Shannon Matthews'n (9v) tapaus

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Harriet Makepeace

Shannon Matthews'n (9v) tapaus

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Kun Madeleine Mccannin tapaus on selviämässä tai ainakin tutkimukset loppusuoralla niin uusi lapsen katoamistapaus on saanut paljon huomiota Briteissä.
9-vuotias Shannon Matthews katosi noin viikko sitten Dewsbury Moor'ssa, West Yorkshiressa, jolloin hän ei palannut kotiin koulun uimareissulta. Aluksi poliisi oli sitä mieltä että tyttö oli mennyt katsomaan isäänsä, mutta eksynyt tieltä. Tällä hetkellä poliisi on erittäin huolestunut tytön turvallisuudesta, noin 200 taloa on ratsattu ja yksi lampi lähellä tytön kotia on tutkittu sukeltajien voimin. Etsintöihin osallistuu 250 poliisia ja useita vapaehtoisia. Myös valvontakameran kuva jossa Shannon poistuu uimahallista, on julkistettu. Mitään jälkiä tytöstä ei ole kuitenkaan löytynyt. Poliisi epäilee vahvasti että tyttö olisi surmattu.

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jh ... ing123.xml
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1770

http://news.sky.com/skynews/article/0,, ... html?f=rss

Kuva
Viimeksi muokannut Harriet Makepeace, La Huhti 05, 2008 4:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Päivitän.

Poliisi on tutkinut tytön äidin ex poikaystävien asuntoja. Lehdissä on kerrottu ettei kadonnut Shannon ole halunnut jostain syystä asua äitinsä kanssa. Tytön äiti on ollut kuvissa surun murtama, mistään meikatusta ja hyvin hoidetusta a la Kate McCannista ei ole jälkeäkään.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1770
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Kiitos mielenkiintoisesta ketjunavauksesta. Voisin itsekin hakea tähän päivityksiä ja hieman suomennella, nyt kun tuosta Amyn tapauksestakaan ei kuulu mitään uutta.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

kuulostaa kovasti pedofiilin tekosilta, sopii profiiliin :(

mun 10-vuotias poika ei vielä kulje yksikseen uimahallille tai muuallekaan normaalin koulumatkan lisäksi eikä ole halunnutkaan vaan kaikkiin paikkoihin olen mennyt tähän mennessä itse mukaan, kavereiden luo menee kyllä yksin mutta ne asuu ihan puolen kilometrin säteellä ja puhelin on aina mukana...

olen varmaan jonkun mielestä hirveä tiukkis mutta miksi lapset kulkee nykyään yksin paikkaan kuin paikkaan, tekeekö vanhemmat enää mitään lastensa kanssa...uimahallissakaan ei tarvitse olla vieressä koko ajan vahtimassa (eikä voikaan kun pojat on miesten puolella ja minä naisten...)mutta ainakin on jonkun näköinen vahti päällä...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200802 ... 0_ul.shtml

Ruumista etsitään roskiksesta.

Saas nährä. Ainakin brittipoliisia ei voi syyttää liian pienestä suhtautumisesta asiaan. Eivät kaiketi halua Madden tyylistä tapausta itselleen.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

cicero kirjoitti:
mun 10-vuotias poika ei vielä kulje yksikseen uimahallille tai muuallekaan normaalin koulumatkan lisäksi eikä ole halunnutkaan vaan kaikkiin paikkoihin olen mennyt tähän mennessä itse mukaan,
Tunget varmaan mukaan koulun uimareissuillekin... Kylläpä sinä oletkin vastuuntuntoinen äiti!
jolloin hän ei palannut kotiin koulun uimareissulta.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

EuroJR kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200802 ... 0_ul.shtml

Ruumista etsitään roskiksesta.

Saas nährä. Ainakin brittipoliisia ei voi syyttää liian pienestä suhtautumisesta asiaan. Eivät kaiketi halua Madden tyylistä tapausta itselleen.
Briteissähän näitä katoamisia sattuu aika usein. Kaikki eivät vaan päädy iltalehteen. Brittein saarihan on euroopan vaarallisin paikka lapselle prosentuaalisesti siellä katoaa eniten lapsia...ja katoamisen takana on ensimmäisellä sijalla omat vanhemmat ja toisella pedofiilit...

juu en tunge uimareissulle koulun mukaan silloinhan siellä on joku muu valvomassa lapsia...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

cicero kirjoitti:
juu en tunge uimareissulle koulun mukaan silloinhan siellä on joku muu valvomassa lapsia...
Sinulle tuli sitten muuten vain pakonomainen tarve kertoa kuinka sinun 10-vuotias poika ei vielä kulje yksikseen uimahallille tai muuallekaan normaalin koulumatkan lisäksi eikä ole halunnutkaan vaan kaikkiin paikkoihin olen mennyt tähän mennessä itse mukaan. Olihan toki huippukiinnostavaa tietää sinun käytänteistäsi, vaikka ne eivät tähän tapauksen liittyneet yhtään mitenkään. Kiitos jakamisesta!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

cicero kirjoitti:ja katoamisen takana on ensimmäisellä sijalla omat vanhemmat ja toisella pedofiilit...
Ei varmasti ole. Vapaaehtoiset karkaamiset ja kotiinpaluut ovat ylivoimaisella enemmistöllä ykkösenä.

