Samanikäisen toyotan tuohon aikaan omistaneena sanoisin ettei siihekään ihan itsestään tuollaisia reikiä.Tuskin auton laittelija olisi tuollaisia kovin mielellään katselisi, vetäisi vaikka plyyshit kojelaudan päälle.Näyttää ennemmin että vänkäri olisi kännikiukussa tms. tökkinyt puukolla tai vaikka meisselillä.Aina niitä oli jotka kyytipalkaksi teki jotain pikkuilkeyttä autoihin.Vasikkahattu kirjoitti: Pe Loka 09, 2026 8:21 pmKyllä voi lähes täydellä varmuudella sanoa, että tuossa kojetaulussa on ollut reikiä jo ennestään. On materiaalina sellaista, ettei tarvi kuin yskäistä niin siihen tulee reikä. Ja korjaaminen on todella haastavaa, niin noiden takia ei lähdetä edes korjaamaan.Ajay kirjoitti: Pe Loka 09, 2026 10:06 am erikoista että auton kojelaudassa on ollut (esim. Aavedatan videolla) reikiä
Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli
Re: Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli
- Vasikkahattu
- Hetty Wainthropp
Riippuu aivan siitä kuinka auringon kovettamasta kojetaulun päällisestä on kyse. Samaa materiaalia on käytetty monessa aikalaisessa autossa. Ja harvempi on säilynyt niin hyvänä, ettei siihen tulisi reikää johonkin kohtaan ihan vain koskemalla. Mutta oli miten oli, näille on varmasti tuo viimeksi mainittu se todennäköisin syy. Pillurallia ajellessa on joku joko vahingossa tai tahallaan reiät aiheuttanut.Gaikowski kirjoitti: Su Loka 11, 2026 11:26 am Samanikäisen toyotan tuohon aikaan omistaneena sanoisin ettei siihekään ihan itsestään tuollaisia reikiä.Tuskin auton laittelija olisi tuollaisia kovin mielellään katselisi, vetäisi vaikka plyyshit kojelaudan päälle.Näyttää ennemmin että vänkäri olisi kännikiukussa tms. tökkinyt puukolla tai vaikka meisselillä.Aina niitä oli jotka kyytipalkaksi teki jotain pikkuilkeyttä autoihin.
Henkilökohtaisesti en noiden takia alkaisi plyyssillä kojetaulua pilaamaan, mutta se lienee lähinnä makuasia.
-
ristweiler
- Neuvoja-Jack
Kolmen päivän päästä tulee katoamisesta 20 vuotta.
Olen tämän ketjun lukenut aikanaan kokonaan ja nyt olen puolivälissä sen kahlaamisessa. Olen myös katsonut muutaman uudemman podcastin ja ohjelman netistä. Osaa niistä en laske miksikään, mutta osassa asiaan on pureuduttu mielestäni oikein kiitettävästi.
Muutama itselleni avoin kysymys on vielä auki.
1. Mikä on viimeinen ulkopuolisen tekemä havainto elossa olevasta Antista? Ikkunaan koputellut naapurihan ei ilmeisest Anttia nähnyt, ainoastaan melskaavan, isokokoisen heebon ja pari naista.
Oliko niin, että asunnolta poistumisen jälkeen Antti nähtiin Karigasniemella baarissa juttelemassa joidenkin norjalaisten kanssa? Oliko hänet tunnistettu henkilön toimesta, joka voi olla täysin varma tunteneensa hänet? Jos näin oli, voisi todeta, että tämä on viimeinen havainto Antista. Jaakon höpinöitä on turha noteerata, eikä se, että Antin autolla liikutaan, todista mitään, koska Jaakolla ei ilmeisesti ollut mitään ongelmaa hypätä rattiin, sen kai todistaa ihmeellinen kuskiruletti Angelintiellä.
2. Kumpi ehti hylätylle autolle ensin, Jaakko vai Antin äiti? Ensin luulin, että äiti, mutta Ikiuni-podissa sanottiin, että Jaakko kävi siellä 17. päivä ja äiti silloin, kun katoamisilmoitus oli tehty, eli oliko 19. päivä. Tuo Jaakon selvitys Antin luurin etsimisestä on niin kaistapäinen lausunto, että siihen pitäisi jo Lapin poliisinkin herätä. Luulisi myös, että Jaakko olisi epäillyt puhelimen tulleen ehkä varastetuksi, autohan oli auki.
3. Koirahan oli jossain (tädillä) hoidossa silloin, kun Antin kotona dokailtiin. Miksi se karttoi asuntoon menoa? Jos Karigasniemen baarireissua ei olisi, epäilisin, että Antti on päästetty jo kotonaan päiviltä.
4. Miksi Antti olisi suostunut ajamaan Angeliin, koska tiesi, ettei bensa riitä takaisin? Joku muu olisi voinut huoletta sinne toki ajella, jos oli jo silloin varma, ettei Antti autoineen koskaan Ivaloon palaa.
5. Jaakon ja kumppaneiden Ivalojärvellä tekemä Youtube-video on edelleen katsottavissa. Kommenttikenttä on täynnä syytöksiä murhaajaksi.
Minun on vaikea käsittää, miksi Jakko ei ole poistanut sitä? Jos video on tehty ajattelemattomasti, eikä se liity Antin kohtaloon, luulisi, että se olisi hävitetty jo aikapäiviä sitten. Vai onko kyseessä viimeinen keskisormennäyttö Antille ja Antin läheisille?
Olisipa hienoa, kun joku uskottava valtamedian tapainen olisi 20-vuotispäivän kunniaksi tehnyt tästä oikein kunnollisen yhteenvedon kaikkine kadonneine luineen, istuimineen, penkinsuojineen ja tuntemattomine naisineen, joilla on Antin avaimet.
