Karhuryhmä Pohjois Pirkanmaalla 16.5

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Minä itse
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: To Helmi 08, 2024 1:22 am

Karhuryhmä Pohjois Pirkanmaalla 16.5

Viesti Kirjoittaja Minä itse »

Onko tullut tietoa mikä operaatio poliisilla oli pohjoispirkanmaalla eilen 16.5?

Kantatie 65 Tampereelta kohti Virtoja tuli karhuryhmän autot ja poliisiautoja yhteensä noin 7 kpl, lääkärikopteri sekä ambulansseja pari kappaletta vastaan vauhdilla. Kurun taajaman läpi ajoivat hyvin reipasta vauhtia, eli niin sanotusti täysiä.
Uutisissa ei mitään juttua tästä, joku huhu on että Virroilla Liedenpohjassa jotain tapahtunut...?

Millainen tilanne täytyisi olla kyseessä että tämmöinen operaatio tehdään siten ettei mikään uutismedia siihen tartu tai viranomaiset tiedota asiasta. Vaikutti hyvin isolta suur operaatiolta.
tottij
Sabrina Duncan
Viestit: 355
Liittynyt: To Elo 20, 2020 5:43 pm

Re: Karhuryhmä Pohjois Pirkanmaalla 16.5

Viesti Kirjoittaja tottij »

Mistä päättelet Karhuryhmän olleen paikalla?
Minä itse
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: To Helmi 08, 2024 1:22 am

Re: Karhuryhmä Pohjois Pirkanmaalla 16.5

Viesti Kirjoittaja Minä itse »

En mitään päättele kun näin itse sen.
Laitakaupunkilainen
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 14, 2021 7:56 pm

Re: Karhuryhmä Pohjois Pirkanmaalla 16.5

Viesti Kirjoittaja Laitakaupunkilainen »

Varsinaisesti ei tainnut olla karhuryhmä mutta Sisä-Suomen poliisilaitoksen Tampereen alueelle sijoitettu panssaroitu yksikkö kera ko. laitoksen Vati-porukan ja jokunen tunnuksellinen ja tunnukseton poliisiauto näkyi menevän kohtuu kovaa KT 65:sta pitkin kohti Kurua.

Se havainto, joka oli kai Kurun puskaradiossa, että Parkanon suunnalta tuli myös yksiköitä Luoteen kohdalla ei oikein sovi tuon Liedenpohjan oletuksen kanssa. Kihniön kautta olisi ollut huomattavasti parempi tie ajettavaksi. Toki riippuu siitäkin missä ko. yksikkö oli ollut, kun vastasi kutsuun.

Kiinnostaa kyllä itseäkin mikä juttu ja missä.
Millavaan
Javier Pena
Viestit: 1712
Liittynyt: Su Elo 28, 2022 8:31 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Karhuryhmä Pohjois Pirkanmaalla 16.5

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Varmaan olikin karhuryhmä joo. Koska ihmiset oppii..
Minä itse
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: To Helmi 08, 2024 1:22 am

Re: Karhuryhmä Pohjois Pirkanmaalla 16.5

Viesti Kirjoittaja Minä itse »

Millavaan kirjoitti: La Touko 18, 2024 7:27 am Varmaan olikin karhuryhmä joo. Koska ihmiset oppii..
Eipä sitä nykyään erota minkä ryhmän ne panssariautot on, varsinkaan nopealla vilkaisulla.
Kymmenen vuotta sitten puhuttiin aina karhuryhmästä kun silloin poliiseilla ei pahemmin sotakalustoa ollut käytössä niin erotti heti.
Jokunen
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Huhti 05, 2024 11:20 pm

Re: Karhuryhmä Pohjois Pirkanmaalla 16.5

Viesti Kirjoittaja Jokunen »



Vähän sama kun edelleen moni puhuu medihelistä, vaikka sitä ole ollut enää 12 vuoteen olemassakaan.
tottij
Sabrina Duncan
Viestit: 355
Liittynyt: To Elo 20, 2020 5:43 pm

Re: Karhuryhmä Pohjois Pirkanmaalla 16.5

Viesti Kirjoittaja tottij »

Minä itse kirjoitti: La Touko 18, 2024 12:08 am En mitään päättele kun näin itse sen.
Eli et nähnyt. Todennäköisesti vati-ryhmän auto.
Minä itse
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: To Helmi 08, 2024 1:22 am

Re: Karhuryhmä Pohjois Pirkanmaalla 16.5

Viesti Kirjoittaja Minä itse »

tottij kirjoitti: La Touko 18, 2024 8:31 pm
Minä itse kirjoitti: La Touko 18, 2024 12:08 am En mitään päättele kun näin itse sen.
Eli et nähnyt. Todennäköisesti vati-ryhmän auto.
Eikö se poliisin valmiusyksikkö nimenomaan ole karhuryhmä?
Mitä "perus poliiseja" nämä muuten sitten on jotka ajavat näillä panssari g mersuilla🤔
Mutta asiaan, ei vieläkään mitään raporttia mitä on tapahtunut ja missä. Pidän kyllä asiaa erikoisena sillä sen verran isolla porukalla on paikalle menty.
Laitakaupunkilainen
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 14, 2021 7:56 pm

Re: Karhuryhmä Pohjois Pirkanmaalla 16.5

Viesti Kirjoittaja Laitakaupunkilainen »

Vati-ryhmän poliisit toimivat normaalisti ihan perusyksiköissä. Vaativiin tilanteisiin he vain vaihtavat varusteita ottavat tarvittaessa myös nuo panssaroidut ajoneuvot käyttöönsä.