Oletan kuitenkin, että puhut ei-vapaaehtoisesta katoamisesta. Minulla ei ole tilastoja tästä, mutta oman veikkaukseni mukaan lista olisi nopeasti hatusta vedettynä jotensakin tällainen

a) onnettomuudet
b) sairaskohtaukset
c) itsemurhat
d) henkirikokset ja niistä
- tollaset 90% oman perheenjäsenen aiheuttamana
- 10% ulkopuolisen aiheuttamaa. Pedo tai muuten häiriintynyt.

edit: jätin nyt listalta nämä "pilipalikatoamiset", missä joku Kerstin Campoy tai kukalie Outi kaappaa omat lapsensa ja salakuljettaa ne toisaalle..
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

tuo mitä kirjoitin löytyy tuolta maddy-ketjusta jostakin kohtaa jonkun mukavanihmisen linkittämänä eli ihan tilastollisesti ensisijalla lasten katoamisen takana ovat omat vanhemmat sen jälkeen pedofiilit ja nimenomaan briteissä. luku oli yli 90% jonka takana oli lasten omat vanhemmat....aika suuri luku siis...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

cicero kirjoitti:tuo mitä kirjoitin löytyy tuolta maddy-ketjusta jostakin kohtaa jonkun mukavanihmisen linkittämänä eli ihan tilastollisesti ensisijalla lasten katoamisen takana ovat omat vanhemmat sen jälkeen pedofiilit ja nimenomaan briteissä. luku oli yli 90% jonka takana oli lasten omat vanhemmat....aika suuri luku siis...
Tosiaan, jos otetaan mukaan nämä mainitsemani "pilipalikatoamiset", mihin kuuluu mukaan mm. useat sadat kadonneet "somalilapset" Suomessa (lähteneet Ruotsiin tms. ) niin voihan tuommoinen pitää kutinsa.

Jos taas lähdetään tällä kadonneen perinteisemmällä määritelmällä, kannattaa noi luvut unohtaa.

Olisiko sitten nuo enemmän ja vähemmän vapaaehtoiset "katoamiset" valtaosin vanhempien tekemiä? Siis 90% ? Ja vapaaehtoisia nuorten katoamisia siis pelkkä murto-osa? Vaikealta tuntuu uskoa, lukisin mielelläni tuota linkkiä lisää, joten jos löydät niin laitahan tänne kiitos.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

jaa..kyse on siis todella lasten katoamisista eli jos kadonneita on vaikka 1000 kpl ja niistä on selvitetty että 900 on kadonnut vanhempien toimesta ja 50 muuten selvitetty sekä 50 joita ei oo selvitetty niin siitähän tulee silloin tuo 90% Karanneista suurin osa löytyy kolmen kuukauden sisällä sekin oli jossain siellä maddy-ketjussa. Harmi että se on niiin pitkä ja rönsyilee koska on h--tin vaikea löytää jälkeenpäin mitään mitä haluaa...täällä pitäis olla joku erikoissytseemi tohon että löytää noita faktoja vähän nopeammin ketjusta kuin ketjusta...eli voin sitä etsiä sieltä kyllä ellei linkittäjä itse satu lukaisemaan tätäkin ketjua...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

JR on oikeassa, valtaosa näistä kadonneista lapsista/nuorista löytyy jonkin ajan kuluttua eli kyseessä on teinien karkaamiset, tapaturmat jne. Mitään massiivista lapsien sieppausaaltoa pedofiilien toimesta Briteissä ei ole. Sitäpaitsi rekisterissä olevia pedofiilejä tarkkaillaan, melkein joka kertaa haetaan kuulusteluihin, jos lähistöllä sattuu lapsen katoamistapaus jne.
Jos katsoo tätä poliisin tekemä listaa, niin valtaosalla kadonneista on maahanmuuttajatausta eli jotkut on ilmeisesti haettu kotimaahan jomman- kumman vanhemman toimesta. Tietysti jonkun katoamistapauksen taustalla voi olla myös henkirikos.
Alle 10 v lapsia, joiden olinpaikasta ei ole tietoa, ei ole Madeleinen ja Shannonin lisäksi kadonnut viimeisen vuoden aikana.
Kaikenkaikkiaan on Briteissä vuoden sisällä kadonneeksi ilmoitettu 22 tyttöä ja 22 poikaa, joita ei ole tähän mennessä löydetty.

http://uk.missingkids.com/
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

laitatko vielä erikseen sen sivun missä löytyi tuo viimeinen mainitsemasi määrä kadonneista?
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

cicero kirjoitti:laitatko vielä erikseen sen sivun missä löytyi tuo viimeinen mainitsemasi määrä kadonneista?
Oli ilmeisesti tuolla hakutoiminnalla haettu...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Vastaa Viestiin