KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
nihilistinahalisti
Martin Beck

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Viesti Kirjoittaja nihilistinahalisti »

mikkihirmu kirjoitti: Ma Joulu 08, 2025 10:36 pm Tämä juttu ei tule pelkillä uskomuksilla eikä olettamuksilla koskaan selviämään .
Pitää olla jotakin konkreettista ,kuten tutkintaa johtava Töyräs on ilmoittanut
Mitään muuta sellaista ei ole miltään taholta esitetty,joka olisi yhtä vakuuttavaa
mitä olen tälläkin sivustolla usempaan otteeseen yrittänyt selvittää.
Vaikuttaa vain siltä että aika alkaa olemaan kortilla ja kohta pian ollaan tilanteessa jolloin
on nostettava kädet pystyyn kun ei sitä konkreettista asiaa haluta nostaa pöydälle.
Olen viimeksi ihan muutama päivä sitten kirjoittanut jälleen Olli Töyräälle ja kertonut
että olen edelleen vielä halukas tulla tunnistamaan se ainut konkreettinen esine ,jonka nimeä en
nyt enää viitsi kirjoittaa ,koska uskon sen olevan täällä päätänsä seinään hakkaavien kansalaisten tiedossa.
Jos jollakin muulla tänne kirjoittavalla olisi jotakin muuta esittää kuin pelkkää joutavaa huuhaata,
niin tämä juttu olisi ratkaistu vuosia sitten , mutta kun ei ole.
Toivottavasti KRP;ssa ymmärrys löytyy ,eikä älyttömyyksien tutkimiseen haaskata arvokasta aikaa.
Olettekohan te nyt aivan sataprosenttisella varmuudella tunnistaneet veitsen omaksenne vaiko teillä on vain tuntu?

Täällä minfossakin ja netistä köytyy kuvia jotka on otettu lähietäisyydellä kahvastakin ja terä on teroitettu, jos oikein olen käsittänyt, niin puikkoteroittimella, ei siis liippakivellä ja joka on yleisin vain autotalliharrastelijalla.

Ammattilainen ja paljon kalastava teroittaa fileerausveitsen puikkoteroittimella.
Viimeksi muokannut nihilistinahalisti, Ke Joulu 10, 2025 4:15 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei veneellä pääse eteen päin, jos liikuttaa airoja ilmassa, eikä veden alla :lol:
Huopaajat menee ympyrää ja peesaajat pitää perää :lol:
Kun et kirjoita mitään, et voi kirjoittaa väärinkään :lol:
nihilistinahalisti
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja nihilistinahalisti »

Como es? kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 3:30 pm
mikkihirmu kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 9:22 am
Pieni liekki kirjoitti: Ti Joulu 09, 2025 11:02 pm

Minä en tiedä tutkimusryhmästäsi mitään muuta kuin mitä olet täällä murhainfossa siitä kertonut. Olen käsittääkseni ollut tutkimuksistanne kiinnostunut, mutta väitettyä nälvimistä asiaan liittyen en muista. Voisitko osoittaa, mitkä viesteistäni olet kokenut piikittelyksi? On vaikea muuttaa käyttäytymistään, jos ei edes tiedä, miltä osin käyttäytymistään olisi kenties syytä muuttaa. Kiitokset hyvänjoulun toivotuksista!

...
Uskoisin ,kuten aiemmin jo olen sanonut, että vielä tämän vuoden loppuun mennessä
KRP;ssa asia selvitetään tai viimeistään "seri"tuomion julistuksen jälkeen, koska ei haluta mutkistavan
tätä käynnissä olevaa episodia. Joskin se on turhaa ,koska päätös tästä käynnissä olevasta on jo täysin selvä.
A.Auer ja J.Ihle todetaan syyttömiksi jo ennalta kärsittyihin tuomioihin ja heille niistä oikeutetusti koppikorvaukset Valtion pussista.
Jos lapset ovat valehdelleet, he ovat aiheuttaneet tuomiot ja ovat syyllisiä. Pitääkö veronmaksajien maksaa toisten valehtelusta aiheutuneet korvaukset ym. kulut? Eikö valehtelijoilla ole mitään vastuuta?
Jos tuollainen menee läpi, voi vain kuvitella, millainen rahastusautomaatti tuollaisesta syntyy. "Rikoksentekijä" sopii "todistajan" kanssa, että todistaja keksii tarinan, jolla kaveri saadaan vankilaan joksikin aikaa. Sitten haetaan tuomionpurkamista, todistaja ilmoittaa valehdelleensa ja veronmaksajat maksavat kaikki korvaukset ja kaverit jakavat rahat keskenään.
Psst, johdateltu valehteleen, niin poliisien toimesta kuin muutamien muidenkin taholta, eli lapset eivät ole syypäitä tietoiseen valehteluun, syylliset on muualla.
Ei veneellä pääse eteen päin, jos liikuttaa airoja ilmassa, eikä veden alla :lol:
Huopaajat menee ympyrää ja peesaajat pitää perää :lol:
Kun et kirjoita mitään, et voi kirjoittaa väärinkään :lol:
mikkihirmu
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja mikkihirmu »

