ChingShih, ymmärrän mitä tarkoitat, että lokalinja vaan puskee läpi. Tämä on marginaaliasemat, josta kirjoitellaan naispuolisina, se on vaan niin. Toivoa sopii että tänne tulisi enemmän naisia, ja tilanne menisi tasapuolisempaan suuntaan.

Olen käynyt välillä lukemassa vauva.fi:n ketjuja ja siellä on tosi hyviä kommentoijia, että tervetuloa vaan tännekin kirjoittelemaan.
Jotkut mieskirjoittajat ovat ok ja on joitain tosi hyviä, jopa silloin, kun ovat vastakkaiselta puolen kommentoimassa - eivät ala haukkumaan jne. Mutta hyvistäkin osalla se asenne ja käsitykset ovat mitä ovatkaan. Ja enemmistön linja on yleensä sitä, mitä se on.
En nyt osaa tässä edes sanoittaa, mitä haluan sanoa sinulle, luin nyt tämän ketjun kommenttisi ja olen ollut samoissa fiiliksissä joskus aiemmin palstalla, silloin vuosia sitten kun olin aktiivisena kirjoittajana ja usein oli niin, että tuntui usein kuin yksin olisi saanut tahkoa tuulimyllyjä vastaan ja lokalinja vaan puski läpi ja sai kuulla heittoja/haukkumista miesvihasta, vaikka siitä ei ole ollut kysymys. Minulla meni sitten lopulta maku foorumiin, no ei vaan siksi mutta kuitenkin (olen nyt juuri huono sanoittamaan mitään, halusin vaan tulla sanomaan tukeni suuntaasi).
Nyt kun sinä ja Päiväkahvittelija olette olleet täällä ja käyneet taistoon naisvihaa tms vastaan, niin on tuntunut enemmän "jees". Kun tulin takaisin niin ajattelin, etten enää samoin satsaa red zone

-ketjuihin -- se riiteleminen/väitteleminen ja perusteleminen ja vääristymien oikaiseminen (ja ajattelut eivät kuitenkaan muutu, tuulimyllyjä kohti) voi olla raskasta; miettiä miten muotoilee asiat ettei tulisi väärinymmärryksiä jne. Ja sitten jos on herkkis, niin homma on vielä rasittavampaa.
Sanoisin kokemuksen kautta, että kun alkaa rasittamaan, niin ajattele itseäsi ja let it go - koska se asennelinja kuitenkin jatkuu, siis vaikka tekisi minkämoisen työn asioiden eteen, kun niiitä ajattelun rakenteita ei saa toisissa muuttumaan. Voi vaan luottaa siihen, että perustelut ja asiat jotka on sanonut, niin ne seisovat sittenkin. Ainoa vaan, että kun ketjut jatkuvat, niin ne peittyvät aiemmille sivuille, mutta sittenkin.
Joka tapauksessa, hieno/fantastinen kirjoituslinja

, ChingShih ja muista ajatella itseäsi, jos tuntuu välillä liian huh heijaa:lta, niin foorumi ei ole hyvinvoinnin riskeeraamisen/kuormittamisen arvoista.
Mahdollisesti näin.