Re: Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana
Lähetetty: To Kesä 25, 2026 8:20 pm
*pltmtxtvp*tm
Suomen johtava rikosaiheinen portaali
https://www.murha.info/rikosfoorumi/
Mitä tuo on muuta kuin rasismia? Myös mustaihoinen voi olla rasisti, samoin kuin mistä etnisestä ryhmästä tahansa oleva.Öyhö kirjoitti: To Kesä 25, 2026 6:36 am
Maahanmuuttaja on eri asia kuin rikollinen on eri asia kuin erityisrodullistettu henkilö on eri asia kuin islamistipaskiaismies.
Rodullistettu tarkoittaa henkilöä tai ihmisryhmää, johon yhteiskunta liittää oletuksia, stereotypioita tai ennakkoluuloja ihonvärin, etnisen taustan tai kulttuurin perusteella. Termi tekee näkyväksi sen, miten ulkoiset piirteet vaikuttavat ihmisten kohteluun, vaikka biologisia rotuja ei ihmislajissa ole
Rasismi tarkoittaa ihmisryhmien arvottamista ja asettamista eriarvoiseen tai alempiarvoiseen asemaan rodun, etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden tai uskonnon perusteella. Se on systeeminen ilmiö, joka ilmenee yksilöiden välisenä syrjintänä ja vihapuheena sekä yhteiskunnan rakenteissa ja asenteissa
No lol ittelles. Taas oli sanallista väkivaltaa vähemmistöä kohtaan. Etkä tiedä musta mitään. Miksi näytät olettavan että olen 'unmarked'?Tuulenvire kirjoitti: To Kesä 25, 2026 8:30 pm
Onko sinullakin afrikkalainen mustaihoinen poikaystävä? Niin oli miehiin kohdistuvaa väkivaltaa, jossa tekijänä miehet.![]()
Totta kai "musta"ihoinen tai ihan minkä värinen tahansa voi olla rasistinen tai suoranainen rasisti. Lähinnä amerikassa kaupataan rasismikäsitystä, jossa afrikkalaisamerikkalainen ei mukamas voi syrjiä. Voipas, ihan yhtä kykeneviä on siihenkin.Tuulenvire kirjoitti: To Kesä 25, 2026 8:24 pm
Mitä tuo on muuta kuin rasismia? Myös mustaihoinen voi olla rasisti, samoin kuin mistä etnisestä ryhmästä tahansa oleva.
Minä olen suomalainen, suomenkielinen makkarasta ja saunasta pitävä Pirkanmaan poika. Minulla on myös, tai paremminkin oli, paksu tumma tukka. Ja sitten vielä kreikkalaisnenä sen päälle. Sain sen takia karatepotkua päähän ja nyrkkirautaa otsaan.Öyhö kirjoitti: To Kesä 25, 2026 9:42 amMä en nyt tiedä mitä mun pitäisi ajatella, kun Tuulenvire pitää mua rasistina ja nyt sinä ilmeisesti jonain suvakkina.Le chat bleu kirjoitti: To Kesä 25, 2026 7:43 am Tiedätkö, minä olen vuosia asunut Ruotsissa. Mutta se ei tee minusta ruotsalaista, kyse on kulttuurista eikä asuinmaasta. Suvaitseppa siitä.
Suomalaisuus on joka tapauksessa moniselitteinen asia, on kansalaisuus, kieli, kulttuuri ja sitten sitä mitä kutsutaan etniseksi suomalaisuudeksi.
Onko rantaruotsalainen suomalainen? Tai Mannerheim? Jani Toivola? Saamelainen? Romani?
On tosi monta ryhmää joiden suomalaisuuden pystyy halutessaan kyseenalaistamaan. Ei se munapään väkivalta muutu hyväksytyksi sillä tavalla. Eikä spekuloimalla miten tämä väkivaltatilanne syntyi
Kyllä munapäät käy päälle pärstäkertoimen perusteella, usein homma kiihtyy sekunneissa, ei tarvitse syyttää uhria.