nihilistinahalisti kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 4:15 pm
Como es? kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 3:30 pm
mikkihirmu kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 9:22 am
Jos lapset ovat valehdelleet, he ovat aiheuttaneet tuomiot ja ovat syyllisiä. Pitääkö veronmaksajien maksaa toisten valehtelusta aiheutuneet korvaukset ym. kulut? Eikö valehtelijoilla ole mitään vastuuta?
Jos tuollainen menee läpi, voi vain kuvitella, millainen rahastusautomaatti tuollaisesta syntyy. "Rikoksentekijä" sopii "todistajan" kanssa, että todistaja keksii tarinan, jolla kaveri saadaan vankilaan joksikin aikaa. Sitten haetaan tuomionpurkamista, todistaja ilmoittaa valehdelleensa ja veronmaksajat maksavat kaikki korvaukset ja kaverit jakavat rahat keskenään.
Psst, johdateltu valehteleen, niin poliisien toimesta kuin muutamien muidenkin taholta, eli lapset eivät ole syypäitä tietoiseen valehteluun, syylliset on muualla.
Nimenomaan näin. Jos tästä jotakin tahoa voi syyllistää , Pitäisi alaata selvittämään ,millä perusteella Ari Auer on päätynyt
videoimaan lasten puheita . Mikäli tämä asia ei olisi vielä vanhentunut ,syylliset voisivat löytyä sieltä ,missä on haluttu että Anneli Auer
joutuu lukemaan tiilenpäitä huolimatta siitä että hänet on todettu syyttömäksi miehensä murhasta.
Jostain syystä vaikuttaa siltä ,että asiasta on päätetty pienessä piirissä Porin eräässä laitoksessa jossa isänikin oli lautamiehenä vielä -80 luvulla.
Kyo_Saki2
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Kyo_Saki2 »

"Pitääkö veronmaksajien maksaa toisten valehtelusta aiheutuneet korvaukset ym. kulut?"
Ei pidä. Valehtelijoiden pitää!
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Como es? kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 3:30 pm ...
Lapset ovat valehdelleet olosuhteiden pakosta ollessaan noin 7-, 9- ja 12-vuotiaita. Aikuiset ovat vastuussa siitä, että pikkulasten höpöhöpö- ja kauhutarinoista ovat aiheutuneet vakavat seuraukset täysin syyttömille ihmisille.

Minulle sopii mainiosti, että Annelin ja Jensin koppikorvaukset kerätään heitä syyllisinä pitäneiltä tai syyllisiksi kirjoittaneilta henkilöiltä. Jos jokainen Annelia murhaajaksi tai pedofiiliksi haukkuneista joutuisi maksamaan 100 euroa, niin koppikorvaukset olisi äkkiä hoidettu ja loput kertyneistä varoista voisi lahjoittaa poliisille esitutkintatyön ja lasten kuulemisten kehittämiseen.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Elpram
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elpram »

On eri asia myöntää itse valehdelleensa kuin se, että toisen valhetta ei ole voitu kumota. Et sinäkään Pieni Liekki voi varmasti tietää kuka puhuu totta, sen tietävät ainoastaan murhaaja ja Anneli. Tai pelkästään Anneli.
Rationaalinen tieto nojautuu luonnonlakeihin, mutta intuitiivinen tieto antaa selityksen sille, mihin luonnonlait lopulta perustuvat.
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Elpram kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 10:14 pm On eri asia myöntää itse valehdelleensa kuin se, että toisen valhetta ei ole voitu kumota. Et sinäkään Pieni Liekki voi varmasti tietää kuka puhuu totta, sen tietävät ainoastaan murhaaja ja Anneli. Tai pelkästään Anneli.
En ole vielä onnistunut saamaan Annelia yhdestäkään valheesta kiinni ja aika pitkään olen sentään hänen tekemisiään seurannut. Saattaa olla, että olen kerran puhunut Ulvilan ulkopuolisen tappajan kanssa. Se asia selvinnee, mikäli KRP tekee huolellisesti oman osuutensa Ulvilan murhan uudelleen tutkinnasta.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Elpram
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elpram »

