Helsinki: Poliisi otti kiinni kolmisenkymmentä mielenosoittajaa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Judge Dredd
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 9:14 pm

Helsinki: Poliisi otti kiinni kolmisenkymmentä mielenosoittajaa

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

Stop töhryille -projektia ja graffitien nollatoleranssia vastustava mielenosoitus ei sujunut välikohtauksitta. Tiistaina iltayhdeksään mennessä poliisi oli ottanut kiinni 27 kulkueeseen osallistunutta.

"Poliiseja kohti heiteltiin pulloja ja maalipanoksia", ylikomisario Jussi-Pekka Lämsä kertoi.

"Siellä on vahingontekoa, ilkivaltaa ja poliisin väkivaltaista vastustamista."

Väkijoukosta lentäneiden pullojen kerrottiin osuneen kahteen poliisiin, joista toinen sai lievän vamman päähänsä. Lisäksi poliisiautoja sotkettiin maalilla ja niistä rikottiin ikkunoita.

Mannerheimintietä ja Helsinginkatua marssineet mielenosoittajat pysähtyivät Sörnäisiin Vaasanaukiolle. Sieltä kulkue jatkoi Hämeentietä Hakaniemen torille, minne kulkue pysähtyi yhdeksän maissa illalla.

Mielenosoituksen järjestäjän Vapaa Helsingin mukaan kulkueessa marssi miltei tuhat ihmistä, kun poliisi puhui viidestäsadasta. Hakaniemessä joukko oli kutistunut alle pariinsataan.

Mielenosoitus haittasi jonkin verran liikennettä Helsingin keskustassa. Helsingin kaupungin liikennelaitos siirsi Mannerheimintietä pohjoiseen kulkevan raitiovaunuliikenteen poikkeusreitille Runeberginkadun kautta.

Erittäin hitaasti liikkuvan mielenosoitusjonon perään jäi myös monia kaukoliikenteen busseja. Hämeentie suljettiin kaupunkiin päin menevältä liikenteeltä.

Poliisi varautui häiriöihin useiden vahvistettujen partioiden voimin. Lämsä ei kuitenkaan suostunut kertomaan, kuinka monta poliisia kaikkiaan hälytettiin paikalle.

"Olihan tämä etukäteen tiedossa", Lämsä kommentoi.

Mielenosoituksella vastustettiin Finlandia-talolla pidettyjä Stop töhryille -projektin 10-vuotissynttäreitä.

Ennen kulkuetta graffititaiteen puolustajat kokoontuivat Kiasmalle Töhryfest-vastajuhliin.

Porvoolainen Mikko Silventoinen saapui paikalle kolmilapsisen perheensä kanssa.

”Olen itsekin intohimoinen katutaiteilija. Matkustan paljon, enkä ole missään Euroopassa törmännyt vastaavaan politiikkaan kuin Suomessa.”

Silventoinen toivoi, että Finlandia-talon väki tulisi ulos ja kohtaisi vastajuhlijat kasvoista kasvoihin.

”Silloin he näkisivät, ettemme ole naamioituneita huppupäitä vaan ihan tavallisia".

HS
Katutaide pois katukuvasta sanon minä.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1327
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Hieno katutaide kuuluu katukuvaan, en kyllä hyväksy noita tageja mutta hienot stencilit hyvissä paikoissa on kyllä ihan kivoja samoin kun huolella tehdyt graffititkin.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
ville69
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 98
Liittynyt: Su Joulu 09, 2007 5:56 am
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ville69 »

Päädyin itse seuraamaan tuota marssia hetken matkaa Helsinginkadulla.

Poliisi kulki mellakkavarusteissa kulkueen rinnalla omana miesketjunaan, tavallisia univormukyttiä oli jalkautettu riskikohteiden ympärille, ja arvatenkin siviilikytät pyörivät väkijoukossa.

Käsinkosketeltavan kireä tunnelma, ei ollut ainakaan enää tuossa vaiheessa kovin karnevaalihenkistä tai riemukasta. Enemmänkin kuolonmarssi tuli mieleen.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3860
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Viesti Kirjoittaja Luupää »

.
Judge Dredd kirjoitti:”Olen itsekin intohimoinen katutaiteilija. Matkustan paljon, enkä ole missään Euroopassa törmännyt vastaavaan politiikkaan kuin Suomessa.”
Vai katuTAITEILIJOITA vielä nämä töhrijät! HAH HAH! :lol:
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Avatar
Zodiac
Agentti Scully
Viestit: 674
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 7:58 pm

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

ville69 kirjoitti:Käsinkosketeltavan kireä tunnelma, ei ollut ainakaan enää tuossa vaiheessa kovin karnevaalihenkistä tai riemukasta. Enemmänkin kuolonmarssi tuli mieleen.
Voi, nyt kyllä itkettää.

