Järjestyksenvalvojat pahoinpitelivät, kuljettivat metsään, alistivat ja nöyryyttivät useita uhreja

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Säde-Sisko
Axel Foley
Viestit: 2254
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2020 4:50 pm

Re: Järjestyksenvalvojat pahoinpitelivät, kuljettivat metsään, alistivat ja nöyryyttivät useita uhreja

Viesti Kirjoittaja Säde-Sisko »

Uhrilammas kirjoitti: La Joulu 31, 2022 7:59 pm
Mille fantasialle sinusta toiminta vaikuttaa? Saa hakata kunhan uhri merkataan todisteista huolimatta "epämääräiseksi hulluksi"?
Olen pahoillani kokemuksesi puolesta ja varmasti aito kokemus, en epäile. Mikä tässä on merkittävintä on yleinen vartijoiden käyttäytyminen asemilla missä häiriökäyttäytyjiä on paikalla joka arki-ilta.
Ihan yleisellä tasolla itseä on häirinnyt jo vuosia se että virallisten poliisien määrä on vähentynyt nähtävästi katukuvasta ja tällaisten epävirallisten ja epämääräisten vartijoiden määrä on lisääntynyt joiden koulutus ja kontrolli on epämääräisissä käsissä.

Valtion velka kasvaa entisestään joka vuosi 10 Mrd vaikka meidän valehdellaan olevan vauras valtio. Tällaisissa asioissa rahallinen ja ennen kaikkea ideologia näkyy ensimmäisenä jos asiaan ei puututa.
”En ole puolesta, enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin”
claw
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: To Touko 28, 2020 9:20 am

Re: Järjestyksenvalvojat pahoinpitelivät, kuljettivat metsään, alistivat ja nöyryyttivät useita uhreja

Viesti Kirjoittaja claw »

Skloddi kirjoitti: La Joulu 31, 2022 6:03 pm
Jos et ymmärrä, niin toivottavasti saat aiheettomasti itse "wannabe-poliisivartijoilta" joskus vähän muilutusta ja satikutia, niin ehkä sitten ymmärrät.
Ymmärrän hyvin sen, että aiheetontakin voimankäyttöä on ollut mutta ymmärrätkö sinä, että todennäköisesti tämän julkisuuden jälkeen tilanne muuntuu käänteiseksi, eli ei enää uskalleta vartijoiden puolesta mihinkään perseilyihin puuttua!
Jacktheskipper
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Helmi 23, 2022 3:44 pm

Re: Järjestyksenvalvojat pahoinpitelivät, kuljettivat metsään, alistivat ja nöyryyttivät useita uhreja

Viesti Kirjoittaja Jacktheskipper »

Uhrilammas kirjoitti: La Joulu 31, 2022 7:59 pm
Säde-Sisko kirjoitti: La Joulu 31, 2022 4:55 pm
URSA kirjoitti: La Joulu 31, 2022 4:05 pm

Tässä ei ole vikaa ainoastaan järjestyksenvalvojien työkulttuurissa, joka on sallinut sadistien pesiytymisen työyhteisöön vaan myös suomalaisessa kulttuurissa, joka antaa rivien välistä ymmärtää, että mies nöyrtyy ja on hiljaa jos saa työasuiselta turpaansa. Onkohan joku uhreista masentunut niin että on päätynyt itsemurhaan. Uhrit ovat tuskin hakeneet apua vaikka ison ryhmän hakkaamaksi joutuminen on taatusti traumaattista.
Huomaatko kirjoituksissasi lennokasta fantasiaa jota kerrot kuin yleisenä totuutena?
Ei ole fantasia. Minä olen yksi masentunut.
Olin valmistunut koulusta kun menin ottamaan sukutilan kunnostamisen välissä huikkaa kylän baarilla. Juttelin siellä sukulaisten seurueen kanssa ja yksi mies kaateli tuoppeja, joten siivosin niitä apuna. Mies joutui poistumaan ja meitä kehoitettiin myös, seurue jäi sisälle tilaamaan taxia ja menin tupakalle. Kokeilin tupakalla erään hattua, josta se suuttui ja hattu lenti terassilta ja lähdin sitä hakemaan. Minuun tarrattiinkin takaapäin, kaadettiin parkkipaikalle ja aloitettiin raju väkivalta. Järkkäri saapui istumaan polvien päälle, baarityttö piti kättä suun edessä ja kuristi, miehet potki ja alkoivat potkia päähän. Seurue tuli auttamaan ja heitä pideltiin kiinni. Polvet oli rusahtaa rikki, joten potkaisin järkkärin pois ja tämä soitti poliisit, jolloin alkoivat talloa käsiä. Huusin apua, niin häke sanoi , että älkää koskeko henkilöön enää. Maija saapui ja menin itse autoon (turvaan).
Järkkäri antoi lausunnon olisin tanssinut baaripöydillä ja kaadellut juomia ja riehunut sisällä.
Joku viranomais yhteistyö siinä oli kun kävin vammankuvissa ja virastossa, yritti ne kirjata "keksinyt koko jutun" perusteella minut mielisairaalaan, piti mennä lääkäriin ja kerroin mitä kävi raakkuen ja lapuin, koska en pystynyt kuristamisen vaurioiden takia puhumaan. Lääkäri kävi röntgenit ja sanoi, että kaularanka melkein murtunut, että pakolla tässä on rajusti pahoinpidelty, kirjoitti saikkua.
Kävin poliisin kuulusteluissa kun kyselin miten tutkinta etenee, sanottiin, että en olisi käynyt.
Kuulustelin seurueeni itse ja nauhoitin, sanoi järkkäri valehtelee, että oli sisällä ja saapui todistamaan pahoinpitelyä ulos. Poliisi ei voinut muka selvittää ketkä pahoinpiteli, niin menin suoraan kysymään, sain nimet ja tunnistin. Baarityttö nauroi "meitä on enempi valehtelemaan." Vein nauhoitteen poliiseille ja alkoi karjunta, että emme ota vastaan, eivät halua edes tutkia, vaikka uusi todiste pitäisi ottaa vastaan.

