14 vuotta kadonneena ollut löytyi

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Avatar
vivy
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2008 1:11 pm

14 vuotta kadonneena ollut löytyi

Viesti Kirjoittaja vivy »


14 vuotta kadonneena ollut löytyi
Tiistai 9.6.2009 klo 15.31
Keväällä 1995 kadonneeksi ilmoitettu nainen löytyi kuolleena Pohjois-Savosta.

34-vuotias naishenkilö löytyi Tuusniemen Juojärvestä Pohjois-Savosta.

Katoamisen yhteydessä myös naisen käytössä ollut henkilöauto hävisi.

Harrastajasukeltaja löysi Tuusniemen Juojärvestä henkilöauton, joka osoittautui tutkimuksissa kadonneen naishenkilön henkilöautoksi.

Auto nostettiin Tulisalmesta tiistaina. Henkilöauton sisätiloista löytyi vainaja.

Alustavien tutkimusten perusteella vainaja on hyvin todennäköisesti kadonneeksi ilmoitettu henkilö.

Asiassa ei ole tullut esille mitään rikokseen viittaavaa ja tutkintaa jatketaan kuolemansyyn selvittämisellä.


IL
Pikaisella etsimisellä en löytänyt tähän sopivaa foorumilta, tosin etsi-toimintohan ei aina pelaa..
Titi
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Touko 26, 2009 2:42 pm

Re: 14 vuotta kadonneena ollut löytyi

Viesti Kirjoittaja Titi »

Taitaa olla Toini Hakkarainen, tosin foorumilta en minäkään löytänyt keskustelua aiheesta.Kadonnut 25. maaliskuuta 1995 autoineen.
http://www.viikkosavo.fi/pdf//200878/11VISA0407P0.pdf
Tuolla jonkun verran tietoa.
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1876
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Re: 14 vuotta kadonneena ollut löytyi

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Taisin löytää googlettamalla jutun, johon koordinaatit, sopisivat erittäin hyvin. Eli siis tuo tummennettu.


http://www.viikkosavo.fi/pdf//200878/11VISA0407P0.pdf
Kuopion poliisin arkistossa on kolme katoamistapausta, jotka odottavat edelleen ratkeamistaan. Vuonna 1952 syntynyt Seppo Moisseinen katosi 12.–13. elokuuta 1989 Kallaveden Iivarinsalosaaresta. Pohjoiskarjalainen seurue oli tullut viettämään viikonloppua saareen, josta Moisseinen oli kadonnut yön aikana. Miehen epäillään hukkuneen.
– Venettä saaresta ei ollut lähtenyt pois, eikä mikään
viittaa siihen, että joku olisikäynyt yön aikana saaressa,
rikoskomisario Mikko Miettinen selvittää.

Siilinjärveläinen Toini Hakkarainen on ollut kadoksissa 25. maaliskuuta 1995 lähtien. Viimeiset havainnot Hakkaraisesta on tehty samana iltana Kuopion keskustassa. Vuonna 1961 syntyneen naisen käytössä oli harmaa Opel Corsa henkilöauto, jota ei myöskään ole löytynyt. Toinin tapaukseen ei uskota liittyvän henkirikosta.
– Hakkarainen oli yksinäinen nainen ja oli kärsinyt masennuksesta. Hänen tiedetään sanoneen tuttavalleen, että hän ajaa autonsa paikkaan, josta häntä ei ikinä löydetä. Tämä viittaa siihen, että hän on tehnyt itselleen jotakin.


Vuonna 1928 syntynyt Otto Kröger poistui kotoaan Riistavedellä 31. heinäkuuta 2006. Hänestä tehtiin havaintoja lähellä kotiaan, mutta laajoista etsinnöistä huolimatta häntä ei ole löytynyt.
– Saimme vihjeitä hänen liikkeistään myös muista kaupungeista, mutta hänen ei uskota lähteneen kauas kotoaan huonokuntoisuutensa vuoksi, Miettinen sanoo.
Moisseisen ja Hakkaraisen tapauksessa löytymismahdollisuudet ovat enää erittäin pienet.
– Varsinkin saaresta kadonneen kohdalla pitää olla mieletön tuuri, jos hänet vielä löydetään. Otto Krögerin ruumiin löytyminen sen sijaan on vielä mahdollista.

EDIT: Näköjään joku muu ehtikin edelle, mutta olkoot tämä tässä, kun tuo viikkosavon juttu voi netistä jossain vaiheessa hävitä.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: 14 vuotta kadonneena ollut löytyi

Viesti Kirjoittaja Damien »

Hakkarainen taitaa siis olla kyseessä kun rouvan Opel Corsakin jäi kadoksiin.
Hyvin kaivettu, minä en löytänyt pikaisella googletuksella.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
rasta
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 2:13 pm

Re: 14 vuotta kadonneena ollut löytyi

Viesti Kirjoittaja rasta »

"ajan auton sellaiseen paikkaan mistä minua ei ikinä löydetä"

Ikinä ei saa sanoa ikinä. Rouvan löytämisessähän kesti vain 14 vuotta.
Hölkönkölkön
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: 14 vuotta kadonneena ollut löytyi

Viesti Kirjoittaja Damien »

rasta kirjoitti:"ajan auton sellaiseen paikkaan mistä minua ei ikinä löydetä"

