Sivu 1/3

Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

Lähetetty: Ke Kesä 24, 2026 5:20 pm
Kirjoittaja Matti Ja Maija
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012094695.html

"Helsinkiläinen Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannusaattona rasististen solvausten saattelemana.

Vainio kertoo, että hän oli ollut perjantain ja lauantain välisenä yönä Turun saaristossa Nauvon keskustan rannalla juhlimassa ystäviensä kanssa, kun matkalla paikalliseen ravintolaan kaksi miestä kävi hänen kimppuunsa.

Vainio sanoo puhuneensa ystävänsä kanssa englantia kävellessään, sillä juhlijoihin kuului paljon kansainvälistä väkeä. Hän uskoo tämän kiinnittäneen kahden lähistöllä kulkeneen miehen huomion.

”He lähestyivät meitä kiroillen, että miksi puhumme englantia. Sitten he alkoivat kutsua minua neekeriksi”, Vainio kertoo."......

Re: Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

Lähetetty: Ke Kesä 24, 2026 5:44 pm
Kirjoittaja Villeri
Siitä tilanne eteni Vainion mukaan nopeasti. Toinen miehistä halusi tapella Vainion kanssa ja löi tätä kasvoihin, toinen taas nappasi Vainion takaapäin kuristusotteeseen, hän kertoo.

”Hän huusi samalla, että tämän takia Suomen pitäisi pysyä valkoisena. Hän huusi sen monta kertaa.”

Tilanne ehti hänen mukaansa kestää arviolta muutaman minuutin, kunnes sivulliset ja Vainion ystävät tajusivat, mitä tapahtuu ja puuttuivat peliin. Pian paikalle saapui poliisi.
[..]
Onpa oudon kuuloista toimintaa. Ja miten ystäviltä voi mennä muutama minuutti tajuta mitä tapahtuu, jos käydään aggressiivisesti kimppuun? Mutta varmaan poliisitutkinnassa selviää.

Re: Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

Lähetetty: Ke Kesä 24, 2026 5:56 pm
Kirjoittaja Jannes
Ostaakohan Stubbi jäbälle polkupyörän?

Onneksi voi lähteä turvaan vaikka johonkin afrikkaan, missä tunnetusti kaikki on tosi mukavaa sakkia :)

"Valkoisesta Suomesta" vaahdonnut kaksikko pahoinpiteli helsinkiläismiehen Nauvossa

Lähetetty: Ke Kesä 24, 2026 5:59 pm
Kirjoittaja Tarkastaja Levisi
Sinimustaa liikettä ja muita Suomen rasisteja kannattava huonolaatuinen tuholaisaines näemmä levinnyt Turun saaristoonkin. Jonkinlaiseen Anticimex -kylpyyn saisi nämä Suomea valkoiseksi vaativat ihmisjätteet laittaa. Todennäköisimmin näillä kusen täyttämille arjalaisuudesta fantasioiville kuulapäille oli liian kova paikka, kun enemmän ruskettunut kaveri sattui samaan kuppilaan "meidän naisia viemään".

https://www.hs.fi/helsinki/art-20000120 ... 44OrRPMezg


Vincent Vainio pahoin­pideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana


Revennyt_paita.jpg
Revennyt_paita.jpg (74.85 KiB) Katsottu 3639 kertaa

Helsinkiläinen Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannusaattona rasististen solvausten saattelemana.

Vainio kertoo, että hän oli ollut perjantain ja lauantain välisenä yönä Turun saaristossa Nauvon keskustan rannalla juhlimassa ystäviensä kanssa, kun matkalla paikalliseen ravintolaan kaksi miestä kävi hänen kimppuunsa.

Vainio sanoo puhuneensa ystävänsä kanssa englantia kävellessään, sillä juhlijoihin kuului paljon kansainvälistä väkeä. Hän uskoo tämän kiinnittäneen kahden lähistöllä kulkeneen miehen huomion.

