Varpu Karlström, Kokkola

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
smc
Susikoski

Varpu Karlström, Kokkola

Viesti Kirjoittaja smc »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010081 ... 3_uu.shtml

Missä on Varpu, 64?

Tiistai 10.8.2010 klo 14.04

Varpu Karlström katosi kotoaan Kokkolasta.

64-vuotias Varpu Karlström katosi Kokkolassa Ilkantieltä sunnuntain ja maanantain välisenä yönä. Poliisin mukaan katoaminen on tapahtunut kello 18 ja 8.30 välisenä aikana.

Poliisi pyytää havaintoja 64-vuotiaasta Karlströmistä, joka on noin 160 senttimetriä pitkä ja erittäin hoikka. Karlströmillä on pitkät harmaat hiukset ja hän kävelee huojuen, kyyryssä.

Havainnot voi ilmoittaa poliisin numeroon 071 8747744.

IL

Ja vielä kuva:

Kuva

Aika vähän kerrotaan kadonneesta. Onko jotain dementiaa, muita sairauksia yms. Vai onkohan se edes olennaista näin aikaisessa vaiheessa?
Näitä kadonneita on ihanihanihan liikaa, toivottavasti tämäkin löytyy hyvässä kunnossa ja ehjänä!

EDIT: Näin aloittelijalta jäi linkki laittamatta, anteeksi :oops:
Tuunkohan takas, mä en tiedä.
Repsu
Nikke Knatterton

Re: Varpu Karlström, Kokkola

Viesti Kirjoittaja Repsu »

Jaa-a, sekoitankohan yhteen vanhempaan naishenkilöön, joka käveleskelee täällä katuja päivät pitkät. Jos on sama henkilö (olettaen että tuo kuva on hieman vanhentunut), niin sairastaa jotain, eikä syö kunnolla. Nimeä en valitettavasti osaa varmaksi sanoa, kun meidän piirissä se on aina mennyt nimellä kävelymummu. Voisinpa kysellä vähän onko kukaan tietoinen tapauksesta ja raportoida..
vivy
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vivy »

Tuon kuvan olisi voinut laittaa vähän pienempänä... :roll:

Veikkaan, että jotain sairauksia tai muita on, koska katoamisajankohta pystytään määrittelemään noin tarkasti kahden kellonajan väliin = joku käynyt katsomassa. Oletan siis Varpun asuneen yksin tai ainakin olleen tuona aikana, koska jos talossa olisi ollut joku muu, katoaminen olisi luultavasti huomattu aiemmin.
smc
Susikoski

Viesti Kirjoittaja smc »

Joo itsekin kattelin että on kuva aikas iso, mutta aloittelijana en tosiaan tiedä miten sitä saa pienemmäksi? (neuvokaa tyhmää) :lol:

Niin itsekin ajattelin että jotain sairautta, ei taida naiselle ruoka oikein maistua :?: Kun kuvauksessa lukee että on erittäin hoikka.. Ja Repsu, kysele vaan jos joku tietäisi jotain siitä kävelevästä mummosta!

Mutta mihin on voinut lähteä tuon ikäinen, tuohon aikaan, ilmoittamatta kellekään? Olisiko lähtenyt kävelylle ja eksynyt tai tapahtunut jotain (sairauskohtaus tms.). Jos on vaikka se dementia, jonkinnäköinen, ja sitten ei vaan ole enää muistanut reittiä kotiin. Google mapsilla kun nopeasti vilkaisin, niin Ilkantien varrella oli ainakin yhdessä kohtaa jonkinlaista metsikköä. Ettei vaan siellä olisi.. (toivottavasti oon väärässä!)

Kamala, puhun jo kuin tämä nainen olisi kuollut. :oops: Toivottavasti nuo mun spekulaatiot on ihan mäntyyn menneitä.
Repsu
Nikke Knatterton

Ainut kerta kun olen ko. henkilön (ja olen 95% varma, että se hlö on tämä VK) ostamassa ruokaa, on kun hän osti läjän suklaata r-kioskilta. Vaikka vieressä olisi ollut hieman halvemmilla hinnoilla myyvä Siwa.. Kyseessä siis on laitapuolen kulkija ja saattaa olla, että hän on yölläkin ollut kävelemässä, joten en laskisi ihan tuon Ilkantien varaan pelkästään. Eikä tämä henkilö metsissä kävellyt vaan isoimmilla pyöräteillä lähinnä ympäri kaupunkia.

Oma veikkaukseni on, että ehjänä löytyy jostain ryyppykämpästä. Sairaudesta sen verran, että jonkunnäköinen lievä skitsofrenia tai vastaava on kyseessä. Dementiasta en osaa sanoa, näyttää todella vanhalta ikäisekseen.
smc
Susikoski

Viesti Kirjoittaja smc »

Ahaa, no tää sun kertomushan muuttaa mun kantaa asiaan kokonaan.. Jos on totta, että on ns. laitapuolenkulkija ja kärsii vielä skitsofreniasta, ja ehkäpä muistakin mielenterveysongelmista, niin sitten voi ihan hyvin mielestänikin löytyä jostain "laitapuolenkulkijoiden kokoontumispaikasta".. Nyt kyllä jään mielenkiinnolla odottamaan miten tässä käy.
rialto
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja rialto »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010081 ... 0_uu.shtml
Kokkolassa kadonnut nainen löytyi

Keskiviikko 11.8.2010 klo 09.07

64-vuotias nainen löytyi muutama päivä katoamisensa jälkeen.

Kokkolassa maanantaina 8. elokuuta kotoaan kadonneeksi ilmoitettu 64-vuotias nainen löytyi elossa keskiviikkoyöllä. Nainen löytyi omaisille tulleiden yleisövihjeiden perusteella.

Poliisin mukaan tapahtumiin ei liity rikosta.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Tais pitää paikkansa että ryyppäämässä vaa oli eikä mahdollinen kännykkä ollut päällä.
Hyvä että päättyi onnellisesti ja tämän voikin siirtää löytyneisiin.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
smc
Susikoski

Viesti Kirjoittaja smc »

Jjep. Hyvä että kuitenkin löytyi! Näitä katoamisia on ihan liikaa ja ihan liian moni päättyy surullisesti :(
Repsu
Nikke Knatterton

Taidanpa laittaa lottoa menemään, sen verran lähellä totuutta taisi arvaukset olla. 8)
smc
Susikoski

Viesti Kirjoittaja smc »

Oliks tää nainen muuten se sama mummo mistä puhuit aikasemmin?

Mikäs se olikaan.... kävelymummu! 8)
Repsu
Nikke Knatterton

Se jääpi arvoitukseksi, tuntomerkit täsmää täysin, mutta kuva ei. Tosin, jos kuva on otettu ennenkuin hmm.. mummu alkoi kävelemään, niin silloin se olisi kävelymummu. :D
smc
Susikoski

Viesti Kirjoittaja smc »

Ahaa okei :D No mutta hyvä että kunnossa löytyi kuitenkin.
Vastaa Viestiin