Mille fantasialle sinusta toiminta vaikuttaa? Saa hakata kunhan uhri merkataan todisteista huolimatta "epämääräiseksi hulluksi"?
Aikamoista.
Mtenköhän "melkein murtunut kaularanka" diagnosoidaan?
Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Järjestyksenvalvojat pahoinpitelivät, kuljettivat metsään, alistivat ja nöyryyttivät useita uhreja

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

claw kirjoitti: La Joulu 31, 2022 8:55 pm
Skloddi kirjoitti: La Joulu 31, 2022 6:03 pm
Jos et ymmärrä, niin toivottavasti saat aiheettomasti itse "wannabe-poliisivartijoilta" joskus vähän muilutusta ja satikutia, niin ehkä sitten ymmärrät.
Ymmärrän hyvin sen, että aiheetontakin voimankäyttöä on ollut mutta ymmärrätkö sinä, että todennäköisesti tämän julkisuuden jälkeen tilanne muuntuu käänteiseksi, eli ei enää uskalleta vartijoiden puolesta mihinkään perseilyihin puuttua!
Nämä syytetyt eivät ole lehtitietojen perusteella puuttuneet perseilyyn vaan itse perseilleet. Se on vartijan, tai poliisin ammatissa ehdoton eieiei. Tuollainen perseily on narkkareiden ja spurgujen hommia. Ei työtään tekevien ihmisten.
Panu
Olivia Benson
Viestit: 713
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 4:08 pm

Re: Järjestyksenvalvojat pahoinpitelivät, kuljettivat metsään, alistivat ja nöyryyttivät useita uhreja

Viesti Kirjoittaja Panu »

URSA kirjoitti: La Joulu 31, 2022 4:05 pmRyhmä jäi kiinni vain koska sivullinen hälytti poliisit ja poliisit sattuivat saapumaan niin nopeasti, että saivat ryhmän oletettavasti kiinni rysän päältä eli hakatun kimpusta.
Eiköhän poliisit ole tarkalleen tietoisia mitä asemilla tapahtuu. Nyt löytyi jotain videoita ja poliisijohto teki tietoisen päätöksen alkaa ulisemaan asiasta.
Aluksi todista, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää.

Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
luzer
Remington Steele
Viestit: 207
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2022 8:35 pm

Re: Järjestyksenvalvojat pahoinpitelivät, kuljettivat metsään, alistivat ja nöyryyttivät useita uhreja

Viesti Kirjoittaja luzer »

