Nuori nainen pahoinpiteli siskonsa kiusaajan
Re: Nuori nainen pahoinpiteli siskonsa kiusaajan
Miten voi kosto motiivi lisätä teon moitittavuutta? Eikö se olisi paljon pahempi jos menis hakkaa ilman syytä jotain tuntematonta?
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
-
originalnightstalker
- Martin Beck
Pakko myöntää että ihan ymmärrän isosiskoa täsä, itsellä on koulukiusaaja sekä kiusatun taustaa ja kyllähä sen jokanen tajuaa että ei näihin mitkään puhuttelut auta ja kyllä se vituttaa aina kun kuulee että se kiusattu joutunut vaihtaan koulua ja apina saa jäädä siihen kouluun.
Suunniteltu(kosto, mä pieksän sen) väkivalta rikos on tietenki vakavampi kuin impussiivisesti suoritettu hetkellinen teko.Svimba kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 10:34 pm Miten voi kosto motiivi lisätä teon moitittavuutta? Eikö se olisi paljon pahempi jos menis hakkaa ilman syytä jotain tuntematonta?
Sama se on murhan ja taponki ero. Onhan nyt suunniteltu(kosto, mä tapan sen) henkirikoski vakavampi kuin hetken hurman, yhden tökkäsyn tappo.
Tottakai jos sä suunnittelet kotona suorittavas väkivaltarikoksen huomenna, niin onhan se moitittavampaakoska koska sinulla on aikaa peruakin se suunitelmasi, toisin kuin tappelun tiimellyksessä sattunut pahoinpitely,pakkorako lyödä tai itselle käy huonosti.
Vai meinaatko että omaa henkeä puolustaessaan sais kovemman tuomion väkivaltarikoksesta kuin suunnittelemalla pari päivää jonku tahallista telomista?
-
JanitaSlim
- Ben Matlock
Mut tässähän pahoinpitely oli palkinto uhrin omasta toiminnasta? Jos kova oikeistolainen yhteiskunta ei halua jakaa oikeutta kiusatuille niin ihmiset ottavat oikeuden omiin käsiinsä.nilpertti kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 10:54 pm Tottakai jos sä suunnittelet kotona suorittavas väkivaltarikoksen huomenna, niin onhan se moitittavampaakoska koska sinulla on aikaa peruakin se suunitelmasi, toisin kuin tappelun tiimellyksessä sattunut pahoinpitely,pakkorako lyödä tai itselle käy huonosti.
Vai meinaatko että omaa henkeä puolustaessaan sais kovemman tuomion väkivaltarikoksesta kuin suunnittelemalla pari päivää jonku tahallista telomista?
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.
Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Nilpertti, en ymmärrä kysymystäsi.
Tarkoitin sitä että mun mielestä on pahempaa tulla viattomana hakatux ilman syytä.
Tarkoitin sitä että mun mielestä on pahempaa tulla viattomana hakatux ilman syytä.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
-
Jeebutnoubat
- Remington Steele
Eiköhän se ole se sosiaalidemokraattien rakentama oikeuslaitos joka ei halua rankaista alle 15-vuotiaita, vaan niitä pitää ymmärtää loputtomiin.JanitaSlim kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 11:13 pmMut tässähän pahoinpitely oli palkinto uhrin omasta toiminnasta? Jos kova oikeistolainen yhteiskunta ei halua jakaa oikeutta kiusatuille niin ihmiset ottavat oikeuden omiin käsiinsä.nilpertti kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 10:54 pm Tottakai jos sä suunnittelet kotona suorittavas väkivaltarikoksen huomenna, niin onhan se moitittavampaakoska koska sinulla on aikaa peruakin se suunitelmasi, toisin kuin tappelun tiimellyksessä sattunut pahoinpitely,pakkorako lyödä tai itselle käy huonosti.
Samaten kiusauksen tai rikoksen uhreja ei tarvitse niinkään ymmärtää, mutta jos pahantekijälle käy pahasti joko itsepuolustuksen tai jonkun ulkopuolisen toimesta niin se se vasta rangaistavaa onkin.
