Ihmiset - miksi olemme kiinnostuneita hirmutöistä?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

jsamu84
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 9:49 am

Ihmiset - miksi olemme kiinnostuneita hirmutöistä?

Viesti Kirjoittaja jsamu84 »

ollaan vaan aika sairasta porukkaa.kummasti kiinnostaa hirmutyöt,mutta näistä murhista lukeminen kyl on parempaa ajan viihdettä kun joku tv:n katsominen.
DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

No kai ne ihmiset on kautta aikojen tappaneet toisiaan. Mutta miksi? Miksi pitää tappaa muita?
What you do... Makes you who you are.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

eläimien tappaminen on julmaa...siks kai :lol:
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Mua kiinnostaa eniten nää jutut psykologiselta kantilta. En niinkään koe että mässäilisin murhilla ja murhakuvilla, kiinnostaa vaan ihmisen, psykopaatin pään sisältö. Tietty oman mausteensa antaa kotipoliisina rikosten ratkonta, mistä sitä tietää kuinka moni keissi täällä ollaan jo pikkuporukalla ratkottu. (kuten joku bodomissa väläytti) Hyvin vähän olen koskaan muutenkaan esim. lukenut dekkareita saati romaaneja, mulle on aina kolahtanut vain aidot tapaukset. (jengisodat, huumenuoret, murhat, psykopaatit, sairaudet jne.)
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2654
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Itse uskon että ihmisellä on vapaus valita. Esimerkiksi huonot lähtökohdat elämälle kuten vanhempien alkoholismi, perheväkivalta ja lapsuudessa sattuneet menetykset eivät määritä ennalta että vaikka Ronista (4 vuotta) tulee eläimiä rääkkäävä ja pikku paloja sytyttelevä 14-vuotias. Tästä luonnollinen jatkumo on sarjamurhaajaksi ja/tai murhapolttajaksi. Edellä kuvattu logiikka tunnetaan päihdepuolella ns. porttiteoriana johon en myöskään usko, itsekin ihmiskokeen asiasta itselläni tehneenä.
Joku juo nytkin kiljua ja hautoo kostoa viinat varastaneelle kaverille, toinen valmistaa lannoitepommia autotallissa, kolmas miettii mihin ton peräkontissa olevan kropan hävittäis, mereen vai suohon vai saisko sen poltettua jossain. Me ihmetellään murhainfossa maailmanmenoa samaan aikaan. Todellakin televisio pysynyt kiinni muutaman viime illan mitä oon foorumilla vasta ollut. 8) 8) 8)
Itse valitsin vapaasti. Voisin nytkin katsoa yöchattia maikkarilta mutta enpä katso. :)
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
jsamu84
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 9:49 am

kiinnostus

Viesti Kirjoittaja jsamu84 »

Itse mua nää jutut vaan kiinnostaa.Muistan ekan kerran kun kiinnostukseni sarjamurhaajiin heträsi:olin joko 7-8 v. kun luin alibista Andrei Chikatilosta.Faktat on aina kiinnostavampia kuin fiktiot.
Spider
Olivia Benson
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Viesti Kirjoittaja Spider »

Samoin sanoin itselläkin, mitä Loka jo kirjoitti.

Kai tämä taipumus on (ainakin osalla meistä) veressä tai ainakin juurtuneena selkäytimeen. Itse muistan lapsena kulkeneeni äidin kanssa hautausmaalla - äiti kertoi eri ihmisten tarinoita hautojen takaa, lähinnä heidän elämänsä traagisimpia käänteitä. Minä kuuntelin ja kyselin. Perheen miehet eivät sensijaan ymmärtäneet tätä juttua yhtään. Joskus yläaste-ikäisenä päätin, että minusta tulee oikeuslääkäri. Nyt ajatus on jossain takaraivossa edelleen, mutta pieni rahanahneus painaa toisessa vaakakupissa. :roll: Ovat kai liki huonoiten palkattuja erikoislääkäreitä.

Mutta kuitenkin, kiinnostus ihmisluonnon pimeimpiin puoliin on ollut jo pienestä lähtien. Mikä ajaa kiinnostumaan aiheesta, jota toiset taas välttelevät parhaiden kykyjensä mukaan, olisi tosiaan kiinnostavaa tietää! :o
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Ihminen, se luomakunnan kruunu :twisted:
Michaelm
Harjunpää
Viestit: 311
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 9:45 pm

Viesti Kirjoittaja Michaelm »

Kai se on jokin hassu tiedonjano siitä, mihin lajitorverit pystyvät :?
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Vähän sama juttu kuin mitä esim. Loka sanoi. Minuakaan ei kiinnosta ne veriset yksityiskohdat eikä julmuudet. Lapsiin kohdistuvat rikokset ei kiinnosta lainkaan koska tuntuvat niin kohtuuttomilta ettei pääkoppa kestäisi sellaisten setvimistä.
Rikosten psykologinen puoli kiinnostaa. Ja näiden aitojen juttujen lisäksi kelpaa kyllä rikoskirjallisuuskin (paremman uutteessa).
Bodom-juttu on kiinnostava, mutta toistaiseksi en ole vielä tarpeeksi selvillä jutun yksityiskohdista, että kehtaisin ottaa osaa aiheesta käytävään keskusteluun. :)
Kovax
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2007 11:27 am
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Kovax »

kait motiiveja on yhtä monta kuin kävijöitäkin...
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Minua on aina kiinnostanut rikokset. Ahmin paljon tietoa niistä, en osaa tarkalleen sanoa mikä niissä kiinnostaa, mutta varmaan juuri ihmismielen pahuus, syyt rikoksiin ja toisaalta näistä saa paljon tietoa, jota voi hyödyntää omalla kohdalla. Kuten esim. merkkejä uhkaavasta käytöksestä, turvatietoutta, mahdollisia syitä miksi joistakin ihmisistä kasvaa rikollisia jne.
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

DonHessu kirjoitti:No kai ne ihmiset on kautta aikojen tappaneet toisiaan. Mutta miksi? Miksi pitää tappaa muita?
Kilpailu, raha, rakkaus(=kaksi miesta haluaa saman naisen, kilpailija tapetaan jne), mustasukkaisuus, valta.

Onhan noita syita.
---------
Allekirjoitus.
Esala
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Huhti 07, 2008 3:23 pm

Viesti Kirjoittaja Esala »

Itellä tää kiinnostus tämmöisiin rikoksiin on varmaankin hieman geeneissäkin, sillä äitini ja molemmat veljeni ovat myös kiinnostuneita näistä aiheista. Kuitenkaan suvussa ei ole yhtään rikollisia, vaikka kiinnostusta aiheeseen kuitenkin löytyy.

Esimerkiksi perus kännitapot yms. ei niinkään kuitenkaan hirveästi kiinnosta, vaan enemmänkin hieman erikoisemmat tapaukset kuten vaikkapa Edmund Kemper tai tää kotimaan tiirikkaraiskaaja. Myös Dennis Rader kiinnostaa psykologiselta kannalta, sillä miten joku, joka tekee Raderin kaltaisia hirmutöitä, pystyy kuitenkin samaan aikaan elämään tavallista perheen isän elämääkin ilman että kukaan läheinen huomaa mitään. Myös selvittämättömät rikokset ja kadonneiden tapaukset ovat ovat erityisen kiinnostavia.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Jonkinmoista verenperintöä veikkaan. Siinä missä muut lukivat 80 -luvun alussa, 7 -vuotiaina Rasmus-nallea, luin minätyttö Alibeja.

Ja ihan alusta saakka on Alibi kuulunut vanhempieni tilauslistalle.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Vastaa Viestiin