Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Carelin
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 8:37 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Carelin »

Kyllä se on joku perheen sisältä kun tehnyt. Siellä ollut riitaa ja joku lyönyt suutuspäissään jollain halolla päähän. Sen jälkeen kaivettu maahan.
Epäuskottava että lähtee suutuspäissään pois ja just silloin iskee tuntematon murhamies. Riitelyn päätteeksi tyttö rukalta otettu vahingossa henki.
skoune
Agentti Scully
Viestit: 685
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoune »

Vanhakansa kirjoitti: To Syys 14, 2023 2:48 pm Tässä on karttaa (1992) muutamine kiinnostavine paikkoineen, siten kuin ne 1988 sijaitsivat. Bussipysäkit vedin vähän muistinvaraisesti, muut huoltoasemat menevät itään kartan reunasta joku 1,5 km, en jaksa uskoa että sateella tienpiennarta olisi kukaan viitsinyt sinne asti taapertaa.

1. kotitalo
2. Pontela
3. Shell/Joutsenbaari - baari muistaakseni konkassa 1988, aukesi myöhemmin uudestaan.
4. Salvelan baari - räkälöiden kuningas, rakennus purettiin 1989, saattanut olla 1988 vielä auki. Jos oli, niin oli auki 22 asti.
5. Tomin grillin sijainti 1988, lienee ollut auki, oli auki myöhään
6. Pikavuoropysäkki
7. toinen bussipysäkki
8. Primadonna-ruokaravintola, luultavasti ollut kiinni iltaisin
Kiitos kartasta! Minua on aina vähän ihmetyttänyt tuo, että on oletettu, että Piia olisi lähtenyt bussilla Paimion suuntaan. Olisi ollut ehkä yhtä paljon mahdollista, että hän olisi lähtenyt Turkuun päin. Missähän kohtaa sinne päin menevien bussien pysäkit oli?
Ross Sullivan
Axel Foley
Viestit: 2054
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am
Paikkakunta: Kirkkonummen räkälät

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Carelin kirjoitti: To Syys 14, 2023 3:28 pm Kyllä se on joku perheen sisältä kun tehnyt. Siellä ollut riitaa ja joku lyönyt suutuspäissään jollain halolla päähän. Sen jälkeen kaivettu maahan.
Epäuskottava että lähtee suutuspäissään pois ja just silloin iskee tuntematon murhamies. Riitelyn päätteeksi tyttö rukalta otettu vahingossa henki.
Tämä on minunkin epäilykseni asiassa, vaikka en sanoisi, että näin on varmuudella tapahtunut. Jotain poikkeuksellistahan tässä on tapahtunut joka tapauksessa.

Kaukosäädinriita ja heti perään todennäköisesti ihan kodin lähialueella nousee/pakotetaan ajoneuvoon (tai hänen ylitsensä ajetaan tms.), mikä johtaa kuolemaansa. Erittäin epätodennäköinen skenaario (joskin mahdollisuuksien rajoissa). Selvästi todennäköisempää on, että Piia on menettänyt henkensä perheväkivallan seurauksena, vaikka sekään ei tietysti ole yleistä.
Viimeksi muokannut Ross Sullivan, To Syys 14, 2023 4:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hapetun ketoneiksi
skoune
Agentti Scully
Viestit: 685
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoune »

Ross Sullivan kirjoitti: To Syys 14, 2023 12:49 pm ...
Ikävää on, että osa "keskustelijoista" osallistuu ketjuun perustelematta näkemyksiään/trollatakseen (tuttuja nikkejä muista ketjuista kyllä). (Ensisijainen) ongelma ei mielestäni ole se, että tällaisiä henkilöitä kutsuu palstan välkyimmiksi tyypeiksi.
Ross S, mitä eroa on sinun näkemyksiesi perusteluilla ja trollauksesta syyttämiesi "palstan välkyimpien tyyppien"näkemysten perustelumattomuuksilla? - Vai onko niin, että jos joku on muuta mieltä kanssasi ja ehdottaa vaihtoehtoisia näkemyksiä sinun esittämiisi oletuksiin, niin tämä keskustelija on mielestäsi trollaaja, koska ei ole kanssasi samaa mieltä?

