Fortumin palkkiot

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
matkaaja
Christopher Lorenzo

Fortumin palkkiot

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Tämäkään asia se ei vaan jätä rauhaan, ja eiköpähän tässä asiassa ole vielä se kaikkein suurin pommi vielä näkemättä, eli joku puolue on myös hyötynyt tästä järjestelystä. Jään odottelemaan että mikä. :mrgreen:
matkaaja
Christopher Lorenzo

Re: Fortumin palkkiot

Se vielä että 'nythän ne lipeävät vastuusta kaikki asianomaiset'. Sen nyt arvasi, ja kansa köyhtyy...
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Sirpaaaaaaaa.......
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Kelpaisihan tuollainen 40000euron eläke itsellekin.
Köyhät vaan kyykkyyn ja duunareille kenkää.
En tuossa vaiheessa paljoa ihmettele jos kaverille tulee uhkauksia.
Tietysti väärinhän ne aina ovat mutta ymmärrän turhautumisen.
Silti on turha puhua talouslamasta ja potkia porukkaa himona
kilometritehtaalle kun johtajat nostavat aivan älyttömiä(
summia joita pienemmilläkin ihminen pärjäisi vallan lihavasti).
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Ansaittua rahaa ja suon jokaisen pennin Liliukselle. Hyvin pelatut kortit ja silleen. Siitä suosta jossa Fortum oli ennen Liliuksen johtoon astumista -voidaan vain miettiä onko noin ison firman voittoa tuottavaksi nostaminen minkä arvoista. Liliuksen eläke on pisara meressä jos katsotaan sitä etua jonka ko. herra sai taloudellisesti aikaan.
matkaaja
Christopher Lorenzo

Damien kirjoitti:Kelpaisihan tuollainen 40000euron eläke itsellekin.
Köyhät vaan kyykkyyn ja duunareille kenkää.
En tuossa vaiheessa paljoa ihmettele jos kaverille tulee uhkauksia.
Tietysti väärinhän ne aina ovat mutta ymmärrän turhautumisen.
Silti on turha puhua talouslamasta ja potkia porukkaa himona
kilometritehtaalle kun johtajat nostavat aivan älyttömiä(
summia joita pienemmilläkin ihminen pärjäisi vallan lihavasti).
Tässä olen kyllä Damienin kanssa jokseenkin samaa mieltä, ja lisään että ei tuo ole kohtuullista että on noin suuri eläke, kun vertaa siihen, että elämme Suomessa, jossa keskimääräinen eläke on huomattavasti pienempi.

On 500 euron eläkkeitä, ja vieläkin pienempiä, ja 'he' joutuvat hakemaan elantoa leipäjonoissa, niin pientä rahaa haloo tässä asiassa soisi olevan.

Tottakai suodaan toisille se, mitä he ovat ansainneet, mutta ovatko aina? Siitähän on paljon kysymys.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Loka kirjoitti:Siitä suosta jossa Fortum oli ennen Liliuksen johtoon astumista -voidaan vain miettiä onko noin ison firman voittoa tuottavaksi nostaminen minkä arvoista. Liliuksen eläke on pisara meressä jos katsotaan sitä etua jonka ko. herra sai taloudellisesti aikaan.
Lilius sattui vaan hyvään saumaan astumaan johtoon... Maailman taloudellinen tilanne jne. teki sen, että homma sujui noinkin hyvin, eli ko. herra ei kyllä todellakaan ole mikään sateentekijä (vaikka varmaankin hyvä työssään onkin).
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

Kohtuuttomia ovat tuollaiset palkkiot.
Vapaakilpailu-ideologian mukaanhan hinnat palkat ja palkkiothan asettuvat kunkinhetkiseen tasoonsa kysynnän ja tarjonnan mukaan. Jos joku laskuttaa ylihintaa työstään tai tuotteestaan niin toinen tarjoaa halvemmalla. Mutta eihän voi kuvitella näiden k.o. henkilöiden olevan mitään ylivertaisia korvaamattomia neroja.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Mike Manner kirjoitti:
Loka kirjoitti:Siitä suosta jossa Fortum oli ennen Liliuksen johtoon astumista -voidaan vain miettiä onko noin ison firman voittoa tuottavaksi nostaminen minkä arvoista. Liliuksen eläke on pisara meressä jos katsotaan sitä etua jonka ko. herra sai taloudellisesti aikaan.
Lilius sattui vaan hyvään saumaan astumaan johtoon... Maailman taloudellinen tilanne jne. teki sen, että homma sujui noinkin hyvin, eli ko. herra ei kyllä todellakaan ole mikään sateentekijä (vaikka varmaankin hyvä työssään onkin).
Sitähän me ei tiedetä kuinka olisi käynyt jonkun toisen astuessa remmiin. Se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Se mitä on luvattu, on luvattu -that's it. Ihan turha minusta vinkua jos äijä on korttinsa ja sopimuspaperinsa noin loistavasti pelannut.

(eikä ole todellakaan Suomen ainoa hyvätuloinen eläkkeen saaja -edelleen minusta sosialistista ajatella että kaikilla tulisi olla sama eläke tai edes samansuuntainen)
Loka
Alibin Kestotilaaja

matkaaja kirjoitti: Tottakai suodaan toisille se, mitä he ovat ansainneet, mutta ovatko aina? Siitähän on paljon kysymys.
Nythän ei ole niin, että kaikki se raha jonka kukanenkin tililleen saa, olisi mitenkään ansaittua rahaa. Naivia kuvitella siten.

