Talent-kisan tuomaristo nöyryytti pikkutyttöjä
-
Aizerbaidzan
- Angus MacGyver
Talent-kisan tuomaristo nöyryytti pikkutyttöjä
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1443097
Tuomaristo nöyryytti!
8.10.2007
Sen piti olla Alexandra Herralan ja Sara Parpalan elämän suurin päivä. Mutta se päättyi täydelliseen nöyryytykseen.
- Tämän piti olla tyttöjen juttu ja heidän esityksensä. He odottivat kovasti sekä kokemusta että ammattilaisten palautetta heidän tanssistaan, Alexandran äiti Katariina Herrala kertoi eilen IS:lle.
Nelosella eilen esitetyn Talent -ohjelman tuomarit pilasivat 13-vuotiaiden tyttöjen jännittävän päivän täydellisesti.
Esityksen nähtyään tuomarit eivät juuri puuttuneet itse koreografiaan, vaan alkoivat arvostella kovin sanakääntein tyttöjen esiintymisasuja, mustia jumppatrikoita ja bikinimäisiä yläosia. Kansallisbaletin koreografi ja tanssija Sami Saikkonen pyysi jopa tyttöjen äidit takahuoneesta lavalle suomiakseen heitä.
- Tajuatteko te, kun tytöt pukevat tällaiset vaatteet päälle, mitä viestejä tässä annetaan? En halua nähdä 13-vuotiaita tyttöjä puolialastomina lavalla, Saikkonen jyrisi.
Tyttöjen äidit Katariina ja Anne puolustivat lapsiaan sanomalla, että telinevoimistelutaustan takia tytöt ovat tottuneet esiintymään voimisteluasuissa ja olivat itse valinneet nämäkin puvut.
- Tytöt olisivat kestäneet palautteen esityksestään, mutta asuihin puuttuminen oli tarpeetonta. Kenelläkään meistä ei käynyt mielessäkään, että tällaista palautetta voisi tulla, Katariina-äiti ihmettelee.
- Tuomareiden puheet kääntyivät suorastaan seksistiseksi keskusteluksi. Mistä heille tulee tällainen ajatus, että he näkevät itseään pikkutyttöinä pitävät tytöt seksikkäinä?
-------------------------------------------------------------------------------------
Mitä mieltä muut ovat tästä? Olivatko vanhemmat täydellisen edesvastuuttomia antaessaan 13-vuotiaiden lastensa mennä lavalle vähissä vaatteissa? Minusta olivat.
Tuomaristo nöyryytti!
8.10.2007
Sen piti olla Alexandra Herralan ja Sara Parpalan elämän suurin päivä. Mutta se päättyi täydelliseen nöyryytykseen.
- Tämän piti olla tyttöjen juttu ja heidän esityksensä. He odottivat kovasti sekä kokemusta että ammattilaisten palautetta heidän tanssistaan, Alexandran äiti Katariina Herrala kertoi eilen IS:lle.
Nelosella eilen esitetyn Talent -ohjelman tuomarit pilasivat 13-vuotiaiden tyttöjen jännittävän päivän täydellisesti.
Esityksen nähtyään tuomarit eivät juuri puuttuneet itse koreografiaan, vaan alkoivat arvostella kovin sanakääntein tyttöjen esiintymisasuja, mustia jumppatrikoita ja bikinimäisiä yläosia. Kansallisbaletin koreografi ja tanssija Sami Saikkonen pyysi jopa tyttöjen äidit takahuoneesta lavalle suomiakseen heitä.
- Tajuatteko te, kun tytöt pukevat tällaiset vaatteet päälle, mitä viestejä tässä annetaan? En halua nähdä 13-vuotiaita tyttöjä puolialastomina lavalla, Saikkonen jyrisi.
Tyttöjen äidit Katariina ja Anne puolustivat lapsiaan sanomalla, että telinevoimistelutaustan takia tytöt ovat tottuneet esiintymään voimisteluasuissa ja olivat itse valinneet nämäkin puvut.
- Tytöt olisivat kestäneet palautteen esityksestään, mutta asuihin puuttuminen oli tarpeetonta. Kenelläkään meistä ei käynyt mielessäkään, että tällaista palautetta voisi tulla, Katariina-äiti ihmettelee.
- Tuomareiden puheet kääntyivät suorastaan seksistiseksi keskusteluksi. Mistä heille tulee tällainen ajatus, että he näkevät itseään pikkutyttöinä pitävät tytöt seksikkäinä?