Minä ainakin olen esittänyt vuosien varrella laidasta laitaan olevia oletuksia Piian kohtalosta. Sopii lukea ne kaikki, niin tiedät enemmän "perusteluistani".
sikapäivät2020
Hetty Wainthropp
Viestit: 471
Liittynyt: To Loka 08, 2020 12:02 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sikapäivät2020 »

skoune kirjoitti: To Syys 14, 2023 3:50 pm
Ross Sullivan kirjoitti: To Syys 14, 2023 12:49 pm ...
Ikävää on, että osa "keskustelijoista" osallistuu ketjuun perustelematta näkemyksiään/trollatakseen (tuttuja nikkejä muista ketjuista kyllä). (Ensisijainen) ongelma ei mielestäni ole se, että tällaisiä henkilöitä kutsuu palstan välkyimmiksi tyypeiksi.
Ross S, mitä eroa on sinun näkemyksiesi perusteluilla ja trollauksesta syyttämiesi "palstan välkyimpien tyyppien"näkemysten perustelumattomuuksilla? - Vai onko niin, että jos joku on muuta mieltä kanssasi ja ehdottaa vaihtoehtoisia näkemyksiä sinun esittämiisi oletuksiin, niin tämä keskustelija on mielestäsi trollaaja, koska ei ole kanssasi samaa mieltä?
Käsitin että hänen mielestään on pysyttävä aisoissa.Eikä hyppiä aisanyli.Eli ei saa kommentoida muualla kun tässä casessa. :mrgreen:
Ross Sullivan
Axel Foley
Viestit: 2054
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am
Paikkakunta: Kirkkonummen räkälät

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

skoune kirjoitti: To Syys 14, 2023 3:50 pm
Ross Sullivan kirjoitti: To Syys 14, 2023 12:49 pm ...
Ikävää on, että osa "keskustelijoista" osallistuu ketjuun perustelematta näkemyksiään/trollatakseen (tuttuja nikkejä muista ketjuista kyllä). (Ensisijainen) ongelma ei mielestäni ole se, että tällaisiä henkilöitä kutsuu palstan välkyimmiksi tyypeiksi.
Ross S, mitä eroa on sinun näkemyksiesi perusteluilla ja trollauksesta syyttämiesi "palstan välkyimpien tyyppien"näkemysten perustelumattomuuksilla? - Vai onko niin, että jos joku on muuta mieltä kanssasi ja ehdottaa vaihtoehtoisia näkemyksiä sinun esittämiisi oletuksiin, niin tämä keskustelija on mielestäsi trollaaja, koska ei ole kanssasi samaa mieltä?

Minä ainakin olen esittänyt vuosien varrella laidasta laitaan olevia oletuksia Piian kohtalosta. Sopii lukea ne kaikki, niin tiedät enemmän "perusteluistani".
"1. siitä videosta, missä Heikki tämän sanan "viehkeä" lausuu. 2. kielentutkijain mukaan ko sana ei ole pervoa :wink: "

Niin, minua ei kiinnosta saivarrella (palstan välkyimpien tyyppien) kanssa kielentutkijain näkemyksistä. Lisäksi en ollut esim. esittänyt, että viehkeä olisi pervo sana tai, että pervo ei voisi sellaista käyttää tai olla käyttämättä. Asetelkaa olkiukkoja muihin ketjuihin, kiitos.

Perustelua ei voi verrata perustelemattomuuteen. Olen jo jankuttanut useaan kertaan, että puolestani saa olla asiasta mitä mieltä haluaa, kunhan hyväksyy muidenkin mielipiteitä. Tämänhän sinä varmasti tiedät, kun sinulla kertomasi mukaan on 3 korkeakoulututkintoa ja olet syntynyt 40-luvun lopussa. Eikös se näin ollut (näin olet Hervanta-ketjussa kertonut)?

Minulla ei ole valitettavasti (tuskin kenelläkään muullakaan) aikaa läpikäydä 415 viestisivua.
Viimeksi muokannut Ross Sullivan, To Syys 14, 2023 4:41 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hapetun ketoneiksi
Ross Sullivan
Axel Foley
Viestit: 2054
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am
Paikkakunta: Kirkkonummen räkälät