Pieni liekki kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 10:22 pm
Elpram kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 10:14 pm On eri asia myöntää itse valehdelleensa kuin se, että toisen valhetta ei ole voitu kumota. Et sinäkään Pieni Liekki voi varmasti tietää kuka puhuu totta, sen tietävät ainoastaan murhaaja ja Anneli. Tai pelkästään Anneli.
En ole vielä onnistunut saamaan Annelia yhdestäkään valheesta kiinni ja aika pitkään olen sentään hänen tekemisiään seurannut. Saattaa olla, että olen kerran puhunut Ulvilan ulkopuolisen tappajan kanssa. Se asia selvinnee, mikäli KRP tekee huolellisesti oman osuutensa Ulvilan murhan uudelleen tutkinnasta.
Se ei todista mitään. Toisin sanoen, Anneli on epäilty siinä missä muutkin kunnes toisin todistetaan ja jokainen sana on syytä myös kyseenalaistaa tarpeen vaatiessa. Tämä ei ole mikään uskon asia.
Rationaalinen tieto nojautuu luonnonlakeihin, mutta intuitiivinen tieto antaa selityksen sille, mihin luonnonlait lopulta perustuvat.
Arkipäiväinen
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Arkipäiväinen »

Elpram kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 10:26 pm
Se ei todista mitään. Toisin sanoen, Anneli on epäilty siinä missä muutkin kunnes toisin todistetaan ja jokainen sana on syytä myös kyseenalaistaa tarpeen vaatiessa. Tämä ei ole mikään uskon asia.
Anneli ei ole jäänyt yhdestäkään valheesta kiinni, mikä ei voi tarkoittaa mitään muuta kuin että hän on syyllinen, eiks niin? Kukaan muu kuin syyllinen ei osaisi juonitella kaikkia mahdollisia asioita niin täydellisesti, että vaikka poliisi tekee kaikkensa, niin silti Anneli näyttää 100% syyttömältä. Täytyy olla syyllinen.
Hermione
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Saisiko toivoa, että nurinpäin-Marple viitsisi oikeasti perehtyä siihen, millaisia evidenssejä Ulvilan murhasta oikeasti, ja selvittää mihin suuntaan ne evidenssit osoittavat?

Jos jätetään pohdinta siitä, miten MINÄ MINÄ MINÄ olisin vastaavassa tilanteessa niiiiin paljon paremmin ja äidillisemmin, niin mitä oikeasti jää jäljelle vasta-argumenteista? Kun on olemassa tekniset evidenssit, jotka ovat ne ainoat faktapohjaiset asiat, jotka ovat ja pysyvät muuttumattomina.

Todetaan tähän loppuun vielä, että eihän tämä murha selviä, ellei KRP avaa aikoinaan DNA:n vuoksi suljettuja tutkintalinjoja ja selvittää ne tällä kertaa oikeasti loppuun saakka. Jonkun linjan päästä löytyy se oikea murhaaja. Annelin linja on loppuun käyty - jo kahdesti.
Inanna
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Inanna »

Tuli mieleen, kun paljon korostetaan tätä mustiin pukeutunutta huppismiestä, että aika yleisesti naiset käyttävät huppareita jne. Mielestäni ei kerro mitään. Se kertoo, että ulkopuolisen DNA:ta löydetty.
Bullit
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Bullit »

Muistan lukeneeni tuon kuvauksen - nostan kyllä hattua, siinä oli kunnon tutkijan otetta, menee minun listoilla aika kärkipaikoille, kumarrus 8)
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"
Ajatonkello
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Ajatonkello »

Juttelin joskus kaverin kanssa joka on lasun työntekijä eräästä asiasta ja totesi ettei lapselta saa kysyä johdattelevia kysymyksiä, esim tehdä omista oletuksista/epäilyistä totta. Siinä tuli puheeksi myös se että poliisi on näin ohjeistanut eikä esim omissa kuulemisissaan esitä epäilyjä totena.

Kiinnostaisi todella tietää kuka tässä on suututettu niin pahasti että pyörä pyörii vielä tänäänkin.
Harvoin mennään muuten murhaamaan kasvot näkyvissä, huppu ei sinänsä herätä ulkopuolisten huomiota samoin kuin vaikkapa kommandopipo tai sukelluspuku.
Jos tekijällä olisi ollut pipo, kutsuttaisiinko häntä pipomieheksi? Olikohan hänellä kaulatuubi myös?
Nahkahanskat? Olisiko se sitten ollut vain hyvin valmistautunut kostaja sään mukaisella varustuksella?
Olikohan todellinen motiivi Auerin askarteluvinkit, lumitähti meni vinoon ja tuleva joulu pilalla kun askarteluvälineetkin loppuivat?
Sinooperin setä? Jonka sydämen Anneli oli vienyt ostaessaan kuutta erilaista värikartonkia?
Kostaja ei nähnyt muuta mahdollisuutta kuin kylmästi viedä Jukalta hengen ja vain odottaa että tuo vaalea upea nainen askartelisi jatkossakin?
Lapset eivät häntä nähneet kunnolla joten hän voisi huoletta tehdä jatkossa lumiukkoja heidän kanssaan.
Vai voisiko taustalla olla jokin isoegoinen laittomuuksiin sortunut virkamies?

