Suurin osa harrastuksistani on kyllä aika "sukupuolettomia", varsinaisia naisten harrastuksia en taida omata ollenkaan (tarkoitan perinteisiä ruuanlaitto, kutominen jne.).
Naiset miesten harrastuksissa
Miehisiä harrastuksia...olen varsin kiinnostunut sotahistoriasta, mutta niin kai jokunen muukin nainen
Olen myös innostunut puutöistä. Ja kerään postimerkkijuttuja! Eikös se ole ainakin ollut enemmän poikien juttu?
Suurin osa harrastuksistani on kyllä aika "sukupuolettomia", varsinaisia naisten harrastuksia en taida omata ollenkaan (tarkoitan perinteisiä ruuanlaitto, kutominen jne.).
Alunperinkään ei ollut tarkoitus kommentoida juuri sinun teksteihin mitään vaan jutella itse asiasta. Aihehan on mielenkiintoinen. Se olit sinä joka aloit kommentoimaan mun harrastusta, itse ihan yleisellä tasolla kirjoitin nais- ja miesystävien eroista. Mutta joo, eipä muuta.Chopper kirjoitti:joo joo anna jo olla,ei jaksa jauhaa,en kommentoi asiallisesti,tuli selväksi,voitko jo lopettaa...
Parempi kun kumpikaan ei reagoi toistensa kirjoittamisiin mitenkään.
Ois kiinnostava saada myös miehinen näkäkulma asiaan.
Ottaako esim. itsetunnon päälle jos nainen osaakin jonkun työn tehdä paremmin kuin mies (esim. nyt vaikka hitsaaminen ja nainen sattuu vielä neuvomaan asiassa).
En oo itse törmännyt kuin muutaman kerran kyseiseen ilmiöön,erehtynyt neuvomaan puol tuntematonta mahdollisesta auton viasta niin saanut vastaukseksi jotain julkaisukelvotonta.
Ottaako esim. itsetunnon päälle jos nainen osaakin jonkun työn tehdä paremmin kuin mies (esim. nyt vaikka hitsaaminen ja nainen sattuu vielä neuvomaan asiassa).
En oo itse törmännyt kuin muutaman kerran kyseiseen ilmiöön,erehtynyt neuvomaan puol tuntematonta mahdollisesta auton viasta niin saanut vastaukseksi jotain julkaisukelvotonta.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Tuo on muuten totta joissakin tilanteissa. Sanotaan vaikka näin että nainen tekee asiat joskus myös vähän huolellisemmin ja fiksummin. Enemmän kantaa ottamatta sukupuoliasioihin sanon vaantmk666 kirjoitti:Joissain tapauksissa nainen varmasti saisi jonkun tietyn homman tehtyä paremminkin kuin itse,naisilla kun tuppaa olemaan pitempi pinna. Ite haen isomman vasaran.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
век живи, век учись.
Olin joskus korjaamassa polkupyörääni asuintaloni edustalla Englannissa, olin tuolloin varsin nuori tyttönen. Joku kovin avulias herrasmies salkkuineen pysähtyi ja täysin oma-aloitteisesti tarjoutui auttamaan, minkä seurauksena hän irrotti pari osaa, joita ei onnistunut enää saamaan paikoilleen ja väitti että osissa on jotain rakenteellista vikaa. Ja häipyi paikalta kehotettuaan minua viemään pyörän korjaamoon.Chopper kirjoitti: En oo itse törmännyt kuin muutaman kerran kyseiseen ilmiöön,erehtynyt neuvomaan puol tuntematonta mahdollisesta auton viasta niin saanut vastaukseksi jotain julkaisukelvotonta.
Pistin sitten osat takaisin omin avuin (niissä EI ollut mitään vikaa), mutta hieman jäi huvittamaan kyseinen episodi. Kyse ei siis ollut samasta asiast kuin tuossa Chopperin esimerkissä, mutta myös ehkä vähän miehinen omahyväisyys noissa asioissa. Kyseisessä korjaustyössä ei ollut mitään kummempaa hankaluutta (enkä ole tekniikan ekspertti kuten aikaisemminkin olen sanonut), mutta pitipä vaan työntää nokkansa siihenkin asiaan, kun oletti että nainen (tai tyttö) ei moisia hommia osaa.
Niinpä niin - mutta niin kauan kuin nainen samalla vähän flirttailee ja huomaamattaan keimailee miehille, ei häntä voi ottaa vakavasti. Nainen itse hommaa itselleen sen kohtelun miesten taholta jonka saa. Asiallisesti ja ei-keimailevasti käyttäytyvä nainen saa kyllä asiallista kohtelua eikä mitään setämäisiä elkeitä, mutta avuton pupu saa mitä ansaitseekin, turha valittaa.Sanotaan vaikka näin että nainen tekee asiat joskus myös vähän huolellisemmin ja fiksummin. Enemmän kantaa ottamatta sukupuoliasioihin sanon vaan
Kuvittelen jotain rakennekyntistä tukiaista vaihtamassa autonrenkaita...
