Ulvila KUVIA

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Olipakerran

Re: Ulvila KUVIA

Viesti Kirjoittaja Olipakerran »

Miss Holmes #1 kirjoitti: To Helmi 20, 2025 11:29 am Ei, en aijo repiä tähän taistanauhaa, koska se on yhtä todellinen kuin joulupukki ja hammaskeiju.

Tuo tyhjä taso on kuitenkin mielenkiintoinen, jos tutkijat ei sitä ole tyhjentänyt.
Eihän tuossa huushollissa ole edes hella tyhjä.

Pakosta jäin tuijottamaan tuota keittiö kuvaa. Herranen aika mikä tulipaloriski, jos lapsista joku olisi lieden päälle kääntänyt ja mamma puuhastellut perhekerhon parissa.
2 vuotiaat on aika uteliaita ja nopeita.

Joku voi kutsua tuota kaaosta boheemiksi, mutta minulle tulee mieleen ainoastaan ystäväni vakavasti masentuneen ja muistakin mielen ongelmista kärsineen pikkuveljen koti, jonne veimme aikoinaan jouluruuat, kun hän ei enää suostunut asunnostaan poistumaan.

Ja toistan: pienille ja vähän isommillekin lapsille vaarallinen paikka.
Tyhjään tasoon ei ole tainnut tulla mitään todellista syytä missään vaiheessa esille. Kuitenkin yksityiskohdat ovat tärkeitä, joten toivottavasti tuokin aikanaan selviää.

Toinen tyhjä kohta löytyy tosiaan keittiöstä. Anneli siinä pesi vereentyneitä käsiään. Olikohan se syy myös siihen miksi tiskikone piti ladata keskellä yötä täyteen tavaraa?

Kuinka moni teistä muuten pitää pyyhkeitä roikkumassa pakastimen/jääkaapin kahvoissa?
StephenHawking
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja StephenHawking »

Ei taida mikään poliisin ottamista kuvista olla 100% autenttinen. Ainakin takkahuoneessa oli joitain vaatteita yms. siirrelty poliisin/ensihoitohenkilökunnan ennen kuvien ottamista. Myös lasinpalat ovat tietenkin liikkuneet niiden päällä kävelyn takia. Näistä oli tosiaan maininta siinä vaiheessa kun kuvia toimitettu julki/eteenpäin.
Bullit
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Bullit »

Täällä on nyt niin "vahvaa" ja lennokasta tulkitsemista käynnissä muutaman toimesta että lähinnä tulee mieleen psykoottisten henkilöiden tavat tehdä johtopäätöksiä. Mikä tahansa voi merkitä mitä tahansa. Ihan tällei sivumennen sanoen.

Mitä kuviin tulee, aika jännä että jollekin tuli tarve todistuksissaan erikseen mainita että veitsitukista puuttui yksi veitsi. Vähän niinku tarjoten että se lattialta löytynyt fiskarssi (joka ihan eri sarjaa) olisi siitä saatettu ottaa :)
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"
Hermione
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Olipakerran kirjoitti: Ke Helmi 19, 2025 6:29 pm

