Suomalaiset rehellisiä?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Tiina
Sherlock Holmes

Suomalaiset rehellisiä?

Viesti Kirjoittaja Tiina »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007072 ... 7_uu.shtml

Mun mielestä ei vielä kehumista jos vasta kahdeksansia ollaan. :?
Alibihan järkkäsi jonninaikaa sitten kokeilun missä Hesaan jätettiin 10 kpl lompakkoja eri paikkoihin.Lompsuuki sisälsi 20e rahaa ja osoite& puhelinnumero-tiedot.
Lompakoista ilmoitti kaksi henkilöä :!:
Tosin toisessa ei ollut enää tuota 20e vaan se oli jo tyhjätty ja sitten heitetty ojaan mistä tää rehellinen löytäjä sen poimi :shock:
Lopuista lompsuukeista ei havaintoja...
Mainittakoon vielä että ilmoittajat olivat kumpikin naisia 8)
DonHessu
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Omasta mielestä Suomalaiset eivät ole kovin rehellistä porukkaa. Varsinkaan Turun seudulla (sori jos yleistin).

En jaksa (eikä teitä varmaan kiinnostakkaan) kertoa omista kokemuksia Turkulaisista -.-

Enkä halua egottaa syntymäkaupungillani mutta sen voin sanoa että Oulussa ollessani 9(?) vuotta sain vähemmän paskaa niskaan kuin vuoden Turussa ololla.
What you do... Makes you who you are.
Herkkis
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Onko se suomalaista rehellisyyttä että palauttaa lompakon jonka löytää?

Luuslisin että suorapuheisuus on sitä suomalaista rehellisyyttä.
I am an African!
Tiina
Sherlock Holmes

Herkkis kirjoitti:Onko se suomalaista rehellisyyttä että palauttaa lompakon jonka löytää?
Luuslisin että suorapuheisuus on sitä suomalaista rehellisyyttä.
Mielestäni lompakon ja muutenkin itselle kuulumattoman omaisuuden palauttaminen juuri on sitä rehellisyyttä.
Suomalainen suorapuheisuus on taas mielestäni (yleensä) ikävä kyllä junttimaista tahdittomuutta :wink:
Sami

Viesti Kirjoittaja Sami »

Lompakon voin palauttaa mutta rahat pidän itse. :) Ellei lompakon omistaja ole vanhus tai hyvännäköinen opiskelijapimu. ;)
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sami kirjoitti:Lompakon voin palauttaa mutta rahat pidän itse. :) Ellei lompakon omistaja ole vanhus tai hyvännäköinen opiskelijapimu. ;)
Mulla ei olis pokkaa palauttaa rahatonta lompakkoa. :lol: Joskus olen vienyt laitokselle todellakin (rahasta) Tyhjän lompakon ja jo silloin kysyttiin alta kulmien moneen otteeseen että "tää siis oli tyhjä?" No juujuu, oli oli. :evil:
Aariel
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Nooh, tilaisuus tekee varkaan :twisted: Harvemminpa enää käteistä kovin moni edes käyttää :roll:

Mutta oliko tuossa Alibin testissä 20 lompakkoa? Mulle jäi sellanen kutina, että 10 :roll: Saatan tietty olla väärässä.. Joskus niinkin käy :wink:
Tiina
Sherlock Holmes

Re: Suomalaiset rehellisiä?

Tiina kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007072 ... 7_uu.shtml
Alibihan järkkäsi jonninaikaa sitten kokeilun missä Hesaan jätettiin 10 kpl lompakkoja eri paikkoihin.

Niin juuri olin kirjoittavinani että 10 kpl :? ja rahaa niissä 20e :wink:
Michaelm
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Michaelm »

20€:n varastamiseen on kumminkin vielä aika pieni kynnys. Mielenkiintoista olisi vastaava tutkinus vaikkapa 200€:n setelillä, mutta sellaista rahaa ei enää viitsi riskeerata pelkän tutkimuksen mukaan.

10 lompakka (ihmistä) on kumminkin aika pieni otos. Oikeiden ihmiste sattuessa kohdalle olisi täysin mahdollista, että vaikkapa 9 kipaletta palautettaisiin. Toisaalta olisi myös mahdollista (jopa todennäköistä?) että yhtään ei palautettaisi.
tiikeritär85
Susikoski

Re: Suomalaiset rehellisiä?

Viesti Kirjoittaja tiikeritär85 »

Ollaanhan me :) ja minusta se on vaan hyvä juttu. Ehkä meillä on se sisäänkasvatettu kuuluisa nöyryys joka pitää meidät nöyrinä
Vastaa Viestiin