Suomessa Euroopan kallein ruokakori

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

EuroJR kirjoitti: SYÖKÄÄ SILAKKAA!

8)

Juuri näin. :P
Kotona kun istuu silakkaa pureskelemassa, niin rahaa säästyy.
Ja vettä kyytipojaksi. *Nam*
Tirskis
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Olen oikea ihminen, ja se on minun mielipide. Ruoka ja bensaa on kallista. Se on kaikki, mitä sanoin.
Tässä on mun sivu, siellä on kissan ohella myös minun kuva. T. Tirskis
www.tirskis.kuvat.fi/
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Kyllä ihan on oikea ihminen. :)
Uskokaa nyt jo *******<----(rumasana!) 8)
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

John Smith kirjoitti äänestämisestä: "Valitettavasti vain taitaa olla niin, että Suomessa on yli 35 prosenttia kansasta niitä hyväosaisia."

En katso itseäni huono-osaiseksi, mutta se ei millään tavalla estä minua ajattelemasta ihmisten yleistä hyvinvointia. Tämä se: ajattelukin on mennyt jo sille tasolle, että jokainen ajaa vain omaa etuaan - jotakin se kuitenkin siitä hyötyy.... Voih ei!

Jopa tirskiksenkin ajatellaan olevan trolli, kun samalla moittii ruuan laatua, ja puhuu vähäosaisten puolesta! Eihän hän ole missään vaiheessa sanonutkaan henkilökohtaisesti kärsivänsä puutetta, hänhän on korostanut puhuvansa yleisesti esim. työttömien osasta.

Niin, tirskis, suomalainen ruoka on muuten suomalaisille pyhä asia - Suomessa saa vähemmästäkin kirveen selkäänsä kuin moittimalla HK:n sinistä! :wink:
Alethes doksa meta logu
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^En minä ainakaan ton takia epäillyt trolliksi vaan siksi koska pari käyttäjää täällä on jo aiemmin kertonut Tirskiksen "vähän" erilaisista kertomuksista koskien omaa elämäänsä muilla foorumeilla ja varsinkin siitä että ei juuri vastaa kysymyksiin vaan provosoi lisää vaan vastauksilla. No offense, on oikea henkilö :)
Tirskis
Neuvoja-Jack

Kiitos. Suomessa on hyvää ruokaa, esim. raakaa-aineet. Parasta on kaaloja ja poron, hirven lihaa, marjoja.
On Suomessa hyvät ruoat. Kalakukot, pororuoat, tumma leipää, hyvää suklaa, keksejä. ja mulle Olvi-olut maistuu. Ainoastaan puhuin jauho-makkaroista, ja lisäksi en tykä kun maitoa sekoitetaan lämpimiin ruokiin. Esim. kalakeittö, kesäkeittö..mutta se on maku-asia.
En halunut pahoitella Teidän mieltä.
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Sirpa kirjoitti:Niin, tirskis, suomalainen ruoka on muuten suomalaisille pyhä asia - Suomessa saa vähemmästäkin kirveen selkäänsä kuin moittimalla HK:n sinistä! :wink:
Siis kyllä sitä moittia saa, mutta jos ruokaa menee väittämään täysin arvottomaksi (eli roskaksi), niin ei ihme jos siitä älähdetään. Periaatteessa vastustan myös roskaruoka-sanaa, ei se pikaruoka nyt niin arvotonta ole.
Sirpa

On se, siihen voi vaikka kuolla, eli se ei ole edes arvotonta, vaan todistetusti jopa vaarallista, joten jos tämä asia lasketaan mukaan, niin arvonsa sillä siis on, myönnettäköön. :D

Mutta siitä ruuan laadusta: ajatelkaa nyt, jos lehmät, porsaat ja kanat elävät sellaisissa oloissa kuin niiden on pakko elää Suomessa; kylmässä, koleassa, vedossa ja tauteja sairastellen ilman aurinkoa - voiko niiden liha myöskään olla hyvän makuista! Viedäänkö enää edes kesäisin lehmiä laitumelle?

Ainakin aikaisempina aikoina on puhuttu, että kaikki pikku possut hoidetaan antibiooteilla, koska ne eivät kestä sairastumatta kylmiä betonilattioita (sisäpiiritietoa maatalouslomittajalta), ja kun heinät eivät kuivu enää seipäillä, ne homehtuvat ja suurella osalla maatalousihmisistä on ammattitautina homepölykeuhko.

