Lasten tukistamisista sakkoja

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Clyde
Axel Foley

Lasten tukistamisista sakkoja

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Tästä en aikaisempaa ketjua löytänyt haulla.
Iltalehti kirjoitti:Lasten tukistamisesta 15 päiväsakkoa vanhemmille
17.9.2008 10:35
Keski-ikäinen joensuulaisaviopari on tuomittu käräjäoikeudessa sakkoihin kolmen lapsensa ruumiillisesta kurittamisesta.

Kummallekin tuli maksettavaksi 15 päiväsakkoa eli 90 euroa.

Samalla vanhemmat velvoitettiin korvaamaan kullekin lapselle kivusta, särystä ja muusta tilapäisestä haitasta 120 euroa.

Vanhemmat kurittivat lapsiaan viime vuonna puolen vuoden ajan tukistamalla, antamalla luunappeja ja läimäyttelemällä. Vanhin lapsista oli tuolloin 12-vuotias ja nuorin 4-vuotias.
Mitä mieltä olette tästä tapauksesta, kuitenkin omasta mielestäni aika lievistä kurituksista kyse.
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Liian pienet sakot. Lapsiin ei saa kohdistaa väkivaltaa ja on erittäin hyvä, että pieneenkin väkivaltaan puututaan heti. Toivottavasti tuossa tapauksessa vanhemmat joutuvat vähän tarkkailun alle ettei homma jatku.
jamppa
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Miten niihin lapsiin sitä kuria oikein nykyään saadaan? Ihmetellään kun nykynuoriso on niin levotonta ja riehuu tuolla. Jos kotona ei saa antaa minkään näköistä kuritusta vaan kaikki asiat pitä hyväksyä niin mikä voi olla lopputulos. Itseni mielestä täysin turha tuomio tuossa ei kumminkaan ollut kyseessä mikään lapsien hakkaaminen vaan tuollaista pientä "muistutusta" mitä saa tehdä ja mitä ei.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Clyde
Axel Foley

Itse olen samalla linjalla kuin jamppa. Minua on kuritettu lapsena mm. noilla samoilla konsteilla kuin uutisessa mutta myös psyykkisellä kurituksella. En itse kurittaisi omia lapsiani jälkimmäisellä mutta sekä minä että avopuolisoni on sitä mieltä että jos meno menee liian hölmöksi niin kyllä siinä kurittaa saa - kohtuuden rajoissa kuitenkin. Mielestäni on outoa että luunapeista ja tuollaisesta pienestä edes lähdetään poliisien puheille. Lieneekö kyseessä ollut 12-vuotiaan kapinallisuus.
Näkeehän sen jo nyt miten käy kun lapsilla on vapaa kasvatus. Lapsien vahingontuottamiset sun muut rikokset ovat lisääntyneet ja ikä vain nuorenee.
vandt
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vandt »

Onhan siitä annettava tuomio, kun lakia rikotaan.

Tukistamista ja luunappeja en näe pahana (laki näkee), mutta läimäyttely menee mielestäni yli.
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Jos tukistaminen, luunapit ja läimäyttely on jatkuvaa ja vanhemmat purkavat omaa pahantuulisuuttaan lapsiinsa näin, niin hyvä jos sihen puututaan.
Läimäyttely voi sattua aika paljonkin. Miksi ylipäänsä aikuisen tarvitsee läimäyttää lastaan?
On olemassa muitakin keinoja opettaa ja rangaista lasta. Eikä lasta tarvitse koko ajan rangaista jostain, jos kasvatus on ollut muuten edes jossain määrin rakkaudellista ja johdonmukaista.
Aariel
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Tällä menolla varmaankin noin puolet Suomen vanhemmista olisi tuomittava maksamaan sakkoja. Kun laissa kaikenlainen lasten fyysinen kurittaminen on kiellettyä. Joko nyt pitäisi muuttaa lakia tai valvontamenetelmiä. Eli sama laki kaikille, valvotaan enemmän ja annetaan niitä sakkoja sitten jokaiselle lapseensa koskeneelle tai sitten mietitään voisiko tuota lakia jotenkin muuttaa.
Hyvin harva lapsi säästyyy minkäänlaiselta kurittamiselta nimittäin.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

jamppa kirjoitti: Ihmetellään kun nykynuoriso on niin levotonta ja riehuu tuolla.
Jospa se levottomuus ja riehuminen johtuu lapsien pahoinpitelystä ja kaltoinkohtelusta.

http://www.yle.fi/uutiset/24h/id87065.html

http://www.mediuutiset.fi/lehti/article123244.ece

http://www.stm.fi/Resource.phx/publishi ... apter7.htx
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Clyde
Axel Foley

^Mielestäni kaikki asiat ovat lisääntyneet nyt kun ne ovat tulleet kaiken kansan ilmoille, TVssä, internetissä, radiossa, lehdissä..
Ihan varmasti "pahoinpitelyä" on ollut jo aikoinaan, silloinhan lapsilla vasta kuri olikin.
Marsalkka
Horatio Caine

Clyde kirjoitti:^Mielestäni kaikki asiat ovat lisääntyneet
Sinulla sellainen mielipide siis. Sepä mukavaa!
Ihan varmasti "pahoinpitelyä" on ollut jo aikoinaan,
Miksi "pahoinpitely" on lainausmerkeissä?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Clyde
Axel Foley

Marsalkka kirjoitti:
Clyde kirjoitti:^Mielestäni kaikki asiat ovat lisääntyneet
Sinulla sellainen mielipide siis. Sepä mukavaa!
Ihan varmasti "pahoinpitelyä" on ollut jo aikoinaan,
Miksi "pahoinpitely" on lainausmerkeissä?
Kyllä, se on mielipiteeni. Kun uutiskynnys on matala ja ihmisille kulkee uutiset helpommin niin moiset asiat tulevat näkyviin enemmän kuin ennen. Kuten sanoin niin lapsilla on ennen, (eli ennen vuotta 90) ollut kuri ja ovatkin käyttäytyneet mielestäni paremmin kuin nykyajan kukkatätien lapset jotka eivät saa lastaan torua kun se tekee väärin. Pahoinpitely oli siksi lainausmerkeissä koska itse en luunappia tai tukistamista pahoinpitelyksi niinkään laske.
Marsalkka
Horatio Caine

Clyde kirjoitti: Pahoinpitely oli siksi lainausmerkeissä koska itse en luunappia tai tukistamista pahoinpitelyksi niinkään laske.
Ahaa. Et viitannutkaan noihin linkkeihini, joissa käsiteltiin vähän muutakin kuin luunappeja.
Clyde
Axel Foley

Marsalkka kirjoitti:
Clyde kirjoitti: Pahoinpitely oli siksi lainausmerkeissä koska itse en luunappia tai tukistamista pahoinpitelyksi niinkään laske.
Ahaa. Et viitannutkaan noihin linkkeihini, joissa käsiteltiin vähän muutakin kuin luunappeja.
Juu en :lol: Ei se mitään, väärinkäsityksiä sattuu. Tosiaan itse en noita luunappeja niinkään pahoinpitelyiksi lue. Olisihan minut sitten pienenä pahoinpidelty mennen tullen 8)
Marsalkka
Horatio Caine

Clyde kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Juu en
Olisi kannattanut, niin olisit ymmärtänyt mitä tarkoitin...
Clyde
Axel Foley

En todellakaan hyväksy lasten/kenenkään pahoinpitelyä jos sitä ajoit takaa.
Vastaa Viestiin
Null