Likeavirgin kirjoitti: Su Tammi 01, 2023 11:36 am
claw kirjoitti: La Joulu 31, 2022 8:55 pm
Skloddi kirjoitti: La Joulu 31, 2022 6:03 pm
Jos et ymmärrä, niin toivottavasti saat aiheettomasti itse "wannabe-poliisivartijoilta" joskus vähän muilutusta ja satikutia, niin ehkä sitten ymmärrät.
Ymmärrän hyvin sen, että aiheetontakin voimankäyttöä on ollut mutta ymmärrätkö sinä, että todennäköisesti tämän julkisuuden jälkeen tilanne muuntuu käänteiseksi, eli ei enää uskalleta vartijoiden puolesta mihinkään perseilyihin puuttua!
Nämä syytetyt eivät ole lehtitietojen perusteella puuttuneet perseilyyn vaan itse perseilleet. Se on vartijan, tai poliisin ammatissa ehdoton eieiei. Tuollainen perseily on narkkareiden ja spurgujen hommia. Ei työtään tekevien ihmisten.
sinustako on hyväksyttävää suositeltavaa tai oletettavaa että narkki tai spurgu perseilee?
Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Järjestyksenvalvojat pahoinpitelivät, kuljettivat metsään, alistivat ja nöyryyttivät useita uhreja

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

luzer kirjoitti: Su Tammi 01, 2023 5:27 pm sinustako on hyväksyttävää suositeltavaa tai oletettavaa että narkki tai spurgu perseilee?
Enkai niin sanonut sikis? Se ei ole hyväksyttävää, mutta eniten perseilyä aiheuttavat minun kaupungissani narkkarit ja sen jälkeen spurgut. Näille ongelmille pitäisi tehdä jotain, avohoito ei selkeästikkään ole ratkaisu.
AsiastaPerilläOleva
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Heinä 17, 2017 7:41 pm

Re: Järjestyksenvalvojat pahoinpitelivät, kuljettivat metsään, alistivat ja nöyryyttivät useita uhreja

Viesti Kirjoittaja AsiastaPerilläOleva »

Uhrilammas kirjoitti: La Joulu 31, 2022 7:59 pm
Säde-Sisko kirjoitti: La Joulu 31, 2022 4:55 pm
URSA kirjoitti: La Joulu 31, 2022 4:05 pm

Tässä ei ole vikaa ainoastaan järjestyksenvalvojien työkulttuurissa, joka on sallinut sadistien pesiytymisen työyhteisöön vaan myös suomalaisessa kulttuurissa, joka antaa rivien välistä ymmärtää, että mies nöyrtyy ja on hiljaa jos saa työasuiselta turpaansa. Onkohan joku uhreista masentunut niin että on päätynyt itsemurhaan. Uhrit ovat tuskin hakeneet apua vaikka ison ryhmän hakkaamaksi joutuminen on taatusti traumaattista.
Huomaatko kirjoituksissasi lennokasta fantasiaa jota kerrot kuin yleisenä totuutena?
Ei ole fantasia. Minä olen yksi masentunut.
Olin valmistunut koulusta kun menin ottamaan sukutilan kunnostamisen välissä huikkaa kylän baarilla. Juttelin siellä sukulaisten seurueen kanssa ja yksi mies kaateli tuoppeja, joten siivosin niitä apuna. Mies joutui poistumaan ja meitä kehoitettiin myös, seurue jäi sisälle tilaamaan taxia ja menin tupakalle. Kokeilin tupakalla erään hattua, josta se suuttui ja hattu lenti terassilta ja lähdin sitä hakemaan. Minuun tarrattiinkin takaapäin, kaadettiin parkkipaikalle ja aloitettiin raju väkivalta. Järkkäri saapui istumaan polvien päälle, baarityttö piti kättä suun edessä ja kuristi, miehet potki ja alkoivat potkia päähän. Seurue tuli auttamaan ja heitä pideltiin kiinni. Polvet oli rusahtaa rikki, joten potkaisin järkkärin pois ja tämä soitti poliisit, jolloin alkoivat talloa käsiä. Huusin apua, niin häke sanoi , että älkää koskeko henkilöön enää. Maija saapui ja menin itse autoon (turvaan).
Järkkäri antoi lausunnon olisin tanssinut baaripöydillä ja kaadellut juomia ja riehunut sisällä.
Joku viranomais yhteistyö siinä oli kun kävin vammankuvissa ja virastossa, yritti ne kirjata "keksinyt koko jutun" perusteella minut mielisairaalaan, piti mennä lääkäriin ja kerroin mitä kävi raakkuen ja lapuin, koska en pystynyt kuristamisen vaurioiden takia puhumaan. Lääkäri kävi röntgenit ja sanoi, että kaularanka melkein murtunut, että pakolla tässä on rajusti pahoinpidelty, kirjoitti saikkua.
Kävin poliisin kuulusteluissa kun kyselin miten tutkinta etenee, sanottiin, että en olisi käynyt.
Kuulustelin seurueeni itse ja nauhoitin, sanoi järkkäri valehtelee, että oli sisällä ja saapui todistamaan pahoinpitelyä ulos. Poliisi ei voinut muka selvittää ketkä pahoinpiteli, niin menin suoraan kysymään, sain nimet ja tunnistin. Baarityttö nauroi "meitä on enempi valehtelemaan." Vein nauhoitteen poliiseille ja alkoi karjunta, että emme ota vastaan, eivät halua edes tutkia, vaikka uusi todiste pitäisi ottaa vastaan.

