Kummallinen tapaus

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

nurich
Poliisikoira Rex
Viestit: 269
Liittynyt: To Loka 30, 2008 4:03 pm

Kummallinen tapaus

Viesti Kirjoittaja nurich »

Olen uusi täällä, löysin koko sivuston googlettamalla sillä minulle tapahtui jotain erikoista joka sai uteliaaksi.

Asun Saksassa, kaupungilla ei kai nyt niin ole väliä. Tiedän kuitenkin, että perheeni lisäksi täällä asuu vain 6 muuta Suomen kansalaista, tai ainakin oli rekisteröinyt viime kesäkuussa. En henkilökohtaisesti tunne täällä ketään muita suomalaisia, en siis tiedä ovatko muut opiskelijoita vai muista syistä tänne päätyneitä.

Parisen viikkoa sitten kilautti kaksi poliisin setää ovikelloani. Kysymys oli siitä, että he tarvitsivat jonkun suomea osaavan. En osaa sanoa miten he olivat minuun päätyneet, voin kuitenkin kuvitella että paikallisen ulkomaalaisviraston täti, jonka puheilla olen jo kymmenisen kertaa käynyt, oli minua suositellut. Pitkään täällä asuneena puhun sujuvasti Saksaa ja tämä oli varmaan niille poliiseille tärkeää. Eivät ne paljon jaaritelleet, lykkäsivät minulle muovitaskuun sujautetun lappusen joka oli kirjoitettu suomeksi ja pyysivät minua noin ex tempore kääntämään sen sanelukoneelle. Vähän takakireinä totesivat että kun kiire olisi että sori vaan tämä epätavallinen käytäntö. Tein kuten pyydettiin. Eipä siinä niin paljoa kääntämistä, sanatarkkaan en sitä enää muista mutta jotenkin näin se meni:

Hei äiti ja isä,

anteeksi. En oikein jaksa uskoa että kaikki palaa entiselleen. En jaksa enää odottaa että alkaisi helpottaa. Laitoin siniseen laukkuun ne tavarat joista teille saattaisi olla vielä jotain iloa.


Että eipä paljoa. Ne poliisit olivat viimeisen rivin peittäneet, niin etten osaa sanoa minkä niminen kirjoittaja oli. Koitin kysyä niiltä poliiseilta että mistä mahtaa olla kysymys mutta ne vaan mumisivat että tutkimukset ovat kesken jne. Olen sitten siitä lähtien tätä forumia seuraillut. Paikallislehdistöstäkään en ole mitään "sopvaa" uutista löytänyt.

Että mitäpä tuumitte, tai jopa tiedätte?
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Mä ainakin kuvittelisin, että tuo kirje oli jonkun Suomesta karanneen tai kadonneen nuoren henkilön itsemurhaviesti vanhemmilleen :shock:

Teoriaan sopivaa uutisointia en äkkiseltään löytänyt, mutta ei liene todennäköistä, että tuosta suuremmin mediassa kirjoitettaisiinkaan. Tapaukseenhan ei liity rikosta, jos kyse on itsemurhasta...
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Oliko lappu siis käsialalla kirjoitettu?
Nothing is quite what it seems
Solmu
Adrian Monk
Viestit: 2521
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 2:19 pm

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Voisko tämä Werner Karl Gustav Scholz liittyä tuohon?
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=5845

EDit: Nojaa, nyt kun mietin asiaa, niin tuskin hän olisi suomeksi lappua kirjoittanut? Tai mistäs sen tietää, ei tuon Wernerin kielitaidoista ole missään mainintaa ollut.
"Yöperho on koteloitunut"
nurich
Poliisikoira Rex
Viestit: 269
Liittynyt: To Loka 30, 2008 4:03 pm

Viesti Kirjoittaja nurich »

Joo,lappu oli kuulakärkikynällä ruudulliselle paperille kirjoitettu ja minusta ihan selvästi nuoren naisen/ tytön käsialaa. Oli sellaista "pyöreää" käsialaa. Sen verran epätasaista että jotenkin tuli mielikuva jostain nuoresta tytöstä,jonka käsiala ei ole vielä "vakiintunut".

