65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015
Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015
skoune +muut Kampin metroasemalta oli 200m kampaamoon, joten sopisi useiden vuosien hiotuneeksi työmatkaksi kotoa Viikirannasta kävellen Bussipysäkille, bussilla Sörnäisten tai Hakaniemen metroon ja metrolla Kamppiin.
Tervetuloa takas lomilta...niin, on keskusteltu siitäkin mahiksesta, että B olisi saattanut joutua rikoksen uhriksi jo kotonaan ja joku muu olisi muka lähtenyt Bna matkaan. - Ja Ruusumaa, sinun ei tarvitse kommentoida mun viestejä, koska en ole sinulle niitä osoittanut. Mutta vastasin nyt, että sinun aikasi ei menisi tähän ketjuun viime päivinä tulleiden viestien lukemiseen. Viestien, joissa on sitä Bn jo kotona menehtymistä tai "kotibussipysäkiltä" autoon sieppaamista spekuttu. Joku tuttu olisi ehkä ottanut Bn kyytiin ja luvannut viedä kampaamolle, mutta Blta olisikin siepattu se matkakortti ja apuhenkilö olisi sitten sen turvin muka Bna kulkenut kampaamolle. - Ja Bn kohtalosta ei kukaan tiedä...ruusumaa kirjoitti: Su Joulu 29, 2024 6:11 pm ^No minne tää naamioitunut sitten olis oikean Birgitan laittanut? :mrgreen:
^Kyllä mä täällä olen koko joulun ajan kummitellut. Toisinaan pysyn vain lukupuolella.
Eipä tähän mitään uutta oo ilmaantunut, aivan sama vaikkei olisi lukenutkaan. Hurjimus enimmäkseen rähjäsi muille.
ps. psst skoune! Jos et oo huomannut, niin mun nikkini kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.
Eipä tähän mitään uutta oo ilmaantunut, aivan sama vaikkei olisi lukenutkaan. Hurjimus enimmäkseen rähjäsi muille.
ps. psst skoune! Jos et oo huomannut, niin mun nikkini kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
1. Yrittäjänä B on itse maksanut itselleen eläkettä. Olen jo silloin kun Bn katoaminen oli tuore spekunnut, että jospa B oli maksanut liian vähän eläkettä itselleen ja sitten kun se eläkkeensaanti oli ajankohtaista, ei olisi ollut pahemmin tulossa eläkettä kuukausittain. Tämä on spekua, en väitä, että näin olisi ollut. - Tämä eläke olisi kuiten peittänyt yhtiövastikkeen jne menot, joten ilmeisesti ne rahat olisivat menneet sen asunnon kustannuksiin.töölöläinen kirjoitti: Su Joulu 29, 2024 6:19 pm... poliisi kyllä tietää, onko jokin suomalainen eläkeyhtiö maksanut hänelle eläkettä, ja jos on, niin missä maassa olevalle tilille. Ainakin jos tili on Suomessa, poliisi tietää myös, onko tililtä nostettu rahaa BS:n katoamisen jälkeen.skoune kirjoitti: Su Joulu 29, 2024 8:25 am...Murheli kirjoitti: La Joulu 28, 2024 11:37 pm Sellainen huomio erääseen Skounen kirjoitukseen, että kuolleeksi julistetun tilit menevät lukkoon, eikä sieltä sen jälkeen eläkettä nostella. ...
Kuka hoiti kadonneen BSn pankkiasioita naisen katoamisen jälkeen? Siis BSn asunnon menot (vastikkeiden jne maksut, sekä myöhemmin asunnon myynnin jne? - Minne ne rahat siirrettiin?
Minulla on kokemusta siitä, että minulla on ollut pankkitili kahdessa (ja yhteen aikaan kolmessa) maassa... ...
Lisäksi on voinut olla mahdollista, että BS olisi nuorena ollut vaikka kesätöissä naapurimaassa. Ja kun olisi sieltä saanut palkkaa, niin ennenvanhaan siellä luotiin ulkomaalaisellekin kesätyöläiselle sen maan henkilötunnus, jotta palkka voitiin maksaa. Itse sain tuollaisen henkilötunnuksen 16-vuotiaana kesätyöläisenä. Kun sitten kolmekymppisenä muutin perheeni kanssa samaan maahan, yllätyksekseni sain saman hetun, minkä olin saanut silloin 16-vuotiaana...(ja suomalainen hetuni jäi pois käytöstä).
Jos BS olisi asunut vuokralla ja hän olisi tehnyt pankkinsa kanssa vuokranmaksua koskevan sopimuksen, pankki olisi maksanut vuokraa niin kauan kuin BS:n tilillä olisi ollut varoja. ...
Sama koskee periaatteessa myös omistusasunnon yhtiövastiketta ja mahdollisia lainan lyhennyksiä.
...
edunvalvojaksi määrätään joku kadonneen oletettavista perillisistä, joka kuitenkin on tilivelvollinen muille oletettaville perillisille ja (vero)viranomaisille.
Kadonneelle maksetaan eläkettä kuolleeksi julistamiseen saakka.