Siis näissä oloissa olevat eläimet syövät vielä homeisia heiniä.

Jos tätä vertaa maahan, jossa eläimet voivat olla ulkona koko vuoden, syödä tuoretta ruokaa kirkkaassa auringon paisteessa, ja sikoja myöden saavat nauttia ulkoilman vapaudesta, ja tonkia luontonsa mukaisesti mutaa kärsällään, niin mahtaisiko olla eroa lihan maussa?

Ajatelkaa maitotaloustuotteita ja niiden jalosteita tällaisten lehmien maidosta, kuten mm. juustot. On muuten iso ero.

Sama koskee vihanneksia, lukuunottamatta tuota mudan tonkimista kärsällä. Ovat nekin luonnonmukaisesti kasvaneena aivan toisen makuisia.

Onko täällä ketään maatalousihmistä kertomassa meille, että mikä on totuus, millaisissa oloissa elää karja Suomessa tällä hetkellä? Pääsevätkö lehmät kesälläkään ulos, hoidetaanko niitä paljon antibiooteilla ja syötetäänkö lehmille todella homeisia heiniä, kuten maataloustuttavani kertoi?
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Eräs asia vielä: tuttavallani on erittäin paha laktoosi intoleranssi, eikä hän kestä Suomessa edes Hyla-tuotteita, mutta Espanjassa hän voi oireetta juoda paikallista maitoa ja käyttää muitakin maitotuotteita ilman oireita. Mistä tällainen ero voisi johtua?
Alethes doksa meta logu
hidas mutta heikko
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja hidas mutta heikko »

Sirpa kirjoitti:Viedäänkö enää edes kesäisin lehmiä laitumelle?
Viedään. Lisäksi on nk. pihattoja. Sikäli kun olen nähnyt, niin olot ovat jopa parantuneet niistä pientilojen kurjista navetoista parempaan suuntaan. Siis tässä nauta-asiassa. Saa korjata jos on ammattilaisia paikalla.
Tirskis
Neuvoja-Jack

Ja ovat Suomessa eritäin hyviä ruokia, kutten kalakukko, paistetut muikut, siika, lohi, poron ja hirven lihaa, marjoja.
Esim. porokäristys, kiusaus on tosi hyvä ruokaa.
Minusta suomalaiset maitotuoteet ovat hyviä, laadukiata, mutta kaliita. Suomalaiset jogurtit, rahkat mulle maistuvat hyvin.
Suomessa on laadukasta ruokaa, mutta kallis. Poron liha on kamalasti kallis. Ja siika myöskin. Eilen olin ostanut, ja kilo siikaa maksaa yli 18euroa Kuusamossa!!!! Se on kamala hinta, mutta todella hyvä kala, savustin sen.
Vaikka joskus itse kalastan, siika tulee uistimeen harvoin, aina vain haukki.
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

Tirskis, ostappa kalaverkko, 18€ riittänee. Sitten sulla on siikaa. :wink:
Tirskis
Neuvoja-Jack

ON MULLA VERKOT, mutta onni ei ole aina. Joskus siikakin tuli, mutta harvoin. Se on todella hyvä kala, graavattu tai savustettu.
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

Josko paikalliset kertois verkkopaikkavinkkejä? Otappa selvää.
Tirskis
Neuvoja-Jack

pikkoja mulla täällä on, esim. Iiijärvi, Poussujoki, joksus kala on, joksus ei.
2 vuoota sitten sain verkkoihin 30kiloa muikkuja, että naapurit menivät avuksi verkkoista irrotamiseen ja perkaamiseen- kesti 4 tuntia irrotaa ja 4 tuntia siivoa. Sitten olin antanut puolet saalista naapurille- kun oman pakkasteeseen ei mahdu niin paljon kalaa, ja kun ei olis naapurit, kalat menisivät pilalle. Se oli juuri iahan ja kuuma kesä, jolloin oli täälläkin noin 25asteta+.
Silloin olin opettelut myös perhokalastusta, ja olin aika paljon kalassa, kun oli niin lämmi sää. Naapurit sitten tekivät kaloista säilykeet kun mä ensin olin savustanut niitä.

Eli, joksus on kala onni, joskus ei. Tämä vuonna oli niin huono sää, etten viitinyt lähtä kalaan, ja kun oli 2 päivää kaunis sää, sitten vain hauet tulivat uistimeen .
Vastaa Viestiin