Nelivuotiaat lyötiin käsirautoihin New Yorkissa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Eppu74
Hetty Wainthropp

Nelivuotiaat lyötiin käsirautoihin New Yorkissa

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/18330- ... irautoihin

Nelivuotiaat lyötiin käsirautoihin
Julkaistu: 16:12

Nelivuotiaat Jaden Diaz ja Christopher Brito Bronxista New Yorkista kieltäytyivät päiväunilta muiden lasten kanssa. Se sai henkilökunnan näkemään punaista, kertoo Aftonbladet.

Pojat kertovat, että heidät vietiin tyhjään luokkahuoneeseen ja jätettiin hetkeksi yksin. Sen jälkeen tuli turvamies, pani pojat käsirautoihin ja sanoi heidän kauhukseen, että he eivät ikinä enää näe vanhempiaan.

– Minua ei ammuttu, mutta he sitoivat minun käteni, kertoi nykyisin viisivuotias Christopher äitinsä Vasso Briton mukaan.

Tapaus sattui vuoden 2006 marraskuussa.

Jaden Diaz on nyt kuusivuotias. Hän kertoo, että poliisin vaatteisiin pukeutunut mies tuli sisään, istui suuren kirjoituspöydän ääreen ja uhkasi heitä.

– Hän oli poliisi. Hän sanoi: ”Tiedätkö mitä tapahtuu, jos täällä ei nukuta? Kun joutuu vankilaan, ei koskaan ole enää kivaa. Ei telkkaria. Ei leluja”, kertoo Jaden.

Christopherin äiti kertoo, että tämä pelkää tapauksen jälkeen poliisia.

– Minusta tuntuu, että koulussa on hirviötä. Olen edelleen shokissa, sanoo Vasso Brito.

Hän on haastanut kunnan oikeuteen yhdessä Jadenin vanhempien kanssa.

uusisuomi.fi
Aizerbaidzan
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Melkoinen tarina.

Eri juttu on vaan se, kuinka moni tuosta on naisen ja lasten itse keksimää satua. Vai onko heillä konkreettisia todisteita esitettävänä?

Jenkkilän oikeussysteemihän on tunnettu oikeudenmukaisuudestaan :roll:
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Pöh. Ihan oikein tuommoisille kauhukakaroille. Joku kuri ja järjestys.
Suomen päiväkodeissakin on sääntö, että jos ei nukuta, niin sitten ollaan ainakin sängyissä ja naama kiinni. :)
Ja vanhemmat vielä valittaa, kun joku edes yrittää kasvattaa.
Niin amerikkalaista meininkiä taas että jotta....
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Aizerbaidzan kirjoitti:Melkoinen tarina.

Eri juttu on vaan se, kuinka moni tuosta on naisen ja lasten itse keksimää satua. Vai onko heillä konkreettisia todisteita esitettävänä?

Jenkkilän oikeussysteemihän on tunnettu oikeudenmukaisuudestaan :roll:
Se on makuasia. riippuen tietysti myös osavaltiosta.

Tuon "yleisesti tunnetun" linjan valitsisin mielluummin, kuin esim. meidän Suomemme käytännnön. Kuolemanrangaistus kunniaan ja rikolliset pois kaduilta! Meillä on Nakareita ja tapaus Karalahteja, joissa joutuu tuomituksi, kun sanoo: "En kommentoi".
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Mä en usko että tonne on mitään poliiseita soitettu, kuhan peloteltu penikoita ja ilmeisen tehokkaaasti. Tiinan kanssa samaa mieltä, joskun uhkailu on lahjonnan ja kiristyksen jälkeen paras vaihtoehto ja teen sitä itsekin. :oops: Helpoin keino ehkäistä tulevaisuuden huligaaneja, kyllä päiväkodissa pitää joku roti olla ja viimeistään 4 -vuotiaan jo totella vanhempaansa.