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

sikapäivät2020 kirjoitti: To Syys 14, 2023 4:02 pm
skoune kirjoitti: To Syys 14, 2023 3:50 pm
Ross Sullivan kirjoitti: To Syys 14, 2023 12:49 pm ...
Ikävää on, että osa "keskustelijoista" osallistuu ketjuun perustelematta näkemyksiään/trollatakseen (tuttuja nikkejä muista ketjuista kyllä). (Ensisijainen) ongelma ei mielestäni ole se, että tällaisiä henkilöitä kutsuu palstan välkyimmiksi tyypeiksi.
Ross S, mitä eroa on sinun näkemyksiesi perusteluilla ja trollauksesta syyttämiesi "palstan välkyimpien tyyppien"näkemysten perustelumattomuuksilla? - Vai onko niin, että jos joku on muuta mieltä kanssasi ja ehdottaa vaihtoehtoisia näkemyksiä sinun esittämiisi oletuksiin, niin tämä keskustelija on mielestäsi trollaaja, koska ei ole kanssasi samaa mieltä?
Käsitin että hänen mielestään on pysyttävä aisoissa.Eikä hyppiä aisanyli.Eli ei saa kommentoida muualla kun tässä casessa. :mrgreen:
Olet varmaankin käsittänyt väärin. En ihmettele sitä yhtään suomen kielen taitojesi ja viestiesi sisällön perusteella.

:mrgreen:
Hapetun ketoneiksi
sikapäivät2020
Hetty Wainthropp
Viestit: 471
Liittynyt: To Loka 08, 2020 12:02 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sikapäivät2020 »

Ross Sullivan kirjoitti: To Syys 14, 2023 4:21 pm
sikapäivät2020 kirjoitti: To Syys 14, 2023 4:02 pm
skoune kirjoitti: To Syys 14, 2023 3:50 pm

Ross S, mitä eroa on sinun näkemyksiesi perusteluilla ja trollauksesta syyttämiesi "palstan välkyimpien tyyppien"näkemysten perustelumattomuuksilla? - Vai onko niin, että jos joku on muuta mieltä kanssasi ja ehdottaa vaihtoehtoisia näkemyksiä sinun esittämiisi oletuksiin, niin tämä keskustelija on mielestäsi trollaaja, koska ei ole kanssasi samaa mieltä?
Käsitin että hänen mielestään on pysyttävä aisoissa.Eikä hyppiä aisanyli.Eli ei saa kommentoida muualla kun tässä casessa. :mrgreen:
Olet varmaankin käsittänyt väärin. En ihmettele sitä yhtään suomen kielen taitojesi ja viestiesi sisällön perusteella.

:mrgreen:
Kiitos kannustavasta kommentista.Kävin koulua 70 luvulla.Toiset tykkää toiset ei.Joten kun toiset aikalaiset kävi vielä koulua,minä olin työelämässä mukana.Joten jos sulle on munaa tulla arvostelemaan,miten kukin täällä laittaa pisteet ja pilkut sekä isot kirjaimet.Sitten ei kyllä kannata olla minfossa.Täällä riittää onneksi muitakin kaltaisiani.Jotkut ei ole käynyt koskaan koulua,elämänkoulua sitten enemmänkin.Mutta jos kärsii noin paljon.On parempi ainakin pittää turpansa kiinni,ei mulla muuta Kiitos.
Ross Sullivan
Axel Foley
Viestit: 2054
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am
Paikkakunta: Kirkkonummen räkälät

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

sikapäivät2020 kirjoitti: To Syys 14, 2023 4:27 pm
Ross Sullivan kirjoitti: To Syys 14, 2023 4:21 pm
sikapäivät2020 kirjoitti: To Syys 14, 2023 4:02 pm

Käsitin että hänen mielestään on pysyttävä aisoissa.Eikä hyppiä aisanyli.Eli ei saa kommentoida muualla kun tässä casessa. :mrgreen:
Olet varmaankin käsittänyt väärin. En ihmettele sitä yhtään suomen kielen taitojesi ja viestiesi sisällön perusteella.

:mrgreen:
Kiitos kannustavasta kommentista.Kävin koulua 70 luvulla.Toiset tykkää toiset ei.Joten kun toiset aikalaiset kävi vielä koulua,minä olin työelämässä mukana.Joten jos sulle on munaa tulla arvostelemaan,miten kukin täällä laittaa pisteet ja pilkut sekä isot kirjaimet.Sitten ei kyllä kannata olla minfossa.Täällä riittää onneksi muitakin kaltaisiani.Jotkut ei ole käynyt koskaan koulua,elämänkoulua sitten enemmänkin.Mutta jos kärsii noin paljon.On parempi ainakin pittää turpansa kiinni,ei mulla muuta Kiitos.
"Käsitin että hänen mielestään on pysyttävä aisoissa.Eikä hyppiä aisanyli.Eli ei saa kommentoida muualla kun tässä casessa. :mrgreen:"

Kiitos itsellesi asiallisesta viestistäsi/trollaamisestasi/saivartelustasi! Saimme hyvin syvällisen ja älyllisen keskustelun sen pohjalta aikaiseksi.

