Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Hurjimus
Perry Mason

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Joo, speguloida pitää saada.
Vähät siitä, että syyttömien ja heidän lastenkin elämä on ollut vuosikausia helvetillistä, tappouhkauksia myöten.
Kun Elinakin on nyt selvinnyt, ettei kaverit ole katoamisen takana, eikö olisi järkevää myöntää tämä itsellekkin.🤔
kyr-12
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja kyr-12 »

Hurjimus kirjoitti: To Maalis 27, 2025 11:35 am Joo, speguloida pitää saada.
Vähät siitä, että syyttömien ja heidän lastenkin elämä on ollut vuosikausia helvetillistä, tappouhkauksia myöten.
Kun Elinakin on nyt selvinnyt, ettei kaverit ole katoamisen takana, eikö olisi järkevää myöntää tämä itsellekkin.🤔
Ei voi.
Eräs luonteenpiirre ihmisissä ei anna periksi vaikka löisi faktat pöytään, korkeintaan hylätään nickki ja otetaan uusi.
Se olisikin ennen kuulumatonta jos joutuisi kaiken vittuilun ja keksityn faktan "se oli varmasti se...?" toteamaan vääräksi koskien monen monen muun ketjun ohella.

Nainen ei tule koskaan ymmärtämään mitä päissään tai vittuuntuneen miehen mielessä liikkuu ja miten helposti sitä tekee jotain peruttamatonta itselleen.
Nainen tekee sitä muille, siinä me eroamme toisistamme.

https://mieli.fi/uutiset/suomen-itsemur ... synkimmat/

"Suomessa tehdään vuosittain noin 750 itsemurhaa"

En olisi voinut kuvitella, en aavistanut mitään, ei ole mahdollista. Silti ~2kpl joka päivä.
UnsolvedJunkie
Alokas

Viesti Kirjoittaja UnsolvedJunkie »

Mun mielestä kuunnelma oli hyvä, ehkä munkin mielestä aika paljon mökkimurroista tietoa, mutta itelle tuli kuva että Linda petaa sillä meille jotain, mitä ei voi ääneen sanoa, samalla lailla kun petaa paketti-automiestä meille 🤔 tämä vaan spekua, mutta tuli olo että ois siitä aiheesta enemmänkin sanottavaa kun pystyy sanomaan.
tuulituu
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja tuulituu »

Tappouhkauksesta nyt ei sovi spekuloitsijoita syyttää, vaan siitä on aina vastuussa uhkaaja itse. Vaikka joku olisikin syyllinen, minulla kuten kelläkään muullakaan ei ole valtuuksia ottaa oikeutta omiin käsiini.

Tappouhkailijat on väkivaltafantasioijia, jotka eivät silti ota aiheuttamastaan pelosta vastuuta, vaan syyttävät muita. Luultavasti "joku muu" aina sysää sellaisen uhkailemaan.
tuulituu
Martin Beck

kyr-12 kirjoitti: To Maalis 27, 2025 10:53 am
tuulituu kirjoitti: To Maalis 27, 2025 7:15 am Sitä, että arvaillaan mahdollisia tapahtumakulkuja, kun ei ole tarpeeksi tietoa, että voisi olla varma, kutsutaan spekulaatioksi, ei salaliittoteoriaksi.

Mikäli henkirikokseen olisi fakta, tätä varmasti tutkittaisi jo pelkästään henkirikoksena.

Täällä on ihan luvallista spekuloida, jos se ei jollekin käy, niin se ei ole muitten ongelma.

Henkirikokseen antaa epäilyjä minulle se, että ruumista ei ole löytynyt. Mutta tiedän, että ei sitä aina muutenkaan löydy, joten en pidä henkirikosta ainoana mahdollisuutena.
Tuolla logiikalla jeesus murhattiin.
Murhattiin? Täytyy myöntää, että tipuin kelkasta ihan täysin.

Minun logiikka: ruumista ei ole löytynyt - henkirikosta ei voi täysin sulkea pois

Onko Jeesus kateissa? Miksi vain murha hänen kohdallaan olisi lopputulema, kun henkirikoksia on muitakin kuin murha?
tuulituu
Martin Beck

UnsolvedJunkie kirjoitti: To Maalis 27, 2025 12:04 pm Mun mielestä kuunnelma oli hyvä, ehkä munkin mielestä aika paljon mökkimurroista tietoa, mutta itelle tuli kuva että Linda petaa sillä meille jotain, mitä ei voi ääneen sanoa, samalla lailla kun petaa paketti-automiestä meille 🤔 tämä vaan spekua, mutta tuli olo että ois siitä aiheesta enemmänkin sanottavaa kun pystyy sanomaan.
Mökkimurto-osuuden jälkeen ajattelin, että muutkin asiat käsiteltäisi yhtä seikkaperäisesti, mutta voi hyvin olla nuin miten ajattelet.
Hurjimus
Perry Mason

tuulituu kirjoitti: To Maalis 27, 2025 12:21 pm
Tappouhkauksesta nyt ei sovi spekuloitsijoita syyttää, vaan siitä on aina vastuussa uhkaaja itse. Vaikka joku olisikin syyllinen, minulla kuten kelläkään muullakaan ei ole valtuuksia ottaa oikeutta omiin käsiini.