Jos et nuku ja pidä naamaa kiinni, tulee mörkö. :oops:

:lol: :lol: :lol:
Kataja
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Kataja »

No joo, jenkkien suurin ongelma on että maalaisjärki on unohdettu jo ajat sitten ja suurimpien juttujen sekä tekijöiden osalta epäolennaisuudet kaatavat pitäviäkin juttuja ja toisaalta olematon näyttö riittää nobodien tuomitsemiseen vuosikymmeniksi. Ei ihmekään kun lain ammattilaiset esittävät jutut kootulle porukalle amatöörejä, joiden toiminnasta riippuu pääseekö ylin ammattilainen edes määräämään tuomion pituutta.

Vähän sama kuin jos kahden jääkiekkojoukkueen ottelun tuomitsisi koottu ryhmä muiden joukkueiden faneja, joiden sääntötietoudesta ei ole mitään takeita.

Tästäkin jotenkin paistaa läpi vartija/poliisi, jolle on kädestä pitäen näytetty, että jokainen kiinniotto pitää suorittaa tarkalleen näin; raudat, mirandan oikeudet... riippumatta kiinniotetun rodusta, iästä tms. Oikeus päättää, virkapukuiset vain valvovat ja toteuttavat. Uhritkin ovat oppineet ottamaan kaiken irti, koska se voi poikia kunnon korvaukset tai ainakin 15 min julkisuutta.

Typerä tapaushan tämä on, mutta tuskin ihan uutisoinnin arvoinen. Land of the free ja sillee
Viimeksi muokannut Kataja, To Maalis 20, 2008 11:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SVC
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja SVC »

Loka kirjoitti:Jos et nuku ja pidä naamaa kiinni, tulee mörkö. :oops:
Mörköjä saa ja kuuluukin pelätä. Mutta millaisia aikuisia kasvaa poliisia pelkäävistä lapsista? Vähän sama kuin ennen vanhaan peloteltiin lapset kilteiksi jottei "musta mies tule ja vie mukanaan".
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Ihan puolivallattomalla huumorilla säestetty tehoinfo semmoisille tenaville joihin ei muuten saa tolkkua.

En sano että tuommoista itse tekisin, ei ole käsirautojakaan.
Mutta niin se on mukuloiden kuin omienkin kanssa, että hallintaan ne on saatava kun asia on.

Olen tekemisissä päivittäin reilun parinsadan ipanan kanssa, ja kaikki kuunteleee mitä on asiaa ja myöskin tottelee. Aluksi oli muutama joita täytyi opastaa henkilökohtaisemmin - ei mitään fyysistä - nyt riittää jo pelkkä pieni ele muistuttamaan asian historiasta.

Turha huutaminen ja paapominen on turhaa. Selvät reilut rajat, siinä kaikki, mutta myös niiden rajojen sisällä muksujen on saatava olla kuin ne Ellun kanat.

Toista se oli ennen kultaisella 60 luvulla, silloin saadut opetukset ovat vieläkin mielessä, pari Hessutyylin esimerkkiä, kevennykseksi:

Setämiehellä oli harmaa Ferguson traktori, oltiin rankametsässä. Sain istua 4-5 vanhana sen pukilla. kunhan en koske virta-avaimeen.

No tottakai kaupunkilaisjullina koskin siihen, starttasin, vaihde päällä. Mitään vahinkoa ei sattunut, mutta vieläkin tunnen sen setämiehen luunapin takaraivossa, mikä kajahti kuulakkaassa lokakuun iltapäivässä ilman enempiä selittelyitä.

Asia tuli selväksi sillä kertaa, eikä se ukko ollut mikään äkäilijä, silloin asia ilmaistin noin. Nyt siitä saisi pahoinpitelysyytteen ja koottaisiin minulle kriisiryhmää. Pöh.

Toinen muistikuva on vuodelta 1964, kun olimme ekaluokalla suuressa punaisessa tiilikoulussa Stadissa. Opettajatätimme koetti saata nappuloita ruotuun, siinä vielä onnistumatta.