Sen unohdin sanoa että sen verran ne poliisit sanoivat että ruumista ei ole löydetty.
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^No tuo tietohan sitten melkein vesittääkin mun itsemurhateoriani. Tai sitten ei vesitä, jos vielä sattuisi ruumiskin löytymään.

Pidä ihmeessä meidät ajan tasalla, jos juttu mitenkään etenee.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Anile
Martin Beck
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 2:30 am

Viesti Kirjoittaja Anile »

Oriveden vainaja?
vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Viesti Kirjoittaja vandt »

Anile kirjoitti:Oriveden vainaja?
Mullekin tuli tämä heti mieleen toiveikkaasti.
Pouhou
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: La Elo 02, 2008 10:47 pm

Viesti Kirjoittaja Pouhou »

Hmm, kuulostaa varsin mielenkiintoiselta :shock:
"Oma veri kääntyy vastaan."
Poiroo
Remington Steele
Viestit: 219
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 9:48 pm
Paikkakunta: Vaasan tienoo

Viesti Kirjoittaja Poiroo »

Anile kirjoitti:Oriveden vainaja?
Näinhän se saattaa olla.......

laitan linkin tähän jotta helpottuu löytäminen;
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... &start=360
"The opera ain't over until the fat lady sings."
Ladybird
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja Ladybird »

nurich kirjoitti:Laitoin siniseen laukkuun ne tavarat joista teille saattaisi olla vielä jotain iloa.
Lydia07 kirjoitti:Kuva
Kuvateksti:Vainajan kassi löytyi Oriveden bussiasemalta.
Eikös tuo kassi ole sininen.. Nämä jutut voisi hyvinkin liittyä toisiinsa. Kyllä olis hieno juttu, jos Oriveden vainajan juttu selviäisi.
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Mitä tuo kassi piti sisällään? Olisiko tavaroista saattanut olla "iloa" vanhemmille?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
nurich
Poliisikoira Rex
Viestit: 269
Liittynyt: To Loka 30, 2008 4:03 pm

Viesti Kirjoittaja nurich »

Nolottaa vähän mutta mitä enemmän tuosta Oriveden jutusta luin niin alkoi mielikuvitus jylläämään siinä määrin että olen soittanut jo täkäläiselle poliisille. En saanut niitä samoja langan päähän, lupasivat soitaa takaisin. Sanoivat kuitenkin että "die Sache läuft", en oikeen tajunnut että mitä se sillä tarkoitti. (Ehkä että tietävät jo mikä onhomman nimi, eivät nimittäin ole vielä soittaneet.) Tuntuisi omituiselta kylläkin, että jos joku tunnetusti suomalainen on kadonnut etteivät olisi ottaneet Suomeen päin yhteyttä tarkistaakseen, onko henkilölle tullut vain koti-ikävä. Sinne Orivesi-ketjuun oli jo ilmestynyt kuva sinisestä laukusta, aika kammottavaa...

Ehkä sitä vaan on niin sensaationhakuinen että tekee mielessään kärpäsestä härkäsen. Tyyliin "Kotirouvan salapoliisitaidot ratkaisivat mysteerin"... :shock: Viisi minuuttiani julkisuudessa jne... :roll:
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Millä ihmeen logiikalla löysivät juuri sinun ovellesi?
Onko lähipiiristäsi kadonnut ketään?
Positiivista on,jospa olet ollut edesauttamassa jonkun kadonneen profilointia.
Todella mielenkiintoista.
lifeisgood
Susikoski
Viestit: 42
Liittynyt: La Joulu 08, 2007 1:44 am

Viesti Kirjoittaja lifeisgood »

Ailar, eh, luitko keskustelun aloituksen? Mielestäni se lukee aivan selvästi siinä. 8)
Vastaa Viestiin