Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kolme henkilöä on kuollut ja ainakin 20 loukkaantunut keskiviikkona ammuskelussa Yhdysvaltojen Minneapolisissa. Tekijä avasi tulen katolisen koulun ja kirkon tiloissa Minneapolisin eteläosassa, kertoo uutistoimisto Reuters.
Reutersin tietojen mukaan ammuskellussa kuoli 8- ja 10-vuotiaat lapset. Kolmas kuolleista on ammuskelija.
14 loukkaantuneista on lapsia. Kaksi lasta on kriittisessä tilassa.
Ammuskelu tapahtui kirkossa, jossa sijaitsee myös alakoulu. Koulussa on oppilaita esikoulusta kahdeksanteen luokkaan.
Kyseessä oli neljäs ammuskelu Minneapolisin kaupungissa viimeisen 24 tunnin aikana. Ammuskeluissa on kuollut viimeisen vuorokauden aikana nyt kuusi ihmistä.
Tuon sukupolven suurin ongelma on se, että kaikki lauseet alkaa sanalla MINÄ.
Saan tappaa muita, koska
-minä en voi hyvin
-minua harmittaa
-minun asiani eivät ole hyvin
-minun ongelmani ovat muiden syytä
-minä olen oikeassa
-minulla on oikeus
-minun ei tarvitse jos en halua
-minun mielipiteeni ovat oikeita
-minun hyvinvointini varmistaminen on universumin ydintehtävä
Ja niin edelleen.
Ja pian vanhemmat poraa FOXilla, että he eivät tienneet mitään, kaikki on niin vaikeaa koska tämän ihanan ja rakastavan nuoren teko tuli heille täytenä yllätyksenä.
Minneapolisin kouluampumisessa kuoli 8- ja 10-vuotiaat lapset – kymmeniä loukkaantunut
Uutistoimisto Reutersin mukaan ampumavälikohtauksessa kuoli kolme ihmistä.
Julkaistu 27.08.2025 17:54 (Päivitetty 2 minuuttia sitten)
Yhdysvaltain Minneapolisissa on tapahtunut ampuminen katolisessa koulussa.
Minneapolisissa on ammuttu katolisessa koulussa aamulla paikallista aikaa. Uutistoimisto Reutersin mukaan ampumavälikohtauksessa kuoli kaksi 8- ja 10-vuotiasta lasta ja noin 20 ihmistä loukkaantui.
Loukkaantuneista 14 on lapsia ja lisäksi ainakin kaksi lasta on kriittisessä tilassa.
Reutersin tietojen mukaan tekijä ampui koulun ikkunan läpi laukauksia ja sen jälkeen ampui itsensä.
Ampujalla oli mukanaan kivääri, haulikko ja pistooli.
FBI tutkii tekoa katolilaisiin kohdistuvana terroritekona ja viharikoksena.
Ei enää vaaraa
Paikallismedioiden mukaan Minneapolisin poliisi ja ensihoitajat saivat keskiviikkona ampumiseen liittyvään hälytyksen kaupungin eteläpuolella sijaitsevaan kirkkoon.
Annunciation Church -kirkon yhteydessä toimii myös koulu.
Myöhemmin Minneapolisin kaupunki tiedotti sosiaalisessa mediassa, ettei yhteisöön kohdistu enää välitöntä vaaraa.
Minneapolisin katolisen koulun ampumavälikohtauksen epäilty ampuja on kuollut, kertovat kaksi asiaa tuntevaa lainvalvontaviranomaista CNN:lle.
– Paikalla on nähty kokonaan mustaan pukeutunut ja kiväärillä aseistettu mies, Richfieldin poliisilaitos ilmoitti.
Taitaa taas olla näitä Mkultra-tapauksia tämäkin heebo.
Jenkeissä kyllä sattuu näitä joukkoampumisia siihen malliin että tuossa taustalla on jotain muutakin erikoista..
Tappoi muutaman viattoman kristityn, ja sen jälkeen itsensä. Nyt kauhistellaan sitten tätäkin asiaa ja syytetään aseita ym ja yritetään vaikuttaa USA:n aselakeihin radikaalisti.
ehkä.... Mutta mistä minä mitään tiedän
Joskus se vaan naurattaa
i was fat nigger. not anymore.
