Viinaa kansalle!
Viinaa kansalle!
Taas yksi turha kuolema tämä 14-vuotiaan tytönkin kuolema. Hitto kun ottaa päähän tämmönen kansan juottaminen. Suomessa viinan veroaletta aikanaan perusteltiin sillä, että Virosta sitten tuovat halpaa viinaa ja suomen verotulot laskee? No vastakysymys: kuka juoppo lähtee Virosta tuomaan lauantai kaljojaan? Kusetusta! Kansa juotetaan sossurahoilla maksettuihin luukkuihin hengiltä. No nyt joku neropatti tietysti päättelee, että ei kukaan pakota juomaan, ei kukaan tuo sitä pulloa huulille ja pakota juomaan. Valtion virassa olevana ja tilannetta seurattuani voin sanoa nähneeni etteivät terveet tarvitse viinaa vaan sairaat. Äänestetään tommoset poliitikot pois...Vanhanen ei juo eikä Halme!
Sairauttahan tämä on! Myönnetään.
Itse juon tänäänkin ihan vain siksi, että saisin jotain sisältöä elämälleni..
Vakavasti puhuen itse viinaa on turha syyttää. Pitäisi ennemmin puuttua syihin, jotka ajavat juomaan: Työttömyyteen, köyhyyteen, yleiseen lohduttomuuteen, yhteiskunnan koventuneisiin asenteisiin, syrjäyttämispolitiikkaan, jonka jo mainitsitkin eli juotetaan sossurahoilla ongelmat hautaan jne.
Itse juon tänäänkin ihan vain siksi, että saisin jotain sisältöä elämälleni..
Vakavasti puhuen itse viinaa on turha syyttää. Pitäisi ennemmin puuttua syihin, jotka ajavat juomaan: Työttömyyteen, köyhyyteen, yleiseen lohduttomuuteen, yhteiskunnan koventuneisiin asenteisiin, syrjäyttämispolitiikkaan, jonka jo mainitsitkin eli juotetaan sossurahoilla ongelmat hautaan jne.
Alussa on rakkaus, lopussa on naru. (K. Palsa)
Malka on omassakin silmässä myönnetään. On helpompi puuttua juomiseen, syitä on vaikeampi poistaa. Elämä on yleisesti ottaen kuitenkin helpottunut. Ennen keskioluen vapauttamista juotiin vain murto-osa verrattuna tähän päivään. Nyt vapautettiin viinakin. Jumalauta! Yhteiskunnan moraali on tässä suhteessa löystynyt. Sillä on varmasti kova hinta. Ja jaksetaan jauhaa jostain työvoimapulasta? Tämmöisinä lomautustenkin aikana. Toivottavasti täällä edes järki voittaa.
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Ja tästä päästään siihen että mielenterveysongelmaisten tilannettaSipatti kirjoitti:Malka on omassakin silmässä myönnetään. On helpompi puuttua juomiseen, syitä on vaikeampi poistaa. Elämä on yleisesti ottaen kuitenkin helpottunut. Ennen keskioluen vapauttamista juotiin vain murto-osa verrattuna tähän päivään. Nyt vapautettiin viinakin. Jumalauta! Yhteiskunnan moraali on tässä suhteessa löystynyt. Sillä on varmasti kova hinta. Ja jaksetaan jauhaa jostain työvoimapulasta? Tämmöisinä lomautustenkin aikana. Toivottavasti täällä edes järki voittaa.
pitäisi myös parantaa.
Viina niiden taskuun joilla siihen on varaa ja halua,
hallituksen ei tarvitse enää enempää tuossa holhota.
Pennut ovat aina saaneet viinaa hankittua ja alkoholistit
rajoituksen juomiselleen.
Shit happens.
Pitäisiköhän kotona alkaa lapsille opettaa hieman juomatapoja
ja vahtimaan omien silmäterien juomista?
Ei hyssytellä eikä ihannoida, mutta myöskin esim teini-ikäiseltä
juomisen totaalinen kieltäminen lähinnä pahentaa asiaa.
Kummallista ettei alkoholin käytöstä enää osata puhua realistisesti.
Joko sitä ihannoidaan tai sitä paheksutaan.
Entä se kultainen keskitie?