”He lähestyivät meitä kiroillen, että miksi puhumme englantia. Sitten he alkoivat kutsua minua neekeriksi”, Vainio kertoo.

Siitä tilanne eteni Vainion mukaan nopeasti. Toinen miehistä halusi tapella Vainion kanssa ja löi tätä kasvoihin, toinen taas nappasi Vainion takaapäin kuristusotteeseen, hän kertoo.


”Hän huusi samalla, että tämän takia Suomen pitäisi pysyä valkoisena. Hän huusi sen monta kertaa.”


VV.jpg
VV.jpg (104.98 KiB) Katsottu 3639 kertaa

Re: "Valkoisesta Suomesta" vaahdonnut kaksikko pahoinpiteli helsinkiläismiehen Nauvossa

Lähetetty: Ke Kesä 24, 2026 6:05 pm
Kirjoittaja aivoriihi
"Helsinkiläismiehen" Turun reissusta riittänee yksi ketju:

Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... hp?t=51772

Re: Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

Lähetetty: Ke Kesä 24, 2026 6:08 pm
Kirjoittaja Eriksson
Ei ollutkaan Vilperin perikuntaa lainaten "turkulainen Helsingis" vaan "helsinkiläinen Turus" ja muutakin saatiin tällä kertaa kuin omaa tumppua.

Tai Nauvossahan toi tapaus oli, mutta aika lähellä Turkua kuitenkin.

Re: Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

Lähetetty: Ke Kesä 24, 2026 6:30 pm
Kirjoittaja ASierra
Vainio. Eiköhän tuo ole adoptoitu lapsena eikä mikään haittamaahanmuuttaja. Lukiokin on käyty ja elää suomessa suomalaisena.

Re: Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

Lähetetty: Ke Kesä 24, 2026 6:50 pm
Kirjoittaja aivoriihi
ASierra kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 6:30 pm Vainio. Eiköhän tuo ole adoptoitu lapsena eikä mikään haittamaahanmuuttaja. Lukiokin on käyty ja elää suomessa suomalaisena.
Hesarin artikkelista lainattua:

"Vainio on Suomen kansalainen: hänellä on kantasuomalainen isä ja hän on elänyt valtaosan elämästään Suomessa."

Re: Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

Lähetetty: Ke Kesä 24, 2026 7:00 pm
Kirjoittaja ASierra
aivoriihi kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 6:50 pm
ASierra kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 6:30 pm Vainio. Eiköhän tuo ole adoptoitu lapsena eikä mikään haittamaahanmuuttaja. Lukiokin on käyty ja elää suomessa suomalaisena.
Hesarin artikkelista lainattua:

"Vainio on Suomen kansalainen: hänellä on kantasuomalainen isä ja hän on elänyt valtaosan elämästään Suomessa."
Ok. Aika paska homma sitten.

Nämä huutelijat voisivat keskittää energiansa haittamaahantunkeutujiin eli somaleihin ja arabeihin.

Re: Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

Lähetetty: Ke Kesä 24, 2026 7:07 pm
Kirjoittaja vastarannansääski
Näiden tyyppien kannattaisi ilmoittautua poliisille ja laittaa Vincentille viestiä ja myöntää tekonsa.
Jos tuossa on kyseessä juhannuspäissään tehty hölmöily, niin asiat voidaan varmasti sopia jollain tavalla.
Jos niillä on enemmänkin historiaa vastaavasta toiminnasta, niin sitten ihan kunnon rangaistukset vaan.

Re: Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

Lähetetty: Ke Kesä 24, 2026 7:38 pm
Kirjoittaja lonesjucca
Villeri kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 5:44 pm
Siitä tilanne eteni Vainion mukaan nopeasti. Toinen miehistä halusi tapella Vainion kanssa ja löi tätä kasvoihin, toinen taas nappasi Vainion takaapäin kuristusotteeseen, hän kertoo.

”Hän huusi samalla, että tämän takia Suomen pitäisi pysyä valkoisena. Hän huusi sen monta kertaa.”