Miksi puutarhatuoli on olohuoneessa?
Miksi yksi taso on tyhjä kun kaikki muut tasot pursuavat?
Miksi ne ruohosakset ovat siellä kuvussa?
Voisiko tosiaan olla niin, että valokuvia rikospaikalta on otettu useassa eri vaiheessa. Ensipartion ottamissa kuvissa itse rikospaikka on autenttisimmillaan, tuoli lasikasan päällä ulkona oven edessä (= siirretty siihen murhaajan toimesta sisääntuloa helpottamaan ikkunan rikkomisen jälkeen), sisäpuolella oviverho roikkuu lattialla ollen vielä alalaidastaan kiinni, runsaasti lasia lattialla verhon päällä (= ovea ei ole aikaistu ikkunan rikkomisen jälkeen). Nämä kaksi kuvaa täsmäävät silminnäkijöiden havaintoihin sisään- ja ulostulosta.
Vaikka se tuoli olisi poliisin toimesta siihen laitettu niin minkä vuoksi? Joku syy tuoliin liittyy. Tuskin poliisikaan ihan huvikseen hakee takaterassilta tuolin ja kuljettaa sen etuoven kautta olohuoneeseen.
Tämä selviää kyllä esitutkintamateriaalista + 2015 hovin tuomiosta. Olosuhteet ulkona olivat muuttuvat, joten tuoli on nostettu sisälle ikkunan kautta jotta siinä olevat evidenssit eivät tuhoudu ulko-olosuhteissa. Tämä toimenpide on siis tehty evidenssien turvaamiseksi.
Ei ole kuljetettu takaoven kautta, koska poliisi ei sotke rikospaikkaa ja on todettu, ettei takaovea ole avattu ikkunnan rikkomisen jälkeen. Vaikka olisikin poliisi sotkenut rikospaikkaa ja toi tuolin takaoven kautta olohuoneeseen, niin miksi teki näin? Kuten kysymyksistä jo huomaa, ettei ole muuta vaihtoehtoa, kuin se, että tuoli oli jo sisällä kun poliisi tuli. Josta päästäänkin kysymykseen, miksi puutarhatuoli oli sisällä?
En nyt lähtisi arvostelemaan poliisin teknisten tutkijoiden ammattitaitoa tältä osin. Itse asiassa jopa ensipartio dokumentoi rikospaikan kuvin aivan poikkeuksellisen perusteellisesti, ja tarvittavat toimenpiteet esim. ensihoidon kenkien dokumentoimiseksi tehtiin myös, eli näiden kengänpohjat kuvattiin jotta tarvittaessa erottamaan näiden jättämät kengänjäljet tekijän jäljistä,.

Se, että kuvia on paljon ja eri vaiheissa otettu niin ettei kaikki nettidekkarit kykene hahmottamaan missä vaiheessa mikäkin kuva on otettu, ei ole ongelma. Eiköhän poliisin tutkijoilla, jotka rikostutkintaa tekevät ihan työkseen, ole kyky erottaa mitkä kuvat ovat ensivaiheessa otettuja ja mitkä myöhemmin, kun tutkinta- ja etsintätoimenpiteitä on jo tehty.
Kaikkialle muualle kuvien mukaan kasattu erinäisiä tavaroita. Jos onkin ollut laiska siivoamaan ja innokas keräämään kaikenlaista, ei se silti selitä tuota tyhjää tasoa. Jonkun vuoksi se on tyhjä. Onko ollut aina tyhjä vai tuona iltana/yönä tyhjennetty? Jos aina tyhjä, niin miksi juuri tuo taso on haluttu pitää tavaroista vapaana, kun jopa television päälle pinottu tavaraa. Mikäli se on sinä iltana/yönä tyhjennetty, niin miksi juuri ne tavarat on haluttu siirtää syrjään tai hävittää?
Minusta on aivan uskomatonta, että tällaiseen yksityiskohtaan kiinnitetään huomiota. No mitä sinun mielestäsi voisi päätellä yhdestä tyhjästä tasosta muuten täynnä tavaraa olevasta asunnosta? Jospa sitä on käytetty poliisin toimesta johonkin, kun kyseessä oli alue joka ei ollut se välitön rikospaikka? Permanent-tussia on voitu käyttää esimerkiksi todisteiden taltiointiin käytettyjen pussien merkkaamiseen.
Hyvin epätyypillinen säilytyspaikka teräville ruohosaksille. Lapsiperhe, suhteellisen korkealla sijaitseva lamppu ei ole kaikista turvallisin vaihtoehto säilyttää puutarhavälineitä. Voivat tippua sieltä lapsen päälle. Mitään muita puutarhavälineitä ei siellä lamppukuvussa ole, eikä koko terassilla. Missä ne muut välineet ovat ja miksi nuo sakset eivät ole siellä samassa paikassa?
Joo, muistan kyllä millaiset perustelut joskus oli sille ettei parkkipaikalla saa pitää piuhaa kiinni lämmitystolpassa. Koska parkkipaikalla leikkivät lapset voivat työntää johdon vapaan pään suuhunsa. Tämä sinun hämmästelysi alkaa lähentelemään samaa tasoa.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Kokonaisuutta katsoen tuo tyhjyys ei sovi kuvaan.
Mietin mitä siinä on ollut. Viereisen tason valkoinen pahvilaatikko? Ja poliisit siirtäneet.

