Mä kehoitan kaikkia kuuntelemaan tallennetta eri laitteilla.
Olen tänään itse testannut puhelimella kaijuttimesta, puhelimella kuullokkeilla, pädillä ja vielä koneella.
Kaikkien laitteiden äänet ovat hieman eri tasoisia ja esim tietokone ei pysty toistamaan yhtähyvin kuin muut tuota Liekun poimimaan kohtaa.
Selkeästi tuossa kohdassa
Anneli sanoo tuon ''et me pysytään siel linjoil''.
Anneli on jo etäämmällä puhelimesta ja selkä lapseen päin.
Tuo on myös luonteva jatkumo aloitettuun lauseeseen
''1:43 Epäilty vastaa päälle: Mä, -mä soitan poliisil, siel pyydettii et…me pysytään siel linjoil''
1:36 Epäilty huudahtaa: Hei, mun täytyy ny. (huutaa lastaan nimeltä!).
1:38 Lapsi etäämmältä: Niih.
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Taustalta vaimea ääni: Joo! ja kopsahdus ääni päälle. Ei kuullosta uhrilta eikä lapselta, vaan pikemminkin ulkopuoliselta, sillä äänimaisema poikkeaa edellisistä. Vai onko mikrofoni voinut vääristää lapsen äänen mikäli tämä on ollut kääntyneenä pois mikrofonin suunnasta?
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä…? Taustalta kuuluu uhrin huuto ”Tule apuun”
1:43 Epäilty vastaa päälle: Mä, -mä soitan poliisil, siel pyydettii et…
1:46 Uhri huutaa vaativasti mongertaen: Tule pjaa pjaa! (yrittää sanoa Tule pian pian?)
1:46 Epäilty: me pysytään sen linjoil. Tämä oli litteroitu täysin väärin ja väärän ihmisen sanomaksi ”Mite mä pääse linjoil”. Nauhoituksessa on eri atmosferinen saundi (äänimaisema), ei taustaääniä, ei hengitystä. Luuri on kauempana suusta, epäilty ojentaa sitä juuri lapselle? Tapahtuiko sama, kun lapsi vastasi ”Joo” aiemmin?