Niin minä ainakin olen käsittänyt.dark attraction kirjoitti:Eikö muuttopäivä ollut seuraavana päivänä?
Teemu Puumala 17 v. - katosi Tampereella 2007
Britti lapsen katoaminen on onnistunut saamaan aikaiseksi 700 sivua, mutta jos rikos tapahtuu lähes kotiovella - miksi siitä ei keskustella?
Lisäys Etsijälle: Selitin Bellin verkkoteorian, KOSKA sitä minulta pyydettiin. Yhteys tähän ketjuun löytyi selvännäkijän kautta - se ei ollut ohitse aiheen.
Etsijä lisäksi kirjoittaa:
"1. Ei ole varmuutta siitä onko kyseessä henkirikos.
2. Ei ole varmuutta siitä onko TP kuollut
3. Ei ole varmuutta siitä, poistuiko TP, vai poistettiinko hänet tuolta bileistä.
Kaiken kaikkiaan tapaus on pimeä. Niin kiintoisaa kuin erilaisten teorioiden heittely tässä olisikin, on jo nyt nähtävissä kuinka kiemuraiseksi nämä teoriat menevät kun mielikuvitusta käytetään voimaperäisesti."
Mitä pahaa on mielikuvituksen käytössä? Miksi tekstissäsi ehdotat, että tästä asiasta ei keskusteltaisi enää?
EDIT: Korjattu kirjoitusvirhe.
Lisäys Etsijälle: Selitin Bellin verkkoteorian, KOSKA sitä minulta pyydettiin. Yhteys tähän ketjuun löytyi selvännäkijän kautta - se ei ollut ohitse aiheen.
Etsijä lisäksi kirjoittaa:
"1. Ei ole varmuutta siitä onko kyseessä henkirikos.
2. Ei ole varmuutta siitä onko TP kuollut
3. Ei ole varmuutta siitä, poistuiko TP, vai poistettiinko hänet tuolta bileistä.
Kaiken kaikkiaan tapaus on pimeä. Niin kiintoisaa kuin erilaisten teorioiden heittely tässä olisikin, on jo nyt nähtävissä kuinka kiemuraiseksi nämä teoriat menevät kun mielikuvitusta käytetään voimaperäisesti."
Mitä pahaa on mielikuvituksen käytössä? Miksi tekstissäsi ehdotat, että tästä asiasta ei keskusteltaisi enää?
EDIT: Korjattu kirjoitusvirhe.
Viimeksi muokannut Sirpa, To Elo 07, 2008 10:36 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Alethes doksa meta logu
-
lot of mysteries
- Nikke Knatterton
En ihan suoraan vertaisi keskenään tätä Maddyn juttuunSirpa kirjoitti:Eteenpäin. Britti lapsen katoaminen on onnistunut saamaan aikaiseksi 700 sivua, mutta jos rikos tapahtuu lähes kotiovella - miksi siitä ei keskustella?
Omasta mielestä teorioita mitä täällä esitetty,niin muutama tosi mahdollinen
"muuttolaatikko"teoria kaipaa hienosäätöä omassa päänupissa
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Mhhhh...
eikös Teemu ole vähän liian iso muuttolaatikkoon ja jos olisi sahattu kahtia, olisi asunnosta täytynyt löytyä enemmän verta.
Mutta miten olisi mattokäärö? Muutossa olisi aika luonnollista kantaa suuri matto kääröllä pakuun ihan kaksissakin miehin.
Ja toisaalta: kuka nyt muuttoa muutenkaan niin tarkaan seurailisi? Se on aika tympeää hommaa ja kukaan ei tuskin jaksa kovin tarkasti seurailla. Ei varsinkaan tuollaisten krapulaisten 'teinien' romujen siirtoa.
Eli jos muuutto todellakin oli seuraavana päivänä, on ruumiin hävitys ollut huomaamattomasti todella helppoa.
eikös Teemu ole vähän liian iso muuttolaatikkoon ja jos olisi sahattu kahtia, olisi asunnosta täytynyt löytyä enemmän verta.
Mutta miten olisi mattokäärö? Muutossa olisi aika luonnollista kantaa suuri matto kääröllä pakuun ihan kaksissakin miehin.
Ja toisaalta: kuka nyt muuttoa muutenkaan niin tarkaan seurailisi? Se on aika tympeää hommaa ja kukaan ei tuskin jaksa kovin tarkasti seurailla. Ei varsinkaan tuollaisten krapulaisten 'teinien' romujen siirtoa.
