Hermione kirjoitti: Ti Helmi 28, 2023 4:25 pm
Anna Nymfi kirjoitti: Ti Helmi 28, 2023 1:49 pm
Mietin vain, miksi Annelin oma veli pakottaisi tai syöttäisi tuollaisia juttuja?
Uskooko Annelin tappaneen miehensä, ja ajattelee, että kuuluu vankilaan?
Motiivi tietää vain veli itse. Toki ulkopuolinenkin voi spekuloida motiiveista.
Itse en tekisi ikinä veljelleni tuollaista temppua 9000 €/kk maksusta.
Ihmiset valitettavasti kykenee tekemään todella ikäviä temppuja lähisuvulleen tilaisuuden tullen. Muuten esimerkiksi perintöriitoja ei olisi koskaan.
Jos veljen perhe on noin sairas, voin kuvitella, ettei Anneli ole sen terveempi.
Nyt olet epälooginen edellisen lauseesi kanssa.
Pitää myös muistaa, että koko sopassa myös veli vaimoineen on viallisen järjestelmän uhri, kun joutuivat kylmiltään, ilman soveltuvuustestausta ja koulutusta sijaisvanhemmiksi, ja tämä puute paikattiin todella ruhtinaallisella harkinnanvaraisella tuella (koukuttaa kenet tahansa helposti kun elämästä on rahahuolet pois). Ongelmien ilmetessä heti alkumetreillä ja niiden seurauksena vanhimman lapsen lähtö takaisin lastenkotiin ei myöskään aiheuttanut toimenpiteitä viranomaistaholla, vaikka oli ilmeistä ettei sijaisperheessä ollut kaikki asiat hyvin. Lasten vieraannuttaminen äidistään, sisarestaan, isovanhemmistaan ja isän puolen suvusta ei aiheuttanut toimenpiteitä viranomaisten puolelta, eli sijaisvanhempien annettiin eristäytyä ilman seurauksia.
Vai ovatko lapset lukeneet Murha-infoa, oikeuden papereita ja vakuuttuneet äidin syyllisyydestä? Sen takia keksineet juttuja? Tämä vaikuttaa minusta aika rankalta kuviolta, että lapset olisivat keksineet tällaisia juttuja ihan tyhjästä.
Varsin todennäköistä on, että niin lapset kuin sijaisvanhemmatkin ovat lukeneet minfoa ja paljon muutakin netistä mikä on osaltaan vaikuttanut myös heihin tavalla, joka on historiaa.
Pimeimpään mielen kolkkaani tuli myös ajatus, jos seksuaalista hyväksikäyttöä olisi ollut perheessä sukupolvelta toiselle, jolloin Annelin nyt edesmennyt isä olisi tehnyt jotain. Lastenlapset joutuneet myös jonkin kohteeksi. Syyttäneet Kukkaa siitä, vaikka oikea tekijä olisi vaari. Nyt uskalletaan puhua, kun vaari on kuollut? Koska satun nuoruudestani tuntemaan tällaisen narsistisen äidin ja hänen rikotun tyttären, niin tiedän, että "narsistinen suojakuori" vedetään kaiken päälle ja tapahtuneet kielletään. Myös tytär antaa äidilleen anteeksi kaiken, koska heillä on niin voimakas keskinäinen side, josta eivät halua luopua. En voi mitään, mutta kelaan kaikenlaisia skenaarioita läpi. En lyö lukkoon mitään mahdollisuutta.
... Eli oletko nyt ihan tosissasi väittämässä, että isovanhemmatkin olisivat syyllistyneet seksuaalirikoksiin? Nyt valoja päälle.
Toivon sinulle kaikkea hyvää, ilmeisesti olet kokenut elämässäsi jotain todella pahaa. Toivottavasti saat haettua itsellesi apua. Anneli Auer ei ole millään tavalla syyllinen siihen, että sinä olet kokenut elämässäsi asioita, joita saisi tapahtua. On hieno asia, että Anneli Auer on saanut vuorovaikutusyhteyden kaikkiin lapsiinsa takaisin ja perheellä on yhteinen tahtotila saada vääryydet korjattua. Toivottavasti sinullekin tulee joku päivä mahdollisuus eheytyä.
