Ghana: 72 vuotias isoäiti poltettiin noitana.

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Ghana: 72 vuotias isoäiti poltettiin noitana.

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

72-vuotias isoäiti poltettiin noitana

Viittä ihmistä epäillään Ghanassa sattuneesta surmasta.

Ghanalainen Ama Hemmah sai surmansa karmealla tavalla Teman satamakaupungissa. Viisihenkisen joukkion uskotaan hyökänneen 72-vuotiaan naisen kimppuun, valelleen hänet kerosiinilla ja sytyttäneen hänet tuleen. Hyökkääjät syyttivät uhriaan noidaksi. Hemmah kiidätettiin hyökkäyksen jälkeen sairaalaan, missä hän kuoli saamiinsa vammoihin.

Daily Mailin mukaan naisen surmasta on pidätetty viisi ihmistä, joista yksi on evankelisen kirkon pastori. Pidätetyt kiistävät aikoneensa surmata naisen. He kertovat vain rukoilleensa manatakseen paholaisen pois kuolemaa tehneestä naisesta, kun viimeisessä voitelussa käytetty öljy oli syttynyt tuleen.

Tapausta tutkintaa johtavan poliisin versio on toisenlainen. Hänen mukaansa pidätetty pastori oli suuttunut, kun Hemmah oli tullut vieraisille hänen sisarensa luo. Pastori hälytti naapureita paikalle, ja yhdessä he kävivät naisen kimppuun. Hyökkääjät syyttivät tätä noidaksi ja kiduttivat häntä. Kun nainen kidutuksen jälkeen myönsi syytteet, polttivat hyökkäjät hänet.

Hyökkäys on nostattanut suuren mediakohun Ghanassa. Hemmahin saamista vammoista julkaistut kuvat ovat järkyttäneet monia. Sekä nais- että ihmisoikeusjärjestöt tuomitsevat hyökkääjien toimet.

Iltalehti
ALLA KUVIA, JOTKA SAATTAA JÄRKYTTÄÄ!

Kuva
Ama Hemmah

Kuva
Ama Hemmah
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
Kampamaneetti
Poliisikoira Rex

Re: Ghana: 72 vuotias isoäiti poltettiin noitana.

Viesti Kirjoittaja Kampamaneetti »

Että sitten näin. No keskiajallahan kristillinen kirkko poltti monia naisia noitana ja syyksi riitti ihan melkein mikä tahansa asia...
Jag har talat :)
Jaakos
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Jaakos »

Olen nähnyt (dokumentti) Etelän-Afrikan Johannesburgissa samanlaista rangaistusmetodia käytettävän varkaille. Tapahtumaketju saattaa edetä näin: tapahtuu varkaus, kujilla alkaa liikkumaan huhuja tekijästä, mahdollinen tekijä otetaan porukalla kiinni ja hakataan ja poltetaan elävältä kadulla. Keskiaikaista touhua tosiaan!
Cujo
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Cujo »

Kampamaneetti kirjoitti:Että sitten näin. No keskiajallahan kristillinen kirkko poltti monia naisia noitana ja syyksi riitti ihan melkein mikä tahansa asia...
Usko on iloinen asia.
Olen aina ihmetellyt, että onko jumala tosiaan niin heikko, että tarvitaan näitä apureita pönkittämään jumalan tahtoa.
Sajaki
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Sajaki »

Cujo kirjoitti:
Kampamaneetti kirjoitti:Että sitten näin. No keskiajallahan kristillinen kirkko poltti monia naisia noitana ja syyksi riitti ihan melkein mikä tahansa asia...
Usko on iloinen asia.
Olen aina ihmetellyt, että onko jumala tosiaan niin heikko, että tarvitaan näitä apureita pönkittämään jumalan tahtoa.
En usko että jumala itse on pyytänyt tällaista käytöstä. Hihhulit luulevat olevansa hänen asiallaan, jotta saadaan oikeutus kidutukselle ja hulluudelle.
"Karkea kysymys koko kriminaalipolitiikan historian ajan on ollut, onko rikoksiin syyllistynyt (tai muuten poikkeava) henkilö paha vai hullu."
vivy
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vivy »

Sajaki kirjoitti:
Cujo kirjoitti:
Usko on iloinen asia.
En usko että jumala itse on pyytänyt tällaista käytöstä. Hihhulit luulevat olevansa hänen asiallaan, jotta saadaan oikeutus kidutukselle ja hulluudelle.
Niin, raamattukin on täynnä kaikenmaailman hulluuksia sääntöinä ja näin oikeutettuina tekoina. Tämä on yksi syy, miksi en voi ymmärtää miten joku voi pitää kirjaa jotenkin pyhänä ja jumalan sanana.
Kampamaneetti
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Kampamaneetti »

Raamattu tosiaan on vain kirja, ei enempää eikä vähempää minulle. Jos Raamattu olisi "pyhä" kirja, se olisi kirjoitettu niin selkokielellä ettei sitä tarvitsisi toisten meille "taviksille" tulkita (Papit, ym...)

En kiellä sit etteikö Raamattu sisältäisi myös hyviäkin elämän ohjeita, mutta jos kerta aletaan raamatun mukaan elämään niin mielestäni ei voida vain poimia "koristeita kakusta, vaan on syötävä koko kakku", ja elettävä kokonaan sen mukaan... :?
Jag har talat :)
Vastaa Viestiin