Eli jos muuutto todellakin oli seuraavana päivänä, on ruumiin hävitys ollut huomaamattomasti todella helppoa.
-
lot of mysteries
- Nikke Knatterton
Anteeksi kun kirjotin edellä"muuttolaatikko"teoriaMissHolmes kirjoitti:Mhhhh...
Eli pähkäilyyni kuuluu tapa ja päämäärä (oli se laatikko,matto mikä
ikinä millä voi ihmistä kuljettää)
pois laskuista...
Jotenkin ajattelisin - en tiedä - että kaatopaikan poliisit olisivat sentään jo ratsanneet varmuuden vuoksi? Mutta tosiaan ei tullut mieleeni tällainenkaan vaihtoehto!
Aika paljon täällä on ollut yksimielisyyttä sen suhteen, ettei Teemu olisi poistunut asunnosta elossa. Siitä olen samaa mieltä - juuri näiden puuttuvien silminnäkijähavaintojen vuoksi, ja valitettavasti läksiäisissä mukana olleet antavat kuvan syyllisyydestä, koska ovat valehdelleet.
Raskauttavimpana tämä väite, että olisivat nähneet Teemun tapauksen jälkeen vielä kaupungillakin, vaikka muut - eikä valvontakameroistakaan selviä - ole nähneet.
Aika paljon täällä on ollut yksimielisyyttä sen suhteen, ettei Teemu olisi poistunut asunnosta elossa. Siitä olen samaa mieltä - juuri näiden puuttuvien silminnäkijähavaintojen vuoksi, ja valitettavasti läksiäisissä mukana olleet antavat kuvan syyllisyydestä, koska ovat valehdelleet.
Raskauttavimpana tämä väite, että olisivat nähneet Teemun tapauksen jälkeen vielä kaupungillakin, vaikka muut - eikä valvontakameroistakaan selviä - ole nähneet.
Alethes doksa meta logu
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Koska alussa ei epäilty henkirikosta, vaan etsittiin ''karannutta'' voi hyvin olla, että Ämmässuo-tyyppisellä jättikaatopaikalla on ehtinyt ruumis hautautua jo syvällekin.
Minulla ei ole mitään mielikuvaa miten niitä ruumiita noilta kaatopaikoilta etsitään ja kuinka suuria kerroksia esim kuukaudessa muodostuu....
Uskoisin kuitenkin enemmän siihen veteen pudotus teoriaan. Ja mieluummin sellaisesta kohdasta, että poliisi voisi luulla itse horjahtaneet kotimatkalla.
Pojilla vaan on ollut hieman hakusessa tuo kriminologia: kuollutta ei voi luulla hukkuneeksi
Minulla ei ole mitään mielikuvaa miten niitä ruumiita noilta kaatopaikoilta etsitään ja kuinka suuria kerroksia esim kuukaudessa muodostuu....
Uskoisin kuitenkin enemmän siihen veteen pudotus teoriaan. Ja mieluummin sellaisesta kohdasta, että poliisi voisi luulla itse horjahtaneet kotimatkalla.
Pojilla vaan on ollut hieman hakusessa tuo kriminologia: kuollutta ei voi luulla hukkuneeksi
-
lot of mysteries
- Nikke Knatterton
Montakohan kertaa se koiran hajuaisti onkaan parempi kuin ihmisenSirpa kirjoitti:Olen ihan uuno näissä ruumiskoira-asioissa, mutta kun kaatopaikka on täynnä kaikkea mätänevää, niin pystyyköhän kaiken moskan seasta ruumiskoira löytämään mitään?
Lisäys: Vesiteorian kannalla olen itsekin - kun otetaan huomioon talvi ja jäät.
Varmaan ihminenkin jo erottaa mädäntyneen ihmisen ja mädäntyvän
esim.paprikan eron
Jos joku haluaa nähdä uudelleen tuon Kadonneet-sarjan jakson, jossa Puumalaa käsiteltiin, se olisi vielä mahdollista YLEn areenassa tänään iltakymmeneen asti. (Poistuu Areenasta: 07.08.2008 klo 22:05)
http://areena.yle.fi/toista?id=1401177
http://areena.yle.fi/toista?id=1401177
I wonder sometimes about the outcome of a still verdictless life.
Am I living it right? John Mayer
Am I living it right? John Mayer