*kyynel*


Ainakin komukat todistivat että poliisi ei ollut siellä turhan takia.
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

ville69 kirjoitti:
Käsinkosketeltavan kireä tunnelma, ei ollut ainakaan enää tuossa vaiheessa kovin karnevaalihenkistä tai riemukasta. Enemmänkin kuolonmarssi tuli mieleen.
Käsinkosketeltavan kireä tunnelma? Ei kyllä ollut ainakaa vielä tossa vaiheessa. Ja karnevaalihan se ei ollut vaan mielenosoitus Helsingin kaupungin Stop Törryille -kampanjaa ja erityisesti sen harrastamaa nollatoleranssilinjaa vastaan.

Mun mielestä oli oikeestaan tosi rauhallinen mielenosoitus. Tietysti poliisin tekemät suurelta osin täysin summittaiset ja kovaotteiset kiinniotot vähän kiristi jengin hermoa. Pulloja lensi jonkun verran, joka tietysti on tyhmää, kun ei voi tietää yhtään kehen se osuu, mutta niitäkin lopulta heiteltiin aika harvakseltaan.
Luupää kirjoitti:.
Judge Dredd kirjoitti:”Olen itsekin intohimoinen katutaiteilija. Matkustan paljon, enkä ole missään Euroopassa törmännyt vastaavaan politiikkaan kuin Suomessa.”
Vai katuTAITEILIJOITA vielä nämä töhrijät! HAH HAH! :lol:
Määrittele mulle taide. Sen jälkeen tsekkaa vaikka tää sivu -> http://www.krmi.net/thumb.php?place=wal ... 07&image=1

...ja kerro miksi noi duunit ei istu sun taiteen määritelmään.

Ja nyt kun sä ehkä kelaat, että ok, noi voi olla taidetta, mutta eihän seinissä näkyvät duunit ole tollasia, niin juuri sitä vastaan mieltä osoitettiin. Jengi maalaa edelleen hienoja graffiteja, mutta ne vaan putsataan välittömästi pois. Sen takia perus-tägit (sulle töherrykset, niinku sulle on opetettu) on yliedustettuina suhteessa värikkäisiin maalauksiin. Tägin vetää seinään hetkessä eikä sen putsaaminen niin harmita. Pk-seutu oli ennen helvetin paljon värikkäämpi kuin nykyään. Se mitä tää Stop Töhryille on todellisuudessa saanut aikaan on, että piissit (ne, jotka jengi mieltää yleensä graffiteiksi) on kadonneet, mutta tägit jääneet. Siis saanut aikaan sen lisäksi, että korvaussummat on nostettu aivan järjettömiksi...

P.S. Tollaset nettisivutkin oli yhdessä vaiheessa pannassa kuin toi krmi.net on. Ja graffitien valokuvaaminen tuntuu yhä olevan puolikiellettyä hommaa. Siis pelkkä valokuvaaminen. Jos joku vartija näkee sut kuvaamassa, niin on aivan varmasti taskuilla ja repussa kiinni. Tuntuu jotenkin aivan älyttömältä se millä vimmalla ja voimavaroilla jahdataan ihmisiä, jotka liimavat tarroja tai maalaavat seiniä.
combat18
Martin Beck
Viestit: 775
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 1:07 am
Paikkakunta: Taistelu ei loppunut 1945 ??? se on vasta alkanut!

Viesti Kirjoittaja combat18 »

Pilvenpössyttelijät olleet taas liikkeellä tärkeän asian vuoksi.
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Käykääpä muuten lukemassa nuorten omakohtaisia kokemuksia FPS-vartiointifirman meiningistä -> http://nollatoleranssi.info/kokemuksia.php

FPS on siis firma, joka vastaa Stop Töhryille -projektin vartiointipalveluista ja on varmasti huonomaineisin vartiointifirma tässä maassa. Tiedän, että moni kuittaa noi kaikki jutut tuolla sivuilla vaan paskapuheeksi, jne., mutta niin paljon oon vastaavia tarinoita kuullut, että en ihan heti lähtisi epäilemään noita kokemuksia. Varsinkin, kun FPS:lla on vartijoidenkin keskuudessa tietty maine.

Petri Lokka, joka usein mainitaan noissa jengin jutuissa on FPS:n johtaja. Vaihtanut nimeään ainakin muutaman kerran. Nykyään taitaa olla Petri Miettinen, mutta Lokkana sen kaikki tuntee. Lokan sana painaa oikeudessa enemmän kuin mikään muu.

Koko Stop Töhryille hommasta hyvä paketti -> http://nollatoleranssi.info/stop.php
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

Katupoika, paskapuheita nuo selvästi olivatkin.
*virnupallero*
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

katupoika kirjoitti:Käykääpä muuten lukemassa nuorten omakohtaisia kokemuksia FPS-vartiointifirman meiningistä -> http://nollatoleranssi.info/kokemuksia.php
:lol: Muuten ihan uskottavaa materiaalia, mutta ainoastaan puoli totuus asiasta noin äkki lukemalla.