Katsoin Qurqon postaaman viimeisen videon ampujalta. Videolta selviää, tekijän perheelleen ja ystävilleen kirjoittamasta kirjeestä seuraavaa:
- ensimmäisessä virkkeessä hän sanoo, että ei odota anteeksiantoa, mutta että hän pahoittelee läheisilleen tekonsa seurauksia.
- hän aloittaa vanhemmilleen suunnatun osion pahoittelemalla, ettei hänestä tullut sellaista, kuin he olisivat halunneet, mutta että hänen vanhempansa eivät ole epäonnistuneet ja että hän arvostaa heidän rakkauttaan.
- ampuja kokee, että hänestä kasvatettiin hyvää ihmistä ja että hän on säilyttänyt mm. empatiakyvyn hyvinä piirteinään.
- hänellä on siis ollut rakastavat vanhemmat ja mahtava perhe, hän pahoittelee heille moneen kertaan sitä, mitä aikoo tehdä ja mitä se aiheuttaa heille, hän kehottaa heitä siirtymään eteenpäin.
- ampuja kertoo vanhemmille osoitetussa osiossa, että maailma on korruptoinut hänet ja että hän on oppinut vihaamaan elämää - elämässä on hänen mukaansa liikaa siedettävää/kestettävää ja että hän on väsynyt tuskaan, jota maailma tuottaa.
- ampuja rakastaa sisaruksiaan, kertoo kokeneensa toivoa ollessaan heidän kanssaan ja pahoittelee tulevia tekemisiään ja niiden vaikutusta heidän elämiin - kehottaa heitä esimerkiksi vaihtamaan nimiään ja unohtamaan hänet, menemään eteenpäin .
- ampujalla on ollut ystäviä ja hän lähettää heillekin lämpimät terveisensä ja pahoittelunsa ja toivomuksensa, että he voivat siirtyä eteenpäin (hänen tekemistensä jäljiltä) ja unohtaa hänen aiheuttamansa tuskan -- ystävilleen osoitetun osion 1. virkkeessä hän sanoo luottavansa ystäviinsä siinä, että he antavat hänestä eteenpäin sellaisen muiston, kuin parhaaksi katsovat.
- ampuja kertoo halunneensa tätä kauan ja että hän ei voi hyvin ja että hän on surullinen ihminen, jota vainoavat nämä ajatukset (ei kerro mitkä), jotka eivät mene pois.
- hän sanoo tietävänsä, että tämä on väärin mutta, ettei hän vaikuta voivan pysäyttää itseään/voivan itselleen mitään.
- ampuja kertoo olevansa vakavasti masentunut ja itsemurhaviettinen jo vuosia, mutta vasta lähiaikoina menettäneensä kaiken toivon ja päättäneensä toteuttaa viimeisen tekonsa tätä maailmaa vastaan.
- hän kertoo, ettei halua polvistua maailman epäoikeuksien edessä ja elää polvillaan jatkuvan kivun varassa, vaan haluaa kuolla ns. saappaat jalassa/pystypäin seisoen.
- seuraavaksi ampuja kertoo, että hän luulee olevansa kuolemassa syöpään, ja että hän uskoo sairauden olevan itseaiheutettua mm. vapingin takia -- ampuja epäilee että hänellä on keuhkosyöpä ja että hänellä on ollut monia kipuja ja uskoo, ettei häntä voida parantaa eikä hän sitä halua.
- ampuja ei halua viettää loppuelämäänsä sairaalansängyssä homehtuen; hän ei halua elää syöpäpotilaana, vaan hän haluaa lähteä täältä omin ehdoin - hän kirjoittaa, että johtuen valitettavasti masennuksestaan, vihastaan ja kieroutuneesta mielestään hän haluaa tehdä viimeisen teon, joka on kytenyt taka-alalla hänen päässään (mielensä takaperukoilla) vuosikausia.
