"jutulle on joitakin vuosia sitten tullut uusi päätutkija" Siis tässä keississä on vaihtunut tutkinnanjohtajakin monta kertaa. Ei vaihdos yksistään ole aktiivista vaihetta aikaansaanut. Todennäköisesti jokin varteenotettava vihje ja/tai DNA-teknologian parantuminen aikaansaaneet.veejee kirjoitti: Pe Helmi 07, 2025 7:28 am Niemi mainitsee podcastissä että kolmoismurhan tutkinta on jollain tavalla aktiivisessa vaiheessa ja muun muassa puhutuksia on tehty. Eikö tämä käytännössä tarkoittane sitä minkä Niemi kirjassa mainitsee, eli jutulle on joitakin vuosia sitten tullut uusi päätutkija, joka perkaa materiaalin läpi? Eipä itsellä paljoa toiveita nostata jutun selviämisen suhteen, ainakin kirjan perusteella uusi päätutkija vaikuttaa hajamieliseltä adhd-tyyppiseltä kaverilta, joka soittelee Veikon veljellä kymmeniä kertoja samoista asioita jopa keskellä yötä. Tuolla tavalla juttu ei tule ratkeamaan...
Olen ollut pitkään sillä kannalla että poliisilla on todennäköinen tekijä tiedossa, muun muassa hesarin vuosituhannen vaihteen lehtijutun perusteella jossa niin selvästi annetaan ymmärtää. Nyt itselläni tämä käsitys on laimentunut ja pikemminkin tuntuu siltä että pihalla ollaan ja tukevasti.
Pesämiehen jutuista haluan mainita sen, että tutkintakynnys soraliikemiehen osalta ylittyy selvästi ellei poliisi ole pystynyt pesämiehen puheita suoraan poissulkemaan paskapuheina. Eli voisi olettaa että jotain tutkintatoimia poliisi soraliikemiehen osalta olisi tehnyt.
"aikuttaa hajamieliseltä adhd-tyyppiseltä kaverilta" Voisin veikata, että tutkii muitakin juttuja ja KK ei välttämättä ole edes kärkipäässä prioriteettina.
"Olen ollut pitkään sillä kannalla että poliisilla on todennäköinen tekijä tiedossa, muun muassa hesarin vuosituhannen vaihteen lehtijutun perusteella jossa niin selvästi annetaan ymmärtää" Niin, siinä 2001 HS-jutussa viitataan lähes varmasti epäiltyyn poikaan, jonka nykyinen tutkinnanjohtaja on kertonut poissuljetun epäiltyjen joukosta. Siitä olen samaa mieltä, että Huhtiksellakin on todennäköisesti omasta mielestään juttu ratkaistuna. Siihen viittaa kommentit siitä, että puuttuisi enää epäillyn versio tapahtumista.
"Eli voisi olettaa että jotain tutkintatoimia poliisi soraliikemiehen osalta olisi tehnyt." Outoa on, että Pesämiestä ei ole kuitenkaan kuultu.