Tilanne ehti hänen mukaansa kestää arviolta muutaman minuutin, kunnes sivulliset ja Vainion ystävät tajusivat, mitä tapahtuu ja puuttuivat peliin. Pian paikalle saapui poliisi.
[..]
Onpa oudon kuuloista toimintaa. Ja miten ystäviltä voi mennä muutama minuutti tajuta mitä tapahtuu, jos käydään aggressiivisesti kimppuun? Mutta varmaan poliisitutkinnassa selviää.
no varmaa sillai, että ystävät meni edellä. paljon omituisempaa on, että mikä nahkapääkalluja niin paljon vitutti, että englannin puhuminen häiritsi? eivätkö ymmärrä englantia vai oliko kaljat loppuneet ja se on ulkomaalaisten syy tietty heidän mielestään, kun tyhjätaskuluuserit juovat sossutienestinsä..

Re: Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

Lähetetty: Ke Kesä 24, 2026 8:03 pm
Kirjoittaja Moonshiner
Enemmän kuin oudoksuttavaa!?
Miten ihmeessä toimittelija unohtaa NYT korostaa kyseessä olevan yksittäistapauksen jota ei voi yleistäää?!
Tosin, onhan tää EPÄILY suunnattoman paljon vakavampi kuin raiskaus...

Re: "Valkoisesta Suomesta" vaahdonnut kaksikko pahoinpiteli helsinkiläismiehen Nauvossa

Lähetetty: Ke Kesä 24, 2026 8:37 pm
Kirjoittaja Mietintämyssyttelijä
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 5:59 pm Sinimustaa liikettä ja muita Suomen rasisteja kannattava huonolaatuinen tuholaisaines näemmä levinnyt Turun saaristoonkin.
Onko Turun saaristo sitä sinun kuuluttamaasi suomenkielisten setämiesten kielialuetta?
Jos välikohtaus johtuikin siitä että Vincentin olisi pitänyt puhua rantaruåtsia alkuperäisasukkaiden tapaan? 🤔

Re: "Valkoisesta Suomesta" vaahdonnut kaksikko pahoinpiteli helsinkiläismiehen Nauvossa

Lähetetty: Ke Kesä 24, 2026 8:50 pm
Kirjoittaja Knobster
Mietintämyssyttelijä kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 8:37 pm
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 5:59 pm Sinimustaa liikettä ja muita Suomen rasisteja kannattava huonolaatuinen tuholaisaines näemmä levinnyt Turun saaristoonkin.
Onko Turun saaristo sitä sinun kuuluttamaasi suomenkielisten setämiesten kielialuetta?
Jos välikohtaus johtuikin siitä että Vincentin olisi pitänyt puhua rantaruåtsia alkuperäisasukkaiden tapaan? 🤔
Alue on tosiaan sekaisin näitä ruotsia puhuvia ylihmisiä, alkoholisoituneita saariston suomijuntteja ja sitten näitä työntekijöitä ihan ulkomailta asti. Sitten on turismia. Rasismia tuolla sai kohdata ihan valkonaamanakin eräs vuosi kun en tuota ruotsia väännä :)

Paljon matkailijoita ja turismia. Täten majatalot ja vastaava toiminta kukoistaa (näissä asustelee paljon myös näin raksapenoja jne. reissussaan).

Re: Vincent Vainio pahoinpideltiin juhannuksena rasististen solvausten saattelemana

Lähetetty: Ke Kesä 24, 2026 8:55 pm
Kirjoittaja Öyhö
ASierra kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 6:30 pm Vainio. Eiköhän tuo ole adoptoitu lapsena eikä mikään haittamaahanmuuttaja. Lukiokin on käyty ja elää suomessa suomalaisena.
Tosi paskaa tollainen että pärstäkertoimen vuoksi sekoitetaan ihan toisenlaiseen porukkaan.

Sitä en osaa sanoa onko tämä yleistä, mutta tämä osuu mulla kyllä omiin.