Tapahtumasta en ole kuullut mitään uutta.
Ack4ever
Nikke Knakkertton
Viestit: 189
Liittynyt: Ti Loka 11, 2022 1:14 pm

Re: Karhuryhmä Pohjois Pirkanmaalla 16.5

Viesti Kirjoittaja Ack4ever »

Semmosta on täällä pohjoisella pirkanmaalla huhuttu, että olis ollut joku harjoitus. Itse vähän epäilen tuota huhua, sillä ajaisiko ne taajamassa sellaista kyytiä, vaarantaen liikenteen jne. ja kyllä luulisi jonkinlaisen ilmoituksen tulleen ennakkoon, jos siis noin rankka kyytinen harjoitus pidettäisiin...
Minä itse
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: To Helmi 08, 2024 1:22 am

Re: Karhuryhmä Pohjois Pirkanmaalla 16.5

Viesti Kirjoittaja Minä itse »

Ack4ever kirjoitti: La Touko 18, 2024 10:58 pm Semmosta on täällä pohjoisella pirkanmaalla huhuttu, että olis ollut joku harjoitus. Itse vähän epäilen tuota huhua, sillä ajaisiko ne taajamassa sellaista kyytiä, vaarantaen liikenteen jne. ja kyllä luulisi jonkinlaisen ilmoituksen tulleen ennakkoon, jos siis noin rankka kyytinen harjoitus pidettäisiin...
Se tässä onkin vähän kyseenalaista, joihinkin paikkoihin oli linjattu uutinen että vuosi sitte tähän aikaan oli ollut karhuryhmän harjoitukset.
Voiko mukamas nykyään olla että nämä harjoitukset toteutetaan näin tosissaan, 50 alueella poliisi vetää satasta torvi pohjassa ja kaikkien ohi?
-KKK-
Harjunpää
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 9:38 pm

Re: Karhuryhmä Pohjois Pirkanmaalla 16.5

Viesti Kirjoittaja -KKK- »

Karhuryhmä on Helsingin poliisilaitoksen alainen porukka, joka osallistuu pitkäkestoisimpiin ja vaarallisimpiin tehtäviin. Kyllä Tampereella on ihan oma VaTi -ryhmä tälläisiä nopeasti tulevia tilanteita varten. Ei se niin toimi että pahassa paikassa odotellaan että Karhut tulee paikalle vaan lähimmät poliisit hoitaa ja jos jotain erikoisukkoja tarvitaan ne tulevat sitten kun paikalle ehtivät.

Muutenkin Suomen kaltaisessa maassa olisi tarvetta että olisi enemmänkin noita erikoisyksiköitä, kun Helsingistä tai Oulusta on aika pitkä matka vaikka Virtojen perukoille. Ja tilanteet on muutenkin muuttuneet, poliisi joutuu reagoimaan paljon helpommin nykyään. Ei välttämättä ole aikaa odotella Helsingin apuja.
Lynxlynxlynx
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Su Touko 19, 2024 3:32 am

Re: Karhuryhmä Pohjois Pirkanmaalla 16.5

Viesti Kirjoittaja Lynxlynxlynx »

-KKK- kirjoitti: Su Touko 19, 2024 12:17 am Karhuryhmä on Helsingin poliisilaitoksen alainen porukka, joka osallistuu pitkäkestoisimpiin ja vaarallisimpiin tehtäviin. Kyllä Tampereella on ihan oma VaTi -ryhmä tälläisiä nopeasti tulevia tilanteita varten. Ei se niin toimi että pahassa paikassa odotellaan että Karhut tulee paikalle vaan lähimmät poliisit hoitaa ja jos jotain erikoisukkoja tarvitaan ne tulevat sitten kun paikalle ehtivät.

Muutenkin Suomen kaltaisessa maassa olisi tarvetta että olisi enemmänkin noita erikoisyksiköitä, kun Helsingistä tai Oulusta on aika pitkä matka vaikka Virtojen perukoille. Ja tilanteet on muutenkin muuttuneet, poliisi joutuu reagoimaan paljon helpommin nykyään. Ei välttämättä ole aikaa odotella Helsingin apuja.
No onhan noita Oulun "Valo-69"-vertaisia, eli vatiryhmiä ympäri maata. Kuopio, Vaasa/Seinäjoki, Jyväskylä, Turku, Pori, Espoo, Vantaa nyt muutama mainitakseni. Melkein jokaisessa isommassa kaupungissa ryhmä. Rovaniemellä pohjoisin, joka meni kasarilla ja ysärillä vielä erti-nimellä. Ei näistä ole kirjoiteltu (huudeltu) median toimesta vasta kuin viimeisenä vuosikymmenenä, niin ei ihmiset tiedä. Ainahan se on edelleenkin karhu, jos jossakin näkyy kovemmin varusteltu poliisi.
Larusfuscus
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Su Loka 08, 2023 4:55 pm

Re: Karhuryhmä Pohjois Pirkanmaalla 16.5

Viesti Kirjoittaja Larusfuscus »

Viranomaisten PETI-yksikkö(peiteltävät tilanteet) siellä vain harjoittelee. 8)
Vastaa Viestiin