Ikinä ei saa sanoa ikinä. Rouvan löytämisessähän kesti vain 14 vuotta.
Ihan nerokas tapa, jos se auton saa ajettua tarpeeksi syvään ilman että jää jälkiä.
Eipä nouse ainakaan ruumis muiden ihmeteltäväksi.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8197
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: 14 vuotta kadonneena ollut löytyi

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Hyvä että näitä kauankin kadoksissa olleita löytyy. Omaistenkin kohdalla varmasti aina osaltaan helpottava tilanne.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: 14 vuotta kadonneena ollut löytyi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Tästähän tulikin nyt ns. nurinkurinen Kadonnut-ketju, kun ketjun avaus tehtiin vasta kadonneen löydyttyä.

Tässä vielä Helsingin Sanomien arkistosta alkuperäinen uutisointi Hakkaraisen katoamisesta:
Kuopion poliisi pyytää tietoja kolmisen viikkoa sitten kadonneesta Toini Hellevi Hakkaraisesta. Hän on 34-vuotias. Hän on normaalivartaloinen ja 161 senttiä pitkä. Hänellä on pitkät tummanruskeat hiukset ja ruskeat silmät. Katoamispäivänä hänellä oli punavalkoinen ulkoilupuku, valkoiset lenkkikengät, keltaiset polvisukat sekä musta olkalaukku.

HS 18.4.1995
R.I.P
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Re: 14 vuotta kadonneena ollut löytyi

Viesti Kirjoittaja otus »

Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 848
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: 14 vuotta kadonneena ollut löytyi

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

Hyvä että löytyi.ja vieläpä tosiaan näinkin pitkän ajan päästä.

Taitaa olla lähes satavarma itsemurha kyseessä..Ihmetyttää kyllä että miten jollakin voi olla noin kova pokka että ajaa itsensä auton kanssa suoraan järveen :shock:
pienikin hetki on arvokas
otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Re: 14 vuotta kadonneena ollut löytyi

Viesti Kirjoittaja otus »

tyyppi85 kirjoitti:Hyvä että löytyi.ja vieläpä tosiaan näinkin pitkän ajan päästä.

Taitaa olla lähes satavarma itsemurha kyseessä..Ihmetyttää kyllä että miten jollakin voi olla noin kova pokka että ajaa itsensä auton kanssa suoraan järveen :shock:
njaa.. voihan sitä monella tavalla, jospa vesi oli muutenkin "tuttu" elementti..
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: 14 vuotta kadonneena ollut löytyi

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^^Mustana huumorina tuli mieleen takavuosien mainoslällätys mun corsani mun corsani mun corsani ja mä, on corsa mulle paras ystävä. (Toivottavasti en loukkaa ketään kadonneen tuttavaa tai sukulaista, se ei ollut tarkoitukseni.)
otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Re: 14 vuotta kadonneena ollut löytyi

Viesti Kirjoittaja otus »

Mariacka kirjoitti:^^Mustana huumorina tuli mieleen takavuosien mainoslällätys mun corsani mun corsani mun corsani ja mä, on corsa mulle paras ystävä. (Toivottavasti en loukkaa ketään kadonneen tuttavaa tai sukulaista, se ei ollut tarkoitukseni.)

Njaa, yhtä paskana läppänä olisin voinut vaikka heittää tohon kuva postaukseen, että toivottavasti oli ees Corsassa ruostesuojaus kunnossa, mutta enpä heittänyt..

Rauha omaisille..
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
specialhousingunit
Neuvoja-Jack
Viestit: 530
Liittynyt: La Loka 13, 2007 10:06 pm

Re: 14 vuotta kadonneena ollut löytyi

Viesti Kirjoittaja specialhousingunit »

Paikka ilmakuvana http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kart ... &mode=orto Itse paikan ohi monesti ajaneena muistan, että Joensuun suunnasta ( oikealta ) tultaessa oli aika yllättävä mutka. Vaikka onnettomuus tuntuskin aika epätodennäköiselle, niin kyllä sekin mahdollista on tuossa paikassa.
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Re: 14 vuotta kadonneena ollut löytyi

Viesti Kirjoittaja rimma »

Toisaalta jos on sanonut ajavansa paikkaan josta häntä ei koskaan löydetä ennemminkin uskoisin että on tahalteen tuosta veteen ajanut. Olisi aika suuri sattuma että nainen ilmoittaa ajavansa löytämättömiin ja sitten ajaakin vahingossa veteen. Tosin mahdollista sekin kai. Kuitenkaan en usko.

Masennusta taustalla ja ties mitä muuta niin ei se kai kamalaa pokkaa vaadi lähteä tuolla tavalla. Joku siitä jotakin mainitsi aiemmin.

Tuo paikka josta auto löydettiin on melko lähellä mattolaituria ja uimapaikkaa. Kuitenkin sellaisessa kohdassa ettei ensimmäisenä tulisi mieleen sinne asti mennä polskuttelemaan. Täytynyt jonkin verran tuntea paikkoja ajaakseen tuollaiseen paikkaan tai sitten vain yksinkertaisesti sattumaa löytää noin hyvä "piilopaikka".
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Vastaa Viestiin