-------------------------------------------------------------------------------------
Mitä mieltä muut ovat tästä? Olivatko vanhemmat täydellisen edesvastuuttomia antaessaan 13-vuotiaiden lastensa mennä lavalle vähissä vaatteissa? Minusta olivat.
kyllä munkin mielestä olivat todella pienet kankaanpalaset saatu pysymään tyttöjen päällä...toivoisin kyllä edes jonkunlaista mietintää ennen tälläisiä juttuja! mutta täähän on tätä...13vuotiaiden täytyy matkia kaiken maailman britneytä jne....ei hyvä!
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Tytöt olivat lahjakkaita, ja tapa jolla tuomarit antoivat palautettaan oli kieltämättä aika raaka, vaikka aihe ihan tarpeellinen. Itse en oikein ymmärrä, miten vanhemmat olivat muka niin tyystin jättäneet kaiken tyttöjen vastuulle. Tuliko tyttöjen asuvalinta heille ihan yllärinä??
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
En ole tässä kyllä asiantuntija, mutta mulle tuli sellainen vaikutelma, ettei vanhemmilla eikä varsinkaan tytöillä käynyt mielessä mikään sen kummempi noita asuja valitessa, eikös tollaset topit ja trikoot ole ihan normi fitness-/aerobic-/voimisteluasuja? Siis nehän olivat tosi pelkistetyt, eikä tanssikaan ollut mikään p*rseen sheikkaus -esitys.
Tuomari teki ihan turhan numeron tosta vaatetuksesta, kävi kyllä sääliksi niitä tyttöjä siitä, ettei tullut järkevää kritiikkiä tanssiin liittyen, vaan syyllistettiin niitä "väärien viestien välittämisestä"
.
Tuomari teki ihan turhan numeron tosta vaatetuksesta, kävi kyllä sääliksi niitä tyttöjä siitä, ettei tullut järkevää kritiikkiä tanssiin liittyen, vaan syyllistettiin niitä "väärien viestien välittämisestä"
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
-
Tiina
- Sherlock Holmes
Oon vissiin muumio, kun en nähnyt esityksessä, enkä asuissa mitään seksuaalista.
Muuten mielestäni tuollainen tanssiesitys ei voi olla "kyky", jos semmoista kerta etsitään.
Ainoa kyky minkä olen tähän mennessä ohjelmassa nähnyt oli se poitsu, joka veti jalat ja persuksen päänsä yli.
Siihen ei joka jeppe kykene.
Muuten mielestäni tuollainen tanssiesitys ei voi olla "kyky", jos semmoista kerta etsitään.
Ainoa kyky minkä olen tähän mennessä ohjelmassa nähnyt oli se poitsu, joka veti jalat ja persuksen päänsä yli.
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Siinähän se pointti kait olikin, että itse esitys ei ollut seksuaalinen, eikä tytöillä vielä ollut kovinkaan paljon paljastettavaa..... mutta jos sen koreografian nimi oli "minun tieni" (vai olikohan se peräti minun elämäni), niin asut olisivat voineet olla hillitymmätkinTiina kirjoitti:Oon vissiin muumio, kun en nähnyt esityksessä, enkä asuissa mitään seksuaalista.![]()
Tuomaristo varmaan halusi varoittaa muita ohjelmaan tarjoutuvia ottamalla tiukan linjan
-jumppakana on aina jumppakana-
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Itse olen sitä mieltä, että kritiikki oli täysin oikeutettua. Se on melkein okei että pistäytyy jossain koulun pippaloissa tuommoiset vetimet päällä vähän telinejumppaa vetämässä, mutta kannattaako tuota lähteä valtakunnalliseen televisioon esittelemään? Sitä ihmettelen suuresti, että vanhemmat eivät meinanneet ottaa sitten minkäänlaista vastuuta hommasta. "Tytöt ovat itse suunnitelleet esityksensä ja valinneet pukunsa." No varmaan ovatkin, niin. Ainahan tuommoinen yläasteen juuri aloittanut pikkukana vetäisi päälleen sen niukimman topin ja matalalantioisimmat farkut kuin suinkin löytäisi, mutta luojan kiitos, useimmissa perheissä se päätös ei ole sen tytön. Jumantsuikka, jos meillä olisi yritetty lähtä tuollaisissa rievuissa yhtään mihinkään, olisi äiti vetänyt niskavilloista takaisin ja laitattanut jotain vähän fiksumpaa päälle. Tosin että itse en varmaan olisi tuon ikäisenä kehdannut esitelläkkään sitä, mitä minulla vielä ei ole. Mikä siinä on, eivätkö nämä äidit muka voi kontrolloida 13-vuotiaiden tyttöjensä tekemisiä? Ei voi kuin onnea toivottaa tuohon parin vuoden päähän.
