Jovian kirjoitti: Su Maalis 23, 2025 1:47 am
Suorastaan huvittavia kannanottoja täällä, ei kyllä parit keskustelijat petä sitten koskaan.
Kuvittele itsesi asemaan, jossa suomalainen virkakoneisto vie sinulta
kaiken ja valehtelee median avustuksella sinusta ja sinun perheestäsi koko kansalle vuosikausia. Se vei sinulta lapsuutesi, äitisi, sisaruksesi. Ainut mitä se ei vienyt, oli isäsi - hänet vei murhamies jonka poistumisen ITSE VIELÄ NÄIT.
Nyt kun vihdoinkin totuus alkaa tulla selville, tiettyjen keskustelijoiden mukaan tätä momentumia ei kannattaisi käyttää hyödykseen joka toisi vielä lisää totuutta esille vaan olisi nuoren naisen parempi lähteä karkuun ulkomaille. Tai olla tuomatta totuutta esille. "Itsekkäistä" motiiveista johtuen. Ulkopuolisen, noh yksinkertaisen ihmisen mielestä olisi vain "helpompaa" antaa "asian olla", ja "jatkaa elämää." Mutta jos sinua sekä lähimmäisiäsi on 10 vuoden ajan kohdeltu valtion sekä lehdistön silmissä kuin alinta syöpäläistä, mitä itse tekisit? Antaisitko asian olla, vai taistelisitko loppuun saakka että 1. Paha saa palkkansa 2. Totuus tulee esille? Valitkaa tarkasti. Minä ainakin tiedän kumman valinnan minä tekisin. Ja Amanda on myös valintansa tehnyt jo aikoja sitten. Tälläistä häpeällistä performanssia minkä virkamieskoneisto suoritti kerta toisensa jälkeen, ei voi unohtaa, ei voi antaa anteeksi, kunnes jokainen vastuussa oleva henkilö saa oikeudenmukaisen rangaistuksen sekä totuus tulee ilmi. Näin toimii sellainen ihminen, jolla on vielä nykypäivänä periaatteita ja omantunnon oikeutta jäljellä. Ymmärrän kyllä että nykypäivän heikoilla ihmisillä ei monesti tälläisiä enää ole ollenkaan, ne lähtivät jo aikoja sitten karkuun kun pelätään omaa varjoakin eikä uskalleta ottaa mitään riskejä. Ihmisyyden regressio, nykypäivän rutto.
Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää, jos itse on kirkkain silmin nähnyt kun mies poistui takaoven ikkunasta ja silti kaikki syyttivät äitiä vuosikausia, että haluaa kaikin voimin, että totuus tulee esille?
Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää, jos on aina tiennyt että mitään seksuaalirikoksia ei koskaan ole tapahtunut, mutta korruptoitunut suomalainen virkakoneisto yritti parhaansa mukaan kaasuvalottaa kaikki osapuolet uskomaan näin, haluaa että totuus tulee kaikille muillekin selville?
Monilla ihmisillä katsokaas kun on tälläinen sisäänrakennettu moraalinen kompassi (yllätys yllätys!) jolloin asioita voidaan uhrata sen vuoksi, että tämä moraalisen kompassin tahto toteutuu tässä todellisuudessa. Sen takia tämäkin maa on menossa päin seinää, kun poliitikoiden ja virkamiesten moraalinen kompassi on rappioitunut itsekkyyden ja omien etujen ajamisen alttarille. Arvostan Amandaa ihmisenä, vaikka en häntä tunnekaan, todella paljon.
Kuinka urhea tyttö, nainen hän onkaan. Vuosikausia saanut kärsiä korruptoituneen virkamiesarmeijan painostuksista, valehteluista, vääristelyistä sekä syytöksistä; sekä oman sijaisperheen vanhempien täydellisestä selkäänpuukotuksesta ahneuden nimissä; SEKÄ omien sisaruksien menevän tästä ahneudesta johtuvaan valehteluun mukaan. Ja silti nainen jaksaa painaa vielä, tämän asian edessä. Jotta Totuus tulisi lopulta ilmi. Sitä hän vain toivoo.
Lopuksi lisään mielenkiintoisen lauseen Amandalta, jonka hän joskus lehtihaastattelussa sanoi pääpiirteittäin näin: "Aluksi pelkäsin vähän että mies tulisi ikkunasta uudelleen, mutta sitten pelko hävisi ajan mukana. Mutta tämän koko prosessin jälkeen, ylivoimaisesti eniten pelkään poliiseja. Heidän toiminnastaan minulle tuli traumat." Tyhjentävä lause Ulvilan tapauksesta kokonaisuudestaan, indeed. Lapsi, jota tämän valtion olisi pitänyt eniten suojella, aiheutti omalla toiminnallaan hänen mielenterveydelleen enemmän haittaa kun mies, joka tuli ja murhasi hänen isänsä. Hyvin hoidettu duuni, idiootit!