Tuosta veitsitukista olen kirjoittanut aiemminkin. Tuollainen ”ysäritukki” oli meilläkin aikanaa. Tilaa vievä ja kumma keksintö.
Siitä huolimatta vanhempani käyttävät omaansa edelleen ja siinä on täysin sekalaisia veitsiä, sellaisia jotka ovat joka päiväisessä käytössä ja jotka siihen mahtuvat.
Eli mielestäni tyhjä kolo ei ole vastaus siihen oliko tuo veitsi tukista vai ei.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Hermione
Horatio Caine

Huomaa, että ihmisissä on muutamia eri luonnetyyppejä; jotkut kykenevät hahmottamaan kokonaisuuksia, toiset taas keskittyvät yksityiskohtiin ilman, että kykenevät hahmottamaan kokonaisuuksia.

Kuva olohuoneesta on aika selkeästi otettu siinä vaiheessa, kun teknistä tutkintaa on jo tehty. Kuva on kommentoitu, että siinä näkyy poliisin omia välineitä (teippilaite). Oletettavasti todistepussien sinetöintiin tarkoitettu teippi kyseessä. Ehkä tasoa on käytetty poliisin toimesta johonkin, syystä että se on varsinaisen rikospaikan lähistöllä mutta kuitenkin sen ulkopuolella.

Mutta kyökkipsykologeille tämä tarjoaa taas yhden oivan mahdollisuuden lisää pohtia, miksi taso on tyhjä kun talon muut paikat olivat täynnä tavaraa. Hei, onko teillä oma elämä niin merkityksetöntä ja tylsää, että intoa riittää ihan oikeasti tällaiseen? Oikeasti, tyhjän tason pohdinta kertoo jostain ihan muusta, kuin tästä rikoscasesta.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Minusta olet väärässä.
KRP pystyy varmasti tarkistamaan koko kuvamateriaalista onko tuo taso ollut tyhjä alun alkaen.
Enkä nyt todellakaan sovita siihen mitään mankkaa.

Tuo tavaroiden läjitys perheessä ei ole mitenkään järjestelmällistä. Pidemmän lipaston päällä on lehtien seassa kynttelikkö jne.
Lattialla oli avonainen matkalaukku, jossa oli Annelin mukaan kesävaatteita parikuukautta aiemmin tehdyltä etelän matkalta.
Onko tuon matkalaukun sisältö lueteltuna jossain. Tuskin.
Entä, jos siinä olikin tavaroita, joita Jukka tai Anneli oli alkanut pakkaamaan lähteekseen? Olisiko tuo tyhjä taso ollut normaali säilytyspaikka Jukan tietokonelaukulle?
Veikö sen jo autoon ja yritti löytää kaaoksesta vaatteitaan lattialla olevaan matkalaukkuun?

:lol: Mun elämä ei ole tyhjää, mutta lipastojen päälliset kyllä on. Niillä on vain viherkasveja ja valaisimia.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Mutta kyökkipsykologeille tämä tarjoaa taas yhden oivan mahdollisuuden lisää pohtia, miksi taso on tyhjä kun talon muut paikat olivat täynnä tavaraa. Hei, onko teillä oma elämä niin merkityksetöntä ja tylsää, että intoa riittää ihan oikeasti tällaiseen? Oikeasti, tyhjän tason pohdinta kertoo jostain ihan muusta, kuin tästä rikoscasesta.
Minä itseäsi pidät? Ammatipsykologina mahdollisesti?
Hermione
Horatio Caine

Oho, taisi kalikka kalahtaa, vaikka en missille kommenttiani osoittanutkaan. Minulla ei ole sentään tarvetta vertailla aivan kaikkea omaan itseen ja kertoa mitä löytyy omilta pöytäpinnoilta ja mitä ei.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Kalahtaa?
Huvitti lähinnä kommentti ihmiseltä, joka on omistautunut pitäämään Annelin puolia näkemättä mitään muuta.

En itse asiassa tunne ketään, joka osaisi tehdä noin hienoja vuoria kuin Anneli.
Tupla
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Tupla »

Miss Holmes #1 kirjoitti: To Helmi 20, 2025 2:52 pm ....
En itse asiassa tunne ketään, joka osaisi tehdä noin hienoja vuoria kuin Anneli.
Anneli?

Taloudessa asui kaksi aikuista ihmistä. Niin vain molemmat menivät nukkumaan, vaikka keittiössä oli astioita tasolla ja pyyheliinoja pakastimen vetimissä.