-
JanitaSlim
- Ben Matlock
Ei.Jeebutnoubat kirjoitti: To Kesä 18, 2026 12:10 amEiköhän se ole seJanitaSlim kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 11:13 pm Mut tässähän pahoinpitely oli palkinto uhrin omasta toiminnasta? Jos kova oikeistolainen yhteiskunta ei halua jakaa oikeutta kiusatuille niin ihmiset ottavat oikeuden omiin käsiinsä.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
-
Esko Hobitti
- Lauri Hanhivaara
Oisko ihan mahdotonta lisätä sitä juttua tuohon aloitusviestiin?
Olen 180 metriä pitkä nykynuori | Krista Kiuru on lihava!
It’s very difficult to win an argument with a clever person, but it’s damn near impossible to win an argument with a stupid person
It’s very difficult to win an argument with a clever person, but it’s damn near impossible to win an argument with a stupid person
^
Tässä juttu:
Nuori nainen pahoinpiteli koulukiusaajan metsässä
Parikymppinen nainen tuomittiin ehdolliseen vankeusrangaistukseen.
Nuori nainen pahoinpiteli pikkusiskonsa kiusaajan. Teko tapahtui pirkanmaalaisessa kaupungissa viime syksynä.
20-vuotias nainen tapasi 14-vuotiaan pojan koulun pihalla. Hän otti poikaa kädestä kiinni ja talutti tämän lähimetsään.
Nainen löi poikaa useita kertoja nyrkillä kasvoihin ja päähän ja potki jalkoihin.
Jossakin kohtaa poika menetti tasapainonsa ja kaatui maahan. Nainen jatkoi väkivaltaa, kunnes poika sai tönäistyä hänet pois päältään.
Vielä lopuksi nainen sylkäisi lasta kasvoihin.
Teko keskeytyi sivullisen tultua väliin.
Kostomotiivi
Nuori nainen sai syytteen pahoinpitelystä. Syyttäjän mukaan nainen oli lisäksi kuristanut poikaa.
Nainen myönsi nyrkiniskut ja sylkemisen. Hän kertoi motiivikseen sen, että poika oli aiemmin pahoinpidellyt hänen pikkusiskoaan. Alle 15-vuotiaana poika ei ole ollut rikosoikeudellisessa vastuussa.
Pirkanmaan käräjäoikeus katsoi jääneen näyttämättä, että nainen olisi kuristanut poikaa. Muuten asiassa ei jäänyt epäilystä hänen syyllisyydestään. Kostomotiivi lisäsi teon moitittavuutta.
Käräjäoikeus tuomitsi vuonna 2005 syntyneen naisen pahoinpitelystä 30 päiväksi ehdolliseen vankeuteen sekä vuodeksi ja kolmeksi kuukaudeksi valvontaan.
Naisen on korvattava nuorukaiselle kivusta ja särystä 200 euroa sekä rikkoutuneesta kaulakorusta 50 euroa.
Tuomio on lainvoimainen.
----
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e174 ... e2ddf3885a
Tässä juttu:
Nuori nainen pahoinpiteli koulukiusaajan metsässä
Parikymppinen nainen tuomittiin ehdolliseen vankeusrangaistukseen.
Nuori nainen pahoinpiteli pikkusiskonsa kiusaajan. Teko tapahtui pirkanmaalaisessa kaupungissa viime syksynä.
20-vuotias nainen tapasi 14-vuotiaan pojan koulun pihalla. Hän otti poikaa kädestä kiinni ja talutti tämän lähimetsään.
Nainen löi poikaa useita kertoja nyrkillä kasvoihin ja päähän ja potki jalkoihin.
Jossakin kohtaa poika menetti tasapainonsa ja kaatui maahan. Nainen jatkoi väkivaltaa, kunnes poika sai tönäistyä hänet pois päältään.
Vielä lopuksi nainen sylkäisi lasta kasvoihin.
Teko keskeytyi sivullisen tultua väliin.
Kostomotiivi
Nuori nainen sai syytteen pahoinpitelystä. Syyttäjän mukaan nainen oli lisäksi kuristanut poikaa.