Mille fantasialle sinusta toiminta vaikuttaa? Saa hakata kunhan uhri merkataan todisteista huolimatta "epämääräiseksi hulluksi"?
Asian ollessa vielä ns. kuuma, joku toimittaja voisi olla kiinnostunut asiasta, jos hankkimasi dokumentit ovat edelleen tallessa. Tapahtuneesta olisi helppo "piirtä" mielikuva, jossa poliisi on ulkoistanut heikompien hakkaamisen vartijoille ja järjestyksenvalvojille, kun itse ovat liian tiukassa valvonnassa ja vastuussa voidakseen jatkaa mm. Itäkeskuksen piirin kutosvuoron "kunniakkaita" perinteitä.
MeesteMees
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Heinä 24, 2019 9:28 pm

Re: Järjestyksenvalvojat pahoinpitelivät, kuljettivat metsään, alistivat ja nöyryyttivät useita uhreja

Viesti Kirjoittaja MeesteMees »

Kuvia jossain näistä amatimiehistä
ed_gein
Hetty Wainthropp
Viestit: 475
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 2:19 pm

Re: Järjestyksenvalvojat pahoinpitelivät, kuljettivat metsään, alistivat ja nöyryyttivät useita uhreja

Viesti Kirjoittaja ed_gein »

Knobster kirjoitti: La Joulu 31, 2022 1:01 pm
ed_gein kirjoitti: La Joulu 31, 2022 1:15 am Pahin asia tässä jutussa on se, että nyt erinäisen afrikkalais- ja arabiporukat sekä mustalaiset voivat hillua entistä vapaammin. Minä olen näissä jutuissa kyllä täysin sillä kannalla, että eivät ne usko muuta kuin voimaa ja sitä, että sattuu.

Ja sehän on täysin selvä, että mustalaisten perässä on kaupoissa ihan pakko kulkea.
Eivätkä voi hillua. Jos nämä vartijat tajuaisivat jättää nuo rasistiset solvaukset ja sadistisen väkivallan pois niin ongelmia olisi vähemmän. Kannattaa ymmärtää ongelma ja sen seuraukset. Tuo rasismi tässä tulee ilmi lähes jokaisessa uutisoinnissa. Rasismi kumpuaa pääasiassa pelosta ja sitten paniikissa piestään ja vihataan kaikkia erilaisia. Itsekin ajattelin losauttaa rasistista paskaa laukovaa vartijaa suorilta aseella polveen jos semmoinen tilanne tulee... ihan siksi koska pelottaa ja vituttaa. Tätäpä se kierre on.
Jos etenkin mamuporukoita aletaan paapoa ja nätisti pyytää lopettamaan perseily, niin ei se mitään auta. Rasismi kumpuaa tiedosta millaista se porukka on.
Knobster
Rico Tubbs
Viestit: 1201
Liittynyt: To Loka 08, 2020 10:19 pm

Re: Järjestyksenvalvojat pahoinpitelivät, kuljettivat metsään, alistivat ja nöyryyttivät useita uhreja

Viesti Kirjoittaja Knobster »

ed_gein kirjoitti: Su Tammi 01, 2023 9:38 pm
Knobster kirjoitti: La Joulu 31, 2022 1:01 pm
ed_gein kirjoitti: La Joulu 31, 2022 1:15 am Pahin asia tässä jutussa on se, että nyt erinäisen afrikkalais- ja arabiporukat sekä mustalaiset voivat hillua entistä vapaammin. Minä olen näissä jutuissa kyllä täysin sillä kannalla, että eivät ne usko muuta kuin voimaa ja sitä, että sattuu.