Minulle ei tule mieleen yhtään mitään muuta katsottuani keittiökuvaa, kun tuntemani keski-ikäiset miehet, joista yksikään ei menisi nukkumaan jättäen keittiötä tuohon kuntoon. Yöunensa uhraten keskittyisivät tasojen siivoamiseen :roll:
Potus:" – Tulee kaveri, jolla on hyvä puheenparsi. Sitten hänet valitaan, ja yhtäkkiä ollaan jumissa miehen kanssa, joka on idiootti, Trump sanoi skenaariosta, jossa presidentiksi valitaan henkilö, joka ei ole läpäissyt kognitiivista testiä."
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Tai no Jukka.
Jotenkin hänestä syntyy siistimpi kuva. Pukeutuminen aika huoliteltua, hiukset jämptisti leikattu.

Mä olen jotenkin tottunut siihen, että kotona oleva vanhempi huolehtii kodin yleissiisteydestä, jos toinen käy kodin ulkopuolella töissä.
Ja jos aika ei riitä, ei siivojan kustannus niin hirmuinen ole. Tuon kokoisen asunnon viikkosiivous noin 50-70 euroa.

Se on toki mitä arvostaa ja mitä pitää tärkeänä. Itse en pystyisi tuollaisessa paikassa olemaan.

Jos nuo Annelin tulot olivat sitä luokkaa mitä kerrotte, olisi perheellä varmasti ollut varaa palkata siivooja.

Voi olla minun kummasteluni teistä muista outoa, mutta itse arvostan siistiä, puhdasta kotia ja ikävä kyllä miellän tuollaisen ’boheemiuden’ enemmänkin peilikuvaksi elämän tilanteesta.
Eikä tuollainen hetkessä synny, joten minulle se on jo pidempiaikaista lankojen kadotusta.
Bullit
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Bullit »

Miss Holmes #1 kirjoitti: To Helmi 20, 2025 4:40 pm Jos nuo Annelin tulot olivat sitä luokkaa mitä kerrotte...
...Annelilla on ollut "varaa" sanoa Jukalle, jos asia on tullut puheeksi: "siivoappa sinä"
:)

Vakavasti ottaen, osaa ihmisistä ei sotkuisuus haittaa.
On kahta tyyppiä ihmisiä; niitä, jotka ajattelevat, että on kahta tyyppiä ihmisiä, ja niitä, jotka eivät ajattele niin. Vai miten se nyt menikään...
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"
StephenHawking
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja StephenHawking »

Minä pidän yleisen käytöksen, elintapojen ja siisteyden ihmettelemistä aika turhana itse rikoksen selvittämisen kannalta. Etenkin jos niitä peilaa omiin tapoihin.

Ihmisiä ja elintapoja on niin erilaisia eikä niistä voi päätellä luonteesta mitään. Minulla on esim. tuttu hyvin toimeentuleva akateeminen ja tasapainoinen perhe, jossa pari mukavaa lasta. Mies heistä se menestyvämpi ja hänellä on ympärillään ainainen sekasorto. Tavarat ovat hujan hajan omissa tiloissa ja ulkona. Mutta pään sisällä kaikki on tällä kaverilla todella hyvässä järjestyksessä. Työn ja kodin asioiden organisointi sujuu kadehdittavasti. Jos kumppani sattuisi olemaan samanlaatuinen olisi koko talo varmaan aika epäsiisti.

Auerien kotia katsoessa en edes näe varsinaista sekasortoa, tavaraa vaan on tosi paljon. Pinot voivat kertoa kaappitilan vähäisyydestä ja siitä, että se on tarpeellista tavaraa esim. Annelin perhekerhon lähdemateriaalia. Ja varmasti kumpikaan ei ole ollut hyvä heittämään tavaraa pois eli suht. tarkkoja taloudellisesti. Vaatepinoja on ja voi ollakin, että niitä viedään kasa kerrallaan pyykkiin kun keretään. Tässäkin voi olla säilytystilojen puute taustalla, talohan on aika pieni kuuden hengen perheelle.

Mutta pointti siis, että ei tuosta voi mielestäni mitään diagnoosia tehdä tai hakea selkänojaa murhalle.
Säfööri
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Säfööri »

Olen myös kuullut sanonnan, että toisilla on koti järjestyksessä ja pää sekaisin ja vastaavasti kääntäen. :D
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin.
Vastaa Viestiin