Sirpa kirjoitti:Kirjoita ihmeessä tähän, jos liittyy Madeleineenkin vielä, mielenkiintoista! Odotan, että kertoisit, joohan?
Kunhan minua ei sitten syytetä siitä, että syytän tai väitän jotain.
Mutta se oli tavallisesta poikkeava uni.
En ollut sinä iltana tätä keskustelua selaillut tai miettinyt. Mutta tällainen ratkaisematon pikkutytön katoaminen jää kyllä alitajuntaan. Olen rukoillut tämän asian ratkeamisen puolesta.
Olin juuri vaipumassa/vaipunut? uneen kun yhtäkkiä näin miehen kantamassa pientä tyttöä. Miehellä oli hihaton musta paita, tyttö oli pystyasennossa mutta velttona miehen sylissä, pää olkapäätä vasten. Tytön ympärillä oli peitto ja kasvot olivat Madeleinen.
Unessa esitin kysymyksen : "Onko hän kuollut vai huumattu?" Sitten näin, että peitto oli musta ja tyttö kuollut.
Tämä oli hyvin todellisen tuntuista, kuin olisin katsonut televisiota. Tiedostin vielä, että näen unta ja kyselen tietoisesti.
Sen jälkeen "kuva" siirtyi harmaaseen pehmustettuun vankiselliin. Laverilla istuivat Maddien vanhemmat odottamassa. Katen vaaleanpunainen pusero oli ainoa väri siinä kuvassa. Hän näytti apaattiselta, luovuttaneelta. Tunsin myötätuntoa häntä kohtaan. Gerry oli vihainen ja luki sanomalehteä. Hän kirosi ja heitti lehden täydellä voimalla maahan. Säpsähdin ääneen, joka "kuului" siitä ja heräsin täysin.
Unen loppuosa voi kertoa monestakin asiasta, enkä tee sen perusteella mitään johtopäätöksiä. Mutta tuo alku oli synkkä. En varmaan koskaan unohda sitä "kuvaa" Maddiesta miehen sylissä. Miehen kasvoja ei näytetty mutta mies hän siis oli. Mutta hän ei ollut se piirroksen karmean näköinen mies, hänessä ei ollut ulkonaisesti mitään hirveää.
Jotenkin oli tarve kertoa tämä, kun tätä on yhdessä tässä vatvottu.