annaanna kirjoitti:Ymmärrän hyvin päätoimittajan närkästymisen, se ei ole perusteetonta.
Hienoa kun käytit muutes tuota sanaa. Varsinkin kun näinä päivinä jokainen "järkyttyy", "kauhistuu", "tyrmistyy" tai "ahdistuu". Olkoot kyseessä sitten vaikka mustaihoisen sanominen neekeriksi tai väärin pysäköidyn auton näkeminen.
annaanna kirjoitti:Mutta miksi lehden sivuilla ei ole niitä vanhoja juttuja.
Koska vanhat jutut on jo tehty. Niitä lämmitellään silloin tällöin julkaisemalla vanha artikkeli uudestaan - ja tekijän silmät ovat siinä "blurratut", vaikka siinä vanhassa numerossa kasvot ovat vailla peittelyä, esim. "Keelin" kuva - tai palataan taas johonkin vanhaan tapaukseen uuden, mutta silti puhkikuluneen näkökulman kautta. Esim.
Kyllikki Saaren murhasta isänsä antoi varmaankin 900 haastattelua ja aina kyseessä oli "uusi paljastus"; "Tiedän tyttäreni murhaajan" tms. Samoin on asiain laita Alibin pakollisessa ja vuosittaisessa Kadonneet -artikkelissa; aina samat ihmiset esillä vuodesta toiseen. Tärkeitä hekin, mutta onko toimittajan työ control c ja sitten control v?
annaanna kirjoitti:Onko kustantaja aikoinaan vaihtunut.
On. Alibia kustansi alunperin ja vuosina 1979 - 1988
Urpo Lahtisen omistama Lehtimiehet Oy. Lahtinen myi koko konsernin Yhtyneet Kuvalehdet Oy:lle vuonna 1988. Lahtonen on Alibin viides (5.) päätoimittaja ja ollut toimessaan vuodesta 1998. Lahtonen on myös Hymyn päätoimittaja. Lahtonen teki vuonna 2010 rikosilmoituksen viihdetaiteilija
Johanna Tukiaisesta. Tukiainen oli kuulemma pahoinpidellyt Lahtosen sekä loukannut tämän kunniaa.
Alibin levikki on noin 35 000 kappaletta ja lukijamäärä yli 150 000.
Yhtyneet Kuvalehdet on nykyisin Otavamedia Oy.
annaanna kirjoitti:Mielestäni lehti voisi (jos mitään resursseja on) houkutella enemmän kävijöitä ja sitä kautta mainostuloja julkaisemalla omia vanhoja juttujaan nettisivuillaan.
Jostain syystä Alibissa katsotaan, että seksilinjoille soittelevat ovat otollinen asiakasryhmä, sillä miestenlehtien lisäksi vain Alibissa on niin kattava mainossivusto ao. aikuisviihteestä. Kerran kuussa ilmestyvässä varsin suppean alan lehdessä ei monikaan yritys halua mainostaa. Netti ja viikkolehdet toimivat siinä suhteessa paremmin.
annaanna kirjoitti:Harmi, ettei lehti tarjoa nettisivuillaan minkäälaista keskustelumahdollisuutta.
Eivät anna nettisalapoliiseille mitään mahdollisuuksia... Edes keskustella asioista. Onhan tuohon jokin oikeakin syy. Samoin kuin syy siihen, että kommentointi toivomuksista lehden on suhteen on suljettu.
http://alibi.fi/uutiset/kommentoi-miten ... mme-alibia
Alibi on julistanut aikoinaan myös poliisiboikotin:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=218259