Nainen myönsi nyrkiniskut ja sylkemisen. Hän kertoi motiivikseen sen, että poika oli aiemmin pahoinpidellyt hänen pikkusiskoaan. Alle 15-vuotiaana poika ei ole ollut rikosoikeudellisessa vastuussa.
Pirkanmaan käräjäoikeus katsoi jääneen näyttämättä, että nainen olisi kuristanut poikaa. Muuten asiassa ei jäänyt epäilystä hänen syyllisyydestään. Kostomotiivi lisäsi teon moitittavuutta.
Käräjäoikeus tuomitsi vuonna 2005 syntyneen naisen pahoinpitelystä 30 päiväksi ehdolliseen vankeuteen sekä vuodeksi ja kolmeksi kuukaudeksi valvontaan.
Naisen on korvattava nuorukaiselle kivusta ja särystä 200 euroa sekä rikkoutuneesta kaulakorusta 50 euroa.
Tuomio on lainvoimainen.
----
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e174 ... e2ddf3885a
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Pamela Anderson
Olen täysin samaa mieltä. Voit odottaa sellaista vähän ikävämpää käytöstä muilta ihmisiltä, jos/kun olet ollut täysin k**ipää muita kohtaan.Svimba kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 10:34 pmMiten voi kosto motiivi lisätä teon moitittavuutta? Eikö se olisi paljon pahempi jos menis hakkaa ilman syytä jotain tuntematonta?
Lainausta lyhennetty.nilpertti kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 10:54 pmSuunniteltu(kosto, mä pieksän sen) väkivalta rikos on tietenki vakavampi kuin impussiivisesti suoritettu hetkellinen teko.
Sama se on murhan ja taponki ero. Onhan nyt suunniteltu(kosto, mä tapan sen) henkirikoski vakavampi kuin hetken hurman, yhden tökkäsyn tappo.
Ei aina ihan niinkään, oliko se nyt Janita tuossa edellä, kun totesi teon olevan seurausta uhrin omasta toiminnasta.
Hyvänä vertailukuvana toimii Puotilan henkirikos, joka olisi ilman muuta mennyt murhana, jos tekijä ei olisi edeltävästi uhannut, kiristänyt, pahoinpidellyt jne..
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Tuomiosta viis, tälle naiselle jäi varmasti hyvä fiilis.
Itse nauttisin tuosta kostosta.
Itse nauttisin tuosta kostosta.
Pakko myöntää että jes-fiilikset tuli itsellenikin. Oispa ollut tuollainen isosisko itsellänikin aikoinaan. Tai veli, tai ihan mitä tai kuka tahansa, joka olisi antanut kiusaajille mitä kiusaajille kuuluu.
Toki ehkä kaikkein paras menetelmätapa olisi nyt ollut se, että isosisko olisi opettanut pikkusiskoaan puolustautumaan. Jos pikkis oli itse iältään suojattu niin että hänelle ei koidu mitään seuraamuksia, niin hänen olisi tosiaan kannattanut murjoa juippi itse. Eihän se juippikaan mitään rangaistusta saanut kiusaamisesta. Mutta ehkä tytöstä ei sitten vaan itsestään olisi ollut vastusta sille kusipäälle.
Toki ehkä kaikkein paras menetelmätapa olisi nyt ollut se, että isosisko olisi opettanut pikkusiskoaan puolustautumaan. Jos pikkis oli itse iältään suojattu niin että hänelle ei koidu mitään seuraamuksia, niin hänen olisi tosiaan kannattanut murjoa juippi itse. Eihän se juippikaan mitään rangaistusta saanut kiusaamisesta. Mutta ehkä tytöstä ei sitten vaan itsestään olisi ollut vastusta sille kusipäälle.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Jes-fiilikset täälläkin, tosin, "rasisti" kun olen, pikkasen mannevibaa itselleni pukkasi uutisoinnista.
Toivottavasti olen väärässä!
Toivottavasti olen väärässä!
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Pamela Anderson
Ihan sama mitä kansallisuutta tai etnistä ryhmää edustaa, kunhan murjonta menee oikeaan osoitteeseen, eli sellaiselle joka sen ansaitseekin.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?