Kerroin nuoruuden kaveristani, jonka luona kävin kylässä. En itse ole kokenut seksuaalista hyväksikäyttöä. Toistan ehkä tähän aiemmin kirjoittamani, niin ei tarvitse etsiä:
Ystävystyin nuorena nuoren tytön/naisen kanssa, jonka luona kävin kylässä ja tapasin äitinsä ja isäpuolensa usein, monen vuoden ajan. Jossain vaiheessa tyttö/nainen kertoi, että hänen isäpuolensa on kosketellut häntä alapäästä lapsena. Minua kuvotti. Ajattelin, ettei perheen äiti tiedä. Säälin häntä. Sitten isäpuolen (joka oli jo 65-70 v.) omat lapset aikaisemmat avioliitosta soittivat heille. Oli lankapuhelimet käytössä. Tyttö/nainen kertoi minulle, että ne isäpuolen kolme lasta syyttivät isäpuolta heidän elämänsä pilaamisesta. Olivat 3-kymppisiä. Isäpuoli oli heitäkin käyttänyt hyväkseen. Perheen äitikin sai tietää. Ihmettelin, kun äiti ei ota ukosta eroa näillä tiedoilla. Tytär kertoi, että isäpuoli on niin vanha, että äitinsä haluaa perinnön. Ihmettelin, että nainen kykeni asumaan miehen kanssa saman katon alla odottaen ukon kuolemaa. 5-10 v. myöhemmin tytär sai oman lapsensa. Olin löyhästi tekemissä, kun asuin toisella paikkakunnalla. Hän soitti ja kertoi, että lähtee äitinsä kanssa ulkomaanmatkalle, ja jättää tyttärensä isäpuolensa hoidettavaksi. Olin kauhuissani. Sanoin, ettei hän voi niin tehdä. Soitin johonkin raiskauskriisikeskukseen ohjeita ja yritin puhua naiselle järkeä. En kuullut naisesta mitään pariin kuukauteen. Kai hän kävi matkalla sitten. Ei kertonut siitä koskaan.
On tyypillistä, että lapsena seksuaalisesti hyväksikäytetty ei kykene suojelemaan itseään tai usein lastaankaan. Eihän tällaista muuten voisi ilmentyä polvesta toiseen. Jos uhri pääsee terapiaan ja parantuu, hän saattaa tulla päinvastaiseksi, joka suojelee muita. Tämä ihminen on käynyt terapian, mutta se ei auta. Maanisdepressio ja traumat liikaa. Kuitenkin äiti ja tytär sekä nyt tyttärentytär ovat varmaan jossain trauma-bonding siteessä keskenään. Äidin narsismi minusta estää tosiasioiden kohtaamisen ja aikuismaisen vastuunoton omasta tyttärestään. Todennäköisesti tytär kärsii samasta ja siirtää ongelman omalle lapselleen. Tässäkin oli yhden ja saman miehen hyväksikäyttöä saanut tapahtua hyvin monille eri polvissa eri vuosikymmeninä.
Jos tämä on sinusta minulle tapahtunutta, kun olen eri kaupungissa asunut ja asiaa etäältä seurannut... ? Ja jos et tiedä mitään lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä, sen aiheuttamista traumoista ja koko loppuelämään vaikuttavista vakavista ongelmista, niin... enpä osaa sanoa mitään muuta kuin: ota selvää.
Tuo, että heitin tuon spekun tähän soppaan, johtui siitä, kun olin sen asian tänne jo kirjoittanut.
Pointti on siinä, kuinka hyväksikäyttö voi jatkua sukupolvien ketjussa ja jopa äitien ummistaessa silmänsä, kun heidän lapsilleen tehdään samaa kuin hänelle itselleen on tehty. En ole väittänyt Auerin perheessä näin tapahtuneen. Huomauttaisin kyllä edelleen, että tällä minun nuoruuden kaverillani ja hänen äidillään on erittäin läheiset välit: ovat kuin siskokset tai kaksoset. Tytär ei ole missään vaiheessa tehnyt pesäeroa äitiinsä. Symbioosi jatkuu käsittääkseni hautaan.
Ihmettelen vain, mistä 3 lasta olisi osannut keksiä ja kertoa uskottavia seksuaalissävytteisiä tarinoita. Jostain ne on saatu päähän. Itse tuskin olisin osannut kertoa lapsena mitään pussamista enempää.