Lemmikkimessuilla verinen päivä - koirat purreet ihmisiä sekä koiraa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Tarkastaja Levisi
James Bond (David Niven)

Lemmikkimessuilla verinen päivä - koirat purreet ihmisiä sekä koiraa

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0ad5 ... c465dc21b9

Useita ihmisiä purtu messuilla Helsingissä – Uhrina myös 5-vuotias lapsi
Iso koira puri tyttöä jalkaan, tytön äiti kertoo.

Koira puraisi 5-vuotiasta tyttöä Helsingin Lemmikkimessuilla lauantaina. Asiasta kertoo Iltalehdelle tytön äiti.

Tapahtunut vahvistetaan myös Messukeskuksen viestinnästä.

– Näin on valitettavasti käynyt, kertoo Messukeskuksen viestintäasiantuntija Teija Armanto.

Hänen mukaansa myös kahta aikuista ihmistä on näykkäissyt koira tapahtuman aikana.

Aiemmin Iltalehti kertoi, että täysikasvuinen greyhound eli englanninvinttikoira puri venäjänbolonkan pentua aamupäivällä.

5-vuotiaan tytön äiti Liisa Andelin sanoo, että iso koira puri hänen tytärtään jalkaan.

– Omistaja oli pysähtynyt ja pahoitellut tilannetta, mutta oli sitten vaan jatkanut matkaansa. Se ei kummemmin jäänyt katsomaan, että miten siinä kävi.

Eläinlääkärinä työskentelevän Andelinin mukaan tytölle tuli lihasvaurio puraisun seurauksena.

– Sitä turvottaa ja se muuttuu tummanväriseksi se jalka.

Tyttö on ollut itkuinen tapahtuneen jälkeen.

– Se on tosi tylsää, kun hän on muutenkin ollut varauksellinen koiria kohtaan. Meillä on vaan kissa, niin sitten mä oon tässä ihan hirveesti tehnyt töitä, että hän ei jännittäisi koiria.

Äiti pitää tapahtunutta huolestuttavana. Kun hän kuuli tyttärensä tapauksesta, ensihoito kertoi hänelle, että tapauksia oli ollut jo kolme.

– Kello ei ollut vielä kahtakaan päivällä.

Andelin kyseenalaistaa, miksi Lemmikkimessut ja Lapsimessut järjestetään samanaikaisesti.

– Kyllähän se oli ihan odotettavissa, että jotain tällaista tapahtuu. Nämä lemmikkien omistajat, eivät ne välttämättä pysty arvioimaan, että minkälaista lemmikkiä tuollaiseen tilanteeseen kannattaa viedä.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
SYLWAR
Perry Mason

Re: Lemmikkimessuilla verinen päivä - koirat purreet ihmisiä sekä koiraa

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Mikähän näitä vinttikoiria vaivaa, kun olen lukenut viimeaikoina muitakin tapauksia, että vinttikoirat on kilahdelleet?
Onko näille tulossa esim. englanninspringerspanielilla ja cockerspanieleilla tavattua raivosyndroomaa jonkun jalostuslinjan seurauksena. Esiintyy tuota toki muillakin roduilla, mutta paljon harvemmin. Cockerspanieleilla kasvattajat ainakin aiemmin vältteli jotain sukulinjoja jalostuksessa juuri perinnöllisyyden vuoksi. Oli miten oli, rotuna minusta aika outo väkijoukon pureskelija, kaikki vinttikoirat mitä olen itse tavannut on olleet kaikkea muuta kuin agressiivisia.
Edit... tuossa ollaan kyllä asian ytimessä; Lemmikkimessut ja Lapsimessut samaan aikaan samassa paikassa ei kyllä tunnu kovin järkevälle puuhalle.
Taumata­whakatangihanga­koauau­o­tamatea­turi­pukaka­piki­maunga­horo­nuku­pokai­whenua­ki­tana­tahu
40.346°S 176.5402°E
Vastaa Viestiin