...
2. Ihmettelen mitkä oikeudet poliisilla on päästä käsiksi jonkun kadonneen pankkitietoihin (muistaakseni asiasta keskusteltiin ketjun alkumetreillä)
3. Mutta jos on Blle edunvalvoja määrätty, sen jälkeen poliisilla ei käsittääkseni ole oikeutta päästä Bn pankkitilejä tutkimaan.
4. B oli ilmeisesti saanut parturiliikkeestään jq jotain maksua, joten tilillään oli ilmeisesti rahaa? Useimmat ihmiset laittavat automaattiset säännölliset maksut menemään suoraan pankista kohteeseen.
5. Blla oli omistusasunto ja ilmeisesti siitä lainaakin. On mahdollista, että lainanlyhennyksiinkin oli tehty maksusopimus. - Ja kun asunto sitten myytiin, niin lainat maksettiin ekaksi pois, (Olen itse myynyt ja ostanut asuntojani kahdessa maassa: toisessa omakotitalon, yksiön, rivitaloasunnon ja toisessa kerrostaloasunnon (omistusasunto) ja osaomistusasunnon). Olen aika perillä noista myynneistä, ostoista ja lainoista jne.
6. Suomalaisen pankin lisäksi Blla olisi voinut olla vanhastaan^ (tai jollakin hänen luottoystävällään) pankkitili jossain muussa maassa. Tänne hän olisi voinut ohjata/ siirtää osan rahoistaan. Tai sitten sille tulevalle edunvalvojan tilille. Eikö edunvalvojan tilille ne asunnon myynnistä menneet rahatkin sitten Bn kadottua kuitenkin olisi menneet?
Onko rähjäämistä, jos Hurjimus sattuu uskomaan enemmän poliisin päätelmään, joilla on käytössään kaikki tutkimustieto, kokemus ja koulutus ratkoa rikoksia, kun taasen täällä kirjoittavilla on vaan käytössä tämä hevosmies tietotoimisto, mielikuvitus ja perstuntuma. Kumpaa osapuolta on järkevänpi uskoa
Niin odotan sitä ensimmäistä tapausta, missä poliisi on täysin erehtynyt ja täällä se on tiedetty ja ratkaistukkin.
Taitaa tilasto olla joku 200-0
Niin odotan sitä ensimmäistä tapausta, missä poliisi on täysin erehtynyt ja täällä se on tiedetty ja ratkaistukkin.
Taitaa tilasto olla joku 200-0
heh, itse moitin porukoita kun ne kirjottaa skounen suurella bukstaavilla ja sitten teen saman virheen sun nikin kaa. Sori siitä.ruusumaa kirjoitti: Su Joulu 29, 2024 8:49 pm ^Kyllä mä täällä olen koko joulun ajan kummitellut. Toisinaan pysyn vain lukupuolella.
Eipä tähän mitään uutta oo ilmaantunut, aivan sama vaikkei olisi lukenutkaan. Hurjimus enimmäkseen rähjäsi muille. :mrgreen:
-
sikakyösti
- Neuvoja-Jack
Tein sellaisen löydön Googlen streetview:stä, että Birgitan oletun kotiosoitteen postilaatikossa on vielä huhtikuussa 2023 nimi Silander.
Birgittahan julistettiin kuolleeksi syksyllä 2022, eli ainakaan tuohon mennessä ei perikunta ole asuntoa myynyt. Tietty pieni mahdollisuus jää sille, että joku saman sukunimen omaava sukulainen olisi asuntoon muuttanut.
Birgittahan julistettiin kuolleeksi syksyllä 2022, eli ainakaan tuohon mennessä ei perikunta ole asuntoa myynyt. Tietty pieni mahdollisuus jää sille, että joku saman sukunimen omaava sukulainen olisi asuntoon muuttanut.
Tuomioistuinten päätösten mukaan poliisi on ollut väärässä Nils Gustafssonin murha epäilyssä ja Anneli Auerin syyllisyys epäilyssä kahdestikin. En tiedä poliisin käsitystä Siljanderin katoamisesta. Aion jatkaa kaikkien mahdollisuuksien pohtimista, painostuksista huolimatta.
O-ho. Ehkä sitä asuntoa ei oltu myyty (liian korkea hp, tai sitten kiinteistönhuoltoyhtiö on ollut super-laiska). Mutta todennäköisimmin jotain mykyjä koko sopassa, jolloin myyntikin viivästynyt... Kyösti on ollut varppina!sikakyösti kirjoitti: Su Joulu 29, 2024 10:06 pm Tein sellaisen löydön Googlen streetview:stä, että Birgitan oletun kotiosoitteen postilaatikossa on vielä huhtikuussa 2023 nimi Silander.
Kun Bisun katoamisessa ei epäillä 'foul play' niin lienee poliisilla melko rajoitetut oikeudet tutkintaan. Nythän tämä on kai 'katosi omasta tahdostaan' -moodissa. Mistä päästäänkin ehken viimeiseen spekuuni, eli itsariin.
