Sivu 3/3

Re: Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 8:20 pm
Kirjoittaja Tuulenvire
*pltmtxtvp*tm

Re: Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 8:24 pm
Kirjoittaja Tuulenvire
Öyhö kirjoitti: To Kesä 25, 2026 6:36 am
Maahanmuuttaja on eri asia kuin rikollinen on eri asia kuin erityisrodullistettu henkilö on eri asia kuin islamistipaskiaismies.
Mitä tuo on muuta kuin rasismia? Myös mustaihoinen voi olla rasisti, samoin kuin mistä etnisestä ryhmästä tahansa oleva.
Rodullistettu tarkoittaa henkilöä tai ihmisryhmää, johon yhteiskunta liittää oletuksia, stereotypioita tai ennakkoluuloja ihonvärin, etnisen taustan tai kulttuurin perusteella. Termi tekee näkyväksi sen, miten ulkoiset piirteet vaikuttavat ihmisten kohteluun, vaikka biologisia rotuja ei ihmislajissa ole
Rasismi tarkoittaa ihmisryhmien arvottamista ja asettamista eriarvoiseen tai alempiarvoiseen asemaan rodun, etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden tai uskonnon perusteella. Se on systeeminen ilmiö, joka ilmenee yksilöiden välisenä syrjintänä ja vihapuheena sekä yhteiskunnan rakenteissa ja asenteissa

Re: Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 8:30 pm
Kirjoittaja Tuulenvire
*pltmtxtvp*tm

Re: Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 8:38 pm
Kirjoittaja Nokus
Sitten he alkoivat kutsua minua neekeriksi”, Vainio kertoo."......

Onko tästä mitään TODISTEITA että on kutsuttu NEEKERIKSI. Eikö ollut vai oliko? :D

Re: Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 9:40 pm
Kirjoittaja Öyhö
Tuulenvire kirjoitti: To Kesä 25, 2026 8:30 pm
Onko sinullakin afrikkalainen mustaihoinen poikaystävä? Niin oli miehiin kohdistuvaa väkivaltaa, jossa tekijänä miehet. :roll:
No lol ittelles. Taas oli sanallista väkivaltaa vähemmistöä kohtaan. Etkä tiedä musta mitään. Miksi näytät olettavan että olen 'unmarked'?

Re: Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 11:33 pm
Kirjoittaja Öyhö
Tuulenvire kirjoitti: To Kesä 25, 2026 8:24 pm
Mitä tuo on muuta kuin rasismia? Myös mustaihoinen voi olla rasisti, samoin kuin mistä etnisestä ryhmästä tahansa oleva.
Totta kai "musta"ihoinen tai ihan minkä värinen tahansa voi olla rasistinen tai suoranainen rasisti. Lähinnä amerikassa kaupataan rasismikäsitystä, jossa afrikkalaisamerikkalainen ei mukamas voi syrjiä. Voipas, ihan yhtä kykeneviä on siihenkin.

Mistä siis olitkaan eri mieltä?

Voi ihan kysyäkin, mitä toinen jostain ajattelee. Ajattelen monista asioista aika yllättävästi, elämän tarkoituksesta omaan puoluekantaan ja ympäristöasioihin jne. Maailmassa on aika vähän aatteita joita voi puolustaa aina... yleensä löytyy joku tilanne, jossa omasta periaatteesta saa joustaa. Ja aina oppii myös uutta, jopa kypsällä iällä.

Hyvää yötä, pe on työpäivä.

Re: Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 12:42 am
Kirjoittaja mielen puolikas
Vincent ei tehny mitään, oli vain, rakasti.

Re: Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 12:16 pm
Kirjoittaja Chinaski
Öyhö kirjoitti: To Kesä 25, 2026 9:42 am
Le chat bleu kirjoitti: To Kesä 25, 2026 7:43 am Tiedätkö, minä olen vuosia asunut Ruotsissa. Mutta se ei tee minusta ruotsalaista, kyse on kulttuurista eikä asuinmaasta. Suvaitseppa siitä.
Mä en nyt tiedä mitä mun pitäisi ajatella, kun Tuulenvire pitää mua rasistina ja nyt sinä ilmeisesti jonain suvakkina.

Suomalaisuus on joka tapauksessa moniselitteinen asia, on kansalaisuus, kieli, kulttuuri ja sitten sitä mitä kutsutaan etniseksi suomalaisuudeksi.

Onko rantaruotsalainen suomalainen? Tai Mannerheim? Jani Toivola? Saamelainen? Romani?

On tosi monta ryhmää joiden suomalaisuuden pystyy halutessaan kyseenalaistamaan. Ei se munapään väkivalta muutu hyväksytyksi sillä tavalla. Eikä spekuloimalla miten tämä väkivaltatilanne syntyi

Kyllä munapäät käy päälle pärstäkertoimen perusteella, usein homma kiihtyy sekunneissa, ei tarvitse syyttää uhria.
Minä olen suomalainen, suomenkielinen makkarasta ja saunasta pitävä Pirkanmaan poika. Minulla on myös, tai paremminkin oli, paksu tumma tukka. Ja sitten vielä kreikkalaisnenä sen päälle. Sain sen takia karatepotkua päähän ja nyrkkirautaa otsaan.

Nykyään Suomi on vähemmän psykopaattisen väkivaltainen ja rasistinen kuin ennen. Kuitenkin muutama vuosi sitten minua ja oletettua kansanryhmääni (suomenruotsalaiset, sukunimeni takia) uhattiin murhalla ja kansanmurhalla keskellä työpäivää selvin päin olevan insinöörin toimesta. Kyllä noita väkivaltaisia rasistijuntteja löytyy vieläkin vaikka kuinka.