En ymmärrä jälkimmäisestäkään sekavasta viestistäsi ihan hirveästi, mutta tuskin siinä ihan hirveästi on ymmärtämistäkään. En minä sinun viesteistäsi kärsi, mutta olisi hyvä varmaan olla jotakin asiaa, jos keskustelufoorumille kirjoittamalla osallistuu. Viestitkin olisi hyvä kirjoittaa siten, että niistä saisi jotakin tolkkua.

Kiitos!
Hapetun ketoneiksi
sikapäivät2020
Hetty Wainthropp
Viestit: 471
Liittynyt: To Loka 08, 2020 12:02 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sikapäivät2020 »

Tähän sopii hyvin vanha joululaulu:kodinkynttilät jne. :P
sikapäivät2020
Hetty Wainthropp
Viestit: 471
Liittynyt: To Loka 08, 2020 12:02 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sikapäivät2020 »

Ross Sullivan kirjoitti: To Syys 14, 2023 4:34 pm
sikapäivät2020 kirjoitti: To Syys 14, 2023 4:27 pm
Ross Sullivan kirjoitti: To Syys 14, 2023 4:21 pm Oletko koskaan kuullut, toiset on toiminnan henkilöitä,toiset taas insinöörejä.

Olet varmaankin käsittänyt väärin. En ihmettele sitä yhtään suomen kielen taitojesi ja viestiesi sisällön perusteella.

:mrgreen:
Kiitos kannustavasta kommentista.Kävin koulua 70 luvulla.Toiset tykkää toiset ei.Joten kun toiset aikalaiset kävi vielä koulua,minä olin työelämässä mukana.Joten jos sulle on munaa tulla arvostelemaan,miten kukin täällä laittaa pisteet ja pilkut sekä isot kirjaimet.Sitten ei kyllä kannata olla minfossa.Täällä riittää onneksi muitakin kaltaisiani.Jotkut ei ole käynyt koskaan koulua,elämänkoulua sitten enemmänkin.Mutta jos kärsii noin paljon.On parempi ainakin pittää turpansa kiinni,ei mulla muuta Kiitos.
"Käsitin että hänen mielestään on pysyttävä aisoissa.Eikä hyppiä aisanyli.Eli ei saa kommentoida muualla kun tässä casessa. :mrgreen:"

Kiitos itsellesi asiallisesta viestistäsi/trollaamisestasi/saivartelustasi! Saimme hyvin syvällisen ja älyllisen keskustelun sen pohjalta aikaiseksi.

En ymmärrä jälkimmäisestäkään sekavasta viestistäsi ihan hirveästi, mutta tuskin siinä ihan hirveästi on ymmärtämistäkään. En minä sinun viesteistäsi kärsi, mutta olisi hyvä varmaan olla jotakin asiaa, jos keskustelufoorumille kirjoittamalla osallistuu. Viestitkin olisi hyvä kirjoittaa siten, että niistä saisi jotakin tolkkua.

Kiitos!
*Palataanpas takaisin aiheeseen kiitos*tm
Ross Sullivan
Axel Foley
Viestit: 2054
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am
Paikkakunta: Kirkkonummen räkälät

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

*pltmtxtvp*tm
Hapetun ketoneiksi
Talvi2017
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 114
Liittynyt: Su Tammi 15, 2017 11:44 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Talvi2017 »

Keskeytän teidän rikkaan keskusyelun ja annan oman mielipiteeni sanaan viehkeä ja ajattelin seuraavasti:
1. Heikin mielestä piia oli viehkeä eli kyytiinottajia oli tarjolla senkin puolesta.
2. Heikki menetti vaimonsa, vaimoa kun kiinnosti se muu meno ja siihen liittyvä elämäntapa.
Nyt Heikki pelkäsi menettävänsä Piiankin.
Ei ehkä pervoa, mutta omistamisen halu rai ylihuolehtiminen ilman vuorovaikutustaitoa murrosikäisen kanssa.
Vanhakansa
Frank Drebin
Viestit: 395
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2018 12:05 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Vanhakansa »

skoune kirjoitti: To Syys 14, 2023 3:35 pm
Vanhakansa kirjoitti: To Syys 14, 2023 2:48 pm Tässä on karttaa (1992) muutamine kiinnostavine paikkoineen, siten kuin ne 1988 sijaitsivat. Bussipysäkit vedin vähän muistinvaraisesti, muut huoltoasemat menevät itään kartan reunasta joku 1,5 km, en jaksa uskoa että sateella tienpiennarta olisi kukaan viitsinyt sinne asti taapertaa.