Nothing is quite what it seems
Juuri näinMaybrick kirjoitti:Niinpä niin - mutta niin kauan kuin nainen samalla vähän flirttailee ja huomaamattaan keimailee miehille, ei häntä voi ottaa vakavasti. Nainen itse hommaa itselleen sen kohtelun miesten taholta jonka saa. Asiallisesti ja ei-keimailevasti käyttäytyvä nainen saa kyllä asiallista kohtelua eikä mitään setämäisiä elkeitä, mutta avuton pupu saa mitä ansaitseekin, turha valittaa.Sanotaan vaikka näin että nainen tekee asiat joskus myös vähän huolellisemmin ja fiksummin. Enemmän kantaa ottamatta sukupuoliasioihin sanon vaan![]()
Kuvittelen jotain rakennekyntistä tukiaista vaihtamassa autonrenkaita...
No täytyy ehkä olla vähän häijy? Riippuu tapauksesta. Joskus sellaisella vähän vaativalla asenteella (esim. nyt jos vaikka jossain kaupassa meinaa miesmyyjä kohdella vähän aliarvioivasti) saa palautettua ruotuun nuo ukot. Toisinaan kunnon kiroaminen toimii. Useimmiten itse käytän kyllä tuota pientä flirttiä. Sillä pääsee pitkälleMaybrick kirjoitti:^ Tuo on kyllä totta. Se kutkuttaa kun miehet ei tosiaankaan huomaa että niitä käytetään ikävien hommien tekemiseen. Ovat niin oman erinomaisuutensa luulossa.
Mutta miten saat itsesi vakavasti otetuksi sitten kun haluat? Varmaan moni ilahtuis vinkistä
- Juliet Jones
- Axel Foley
Taitaa tosiaan riippua paikasta, artikkelista ja asiakaspalvelijasta miten olisi parasta toimia tullakseen otetuksi vakavasti..
Yleensä saan hyvää palvelua, vaikka sitten asioisin kodinkone- tai elektroniikkaliikkeessä. Autoon liittyviä asioita ei ole koskaan tarvinnut hoitaa. Miesmyyjien kanssa useimmiten suoraviivainen asiallisuus, sekä tarvittaessa oman tietämyksen puutteen rehellinen ilmaiseminen auttavat eteenpäin, he kyllä neuvovat mielellään ja ymmärtävät sen olevan osa työtään.
Harrastuksista puhuttaessa minulla on miehisiksi ainakin joskus miellettyjä innostuksen kohteita. Nikkarointia ym.
Yleensä saan hyvää palvelua, vaikka sitten asioisin kodinkone- tai elektroniikkaliikkeessä. Autoon liittyviä asioita ei ole koskaan tarvinnut hoitaa. Miesmyyjien kanssa useimmiten suoraviivainen asiallisuus, sekä tarvittaessa oman tietämyksen puutteen rehellinen ilmaiseminen auttavat eteenpäin, he kyllä neuvovat mielellään ja ymmärtävät sen olevan osa työtään.
Harrastuksista puhuttaessa minulla on miehisiksi ainakin joskus miellettyjä innostuksen kohteita. Nikkarointia ym.
Välillä näin tuntuu käyvän. Muutaman kerran olen joutunut estämään miestä esimerkiksi kokoamasta jotain huonekalua aivan päin helvettiä. Parin kilahduksen jälkeen opin antamaan neuvot kysymyksinä tai vihjauksina, jotta mies voisi säilyttää kasvonsa ja luulla itse keksineensä ratkaisun.Chopper kirjoitti:Ottaako esim. itsetunnon päälle jos nainen osaakin jonkun työn tehdä paremmin kuin mies (esim. nyt vaikka hitsaaminen ja nainen sattuu vielä neuvomaan asiassa).
Tulee mieleen myös kalaretki kolmen miehen kanssa kun minä olin ainoa, joka sai koko ajan kalaa ja nämä urokset karjuivat tyhjin käsin vieressä että tee näin ja ei noin! En tiedä syytä, miksi kalat tarttuivat jatkuvasti minun onkeeni mutta eivät ollenkaan heidän, yritin luovuttaa hyvältä vaikuttavat kohdat heille ja vaihdoimme onkia sun muuta, mutta mikään ei auttanut. Lopulta tunnelma oli aika kireä ja miehet alkoivat ryyppäämään. Minä jäin yksin perkaamaan ja paistamaan valtavaa ahvensaalista.
Ketjun aiheeseen muuten: lapsena ja teini-ikäisenä harrastukseni olivat sellaisia, joiden harrastajissa oli varmaan enemmän poikia. Bongasin lintuja (asuin paikkakunnalla jossa ei ollut mitään muuta tekemistä enkä hallinnut käsitöitä, joita muut tytöt tekivät) ja pelasin jalkapalloa. Nykyään en harrasta oikein mitään sen miehisempää kuin naisellistakaan. Moottorit ja autot eivät voisi vähempää kiinnostaa, naisellisia harrastuksia en näemmä taida edes tietää kun ei tule mitään mieleen. Opiskellessani valokuvausta olin luokan ainoa tyttö, mutta nykyisin sekin taitaa olla aika sukupuolineutraali harrastus ja ura.
Ei kyllä ota, päinvastoin. Eksänikin oli automaalari/autoasentaja ammatiltaan. Osasi montaa sellaista "miehistä" hommaa paljon paremmin kuin minä. Vaikka autoasentaja itsekin koulutukseltani olen.Chopper kirjoitti:Ois kiinnostava saada myös miehinen näkäkulma asiaan.
Lisäksi pidän monia tuntemiani naisia parempina autokuskeina kuin miehet.
Paljon muitakin esimerkkejä varmaan olisi, mutta nuo nyt tuli äkkiä mieleen.
"Yöperho on koteloitunut"
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja