Linnut käy kiinni!
-
Bleddyn
- Neuvoja-Jack
No sitähän minä yritin itelleni toitottaa!Rattus kirjoitti:Vastaisuudessa, jätä luontoon vaan, kyllä luonto hoitelee.
Ei vaan, vakavasti puhuen, tämä vaikuttaa sellaiselta tapaukselta, jolla olisi mahdollisuudet selvitä nopeastikin. Jos se olisi kovin kituvalta näyttänyt, niin lopetus tietenkin olisi armeliainta. Mutta menemme nyt näin.
Kiikun kaakun rajalla
Puolimielet hajalla
Puolimielet hajalla
Been there, done that *vilkuttaa*
Minun kimppuuni kävi varikset joskus parikymppisenä. Yhtäkkiä vain tuntui nykäisy hiuksissa (punaiset eli nyt todistettu, että kaikki käy) ja pöllytys. Minulle tuli karmea paniikki, minä juoksin takaisin vanhempieni kotiin ja itsenäisenä aikuisena naisena pyysin isää apuun... Isä käveli sitten vieressäni, koska oli pidempi minua - eli varikset osuisivat sitten häneen... Käytin myös pahimpaan aikaan sateenvarjoja.
Mutta minä pääsin vähällä, jos vertaa koiravainaaseeni. Hänellä oli ihana kullankeltainen turkki ja vielä ihanampi, joskin vähän dorkanpuoleinen luonto. Metsästäjän vietit olivat jääneet aikaisempiin sukupolviin. Vissiin sellainen viljapellonkultainen oli sitten varisten sisustusvärihitti, koska useampaankin kertaan pihalla vapaana köllöttelevä koirarouva pääsi eroon persvilloistaan, kiitos varisten. Ne siis tekivät ihan suoria hyökkäyksiä koiran takamuksen päälle ja karvatuppo nokassa häipyivät. Lupaa kysymättä. Koira jäi vain hölmistyneenä katsomaan, että mithelv.
Tänään yksi varpunen kostopaskoi vissypulloni päälle, kun en jakanut eväitämme hänen kanssaan.
Ilkeitä pikku pirulaisia.
Mutta minä pääsin vähällä, jos vertaa koiravainaaseeni. Hänellä oli ihana kullankeltainen turkki ja vielä ihanampi, joskin vähän dorkanpuoleinen luonto. Metsästäjän vietit olivat jääneet aikaisempiin sukupolviin. Vissiin sellainen viljapellonkultainen oli sitten varisten sisustusvärihitti, koska useampaankin kertaan pihalla vapaana köllöttelevä koirarouva pääsi eroon persvilloistaan, kiitos varisten. Ne siis tekivät ihan suoria hyökkäyksiä koiran takamuksen päälle ja karvatuppo nokassa häipyivät. Lupaa kysymättä. Koira jäi vain hölmistyneenä katsomaan, että mithelv.
Tänään yksi varpunen kostopaskoi vissypulloni päälle, kun en jakanut eväitämme hänen kanssaan.
Ilkeitä pikku pirulaisia.
Joskus oli muistaakseni oikein iltapäivälehdessä juttua kun äkäinen ukkometso oli ajanut pariskunnan mökkipihaltaan sisätiloihin.
Pariskunta joutui soittamaan palokunnan paikalle, kun eivät uskaltaneet mennä metson sekaan pihalle
Ymmärrän jos lapsia pelkästään paikalla, mutta aikuiset ihmiset
Metsot osaavat olla joskus hyökkääviä, mutta mun kimppuun jos sellanen käy, nin takaan että jää toiseksi.
Itse en tosiaan ole mikään karpaasi, mutta aikuisen miehen luulisi metsolle pärjäävän.
Jos en syystä tai toisesta pärjäisi, nin en ainakaan iltapäivälehdille sitä kyllä kertoisi.
Eläinrakas ja luontoa kunnioittava henkilö olen mä, mutta johonkin se raja pitää vetää ja se menee siinä että metsolta lähtee henki jos käy kimppuuni.(piste)
Pariskunta joutui soittamaan palokunnan paikalle, kun eivät uskaltaneet mennä metson sekaan pihalle
Ymmärrän jos lapsia pelkästään paikalla, mutta aikuiset ihmiset
Metsot osaavat olla joskus hyökkääviä, mutta mun kimppuun jos sellanen käy, nin takaan että jää toiseksi.
Itse en tosiaan ole mikään karpaasi, mutta aikuisen miehen luulisi metsolle pärjäävän.
Jos en syystä tai toisesta pärjäisi, nin en ainakaan iltapäivälehdille sitä kyllä kertoisi.
Eläinrakas ja luontoa kunnioittava henkilö olen mä, mutta johonkin se raja pitää vetää ja se menee siinä että metsolta lähtee henki jos käy kimppuuni.(piste)
-
Bleddyn
- Neuvoja-Jack
No kiitos asiallisesta kommentista. Niistä kummastakin. Itse en asu edes suurehkolla paikkakunnalla eikä eläinlääkäriä ole tähän hätään saatavilla. Eikä sitä enää tarvitakaan, sillä tirppa lenteli ihan omin voimin matkoihinsa jo hyvä tovi sitten. Helvetti.pekkaeric kirjoitti:Bleddyn, vie helvetti välittömästi tuo lintu eläinlääkärille hoidettavaksi, jos se vielä sulla on.
Asun itse suurehkolla paikkakunnalla ja meillä on toimiva systeemi loukkaantuneiden luonnoneläinten saattamisessa terveydenhuollon piiriin. Ts. eläinlääkärin katsottavaksi, joka tekee päätökset.
Kiikun kaakun rajalla
Puolimielet hajalla
Puolimielet hajalla