Anneli Auer ulkomaisissa medioissa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Human interest
Remington Steele
Viestit: 245
Liittynyt: Ti Tammi 07, 2014 1:10 pm

Anneli Auer ulkomaisissa medioissa

Viesti Kirjoittaja Human interest »

Muistaako joku vielä saksalaisen Stern-lehden Auer-reportaasin kesältä 2016? Kuvat juttuun oli ottanut valokuvaaja Aapo Huhta. Olivat hienoja.
Onkohan kukaan mahtanut informoida toimittaja Nicolas Büchsea tästä uusimmasta käänteestä?
Seuraavassa muutama ote:

[...] Tästä hätäkeskuspuhelusta alkaa yksi Suomen arvoituksellisimmista rikostapauksista. Kyseessä on myös tragedia, jossa nainen joutuu vuosiksi vankilaan, jossa hänet erotetaan lapsistaan ja jossa lapsista tehdään vihollisia toinen toisilleen. Suomi on nyt sen kysymyksen äärellä, onko oikeusvaltion nimissä tehty hirvittävä vääryys.

Hätäkeskuspuhelusta alkaa myös tapahtumaketju, joka tuhoaa komisario Juha Joutsenlahden uran
[...]

Minun mielestäni kaikkein sydäntäraastavinta jutussa on kuvaus Amandan kärsimyksistä (kiitos vaan Porin poliisi, ja siellä erityisesti rikosylikonstaapeli Tapio Santaoja):

[...] Toinen lapsi puolestaan kertoi, että äidin entinen miesystävä olisi raiskannut suihkussa yhden lapsista ja vanhin tytär Amanda olisi auttanut häntä tässä. Lisäksi lapset kertoivat kuolinmessuista, joissa Amandakin olisi ollut mukana.
[...]
Amanda muistaa hyvin vielä tänäänkin, miten syksyllä 2011 univormupukuiset poliisit tulivat eräänä päivänä koululle ja ottivat hänet mukaansa kesken espanjantunnin, koko luokan nähden. Hän muistaa, miten he tonkivat hänen huoneensa, veivät hänen tietokoneensa ja vaativat saada tietää hänen salasanansa. ”He veivät minut lääkäreiden luo. He tutkivat koko vartaloni. Nyt tiedän, että he etsivät ristinmuotoisia viiltojälkiä iholtani. He olivat löytäneet sellaisia sisaruksistani. Niin he kertoivat”, sanoo Amanda.

Syyttäjälle viiltojäljet olivat merkkejä saatananpalvontarituaaleista. Pari kuukautta vapauttamisensa jälkeen Anneli Auer pidätettiin uudelleen. Tällä kertaa epäiltynä lapsiin kohdistuneista pahoinpitelyistä ja seksuaalisesta hyväksikäytöstä. [...]

Kun Amandalta kysyy sisarusten syytöksistä, hänen on edelleen vaikea ymmärtää niitä. Hän puristelee etusormella ja peukalolla vasemman käden sormia. Hänen äänensä alkaa väristä.

Aluksi olin shokissa. Sitten loukkaantunut. Lopulta olin paniikissa”, hän sanoo. ”Itkin niin hirveästi, että minun oli vaikea saada happea. Minut vietiin psykiatrille.” Amandaa pidettiin viikko suljetulla osastolla. Sen jälkeen hänen sijoitettiin suljettuun nuorisokotiin.

Amanda sanoo, ettei hän osaa selittää, miten hänen sisaruksensa päätyivät väittämään, että hänen äitinsä ja hän olisivat kiduttaneet heitä.
”Luulen, että sisarukseni kertoivat tällaisia, koska he luulivat, että sitä odotetaan heiltä. He olivat peloissaan. Meillä on aina ollut läheiset välit. Olimme nähneet toisemme vain muutamaa viikkoa aikaisemmin. Enoni ja tätini on täytynyt jotenkin vaikuttaa heihin.”


Amanda ei ole tähän päiväänkään mennessä saanut tavata sisaruksiaan. Myös Anneli Auerilta on yhteydenpito nuorempiin lapsiin kielletty. Hänelle tämä on tuskallisinta kaikista niistä tuskista, jotka ovat hänen päälleen vyöryneet yksi toisensa jälkeen 1. joulukuuta 2006 alkaen. Hän arvelee, että hänen menettämänsä lapset ovat tällä välin alkaneet itsekin uskoa hyväksikäytön ja saatananpalvontamenojen oikeasti tapahtuneen. [...]

Tuolla on artikkelin suomenkielinen käännös kokonaisuudessaan (Suskun blogi): http://anneliauer.com/stern-crime-hatapuhelu/
Ich bin ein Mensch, also ist mir nichts Menschliches fremd
Avatar
Human interest
Remington Steele
Viestit: 245
Liittynyt: Ti Tammi 07, 2014 1:10 pm

Re: Anneli Auer ulkomaisissa medioissa

Viesti Kirjoittaja Human interest »

Stern-jutun kuvitusta:
DA41B872-B1A3-4C00-9EEE-38B115E1E4B6.jpeg
DA41B872-B1A3-4C00-9EEE-38B115E1E4B6.jpeg (395.38 KiB) Katsottu 902 kertaa
Ich bin ein Mensch, also ist mir nichts Menschliches fremd
Vastaa Viestiin