1. kotitalo
2. Pontela
3. Shell/Joutsenbaari - baari muistaakseni konkassa 1988, aukesi myöhemmin uudestaan.
4. Salvelan baari - räkälöiden kuningas, rakennus purettiin 1989, saattanut olla 1988 vielä auki. Jos oli, niin oli auki 22 asti.
5. Tomin grillin sijainti 1988, lienee ollut auki, oli auki myöhään
6. Pikavuoropysäkki
7. toinen bussipysäkki
8. Primadonna-ruokaravintola, luultavasti ollut kiinni iltaisin
Kiitos kartasta! Minua on aina vähän ihmetyttänyt tuo, että on oletettu, että Piia olisi lähtenyt bussilla Paimion suuntaan. Olisi ollut ehkä yhtä paljon mahdollista, että hän olisi lähtenyt Turkuun päin. Missähän kohtaa sinne päin menevien bussien pysäkit oli?
Ainakin tuossa 6:n kohdalla oli myös Turun suunnan pysäkki samassa kohtaa tien toisella puolella. Oliko myös 7:n kohdalla samalla tavalla pysäkki, niin en mene vannomaan. 6:n kohdalla oli myös taksikuskien taukotupa (Turun suunnan puolelle) sekä se ns mustalaisten kauppa (Paimion suunnan puolella aivan joen vieressä).
skoune
Agentti Scully
Viestit: 685
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoune »

Ross Sullivan kirjoitti: To Syys 14, 2023 4:18 pm
skoune kirjoitti: To Syys 14, 2023 3:50 pm ....

Ross S, mitä eroa on sinun näkemyksiesi perusteluilla ja trollauksesta syyttämiesi "palstan välkyimpien tyyppien"näkemysten perustelumattomuuksilla? - Vai onko niin, että jos joku on muuta mieltä kanssasi ja ehdottaa vaihtoehtoisia näkemyksiä sinun esittämiisi oletuksiin, niin tämä keskustelija on mielestäsi trollaaja, koska ei ole kanssasi samaa mieltä?

Minä ainakin olen esittänyt vuosien varrella laidasta laitaan olevia oletuksia Piian kohtalosta. Sopii lukea ne kaikki, niin tiedät enemmän "perusteluistani".
....

1. Niin, minua ei kiinnosta saivarrella (palstan välkyimpien tyyppien) kanssa kielentutkijain näkemyksistä.
....
2. että puolestani saa olla asiasta mitä mieltä haluaa, kunhan hyväksyy muidenkin mielipiteitä.
....
3. 3 korkeakoulututkintoa
.....
4. Minulla ei ole valitettavasti (tuskin kenelläkään muullakaan) aikaa läpikäydä 415 viestisivua.
Vastaukset boldattuihin kohtiin RS:lle:
1. Esimerkiksi Tom on Borås -kirje antaa paljon tietoa kielentutkijoille kyseisen kirjeen kirjoittajasta. Väittäisin myös, että sitä v-sanaa (!) siinä Piian isän antamassa haastattelussa ei pidä ottaa kokonaisuudesta erilleen. Heikkihän kertoo siinä miten hän oli surullista tytärtään lohduttanut ja tsempannut ja kertonut, miten viehättävä Piia on ja että kyllä pojat tulee tyttöön vielä ihastumaan jne. Eli sanaa "viehättävä" Heikin sanomana tuossa yhteydessä ei voida tulkita kuuluvaksi pervoksi/pedofiiliksi ilmaisuksi.
2. Niinpä, katsohan peiliin hyvä RS ;)
3. Muistisi pettää, kyseessä on kolme ylempää korkeakoulututkintoa ;)
4. Näillä sivustoilla on ns hakutoimintoja entisen nikkini (skoone) haulla löytyy varmasti jotain..eikun tutkimaan...
Vastaa Viestiin