Kultit

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viesti:

Re: Kultit

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

ABC kirjoitti:Nyt valitettavasti nayttaa silta, etten ehdi kaantaa lisaa lahitulevaisuudessa... Jos joku haluaa jatkaa, voin astua remmiin sitten taas myohemmin.
Löytäisikö tämän jostain tekstiversiona? Nauha toki löytyy pariinkin otteeseen googlella, mutta tässä koneessa ei ole kaiuttimia/kuulokkeita.

Löysin muutaman pätkän:

Jim Jones: Nyt muutaman minuutin sisällä yksi noista ihmisistä tuosta lentokoneesta tulee -- tulee ampumaan pilotin. Minä tiedän sen. En suunnittelut niin tapahtuvan, mutta tiedän, että niin tulee käymään. He tulevat ampumaan pilotin ja lentokone putoaa alas viidakkoon. Ja on parasta, ettei meillä ole enää yhtään lapsia jäljellä silloin kun se on ohi, sillä he aikovat hypätä laskuvarjoilla tänne luoksemme.

Jones: Minä olen nyt sitä mieltä, että meidän pitää olla kilttejä lapsille ja kilttejä vanhuksille ja ottaa myrkkymalja kuten Antiikin Kreikassa oli tapana ottaa ja astua yli (step over) hitaasti, koska emme ole yrittämässä itsemurhaa. Tämä on vallankumouksellinen teko.

Miller: Mutta olen silti yksilönä sitä mieltä, että minulla on oikeus siihen-
Jones: Kyllä, olen kuulolla.
Miller: ...mitä ajattelen, tunnen ja minusta meillä kaikilla on yksilöinä oikeus omaan kohtaloomme.
Jones: Toki.
Miller: Ja minusta minulla on oikeus päättää omasta kohtalostani ja kaikilla muilla omastaan.

Tunnistamaton henkilö: No, me ollaan kaikki valmiita lähtemään. Jos sanot, että meidän pitää antaa henkemme, olemme valmiita. Olen kohtalaisen varma, että kaikki jäljelle jääneet siskot ja veljet ovat kanssani.

Tunnistamaton nainen: Yhteen aikaan minusta tuntui ihan samalta kuin Christinestä tuntui. Mutta tänään minä en tunne enää mitään, koska enemmistö ihmisistä, jotka tänne jäivät, ovat valkoisia ja tiedän sen todella sattuneen sydämeeni, sillä...
Jones: Se särki sydämesi, eikö?

Alkuperäiskielellä noita pääsee lukemaan täältä. Jonesin lausuntoihin kuitenkaan tuskin saatte enempää tolkkua sieltäkään.
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Jostain syystä tämä aihe jaksaa ärsyttää ja kiehtoa vuodesta toiseen. Että mikä piru siinä on että kun joku ihmisjoukko saa päähänsä olevansa jonkinlaista armoitettua valiojoukkoa jonka pitää vetäytyä erilleen muusta maailmasta, niin eipä aikaakaan kun ensin raiskataan kaikki muijat, ja heti perään lapset. Tai jos ei olla turhan valikoivia, niin yhtenä metelinä kumpaakin sorttia. Ehkä jopa miehiä.

Millä tavalla tällaisen poppoon pomo perustelee itselleen että hänellä henkisenä ihmisenä on oikeus hinkkailla niitä genitaalejaan yhteen sellaisten ihmisten kanssa jotka eivät ole siinä asemassa että voitaisiin puhua vapaaehtoisuudesta? Joko ikää on inasen liian vähän (esim. semmoiset 15 v), tai nupissa napsuu siihen malliin että pysyvän seisokin järkeensä saanut kykene enää päättämään mistään mitään, ja kaikkein vähiten siitä kenen kanssa ryntää parittelemaan.

Nuorena hampaattomasti otin sellaisenaan että Osho on vissiin hyvä jätkä. Hänellä kun oli ihan fiksun oloisia sitaatteja esillä siellä täällä, jonkun kirjakin taisin omistaa, missä ukko jutteli niitä näitä. Sitten joku vinkkasi minua lukemaan sellaisen kirjan kuin Oranssi poika, ja siinähän meni sitten sekin lysti, että Osholla olisi ollut järkikulta kondiksessa. En tosin tiedä että raiskailiko ukko itse aikansa kuluksi pienokaisia, vai olivatko ne vain hänen lähipiirinsä aikuisjäsenet, joilla oli tämmöinen hassunhauska pikku puuha että neitsyys pois häiritsemästä. Jokatapauksessa tuo romaani Oranssi poika on kultissa äitinsä takia mukana olleen miehen, siis ex-pojan, muistelmat. Ja onhan se karua kerrottavaa kun juttu menee niin että sinä kesänä moni 6-vuotias menetti neitsyytensä.

Missä kultti, siellä Saatana. Enkä edes mihinkään sarvipäähän usko, mutta tältä se tuntuu. :evil:
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
acp
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja acp »

Tai missä saatana, siellä kultti.
qurqo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja qurqo »

Koronakultti oli suurin ja vaarallisin kultti, josta valitettavan moni ei ole vieläkään päässyt irti. Moni oli valmis kultin nimissä heittämään ulkopuoliset vankilaan ja moni kuolikin, kun eivät kuuluneet kulttiin ja heiltä evättiin sairaalahoidot.

Pitkään unohduksissa ollut Kultit-ketju sai uutta pontta kolmen edellisen viestin ansiosta. Yhdistin nämä Vapaassa keskustelussa ketjunaan olleet viestit tähän alkuperäiseen ketjuun. On olemassa myös ketjut: https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... 10&t=10070 Koivuniemen kultti Vapaan keskustelun puolella sekä ketju: viewtopic.php?f=9&t=2416 Erilaisia lahkoja / uskontoja Huu Haa alueella.
-NILS-
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Asuin 1980-luvun lopulla PK-seudulla. Oviluukusta pätkähti skientologien esite. Mukana oli kysely, josta mieleeni jäi tämä kysymys:

"Jos näet oikein kauniin lapsen, voitko olla silittämättä häntä?"

Tarkoitus olisi ollut että täyttää kyselyn ja ilmoittautuu skientologien toimistolla, missä saa ekan session ilmaiseksi.

Tietäen nykyään että skientologia on touhuskelua jossa ohjaajat nauravat koko matkan pankkiin, kysymys oli hyvin aseteltu. Jos voi olla silittämättä lasta, on tietysti tunnevammainen, ja tarvitsee hoitoa eli kursseja, eli lompsa esiin. Ja jos on pakottava tarve päästä lääppimään ventovieraita kakaroita, niin sehän varsinkin on merkki siitä, että hoitoa tarvis...

Ihmettelen miten ihmiset edes viitsivät ottaa tosissaan jutut jotka on pusannut SciFi-kirjoja rustaillut tyyppi.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Kattivaara
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Kattivaara »

Luin paljon teininä 1980-luvulla Valitut Palat -lehtiä. Niissä oli mm. varoittavia kertomuksia nuorista, jotka olivat joutuneet skientologien tai moonilaisten kynsiin.

Kun sitten 1980-luvun lopulla tulin Helsinkiin opiskelemaan, kaduilla jaettiin kutsuja persoonallisuustestiin. Kutsuissa skientologiaa ei mainittu, mutta dianetiikka -sana herätti varoituskellot.
Vastaa Viestiin