Ja sehän on täysin selvä, että mustalaisten perässä on kaupoissa ihan pakko kulkea.
Eivätkä voi hillua. Jos nämä vartijat tajuaisivat jättää nuo rasistiset solvaukset ja sadistisen väkivallan pois niin ongelmia olisi vähemmän. Kannattaa ymmärtää ongelma ja sen seuraukset. Tuo rasismi tässä tulee ilmi lähes jokaisessa uutisoinnissa. Rasismi kumpuaa pääasiassa pelosta ja sitten paniikissa piestään ja vihataan kaikkia erilaisia. Itsekin ajattelin losauttaa rasistista paskaa laukovaa vartijaa suorilta aseella polveen jos semmoinen tilanne tulee... ihan siksi koska pelottaa ja vituttaa. Tätäpä se kierre on.
Jos etenkin mamuporukoita aletaan paapoa ja nätisti pyytää lopettamaan perseily, niin ei se mitään auta. Rasismi kumpuaa tiedosta millaista se porukka on.
Noh... onnea sitten sillä tiellä. Ei kannata ihmetellä jos vihaan vastataan vihalla puukoin ja asein.
palokirves
Axel Foley
Viestit: 2032
Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 11:01 pm

Re: Järjestyksenvalvojat pahoinpitelivät, kuljettivat metsään, alistivat ja nöyryyttivät useita uhreja

Viesti Kirjoittaja palokirves »

Knobster kirjoitti: Ma Tammi 02, 2023 2:14 am
Noh... onnea sitten sillä tiellä. Ei kannata ihmetellä jos vihaan vastataan vihalla puukoin ja asein.
Kun mutaturpien vihaan kantasuomalaisia kohtaan aletaan vastata kantasuomalaisten toimesta puukoilla ja aseilla, niin matuongelma on aika pian ratkaistu. :wink:
Even Steven kirjoitti: Ke Maalis 01, 2023 10:54 pm Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.
Avatar
Fire
Rico Tubbs
Viestit: 1207
Liittynyt: Ti Maalis 19, 2019 10:20 pm

Re: Järjestyksenvalvojat pahoinpitelivät, kuljettivat metsään, alistivat ja nöyryyttivät useita uhreja

Viesti Kirjoittaja Fire »

Knobster kirjoitti: La Joulu 31, 2022 1:01 pmItsekin ajattelin losauttaa rasistista paskaa laukovaa vartijaa suorilta aseella polveen jos semmoinen tilanne tulee... ihan siksi koska pelottaa ja vituttaa. Tätäpä se kierre on.
Sieltähän tuli ihan väkivaltapuhetta jo. Jonkinlainen kouluampujan manifesti. Ja aseenkin omistat puheidesi mukaan.
palokirves
Axel Foley
Viestit: 2032
Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 11:01 pm

Re: Järjestyksenvalvojat pahoinpitelivät, kuljettivat metsään, alistivat ja nöyryyttivät useita uhreja

Viesti Kirjoittaja palokirves »

Väkivaltavartija kirjoitti: La Joulu 31, 2022 8:16 pm
Poliisille Simo ei tapauksesta ilmoittanut. Simon mukaan yleinen käsitys hänen tuttavapiirissään on, että poliisi ei suhtaudu tällaisiin tapauksiin erityisellä vakavuudella.
Juuri tämä. En ole nähnyt yhtään uutista jossa haastateltaisiin poliisiviranomaisia siitä, miksi poliisi katsoo vartijoiden ja järjestyksenvalvojien väkivallan ihmisiin kuuluvan jotenkin kuvioon. Poliisit hyväksyy tuollaisen toiminnan aika monesti.Totta kai vartijat ja järjestyksenvalvojat käyttävät väkivaltaa, kun tietävät etteivät joudu vastuuseen, vaan ovat poliisin suojelussa.
Even Steven kirjoitti: Ke Maalis 01, 2023 10:54 pm Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.
palokirves
Axel Foley
Viestit: 2032
Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 11:01 pm

Re: Järjestyksenvalvojat pahoinpitelivät, kuljettivat metsään, alistivat ja nöyryyttivät useita uhreja

Viesti Kirjoittaja palokirves »

Väkivaltavartija kirjoitti: La Joulu 31, 2022 8:16 pm
Mikko teki rikosilmoituksen. Hän on ollut tapauksesta yhteydessä myös Avarn Securityyn. Poliisin tutkinta valmistui kesällä 2022, jolloin poliisista oltiin yhteydessä Mikkoon ja kysyttiin, haluaako tämä viedä asiaa eteenpäin. Mikko ei enää vienyt asiaa pidemmälle.
Normaalimuotoinen ja törkeä pahoinpitely ovat aina virallisen syytteen alaisia rikoksia eli virallisen syyttäjän tulee nostaa syyte vaikkei asianomistaja tahtoisikaan.
Even Steven kirjoitti: Ke Maalis 01, 2023 10:54 pm Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.
Vastaa Viestiin