Opettajakollega koputteli ovelle, mies ja ilmeisen mieleinen tälle opettajattarelle...ilmeisesti opettajammme informoi ystäväänsä siitä kuka oli se suurin pulputtaja..joka tapauksessa se vierailija sanaili seuraavasti, on mielessä vielä 44 vuoden jälkeenkin, nimi muutettu:

" Jollei hiljaisuutta tule niin "papillon " ammutaan aamunkoitteessa! "

Hiljaisuutta tuli, enkä ole suurempia traumoja huomannut, hullu sitä voi olla kyllä muutenkin.

Mutta jos olisi sattunut nykypäivänä, opettaja olisi erotettu, lööpit olisi pursunneet, ja taas kirkon kriisiapu olisi kurvannut pihalle. Sitten olisi paapottu muutama viikko ja iskostettu päähän että " uhka ampumisesta oli varsin suuri, nyt tosin hellittämään päin."

Lapset tarttee kuria ja turvaa, ei sitä hetkauta pikku sutkautukset. Pullossa pidetyt ja kaikelta pahalta vaalitut ovat sitten melko eksyksissä elämässä.

Tosin se elämä on tätänykyä moninverroin konstikkaampaa kuin vaikkapa silloin - 60 luvulla, loppujen lopuksi oravanpyörä pyörii nykyään kammottavalla vauhdilla, veikkaan muuten että noiden nuorten " äkilliset kuolintapaukset " lisääntyvät edelleen...kova hinta oravanpyörästä, vähempikin riittäisi ainakin minulle.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Amen. Näitä lööppejä pitää osata lukea tietyn suodattimen kautta, ehkä on ollut huono uutispäivä kun tuokin on tuutattu ulos. Jos 4 -vuotias pistetään hämärään huoneeseen se muuttuu kyllä pimeäksi hänen silmissään hyvin pian. Samoten "täällä on poliisi setä, olkaahan kunnolla" -tyyliset lausahdukset käsiraudoiksi koska mielleyhtymä on tuon ikäisellä poliisista ehkä justiin raudat ja pamppu. :lol: Vanhempia en ymmärrä, ehkä ne omant Kalle-Iivari ja Marja-Terttu eivät koskaan kotona tee häiriötä ja tottelevat vanhempiaan. Tai sitten ei voida antaa muille sitä mielikuvaa että "Kyllä, lapseni on täys raggari enkä saa häntä kuriin, apuja, enivan?"
konsta
Ainesta Watsoniksi

Re: Nelivuotiaat lyötiin käsirautoihin New Yorkissa

Viesti Kirjoittaja konsta »

Eppu74 kirjoitti: – Minua ei ammuttu, mutta he sitoivat minun käteni, kertoi nykyisin viisivuotias Christopher äitinsä Vasso Briton mukaan.
Heh, ei ammuttu sentään. Pojat on poikia, mutta poliisin ei tarvitsisi toki olla pelottava. Kurinpidollinen toimenpide on ihan ok, selvä syyyhteys rangaistukseen pitäisi olla. Veikkaan, että tässä mentiin jännittävän seikkailun puolelle, eikä homma toiminut, koska perusluottamus ihmiseen ja poliisiin ei järkknyt. Mutta jos olisi järkkynyt, niin ei se kyllä olisi kovinkaan hyvä asia?
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

:D Juttu ei kerro oleellisinta, eli alkoiko pojat tapauksen jälkeen kiltisti nukkua päikkärit??
Olen aina sanonut, että kunnioita lastentarha tätejä, koska itse en siihen pystyisi. Minun käsissä ennen puolta päivää olisi koko ryhmä raudoissa ja siivouskaapissa!!! :lol: :lol: :lol:
Nuotio & Äreät Tiput
Aariel
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Meillä tätit silitteli päätä, jos ei saanut nukuttua :shock: Jos sekään ei auttanut, niin sitten vaan valvottiin. Lasten pitäisi antaa olla lapsia.
Vastaa Viestiin