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Ei se olekaan.Sipatti kirjoitti:Onhan se kultainen keskitiekin tietysti olemassa , ei siitä tarvitse puhua se ei ole ongelma.
Niille siis jotka siinä onnistuvat.
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Ja sinusta jokainen alkoholia käyttävä on alkoholisti\sairas?Sipatti kirjoitti:ICD-10:ssä alkoholismi on määritelty sairaudeksi. Määrääkö sairas ihminen tautinsa kulun? Olkoonkin itse aiheutettu.
Trolli vai hihhuli, kumpaan tunnet kuuluvasi?
Niin eikös tämä jo käyty läpi? Ei kaikille alkoholismi kehity sairaudeksi. Kuten ei tupakanpolttokaan keuhko/kurkkusyöväksi, joillekkiin taas kehittyy.
"Trolli vai hihhuli, kumpaan tunnet kuuluvasi?" WTF? Trolli en ole miksi olisin? Kyllä olen hihhuli, olen silti humalassa joten...en sellainen peruhihhuli kuin todennäköisesti kuvittelet. Etkös joskus aikaisemminkin ajatellut minua trolliksi?
"Trolli vai hihhuli, kumpaan tunnet kuuluvasi?" WTF? Trolli en ole miksi olisin? Kyllä olen hihhuli, olen silti humalassa joten...en sellainen peruhihhuli kuin todennäköisesti kuvittelet. Etkös joskus aikaisemminkin ajatellut minua trolliksi?
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
"Kansa juotetaan sossurahoilla maksettuihin luukkuihin hengiltä. No nyt joku neropatti tietysti päättelee, että ei kukaan pakota juomaan, ei kukaan tuo sitä pulloa huulille ja pakota juomaan. Valtion virassa olevana ja tilannetta seurattuani voin sanoa nähneeni etteivät terveet tarvitse viinaa vaan sairaat."Sipatti kirjoitti:Niin eikös tämä jo käyty läpi? Ei kaikille alkoholismi kehity sairaudeksi. Kuten ei tupakanpolttokaan keuhko/kurkkusyöväksi, joillekkiin taas kehittyy.
Anteeksi jos sait kuvan siitä että vastaukseni olisivat olleet henkilökohtainen hyökkäys sinua tai mielipiteitäsi vastaan.
Valitettavasti sairaat eivät sitä viinaa tarvitse sen enempää
kuin terveetkään.
Kukaanhan ei pakota juomaan, eikä sen keksimiseen tarvita "neropattia".
Olet sitä mieltä että valtion pitäisi rythtyä toimiin.
Pitäisikö siis kieltää alkoholi ja tupakka Suomesta?
Valitettavaa todella on että monet itsensä sillä onnistuvat tappamaan.
Siltikin suoraan sanottuna aika paljon tätäkin palloa kiertäneenä
voisin sanoa että niissä maissa joissa alkoholia saa myydä ympäri
vuorokauden, ja joissa se on myös huomattavasti halvempaa,
ei baareissa näe läheskään yhtä paljon lärvit porukkaa kuin täällä.
Siinä olet oikeassa kyllä että alkohoismi on sairaus.
Silloin sosiaalihuoltoon tarvitaan enemmän oikeasti omistautuneita työntekijöitä mitä siellä nytten on.
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
No ny alako selevät päevät...Cotton kirjoitti:Tosta kaikille...
http://www.youtube.com/watch?v=3X5cTMT1 ... re=related
Vaikka viina hyvää onkin!
Itse juon koska muuten on tylsää. Työviikon jälkeen tekee mieli pitää hauskaa ja nähdä kavereita (joita ei bai tö vei oikeestaan muuloin juuri näekään). Mitään ei oikeen tapahdu jos ei juo tai ainakin liiku juovassa porukassa... Mielummin en kyllä joisi, mutta tämä on (ehkä) jatkuvaa ikävystymistä parempi. En oikeen tajua miten uusiin ihmisiinkään voi tutustua tässä maassa juomatta tai menemättä juottolaan... Ehkä olen mieleltäni rajoittunut.
Teksti on töksähtelevää krapulan vuoksi.
Teksti on töksähtelevää krapulan vuoksi.