Askarteleva virkamies? Niitä tässä tarinassa on useampi!

Harmillisesti se yksikin syyttäjä jättäytyi pois ja kuolla kupsahti.
Oliko tässä epäiltynä vielä joku poliisin veli?
Kaksi mummoa meni marjaan
TutkivaEiTieltäEksy
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja TutkivaEiTieltäEksy »

Ajatonkello kirjoitti: To Joulu 11, 2025 6:45 am Juttelin joskus kaverin kanssa joka on lasun työntekijä eräästä asiasta ja totesi ettei lapselta saa kysyä johdattelevia kysymyksiä, esim tehdä omista oletuksista/epäilyistä totta. Siinä tuli puheeksi myös se että poliisi on näin ohjeistanut eikä esim omissa kuulemisissaan esitä epäilyjä totena.

Kiinnostaisi todella tietää kuka tässä on suututettu niin pahasti että pyörä pyörii vielä tänäänkin.
Harvoin mennään muuten murhaamaan kasvot näkyvissä, huppu ei sinänsä herätä ulkopuolisten huomiota samoin kuin vaikkapa kommandopipo tai sukelluspuku.
Jos tekijällä olisi ollut pipo, kutsuttaisiinko häntä pipomieheksi? Olikohan hänellä kaulatuubi myös?
Nahkahanskat? Olisiko se sitten ollut vain hyvin valmistautunut kostaja sään mukaisella varustuksella?
Olikohan todellinen motiivi Auerin askarteluvinkit, lumitähti meni vinoon ja tuleva joulu pilalla kun askarteluvälineetkin loppuivat?
Sinooperin setä? Jonka sydämen Anneli oli vienyt ostaessaan kuutta erilaista värikartonkia?
Kostaja ei nähnyt muuta mahdollisuutta kuin kylmästi viedä Jukalta hengen ja vain odottaa että tuo vaalea upea nainen askartelisi jatkossakin?
Lapset eivät häntä nähneet kunnolla joten hän voisi huoletta tehdä jatkossa lumiukkoja heidän kanssaan.
Vai voisiko taustalla olla jokin isoegoinen laittomuuksiin sortunut virkamies?

Askarteleva virkamies? Niitä tässä tarinassa on useampi!

Harmillisesti se yksikin syyttäjä jättäytyi pois ja kuolla kupsahti.
Oliko tässä epäiltynä vielä joku poliisin veli?
Eikös Santaojan miljonääriveli ollut epäiltynä tai ainakin kuultavana jonkun vinkin vuoksi? Vinkki koski kuparivarkauksia Luvatalla(?) ja tällä veljellä oli metallialan yritys. Mulla meni jotenkin ohi tämä kokonaisuus, mutta Naakan kirjassa tästä taisi olla juttua.
Syyttäjä Jarmo Valkama:
"Tunnustamalla voi ratkaista, silloin peli loppuu, eihä sillo enää mitään tarvetta tätä jatkaa. Mut jos ei jos hän ei tunnusta ja hän onki syytön, niin silloin se...se pyörii."
psavo
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja psavo »

Arkipäiväinen kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 10:57 pm
Elpram kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 10:26 pm
Anneli ei ole jäänyt yhdestäkään valheesta kiinni, mikä ei voi tarkoittaa mitään muuta kuin että hän on syyllinen, eiks niin? Kukaan muu kuin syyllinen ei osaisi juonitella kaikkia mahdollisia asioita niin täydellisesti, että vaikka poliisi tekee kaikkensa, niin silti Anneli näyttää 100% syyttömältä. Täytyy olla syyllinen.
Ei annelin syyttömyytäkään ole koskaan pystytty 100% todistamaan, vaan hän on edelleenkin potentiaallinen tekijä ehdokas siinä, missä joku ulkopuolinen tekjiäkin, kuitenkin sillä erotuksella, että Anneli on ainoa aikuinen henkilö, joka on 100% varmuudella ollut tekohetkellä paikalla siellä asunnossa Jukan lisäksi.
Vastaa Viestiin