Tappouhkailijat on väkivaltafantasioijia, jotka eivät silti ota aiheuttamastaan pelosta vastuuta, vaan syyttävät muita. Luultavasti "joku muu" aina sysää sellaisen uhkailemaan.
Mitäpä arvelet, vähentääkö vai lisäävätkö nämä spegu kirjoitukset ja suoranaiset valheet näitä uhkailuja.🤔
kyr-12
Martin Beck

"Onko Jeesus kateissa?"
Hörhöt kertoo sen nousseen taivaaseen joten on.

"Henkirikokseen antaa epäilyjä minulle se, että ruumista ei ole löytynyt"
kadonnut henkilö=henkirikos, ok.

"Miksi vain murha hänen kohdallaan olisi lopputulema, kun henkirikoksia on muitakin kuin murha?"
Samalla logiigalla kuin antti tapettiin.
Kosti
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Kosti »

Niin pitäisi, mutta kun sä tulet heti kimppuun. Miksi?
(Se muuten kirjoitetaan "spekuloida")
Hurjimus kirjoitti: To Maalis 27, 2025 11:35 am tappouhkauksia
No nyt meni mielenkiintoiseksi. Kuka tappouhkauksia on esittänyt ja kenelle?
Eih bennek, eih blavek
Quorthon kirjoitti: Ma Elo 26, 2024 7:21 pm
Ja bannejahan ei enää tule, koska olemme lautamiehissä.
tuulituu
Martin Beck

kyr-12 kirjoitti: To Maalis 27, 2025 1:10 pm ...

...
:shock: ehkä se sulle on niin, mutta tuotahan tuo lainaamasi tekstini ei tarkoita
Hurjimus
Perry Mason

No Lindan äänikirjassahan sekin kerrotaan ja myös heidän lapset on joutuneet tulilinjalle. Tässä myös yksi syy kysymykseen miksi.
Speguloinnilla kyllä jotain mukavanpaa voisi tarkoittaa😀
kyr-12
Martin Beck

tuulituu kirjoitti: To Maalis 27, 2025 2:36 pm
kyr-12 kirjoitti: To Maalis 27, 2025 1:10 pm ...

...
:shock: ehkä se sulle on niin, mutta tuotahan tuo lainaamasi tekstini ei tarkoita
Hä!

Mitenkä muuten kuin se et kun ei ruumista niin se on henkirikos epäily, sinun mielestä.
Nlinhan sinä kirjoitit.
Nyt nokosille jos keho tekee toista ja puhuu toista.
0uts1der
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja 0uts1der »

Sanokaa te selvästi kaikkein viisaimmat ja tietävimmät, mikä tekee eron Antin katoamisen ja samana vuonna pohjoisessa kadonneen Aulis Käkelän tapauksen välille, kumpikin on edelleen kateissa, ruumista ei ole löytynyt?
Käkelän tapauksessa poliisi vaikuttaa epäilleen rikosta, ilmeisesti henkirikosta.
Kummankin katoamista aiemmin kumpikin kadonnut oli joutunut rikoksen kanssa tekemisiin, Aulis selvästi uhrina, Antti ainakin mökkimurroissa mukana kavereineen.

Edelleen oletan, että tapauksissa, joissa jokin tulee itseä lähelle, otetaan helpommin kanta, joko puolesta tai vastaan, riippuen tilanteesta, onko se lähellä oleva uhri vai epäilty.
Ts. "omalehmä ojassa"

Minulle kumpikin tapaus on yhtä etäinen, mitä tulee henkilöihin, kadonneisiin tai jutuissa mukana olleisiin.
Kummassakaan ei minulle ole "omalehmä ojassa"
Kummassakin tapauksessa voi olla rikos kyseessä.
kyr-12
Martin Beck

0uts1der kirjoitti: To Maalis 27, 2025 3:06 pm Sanokaa te selvästi kaikkein viisaimmat ja tietävimmät, mikä tekee eron Antin katoamisen ja samana vuonna pohjoisessa kadonneen Aulis Käkelän tapauksen välille, kumpikin on edelleen kateissa, ruumista ei ole löytynyt?
Käkelän tapauksessa poliisi vaikuttaa epäilleen rikosta, ilmeisesti henkirikosta.
Kummankin katoamista aiemmin kumpikin kadonnut oli joutunut rikoksen kanssa tekemisiin, Aulis selvästi uhrina, Antti ainakin mökkimurroissa mukana kavereineen.

Edelleen oletan, että tapauksissa, joissa jokin tulee itseä lähelle, otetaan helpommin kanta, joko puolesta tai vastaan, riippuen tilanteesta, onko se lähellä oleva uhri vai epäilty.
Ts. "omalehmä ojassa"

Minulle kumpikin tapaus on yhtä etäinen, mitä tulee henkilöihin, kadonneisiin tai jutuissa mukana olleisiin.
Kummassakaan ei minulle ole "omalehmä ojassa"
Kummassakin tapauksessa voi olla rikos kyseessä.
Lue käkelän ketjun muutama viimeinen sivu, siksi.
LindaR
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja LindaR »

UnsolvedJunkie kirjoitti: To Maalis 27, 2025 12:04 pm Mun mielestä kuunnelma oli hyvä, ehkä munkin mielestä aika paljon mökkimurroista tietoa, mutta itelle tuli kuva että Linda petaa sillä meille jotain, mitä ei voi ääneen sanoa, samalla lailla kun petaa paketti-automiestä meille 🤔 tämä vaan spekua, mutta tuli olo että ois siitä aiheesta enemmänkin sanottavaa kun pystyy sanomaan.
🙏
Vastaa Viestiin