Odotan markusta ja hänen mielipidettään.
Mike Manner
Jessica Fletcher

No-jaa... Joku katto noissakin pitäis olla. Niin eläkkeissäkin, kuin optioissa.
Eläkkeissä esim. 20k/kk ja optioissa vaikkapa max. 5M/eläissään. Jos noilla ei sitten tule toimeen, niin menköön sossunluukulle.

Ja tuossa edellisessä spekulaatiossani tuumailin vaan sitä, että ei Lilius ole ihan sellainene sateentekijä, kuin pikaisella kurssikäyrän vilkaisulla vois kuvitella.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Mike Manner kirjoitti:No-jaa... Joku katto noissakin pitäis olla. Niin eläkkeissäkin, kuin optioissa.
Eläkkeissä esim. 20k/kk ja optioissa vaikkapa max. 5M/eläissään. Jos noilla ei sitten tule toimeen, niin menköön sossunluukulle.
Miks pitäs olla katto? Ei kai ihmistä voi kieltää tienaamasta..
Mike Manner kirjoitti:Ja tuossa edellisessä spekulaatiossani tuumailin vaan sitä, että ei Lilius ole ihan sellainene sateentekijä, kuin pikaisella kurssikäyrän vilkaisulla vois kuvitella.
Edelleen, kukaan meistä ei tiedä tarkalleen mitä siirtoja Fortumissa on tehty. Ei tuollaisen firman pyörittäminen ole vain johtajana istumista ja olen 100% varma että mies on tehnyt ihan vitusti töitä. Siis töitä ja niitä oikeita siirtoja. Se että siinä on ollut myötävaikuttamassa muitakin tahoja ja maailmantalouksia kertoo vain sen että hän on entistä paremmin osannut päätään toimessaan käyttää. En sano etteikö tätä välttämättä olisi osannut joku muukin yritysjohtaja pienemmällä sopimuseläkkeellä tehdä, Lilius nyt vaan sattui olemaan se tyyppi tällä kertaa ja nauttikoon eläkkeestään.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Loka kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:No-jaa... Joku katto noissakin pitäis olla. Niin eläkkeissäkin, kuin optioissa.
Miks pitäs olla katto? Ei kai ihmistä voi kieltää tienaamasta...
Kuka tarvii esim. 100M optiot? Eikö vaikka 5M riitä?
Yksityisellä sektorilla ihan miten kukin tykkää, mutta noin ois ihan ok. minun mielestä valtion omistamissa yhtiöissä.

Ps.Tuossa aloin höpöttämään, kun olin sitä mieltä, että tuo 5M ois elämässä ok, koska ketä kyvykkäitä kavereita kiinostais tehdä töitä enää firmassa, jossa saa kolmasosan siitä liksasta, mitä naapurissa.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Mike Manner kirjoitti:
Loka kirjoitti:
Miks pitäs olla katto? Ei kai ihmistä voi kieltää tienaamasta...
Kuka tarvii esim. 100M optiot? Eikö vaikka 5M riitä?
Yksityisellä sektorilla ihan miten kukin tykkää, mutta noin ois ihan ok. minun mielestä valtion omistamissa yhtiöissä.

Ps.Tuossa aloin höpöttämään, kun olin sitä mieltä, että tuo 5M ois elämässä ok, koska ketä kyvykkäitä kavereita kiinostais tehdä töitä enää firmassa, jossa saa kolmasosan siitä liksasta, mitä naapurissa.
No mut pahin skenaario olisi se, että valtion tuottavia firmoja pyörittäisi imbesillit ja kyvyttömät ääliöt. Mihin suuntaan se Suomea ja meidän taloutta veisi? Yksityiset voisi vallan hyvin -heillähän saisi parempaa liksaa..

Nuo optiot on firmojen sisäisiä juttuja eli johtajien itsensä motivointia. Jos motivaatio pienenee, yleensä käy heikosti. Rahan määrä sikäli on varmaan noillekin ihan yks ja hailee kun sen arvoa ei edes enää välttämättä tiedosta kun tilillä lepäilee miljoonia käyttämättömänä. :D
matkaaja
Christopher Lorenzo

Ja eikö tuommoinen ylihinnoittelu vääristä mitä tahansa? Tosin tuon ovat poliitikot aikaan saaneet, mutta onhan jokaisella mahdollisuus pohtia asioita myös itse? Ja juuri tähän aikaan kun talouden alamäki ei salli korotuksia kuitenkaan tav. palkkalaiselle, saatikka korotuksia tav. eläkkeisiin ja toimeentulotukirahoihin. Missä siis moraali, ja pitäisikö sitä olla? Minusta pitäsi olla. Siis olen myös sitä mieltä, että jos tuollainen horjuttaa toisen mahdollisuutta 'ansaita yhtä paljon', niin sittenhän se ei ole mitenkään kohtuullista.

Mutten haluaisi nyt olla Lilius. Hän näyttää olevan melko 'ahdistunut' ökylaivassaan. :x
Vastaa Viestiin