Tästä saisi kaikkineen ainakin kaksiosaisen dokumenttielokuvan, kun joku vaan tekisi. Sellainen voisi taas herättää ihmisiä muistamaan ja ehkä jopa kertomaan tietojaan eteenpäin.
Tappo myös vanhenee 20 vuodessa.
Edit: typoja
Olen tämän ketjun lukenut aikanaan kokonaan ja nyt olen puolivälissä sen kahlaamisessa. Olen myös katsonut muutaman uudemman podcastin ja ohjelman netistä. Osaa niistä en laske miksikään, mutta osassa asiaan on pureuduttu mielestäni oikein kiitettävästi.
1. Mikä on viimeinen ulkopuolisen tekemä havainto elossa olevasta Antista? Ikkunaan koputellut naapurihan ei ilmeisest Anttia nähnyt, ainoastaan melskaavan, isokokoisen heebon ja pari naista.
Oliko niin, että asunnolta poistumisen jälkeen Antti nähtiin Karigasniemella baarissa juttelemassa joidenkin norjalaisten kanssa? Oliko hänet tunnistettu henkilön toimesta, joka voi olla täysin varma tunteneensa hänet? Jos näin oli, voisi todeta, että tämä on viimeinen havainto Antista. Jaakon höpinöitä on turha noteerata, eikä se, että Antin autolla liikutaan, todista mitään, koska Jaakolla ei ilmeisesti ollut mitään ongelmaa hypätä rattiin, sen kai todistaa ihmeellinen kuskiruletti Angelintiellä.
2. Kumpi ehti hylätylle autolle ensin, Jaakko vai Antin äiti? Ensin luulin, että äiti, mutta Ikiuni-podissa sanottiin, että Jaakko kävi siellä 17. päivä ja äiti silloin, kun katoamisilmoitus oli tehty, eli oliko 19. päivä. Tuo Jaakon selvitys Antin luurin etsimisestä on niin kaistapäinen lausunto, että siihen pitäisi jo Lapin poliisinkin herätä. Luulisi myös, että Jaakko olisi epäillyt puhelimen tulleen ehkä varastetuksi, autohan oli auki.
3. Koirahan oli jossain (tädillä) hoidossa silloin, kun Antin kotona dokailtiin. Miksi se karttoi asuntoon menoa? Jos Karigasniemen baarireissua ei olisi, epäilisin, että Antti on päästetty jo kotonaan päiviltä.
4. Miksi Antti olisi suostunut ajamaan Angeliin, koska tiesi, ettei bensa riitä takaisin? Joku muu olisi voinut huoletta sinne toki ajella, jos oli jo silloin varma, ettei Antti autoineen koskaan Ivaloon palaa.
5. Jaakon ja kumppaneiden Ivalojärvellä tekemä Youtube-video on edelleen katsottavissa. Kommenttikenttä on täynnä syytöksiä murhaajaksi.
Minun on vaikea käsittää, miksi Jakko ei ole poistanut sitä? Jos video on tehty ajattelemattomasti, eikä se liity Antin kohtaloon, luulisi, että se olisi hävitetty jo aikapäiviä sitten. Vai onko kyseessä viimeinen keskisormennäyttö Antille ja Antin läheisille?
Olisipa hienoa, kun joku uskottava valtamedian tapainen olisi 20-vuotispäivän kunniaksi tehnyt tästä oikein kunnollisen yhteenvedon kaikkine kadonneine luineen, istuimineen, penkinsuojineen ja tuntemattomine naisineen, joilla on Antin avaimet.
Tästä saisi kaikkineen ainakin kaksiosaisen dokumenttielokuvan, kun joku vaan tekisi. Sellainen voisi taas herättää ihmisiä muistamaan ja ehkä jopa kertomaan tietojaan eteenpäin.
- Ross Sullivan
- James Bond (George Lazenby)
Kohtaan 1): Varmuuttahan ei ole, mutta Antista on kahden silminnäkijä havainto kävelemässä kohti erämaata. Lisäksi Norjan puolella tehdyt havainnot jossain määrin tukevat näitä havaintoja.ristweiler kirjoitti: Su Loka 11, 2026 6:55 pm Kolmen päivän päästä tulee katoamisesta 20 vuotta.
Rantasen kirjan mukaan poliisin mukaan kohdan 1)-möykkääjä olisi möykännyt jonain toisena iltana.
3) Tämä koko koiraepisodi on myös jäänyt todella avoimeksi.
4) Ei se ihan harvinaista ole, että böndellä pidetään gasaa jemeksessä (varastoidaan)
5) Mikä siinä videoosa on keskisormen näyttöä? Toisin kuin täällä Minfossa arvellaan, niin mämä videon heebot eivät välttämättä ajattele Anttia ja Antin perhettä 24/7. He ovat voineet päättää jatkaa tavallista elämäänsä riippumatta onko heillä jokin rooli katoamisessa vai ei.
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.
- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.
- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.
- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.
- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.
-
kattokarpänen
- Martin Riggs
Tämä olisi ihan ehkä oleellisin kysymys tässä vaiheessa. Varmuus missä Antti nähty viimeksi. Sitten pystyttäisiin jo rajaamaan osa teorioista pois.ristweiler kirjoitti: Su Loka 11, 2026 6:55 pm 1. Mikä on viimeinen ulkopuolisen tekemä havainto elossa olevasta Antista?
Ja oli hyvää pohdintaa tuo sun postaus, pystyn komppaa pitkälti kaiken.
Tavallaan ihmettelen edelleen paljon, miksi kukaan ei kerro. Edellisellä sivulla pitkä litana mökkiporukkaa, suurin osa tietää kaiken - ainakin lähes.