Minua ainakin jäi jotenkin häiritsemään noi (kaikki) kuvaukset, missä "-Vartija vaan tuli ja löi mut rautoihin sekä hakkas koko matkan mennessään ja mä en ollut tehnyt yhtään mitään..."

Mikä Hki. rautatieaseman liikennemäärä on vuorokaudessa? Jos siellä on niin vitun tyhmiä ja hulluja vartijoita, niin miksi sieltä ei tule joka päivä valitusta tai paria "normi kansalaisilta" siitä, että "-Se vartija vaan tuli siihen ja veti kajuuttaan..." jne...

En väitä sitä, että KAIKKI vartijat olisivat erittäin ammattitaitoisia, mutta hyvin monet heistä tietää sentään mitä tekee, millä valtuuksilla ja ymmärtäävät sen järkevän ja vähemmän järkevän toiminnan eron...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

combat18 kirjoitti:Pilvenpössyttelijät olleet taas liikkeellä tärkeän asian vuoksi.
Jos joku töhrijä polttelee silloin tällöin PL:ää ei se oikeuta sinua yleistämään kaikkia kannabiksen käyttäjiä tuollaisiksi "aktivisteiksi". Voisi tehdä sinullekin hyvää polttaa paukut jos pipo kiristää. 8)
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
teppo
Perry Mason
Viestit: 3959
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 5:38 pm

Viesti Kirjoittaja teppo »

katupoika kirjoitti: Jengi maalaa edelleen hienoja graffiteja, mutta ne vaan putsataan välittömästi pois.
Mitä jos maalaisitte vain omaa omaisuuttanne? Tai sellaista, jonka maalaamisesta olette saaneet toimeksiannon?
Judge Dredd
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 9:14 pm

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

Graffitien teko nopeuttaa ilmastonmuutosta!!!!111 Ja eipä nuo kirjainyhdistelmät niin hienoja ole, että niitä itse pysähtyisin ihailemaan. Pikemminkin ne saavat paikat näyttämään slummilta. Ja respectiä FPS:sän vartijoille.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
kakojootti
Olivia Benson
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2008 5:07 pm
Paikkakunta: karu pohjola

Viesti Kirjoittaja kakojootti »

combat18 kirjoitti:Pilvenpössyttelijät olleet taas liikkeellä tärkeän asian vuoksi.
taas tosi fiksu kommentti. :lol: suosittelen kanssa sitä hitin ottamista. :wink:
Kyllä skitskofrenia aina yksin olemisen voittaa.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3860
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Viesti Kirjoittaja Luupää »

katupoika kirjoitti:Määrittele mulle taide. Sen jälkeen tsekkaa vaikka tää sivu -> http://www.krmi.net/thumb.php?place=wal ... 07&image=1

...ja kerro miksi noi duunit ei istu sun taiteen määritelmään.
Mä en kuules katupoju sun käskystäsi määrittele, tsekkaa tai kerro saatikka perustele sulle yhtään mitään. Paina se siihen pieneen mieleesi niin että se pysyy siellä ja valkkaa sanas sen mukaan jos kapasiteetti riittää.

Tsekkasin uteliaisuudesta tuon linkin nyt kuitenkin ja ei ole minun käsittääkseni kovinkaan suurta taidetta. Vielä vähemmän niissä tapauksissa jolloin tuollainen älämölökuva ilmestyy luvatta jonkun omaan tai julkiseen seinään, siltaan tai mihin vaan. Kuten edellä jo mainittiin niin slummifiilis niistä tulee heti.


Tässä pari näytettä katupojan ihailemasta taiteesta ihan tuosta itse heittämästään linkistä:

http://www.krmi.net/image.php?place=wal ... 07&image=5

http://www.krmi.net/image.php?place=wal ... 7&image=10

^Eivät nuo minua kummemmin puhuttele.


Niin juu ja tämä älyn jättiläinen senkuin jatkaa kuittailuaan:
katupoika kirjoitti:Sen takia perus-tägit (sulle töherrykset, niinku sulle on opetettu) on yliedustettuina suhteessa värikkäisiin maalauksiin.
Niinpä tosiaankin on! Mulle ei oo kuule opetettu että ne on töherryksiä, oon oppinu sen ihan ite! Voitko kuvitella? Kerronpa sulle vielä sellasenkin tosiasian että en ole ihan ainoa joka niitä töherryksinä pitää.

Ole sinä lapsellisen yksinkertaisessa yksisilmäisyydessäsi onnellinen!

PS
Uskotko ihan tosissaan noihin nollatoleranssin kirjoitteluihin? Et kai??
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Vastaa Viestiin