- ampujan mukaan hän ei olisi kestänyt elää näinkään kauan ilman läheisiään, ja että hän haluaa nyt paeta tästä maailmasta : (täman maailman) laskuilta, paskamoisilta töiltä, paskamoisilta ihmisiltä ja Yhdysvaltojen epäoikeudenmukaisuudelta. Hän sanoo saaneensa tarpeeksi ja olevansa itsekäs, kun jättää läheisensä keräilemään hänen tekemistensä jälkiä -- hän toteaa sen olevan syytään, syyttäkää minua hän sanoo, ja kehottaa jälleen läheisiä siirtymään eteenpäin.
- ampuja kehottaa läheisiään olemaan hyviä ihmisiä ja pyytää heitä löytämään toivoa ja rakkautta ja vastustamaan epäoikeudenmukaisuutta.
- ampuja kertoo maailman tarvitsevan nyt enemmän kuin koskaan enemmän rakkautta.
- ampuja kertoo rakastavansa ja muistavansa läheisensä ja käskee heitä rukoilemaan uhrien ja uhrien perheiden puolesta
- lopuksi ampuja välittää viestin T:lle (joku perheenjäsen) että tämä paikkaisi välit äitiin ja että tämän täytyy aikuistua, että aika menee eteenpäin ja ettei tämä tuhlaisi elämäänsä eläen menneessä ja että he kaikki rakastavat T:ia.
- viimeinen rivi on suluissa p.p.s - tyyliin ja siinä ampuja varoittaa läheisiä lukemasta päiväkirjojaan, elleivät he sitten TODELLA halua tehdä niin.
Vihonviimeinen merkintä tuon sulkujutun jälkeen on jonkinlainen piirretty kuvio, joka näyttää hmm.. jotenkin epäjärkässä olevalta rykelmältä elimiä tms, vai miten tämä nähdään - voiko olla allekirjoitus kuvion muodossa, ei selvää.
Kirje on kirjoitettu siistillä käsialalla, osiot ovat selkeästi jaotellut, kirje ei ole sekamelskaa.
Huutaja Jaana kirjoitti: To Elo 28, 2025 4:07 am
Iltasanomien otsikossa sanotaan että tää oli MIES. Käykääpä kaikki korjaamassa ja vaatimassa oikaisua että Robin oli kylläkin NAINEN.
Montako kouluampumista usa:ssa tapahtuu päivässä? Eikä aselakeja kiristetä siltikään sen kummemmin. Aseet ei tapa vaan ihmiset, on ilmeisesti ajatuksena. Olenko väärässä vai onko usein kouluampumisten takana ollut vaaleaihoinen? Toki muutama latino- sekä aasiaislaistaustainen on ollut, mutta enemmistö vaaleaihoisia hemmoja. Miksi näin? Onhan tuossa yhteiskunnassa paljon pielessä ja miten siellä uskaltaa kouluun edes lapsensa laittaa.
Iltalehden toimittajalta vaaditaan nyt seppuku keskellä toria nylkemisen päätteeksi rikoksistaan transihmiskuntaa vastaan, samoin kaikki liikevaihto pitää nyt maksaa korvauksena tälle kaltoinkohdellulle naismiehelle.
+ siellähän ammuskellaan vähän väliä, mutta kyllä tää väärinsukupuolitus on se törkein rikos tässä keississä, näköjään toimittajalla oli niin paljon patoutunutta miesvihaa, että syytti tästäkin veriteosta nyt sitten ihan väärää ihmisryhmää.
Jannes kirjoitti: To Elo 28, 2025 8:08 am
Iltalehden toimittajalta vaaditaan nyt seppuku keskellä toria nylkemisen päätteeksi rikoksistaan transihmiskuntaa vastaan, samoin kaikki liikevaihto pitää nyt maksaa korvauksena tälle kaltoinkohdellulle naismiehelle.
+ siellähän ammuskellaan vähän väliä, mutta kyllä tää väärinsukupuolitus on se törkein rikos tässä keississä, näköjään toimittajalla oli niin paljon patoutunutta miesvihaa, että syytti tästäkin veriteosta nyt sitten ihan väärää ihmisryhmää.
Onhan noi toimittelijat nyt melkoisia TERFFEJÄ kun ei hyväksy ihmisen naiseutta. On sitä cancelloitu vähemmästäkin...
YLE: llä olivat hyvin hyvin tarkkoja mitä sanaa käytetään. Eli "ampuja"...
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am
Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.