesti osaa vastata) ja jossain noista 3:sta vaihtoehdosta on yhdellä lintupariskunnalla pesä. En edes tiedä, mitä lintuja ne on, aika pieniä ja kummankin pyrstö on sellainen oranssihtava, muuten suht normi harmaanruskeanlainen. Olen kuitenkin nyt perheenjäsenilleni ja itsellenikin teroittanut, ettemme turhaan rumppaa ovesta ja koitamme olla häiritsemättä lintuja (tietenkin niin, ettei oma elämämme häiriinny).
Ettei olis leppälintu, tai se mulla tuli mieleen pyrstöstä. Sillä on kyllä sitä oranssia vatsassakin.
pekkaeric
Hetty Wainthropp

Pakko vielä tähän vastata.Kuinka moni teistä jättää yliajamansa elukat kärsimään tuntematta mitään tuskaa?

Viime kesänä ajelin oravan päälle tullessani haulikon sm-kisoista.

Lopetin oravan haulikolla, koska en olisi sitä manuaaliisesti kiinni saanut.
rapier
Vic Mackey

Heh, sulla ei ollut ilmakivääriä! :D
pekkaeric
Hetty Wainthropp

SÄ TAIDAT SAADA ORGASMIN
VÄHINTÄÄN TUOSTA ASIASTA.
Vastaa Viestiin