'Oli lämmin syyskesän päivä. BS:lle päivä ei kuitenkaan ollut 'normipäivä' vaan hänen oli kohdattava kampaamon ostaja, ja keskusteltava loppuvelan maksusta, tai ties mistä Sassyn kanssa oli sopimista - hän oli jo 'lapsensa' myynyt ja millään enää mitään merkitystä. Tosin oli sopivasti hyvästellyt tämän miesystävän.. Kuten skoune jossain kirjoitti; miesystävä halusi muuttaa Espanjaan ja Bisu luultavasti Italiaan. No, ei yhteistä tulevaisuutta. Ei perillisiä, kaiketi ritsaantuneet välit Ruotsissa asuvan vanhemman sisarensa kanssa (pohjautuu ketjuun), ja Bisu varmaan vähät välitti siskostaan ja Vice Versa. Tosin äitimuori oli kuitenkin kaiketi elossa... Jotain 90 vee (jos isosisko olemassa), mutta mikä kunto?
BS oli ilmeisesti äärimmäisen pedantti - piirre, joka on itselleni vieras pl. työt. Hän ehkä tunsi epäonnistuneensa täydellisesti, kun ei saanut edes yrityskauppoja vedettyä tuubiin silleen, että rahat tulivat sovitusti. Mietti jo lähtiessä, että tapaaminen tulee olemaan vain yksi katastrofi, ja tunne vahvistui keskustaan matkustaessa. Tuli jonkinsortin 'los paniikkos'. Kynnys mennä kampaamoon nousi liian korkeaksi ja jäi vaan haahuilemaan keskustaan, viskasi pörssinsä (missään ei ole kerrottu, mistä pörssi löytyi) ja matkusti käteisellä jonnekin 'hyynäisiin' kohdaten loppunsa. Kukaan enää monen viikon päästä tunnista mistään eltaantuneesta passikuvasta.
Äärimmäisen itsekriittinen ihminen ei sitten vain jaksanut kohdata noita ongelmia? Tuskin se bussikuski-miesystäväkään pahemmin osasi auttaa ja tukea - ei ollut psykologi eikä ekonomi, saati juristi.
Bisu oli varmaan loppujen lopuksi äärimmäisen yksinäinen, tyhjä kuori. Sinänsä outoa, että yleensä juuri kampaajilla ja muilla kauneusalan yrittäjillä on ainakin yksi luottoystävä - tai sitten useita 'ystäviä' - ainakin median mukaan.
Luulen, että yksinäisyys, itsekriittisyys pettymys ja romahdus tappoi Bisun. Tai sitten hän ei koskaan lähtenyt Viikinrannasta [elossa].
Eikö poliisi oo ilmoittanut, ettei epäile rikosta?MEG kirjoitti: Su Joulu 29, 2024 10:09 pm Tuomioistuinten päätösten mukaan poliisi on ollut väärässä Nils Gustafssonin murha epäilyssä ja Anneli Auerin syyllisyys epäilyssä kahdestikin. En tiedä poliisin käsitystä Siljanderin katoamisesta. Aion jatkaa kaikkien mahdollisuuksien pohtimista, painostuksista huolimatta.
Voivat hyvinkinkin erehtyä, on tää niin hämärä keissi.
Poliisi ei ole ilmoittanut epäilevänsä myöskään itsemurhaa, joten molemmista vaihtoehdosta voi keskustella.
^No eihän ne sellasia ilmoittelekaan.
Itsemurha on hyvinkin varteen otettava juttu, onhan siitäkin puhuttu kautta ketjun. Mutta missä on kroppa?
Itsemurha on hyvinkin varteen otettava juttu, onhan siitäkin puhuttu kautta ketjun. Mutta missä on kroppa?
Niin , onneksi ei kukaan ole yrittänyt lopettaa itsemurhakeskustelua sillä perusteella, että turha sitä pohtia poliisihan sen tietää paremmin kuin me täällä. Muistan laajan Bodom oikeudenkäynti keskustelun netissä. Niin vaan Poliisin -syyttäjän kanta todettiin vääräksi, ja sitä arvostelevat netti keskustelijat oikeassa.
-
viivahattu
- Watson itse
Sehän se kysymys onkin. Voi olla käytännössä ihan missä tahansa, koska Birgittaa ei alettu etsiä kuin vasta viikkoja sen jälkeen, kun hänet viimeksi nähtiin. Siitä voitaneen olla varmoja, että Schengen-alueelta Birgitta ei ole ainakaan virallisia reittejä poistunut, mutta muuten on kaikki auki. Jos on Helsingissä tappanut itsensä, niin meressähän se ruumis on. Jäi vain siinä tapauksessa löytymättä.ruusumaa kirjoitti: Ma Joulu 30, 2024 7:04 am ^No eihän ne sellasia ilmoittelekaan.
Ruoholahden-Hietaniemen ranta saattaa olla Tennispalatsin linkkimaston vaikutuspiirissä, Jolloin voinut Birgitta ajaa metrolla Ruoholahteen ja hypätä mereen. Puhelinhan kestää jonkin aikaa vedessä ennen yhteyden katkeamista mastoon.