Siinä olen kuitenkin samaa mieltä, että ei olisi ihan noin rankalla kädellä tarvninnut suoraan lähetyksessä tylyttää. Mielestäni se nyt ei kuitenkaan ollut tyttöjen vika, ja he tästä nyt kuitenkin eniten kärsivät. Puvustukseen olisi todella tullut puuttua ennen lähetyksen alkua, etenkin kun itse esitys ei ollut lainkaan niin huono tuon ikäisiltä (vaikka toki siinäkin ketkutettiin MTV:n malliin). Hyvää oli toki se, että vanhemmat kutsuttiin siihen.
Siinä olen kuitenkin samaa mieltä, että ei olisi ihan noin rankalla kädellä tarvninnut suoraan lähetyksessä tylyttää. Mielestäni se nyt ei kuitenkaan ollut tyttöjen vika, ja he tästä nyt kuitenkin eniten kärsivät. Puvustukseen olisi todella tullut puuttua ennen lähetyksen alkua, etenkin kun itse esitys ei ollut lainkaan niin huono tuon ikäisiltä (vaikka toki siinäkin ketkutettiin MTV:n malliin). Hyvää oli toki se, että vanhemmat kutsuttiin siihen.
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
into his head.
Varmaan oli mukavaa mennä kouluun tuon lähetyksen jälkeen.
Joku Idols on sentään edes hiukan vanhempien kisa. 13-vuotiaita ei pitäisi päästää julkisen arvostelun kohteiksi missään tapauksessa, nehän ovat ihan pikkulapsia vielä.
Varsinkaan mihinkään ohjelmaan joka on samaa sarjaa kuin kaikki nykyiset "kilpailut" lukuunottamatta ehkä missikisaa ja tangomarkkinoita.
Eli siis esiintyjistä kaivetaan ne huonot asiat ja sitten haukutaan suoraan päin naamaa. Mitä enemmän itkua ja huutoa, sitä hauskempaa se on yleisöstä (muka).
Aikuiselle voi kyllä tehdä noin, tai sanotaanko nyt vaikka että yli 16-vuotiaalle. Mutta miksi lapsia pitää kiusata? Tuollainen arvostelu ei kuulu telkkariin vaan ihan muualle.
Joku Idols on sentään edes hiukan vanhempien kisa. 13-vuotiaita ei pitäisi päästää julkisen arvostelun kohteiksi missään tapauksessa, nehän ovat ihan pikkulapsia vielä.
Varsinkaan mihinkään ohjelmaan joka on samaa sarjaa kuin kaikki nykyiset "kilpailut" lukuunottamatta ehkä missikisaa ja tangomarkkinoita.
Aikuiselle voi kyllä tehdä noin, tai sanotaanko nyt vaikka että yli 16-vuotiaalle. Mutta miksi lapsia pitää kiusata? Tuollainen arvostelu ei kuulu telkkariin vaan ihan muualle.
I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.
-
Musta Nuoli
- Frank Drebin
Sinä et nähnyt seksuaalisuutta, mutta sinä et olekaan pedofiili, joka runkkaa tv:tä katsellessaan ja unelmoi puolialastomista pikkutytöistä saatuaan uusia impulsseja. Ja kyllähän monet muutkin (ei-pedofiilit) tuntuvat kovasti innostuvan nuorten teinityttöjen vartaloiden tiirailuista.Tiina kirjoitti:Oon vissiin muumio, kun en nähnyt esityksessä, enkä asuissa mitään seksuaalista.![]()
On täysin edesvastuutonta pukea nuoria tyttöjä, lapsia, käytännössä huoran näköisiksi "Bratzeiksi", tai antaa lasten pukeutua pahimmillaan jo ala-astelaisina katujen ammattilaisen näköisiksi napapaitoineen, samalla kun housut esittelevät takaapäin stringejä ja persvakoa, ns. camel toen muodostuessa eteen. Ei Talent-tyttöjen ikäisten tarvitse "paljastella" (vaikkei ns. muodoissa paljoa paljastettavaa olekaan MTV:n viihdeohjelmassa. Vika on kylläkin vanhemmissa, joku itsekritiikki pitäisi sentään aikuisilla ihmisillä olla. Lapsilta sitä ei vielä voi täysin edellyttää.
"Let each note I now play
be a black arrow of death
sent straight to the hearts
of all those who play false metal"
be a black arrow of death
sent straight to the hearts
of all those who play false metal"