Malcom X kirjoitti: Ti Joulu 17, 2024 1:10 am
Olisin mielellään väärässä.
Tuo lauseesi oli seikka, minkä myötä aloin miettimään potentiaaliasi monenlaisiin tehtäviin.
Tuo on itsessään nimittäin taito.
Sellaisessa tilanteessa, missä oppisit hahmottamaan kuinka reaktiivinen ja ohjailtavissa oleva olet, kun itsetuntosi on sellainen luontojaan että provosoidut vähäisimmästäkin mahdollisesta häpeän tai alemmuuden tunteen mahdollisuudesta, tuo narsismisi olisi kehitettävissä psykopatiaksi.
Ei ole sinulle hyödyllistä, että Mangionen saama julkisuus herättää niin voimakasta kateutta, että menetät kyvyn tarkastella asiaa objektiivisesti ja muut ketjussa kommentoivat alkavat näyttäytyä vihollisina puhuessaan Mangionesta. Ainakaan minulla ei ole mitään sinua vastaan, mutta hyökkäät verbaalisesti kommentista toiseen sanomiani asioita vastaan ja myös minua henkilönä.
Katsoisin sen olevan sinulle etu jos oppisit hallitsemaan tuota ominaisuutta, koska herätät älykkään vaikutelman noin muutoin ja onnistuisit varmasti naamioitumaan nykyistä paremmin sosiaalisessa vuorovaikutuksessa ilman tuota ominaisuutta. Sinussa on paljon sellaista vihaa ja potentiaalia, mille voisi löytää tehtävää kunhan opit hillitsemään itseäsi, tai sitten voisit itse jalostaa sitä omiin tavoitteisiisi ja tehtäviisi.
Se ei tarkoita sitä, että et puolusta itseäsi, vaan sitä, että pääset asemaan, missä muut ovat sinua reaktiivisempia ja siten pystyt kontrolloimaan heitä nykyistä paremmin sosiaalisessa vuorovaikutuksessa. Alat hahmottamaan sen mekanismin muissa olevana heikkoutena sen sijaan, että se veisi sinua kamppailutilanteisiin muiden kanssa. Väestöstä 95% on narsisteja, mutta vain se osa heistä tunnistetaan, kenellä on normatiivisesta poikkeavia mielipiteitä, koska muille sama mieltä oleminen = empatia = ei voi olla narsismia.
Lisäksi saisit kyvyn paremmin naamioitua myös psykiatreilta, keitä ilmeisimmin halveksut, koska he tulkitsevat käytöstä eivätkä ajatuksia, ja jos kykenet hillitsemään käytöstä (kuten keskustelu netissäkin on) kykenet antamaan heille haluamasi vaikutelman eikä heillä ole perusteita myöskään silloin lääkitä sinua.
Katsoakseni et tarvitse lääkitystä, vaan pedon kyvyt ja sadistista mielihyvää, mutta yhteiskunta kahlitsee sinua koska tunnistavat sinut pedoksi.
Mieti asiaa. Ei sinun tarvitse minua kuunnella ja voit tämänkin kommentin haukkua minun lisäkseni. Teksti kuitenkin jää tähän kommenttiin ja voit siihen palata, jos joskus koet että tarvitset uusia työkaluja.