Vähät siitä, että syyttömien ja heidän lastenkin elämä on ollut vuosikausia helvetillistä, tappouhkauksia myöten.
Kun Elinakin on nyt selvinnyt, ettei kaverit ole katoamisen takana, eikö olisi järkevää myöntää tämä itsellekkin.
Ei voi.Hurjimus kirjoitti: To Maalis 27, 2025 11:35 am Joo, speguloida pitää saada.
Vähät siitä, että syyttömien ja heidän lastenkin elämä on ollut vuosikausia helvetillistä, tappouhkauksia myöten.
Kun Elinakin on nyt selvinnyt, ettei kaverit ole katoamisen takana, eikö olisi järkevää myöntää tämä itsellekkin.![]()
Tappouhkauksesta nyt ei sovi spekuloitsijoita syyttää, vaan siitä on aina vastuussa uhkaaja itse. Vaikka joku olisikin syyllinen, minulla kuten kelläkään muullakaan ei ole valtuuksia ottaa oikeutta omiin käsiini.Hurjimus kirjoitti: To Maalis 27, 2025 11:35 am Joo, speguloida pitää saada.
Kun Elinakin on nyt selvinnyt, ettei kaverit ole katoamisen takana, eikö olisi järkevää myöntää tämä itsellekkin.![]()
Murhattiin? Täytyy myöntää, että tipuin kelkasta ihan täysin.kyr-12 kirjoitti: To Maalis 27, 2025 10:53 amTuolla logiikalla jeesus murhattiin.tuulituu kirjoitti: To Maalis 27, 2025 7:15 am Sitä, että arvaillaan mahdollisia tapahtumakulkuja, kun ei ole tarpeeksi tietoa, että voisi olla varma, kutsutaan spekulaatioksi, ei salaliittoteoriaksi.
Mikäli henkirikokseen olisi fakta, tätä varmasti tutkittaisi jo pelkästään henkirikoksena.
Täällä on ihan luvallista spekuloida, jos se ei jollekin käy, niin se ei ole muitten ongelma.
Henkirikokseen antaa epäilyjä minulle se, että ruumista ei ole löytynyt. Mutta tiedän, että ei sitä aina muutenkaan löydy, joten en pidä henkirikosta ainoana mahdollisuutena.
Mökkimurto-osuuden jälkeen ajattelin, että muutkin asiat käsiteltäisi yhtä seikkaperäisesti, mutta voi hyvin olla nuin miten ajattelet.UnsolvedJunkie kirjoitti: To Maalis 27, 2025 12:04 pm Mun mielestä kuunnelma oli hyvä, ehkä munkin mielestä aika paljon mökkimurroista tietoa, mutta itelle tuli kuva että Linda petaa sillä meille jotain, mitä ei voi ääneen sanoa, samalla lailla kun petaa paketti-automiestä meilletämä vaan spekua, mutta tuli olo että ois siitä aiheesta enemmänkin sanottavaa kun pystyy sanomaan.
Mitäpä arvelet, vähentääkö vai lisäävätkö nämä spegu kirjoitukset ja suoranaiset valheet näitä uhkailuja.tuulituu kirjoitti: To Maalis 27, 2025 12:21 pmTappouhkauksesta nyt ei sovi spekuloitsijoita syyttää, vaan siitä on aina vastuussa uhkaaja itse. Vaikka joku olisikin syyllinen, minulla kuten kelläkään muullakaan ei ole valtuuksia ottaa oikeutta omiin käsiini.Hurjimus kirjoitti: To Maalis 27, 2025 11:35 am Joo, speguloida pitää saada.
Tappouhkailijat on väkivaltafantasioijia, jotka eivät silti ota aiheuttamastaan pelosta vastuuta, vaan syyttävät muita. Luultavasti "joku muu" aina sysää sellaisen uhkailemaan.
Niin pitäisi, mutta kun sä tulet heti kimppuun. Miksi?
No nyt meni mielenkiintoiseksi. Kuka tappouhkauksia on esittänyt ja kenelle?
kyr-12 kirjoitti: To Maalis 27, 2025 1:10 pm ...
"Henkirikokseen antaa epäilyjä minulle se, että ruumista ei ole löytynyt"
kadonnut henkilö=henkirikos, ok.
...
Hä!
Lue käkelän ketjun muutama viimeinen sivu, siksi.0uts1der kirjoitti: To Maalis 27, 2025 3:06 pm Sanokaa te selvästi kaikkein viisaimmat ja tietävimmät, mikä tekee eron Antin katoamisen ja samana vuonna pohjoisessa kadonneen Aulis Käkelän tapauksen välille, kumpikin on edelleen kateissa, ruumista ei ole löytynyt?
Käkelän tapauksessa poliisi vaikuttaa epäilleen rikosta, ilmeisesti henkirikosta.
Kummankin katoamista aiemmin kumpikin kadonnut oli joutunut rikoksen kanssa tekemisiin, Aulis selvästi uhrina, Antti ainakin mökkimurroissa mukana kavereineen.
Edelleen oletan, että tapauksissa, joissa jokin tulee itseä lähelle, otetaan helpommin kanta, joko puolesta tai vastaan, riippuen tilanteesta, onko se lähellä oleva uhri vai epäilty.
Ts. "omalehmä ojassa"
Minulle kumpikin tapaus on yhtä etäinen, mitä tulee henkilöihin, kadonneisiin tai jutuissa mukana olleisiin.
Kummassakaan ei minulle ole "omalehmä ojassa"
Kummassakin tapauksessa voi olla rikos kyseessä.
UnsolvedJunkie kirjoitti: To Maalis 27, 2025 12:04 pm Mun mielestä kuunnelma oli hyvä, ehkä munkin mielestä aika paljon mökkimurroista tietoa, mutta itelle tuli kuva että Linda petaa sillä meille jotain, mitä ei voi ääneen sanoa, samalla lailla kun petaa paketti-automiestä meilletämä vaan spekua, mutta tuli olo että ois siitä aiheesta enemmänkin sanottavaa kun pystyy sanomaan.